Games en Interactie. Pitch projecten jaar drie Iedere student kan maximaal 2 pitches doen! 1. Pitchproject Design & Research: een groepsproject gerelateerd.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
PROFIELWERKSTUK Hoe kunnen wij je helpen?.
Advertisements

K!X is een project van. Wat is K!X? K!X is een project waarin je op een leuke, boeiende en actieve manier met een groep jongeren een promoteam vormt om.
> Volgende week krijgen jullie het eindcijfer > Beoordeling uitsluitend door opdrachtgever > Voor begin pitch: lever in pitchdocument en reflectie (met.
Beginnen met actieonderzoek Hoe pak je dat aan?
Een startersgids voor innovatie
Redactioneel schrijven Les 1
Kunstgeschiedenis werkgroep, week 7, blok 3.
V1 stage - Blok 4.
|Date faculty of behavioural and social sciences 1 Matching bij Pedagogische Wetenschappen >Pedagogische Wetenschappen: instroom jaarlijks van.
Medmec04 Engagement Les 2. agenda Teams vormen Maatschappelijk thema bepalen Ontwerpprocedure opstellen Dummie Procesverslag.
© Stratix 2007 Overview Plan van Aanpak Vraagbundeling voor de realisatie van municipal wireless [in het nederlands]
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Winter 2009 Waardecreatie en Co-creatie Experience Economy Ayman van Bregt.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 STAGE Rotterdam, Leren in de praktijk.
Opleiding Brandveiligheidsadviseur
Planning Dinsdag 4 september 10:00-11:30 Kick Off en Briefing Little Chicken (GDD), Butterfly Games (GAR), IJsfontein (IAD) Woensdag 5 september 11:30-13:00.
Een levensboek voor ouderen
CMD - VID (College Jaar 1, Winter)
Workshop Fondsen werven
Workshop Werken met een P.O.P. vrijdag 26 september 2014
Het bacheloreindproject (BEP) 1BT04 / 1GT04
Medmec04 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer.
Filmpje 1: Lisa Ramkema, winnares NK Evelator pitch 2011
Honoursonderwijs aan Nederlandse universiteiten
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
De dag van het solliciteren - introductie
SIS is het Studenten Informatie Systeem voor studenten en docenten
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Winter 2008 Co-creatie Experience Economy Ayman van Bregt.
Docent: Ans Sarianamual - oktober 2014
PRAKTIJK ONDERDEEL TOEGEPASTE KUNST.
Interactieve Media Kick Off V2 Kernproject. Onderwerpen Kick Off o Intro o Doelstellingen V2 Kernproject o Organisatie o Werkplekken o Deliverables o.
VOORBEREIDING BEROEPS PRAKTIJKVORMING SCHOOLJAAR
Fase 2 Het product.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
HAVO 5 EXAMENJAAR. Marion Bosma, Anne Post Jacqueline Houben Gert van Dijken en Hidzer de Vries Marion Bosma, Anne Post Jacqueline Houben Gert van Dijken.
VWO 6 EXAMENJAAR. Marion Bosma, Anne Post Jacqueline Houben, Gert van Dijken en Hidzer de Vries Marion Bosma, Anne Post Jacqueline Houben, Gert van Dijken.
Haal het beste uit jezelf en anderen! Toekomstbestendige Bloei.
Solliciteren: wat wil ik?
Ondernemen moet je doen
Alle lijntje bij elkaar…?
Talent Academy IBK Voorlichtingspresentatie Studenten
Pedagogisch werken in de wijk Kwartaal 1 Les 1 Kamer L
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
Praktijkervaring en reflectie
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 SLC jaar 2 INFSLC02-2 Lesweek 1, kwartaal 1.
Honoursprogramma BML Februari Een verzameling activiteiten om je verder te ontwikkelen bovenop je bachelor-opleiding. In ieder geval ontwikkeling.
SOCIAL WORK (DT) naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L
Opdrachten en eindopdracht
Pemwjk3. Programma tafeltjesronde over ruimte en materiaal Bespreek de inzichten die naar aanleiding van de tafeltjesronde over ruimte en materialen hebt.
SOCIAL WORK (DT) naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
De nieuwe studente krijgen in hun opleiding te maken met keuzedelen. Hoe ziet het keuzeproces van de student eruit? Wat zijn belangrijke momenten in het.
Kiezen voor keuzedelen
JONG ONDERNEMEN op de afdeling handel & administratie.
Competentieprofiel CMD
Marktonderzoek © 2011 | Noordhoff Uitgevers bv MARKTONDERZOEK Schooljaar Kennistentamen onderdeel van management accounting Leerwerktaak statistiek.
Je hebt iets te kiezen op het mbo!
Het BSc Honours Programme
Het BSc Honours Programme
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf verkopen!
Creatief schrijven.
Wegen van waarden en randvoorwaarden
Het BSc Honours Programme
Sieberdam/ROCS & KODOS
Binnenkort start hier het webinar Facebook Marketing voor je groep - Deel II: ‘Je Scoutinggroep op Facebook’
Technische Bedrijfskunde
Ondernemerschap Jullie zijn gestart aan het laatste studiejaar en met nog een paar maanden te gaan komt een diploma steeds dichterbij. Om dit diploma te.
Onderwijsmaterialen module: “Ontwerp je eigen eHealthapp.”
Minor in het buitenland
Maak Maar Duidelijk!.
Transcript van de presentatie:

Games en Interactie

Pitch projecten jaar drie Iedere student kan maximaal 2 pitches doen! 1. Pitchproject Design & Research: een groepsproject gerelateerd aan een van de onderzoeksprogramma’s van Games en Interactie, mogelijk samen met een (externe) partner 2. Pitchproject Business: een groepsproject waarbij je een eigen bedrijf start, mogelijk samen met een externe partner 3. Pitchproject Embedded Specialisation: een individueel project waarbij je een studie aan een ander instituut volgt (bv. buitenland) of een specialisatie binnen een bedrijf doet

Games en Interactie Pitch projecten jaar drie Pitch project Design & Research Een innovatieve interactieve applicatie, zoals een game, binnen een van de vier onderzoeksthema’s van Games en Interactie: 1. health & well-being 2. innovative entertainment (partner Studio lab – Interactive narrative) 3. learning & heritage (partner Nederlands Openlucht Museum) 4. agriculture & green management Als groep kun je ervoor kiezen om zelf een innovatief project te bedenken binnen een van deze thema’s en deze te pitchen. Je kunt er ook voor kiezen om te pitchen op een bestaand project, waaraan een (externe) partner is gekoppeld. Innovatief (impactvol, spraakmakend, grensverleggend)

Games en Interactie Onderzoekthema’s 1. health & well-being

Games en Interactie Onderzoekthema’s 2. Innovative entertainment

Games en Interactie Studio lab - Interactive narrative

Games en Interactie Studio lab - Interactive narrative Studio lab – interactive narrative > Verdieping in personages, plot en setting door interactie > Welke ontwerpprocessen? > Welke ontwerpprincipes? > Mag zelf verhaal/fictieve wereld bedenken! Contactpersoon: Teun Dubbelman

Games en Interactie Onderzoekthema’s 3. learning & heritage

Games en Interactie Nederlands Openluchtmusuem (NOM)

Games en Interactie Nederlands Openluchtmusuem (NOM) Verhalen Ver Halen voor het Nederlands Openluchtmuseum Het Openluchtmuseum heeft als doel het (historische) verhaal van Nederland te vertellen. Dat betekent dat het museum ook buiten de poorten van het park zoekt naar mooie, ontroerende en betekenisvolle verhalen over onze historie. Maar hoe? In deze opdracht zal het specifiek gaan om het verzamelen, selecteren en aanbieden van verhalen over een aantal (nog te kiezen) collectiestukken van het museum. Welke (digitale) middelen maken het ophalen van verhalen mogelijk? Welke games of game- of playprincipes kun je inzetten om mensen aan het praten te krijgen? Of welke game- of playprincipes kunnen helpen bij het selecteren van de verhalen? Of het delen ervan? Doel is dat er uiteindelijk een werkend prototype van een concept wordt opgeleverd. Contactpersoon: Ina v/d Brug

Games en Interactie Pitch project Design & Research 4. agriculture & green management

Games en Interactie Pitch projecten jaar drie Pitchproject Business Bedoeld voor studenten die een eigen bedrijf willen beginnen en een succesvol (high impact) interactief product, zoals een game, op de markt willen brengen. Er is ruimte voor twee start-up/business projecten. Ook in de business projecten bestaat de mogelijkheid om het project in samenwerking met een externe partner te doen.

Games en Interactie Pitchproject Business Partners Contactpersoon: Corné van Delft

Games en Interactie Pitch projecten jaar drie Pitch project Embedded specialisation Een individueel project waarbij je de kans krijgt om je een semester lang te specialiseren in een onderwerp wat jouw professionele ontwikkeling en ambities ten goede komt. Dit kan door een semester lang aan een (buitenlandse) universiteit te verblijven, of door een specialisatie te volgen binnen een bedrijf. Let op! Het pitchproject embedded specialisation kan niet dienen als stage of een verlenging van je stage.

Games en Interactie Pitch project Embedded specialisation Partners Contactpersoon: Corné van Delft Living lab Korea (individuele pitches guerilla verlopen anders)

Games en Interactie Pitch procedure Voorwaarden Pitch Design & Research Je team moet evenwichtig samengesteld zijn: de vaardigheden en kwaliteiten die nodig zijn om het project uit te voeren moeten binnen je team aanwezig zijn. Let op! Het kan zijn dat er (uitwisselings)studenten aan je team worden toegevoegd. Je kunt op maximaal twee design & research projecten pitchen. De pitch/Het pitchdocument Je houdt een pitch met je team van maximaal 5 minuten waarin je je ideeën naar voren brengt. Je schrijft een pitchdocument (maximaal 2 A4) dat je aan het einde van de pitch inlevert. In het pitchdocument komen minimaal aan de orde: ●Het concept, globaal uitgewerkt ●Als je niet pitcht op een partner; noem dan een potentiele klant en doelgroep ●De teamsamenstelling: kwaliteiten rollen en verantwoordelijkheden ●Een projectplan(ning) ●Een begroting

Games en Interactie Pitch procedure Voorwaarden Pitch Business Je team moet evenwichtig samengesteld zijn: de vaardigheden en kwaliteiten die nodig zijn om het project uit te voeren moeten binnen je team aanwezig zijn. Let op! Het kan zijn dat er (uitwisselings)studenten aan je team worden toegevoegd. Je kunt als groep één business projecten pitchen. Je kunt alleen pitchen voor het pitchproject Business als je bij de aanvang van het project geen serieuze studieachterstand hebt, dat wil zeggen minder dan 5 ECTS achterstand op het programma. De pitch/Het pitchdocument Je houdt een pitch met je team van maximaal 5 minuten waarin je je ideeën naar voren brengt. Je schrijft een pitchdocument (maximaal 8 A4) dat je aan het einde van de pitch inlevert. In het pitchdocument komen minimaal aan de orde: ●Het concept, globaal uitgewerkt ●De teamsamenstelling: kwaliteiten rollen en verantwoordelijkheden ●Een projectplan(ning) ●Een begroting ●Een businessplan

Games en Interactie Pitch procedure Waar letten we o.a. op bij groepspitches… 1. Is het innovatief en/of heeft het “business” potentie (is jullie voor-/marktonderzoek overtuigend) 2. Is het concreet (begrijpen we wat jullie willen gaan doen) 3. Is het haalbaar (jullie teamsamenstelling, de scope, etc.)

Games en Interactie Pitch procedure Voorwaarden Pitch Embedded specialisation Je kunt als student één embedded specialisation project pitchen. Bij voorkeur heb je al contact met bedrijf of universiteit gehad. Bij goedkeuring van pitch krijg je deadline waarop afspraken met bedrijf of universiteit definitief moeten zijn. Als je deze deadline niet haalt, kom je in een groepsproject. De pitch/Het pitchdocument Je houdt individueel een pitch van maximaal 5 minuten waarin je je ideeën naar voren brengt. Je schrijft een pitchdocument (maximaal 2 A4) dat je aan het einde van de pitch inlevert. In het pitchdocument komen minimaal aan de orde: ●Wat jouw individuele leerdoelen zijn voor het project; ●Hoe deze leerdoelen bijdragen aan jouw professionele ontwikkeling; ●Waarom het bedrijf of de universiteit die jij hebt gekozen de geschikte plek is om deze leerdoelen te behalen; ●Indien van toepassing; geef aan hoe de embedded specialisatoin verschilt van je stage

Games en Interactie Pitch procedure Pitches worden gepland op vrijdag 20 juni (evt ook maandag 23 juni) Intekenen op In juni beslist een commissie van docenten en vertegenwoordigers van het werkveld welke individuen en teams de projecten uitvoeren. Als je pitch niet gehonoreerd wordt, proberen we je (individuele pitches) of je hele team (groep pitches) bij een van de (andere) D&R projecten in te delen. Besluit je als student om helemaal niet te pitchen, dan word je individueel door ons ingedeeld bij een van de D&R projecten. Uiteindelijk besluit de opleiding over de definitieve groepsindeling. Vragen?