Games en Interactie
Pitch projecten jaar drie Iedere student kan maximaal 2 pitches doen! 1. Pitchproject Design & Research: een groepsproject gerelateerd aan een van de onderzoeksprogramma’s van Games en Interactie, mogelijk samen met een (externe) partner 2. Pitchproject Business: een groepsproject waarbij je een eigen bedrijf start, mogelijk samen met een externe partner 3. Pitchproject Embedded Specialisation: een individueel project waarbij je een studie aan een ander instituut volgt (bv. buitenland) of een specialisatie binnen een bedrijf doet
Games en Interactie Pitch projecten jaar drie Pitch project Design & Research Een innovatieve interactieve applicatie, zoals een game, binnen een van de vier onderzoeksthema’s van Games en Interactie: 1. health & well-being 2. innovative entertainment (partner Studio lab – Interactive narrative) 3. learning & heritage (partner Nederlands Openlucht Museum) 4. agriculture & green management Als groep kun je ervoor kiezen om zelf een innovatief project te bedenken binnen een van deze thema’s en deze te pitchen. Je kunt er ook voor kiezen om te pitchen op een bestaand project, waaraan een (externe) partner is gekoppeld. Innovatief (impactvol, spraakmakend, grensverleggend)
Games en Interactie Onderzoekthema’s 1. health & well-being
Games en Interactie Onderzoekthema’s 2. Innovative entertainment
Games en Interactie Studio lab - Interactive narrative
Games en Interactie Studio lab - Interactive narrative Studio lab – interactive narrative > Verdieping in personages, plot en setting door interactie > Welke ontwerpprocessen? > Welke ontwerpprincipes? > Mag zelf verhaal/fictieve wereld bedenken! Contactpersoon: Teun Dubbelman
Games en Interactie Onderzoekthema’s 3. learning & heritage
Games en Interactie Nederlands Openluchtmusuem (NOM)
Games en Interactie Nederlands Openluchtmusuem (NOM) Verhalen Ver Halen voor het Nederlands Openluchtmuseum Het Openluchtmuseum heeft als doel het (historische) verhaal van Nederland te vertellen. Dat betekent dat het museum ook buiten de poorten van het park zoekt naar mooie, ontroerende en betekenisvolle verhalen over onze historie. Maar hoe? In deze opdracht zal het specifiek gaan om het verzamelen, selecteren en aanbieden van verhalen over een aantal (nog te kiezen) collectiestukken van het museum. Welke (digitale) middelen maken het ophalen van verhalen mogelijk? Welke games of game- of playprincipes kun je inzetten om mensen aan het praten te krijgen? Of welke game- of playprincipes kunnen helpen bij het selecteren van de verhalen? Of het delen ervan? Doel is dat er uiteindelijk een werkend prototype van een concept wordt opgeleverd. Contactpersoon: Ina v/d Brug
Games en Interactie Pitch project Design & Research 4. agriculture & green management
Games en Interactie Pitch projecten jaar drie Pitchproject Business Bedoeld voor studenten die een eigen bedrijf willen beginnen en een succesvol (high impact) interactief product, zoals een game, op de markt willen brengen. Er is ruimte voor twee start-up/business projecten. Ook in de business projecten bestaat de mogelijkheid om het project in samenwerking met een externe partner te doen.
Games en Interactie Pitchproject Business Partners Contactpersoon: Corné van Delft
Games en Interactie Pitch projecten jaar drie Pitch project Embedded specialisation Een individueel project waarbij je de kans krijgt om je een semester lang te specialiseren in een onderwerp wat jouw professionele ontwikkeling en ambities ten goede komt. Dit kan door een semester lang aan een (buitenlandse) universiteit te verblijven, of door een specialisatie te volgen binnen een bedrijf. Let op! Het pitchproject embedded specialisation kan niet dienen als stage of een verlenging van je stage.
Games en Interactie Pitch project Embedded specialisation Partners Contactpersoon: Corné van Delft Living lab Korea (individuele pitches guerilla verlopen anders)
Games en Interactie Pitch procedure Voorwaarden Pitch Design & Research Je team moet evenwichtig samengesteld zijn: de vaardigheden en kwaliteiten die nodig zijn om het project uit te voeren moeten binnen je team aanwezig zijn. Let op! Het kan zijn dat er (uitwisselings)studenten aan je team worden toegevoegd. Je kunt op maximaal twee design & research projecten pitchen. De pitch/Het pitchdocument Je houdt een pitch met je team van maximaal 5 minuten waarin je je ideeën naar voren brengt. Je schrijft een pitchdocument (maximaal 2 A4) dat je aan het einde van de pitch inlevert. In het pitchdocument komen minimaal aan de orde: ●Het concept, globaal uitgewerkt ●Als je niet pitcht op een partner; noem dan een potentiele klant en doelgroep ●De teamsamenstelling: kwaliteiten rollen en verantwoordelijkheden ●Een projectplan(ning) ●Een begroting
Games en Interactie Pitch procedure Voorwaarden Pitch Business Je team moet evenwichtig samengesteld zijn: de vaardigheden en kwaliteiten die nodig zijn om het project uit te voeren moeten binnen je team aanwezig zijn. Let op! Het kan zijn dat er (uitwisselings)studenten aan je team worden toegevoegd. Je kunt als groep één business projecten pitchen. Je kunt alleen pitchen voor het pitchproject Business als je bij de aanvang van het project geen serieuze studieachterstand hebt, dat wil zeggen minder dan 5 ECTS achterstand op het programma. De pitch/Het pitchdocument Je houdt een pitch met je team van maximaal 5 minuten waarin je je ideeën naar voren brengt. Je schrijft een pitchdocument (maximaal 8 A4) dat je aan het einde van de pitch inlevert. In het pitchdocument komen minimaal aan de orde: ●Het concept, globaal uitgewerkt ●De teamsamenstelling: kwaliteiten rollen en verantwoordelijkheden ●Een projectplan(ning) ●Een begroting ●Een businessplan
Games en Interactie Pitch procedure Waar letten we o.a. op bij groepspitches… 1. Is het innovatief en/of heeft het “business” potentie (is jullie voor-/marktonderzoek overtuigend) 2. Is het concreet (begrijpen we wat jullie willen gaan doen) 3. Is het haalbaar (jullie teamsamenstelling, de scope, etc.)
Games en Interactie Pitch procedure Voorwaarden Pitch Embedded specialisation Je kunt als student één embedded specialisation project pitchen. Bij voorkeur heb je al contact met bedrijf of universiteit gehad. Bij goedkeuring van pitch krijg je deadline waarop afspraken met bedrijf of universiteit definitief moeten zijn. Als je deze deadline niet haalt, kom je in een groepsproject. De pitch/Het pitchdocument Je houdt individueel een pitch van maximaal 5 minuten waarin je je ideeën naar voren brengt. Je schrijft een pitchdocument (maximaal 2 A4) dat je aan het einde van de pitch inlevert. In het pitchdocument komen minimaal aan de orde: ●Wat jouw individuele leerdoelen zijn voor het project; ●Hoe deze leerdoelen bijdragen aan jouw professionele ontwikkeling; ●Waarom het bedrijf of de universiteit die jij hebt gekozen de geschikte plek is om deze leerdoelen te behalen; ●Indien van toepassing; geef aan hoe de embedded specialisatoin verschilt van je stage
Games en Interactie Pitch procedure Pitches worden gepland op vrijdag 20 juni (evt ook maandag 23 juni) Intekenen op In juni beslist een commissie van docenten en vertegenwoordigers van het werkveld welke individuen en teams de projecten uitvoeren. Als je pitch niet gehonoreerd wordt, proberen we je (individuele pitches) of je hele team (groep pitches) bij een van de (andere) D&R projecten in te delen. Besluit je als student om helemaal niet te pitchen, dan word je individueel door ons ingedeeld bij een van de D&R projecten. Uiteindelijk besluit de opleiding over de definitieve groepsindeling. Vragen?