STEL DAT… - layar - hologram - in the cloud - prezi.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Keuzevak in de Tweede Fase HAVO en VWO
Advertisements

Demografische veranderingen: Mijn dorp over 10 jaar
Opleidingsadviseur Fundeon
Fred Beumer.
Golfbeweging in de maatschappij
Hoe ontstond dit initiatief ?
Second Life David de Nood Programma-manager EPN. EPN ICT-denktank met speerpunten: • Keteninnovatie • Gezondheidszorg • Virtuele werelden en interrealiteit.
DE GROENE KWESTIE tussen politieke actie en pedagogische actie
NIETS ZO PRAKTISCH ALS EEN GOEDE VISIE (OIS (v)so 31 mei 2006) Cees de Wit.
C3 en het Jaar van de Chemie! Over C3, het Jaar van de Chemie … & social media!
Jongeren, natuur en mobiele telefoons
Silwan, Radwin en België. Silwan Wat is Silwan?  Gemeente gelegen in Oost Jeruzalem  Sinds de 6 daagse oorlog in 1967 tot nu slachtoffer van bezettingspolitiek.
Woensdag, 27 juni 2007 Presentatie Snakeware New Media / MerkMakers Nieuwe Media.
Leren in een ICT - context. een verhaal in beeld brengen…
Wegwijs in social media land
Sociale Netwerksites Summerschool Social Media – Augustus 2010.
 QI&feature=related QI&feature=related.
Generatie Y Een presentatie door: Wirjo Hardjono.
ERASMUS+. Waarom nieuw programma? Begrotingen EU: zevenjaarlijks : Een Leven Lang Leren : Erasmus+
Programma Welkom en doelen bijeenkomst Het gebouw, korte toelichting traject Waar staan we voor? Waar gaan we voor? Samenvatting met vragen en reacties.
Een gewaarborgd ict-aanbod in de school voor de toekomst.
Project SOCIALE MEDIA Samen uitzoeken op welke wijze de sociale media werkt, geregeld is, wordt gebruikt…..
“ Beleidsmatig werken aan ICT ”
Een grote kromme lijn, twee kleine schuine streepjes, een verticaal lijnstuk, een licht gebogen lijn, een blauwe driehoek, twee cirkels, twee blauwe bolletjes,
Module school en samenleving
1 Masterclass Talentmanagement 22 september 2011.
19 november 2007 Hanneke Vos Gedeelde smart is halve smart? Het wie, wat, waar en waarom van Hyves.
Inleiding Social Software Pierre Gorissen Fontys Hogescholen
Professionaliteitsontwikkeling
Samenwerken in burgerschap
Audiovisueel materiaal in de klas BOA 4 februari.
Iris, Twann, Isa en Thomas
Media en creativiteit 6* Privacy, reputation and control (*voorheen identiteit, kwartaal 2) Elske Revelman de Vries
Hoe krijg ik de business mee? 11 februari 2009 Paul Ruijgrok Partner ECM en het Nieuwe Werken KBenP.
Brainstorm sociale media in het onderwijs
Visionen für die Betriebliche Weiterbildung page 1 Onderwijsvernieuwen in crisistijd Dr. Bert Hoogveld Symposium Onderwijsvernieuwen in crisistijd, 22.
S OCIALE M EDIA Joke Hoogendijk Maart SOCIALE MEDIA: WAT IS DAT? Social media is een verzamelnaam voor alle internettoepassingen waarmee het mogelijk.
Stefan Kolgen – C.H.I.P.S. vzw 1. “ Web 2.0 is the business revolution in the computer industry caused by the move to the internet as platform, and an.
NME: kiezen, leren, meedoen
Leren in een ICT - context Aalst 06 juni 2011 – Massemen 07 juni 2011.
17 september 2014 Workshop Visie en doelen.
PVGE Computerclub Best
Social Media ‘Talk of the town’. De bekendste: Twitter, Youtube, Flicker, Facebook, Linkedin en Hyves.
Community Kies Kleur in Groen 21 april 2009 Cocky Booy VHTO Landelijk expertisebureau meisjes|vrouwen en bèta|techniek
Nieuw in Rotary.
Sociale MediaSociale Media: de “killer application” voor ICT Het huwelijk van Sociaal en Digitaal.
1 De ontdekking van Web 2.0 Presentatie Team Ordina type hier de datum 19 april 2007.
6,50 euro In dit vakje zie je hoeveel je moet betalen.
SKIMDOC Week 7. Video Vortex Verwachtingen Praktijk Wie is er naar de conferentie geweest?
Media en de massa.
Inbound Marketing Plan
Paul Adriaanse en Marjolein Verhallen
We all want to change the world “You say you want a revolution! Well, you know We all want to change the world” =AqC_Gma221M.
@albertschot ICT in het onderwijs. Trends Digital Native.
Gemeenschapsontwikkeling door zelfsturing
ICT.actie Een Internet – betoging
Saskia Best HRO – CMD Zomer 2010 Concept Development – 26 april 2010.
We hebben de tools en de kennis! En nu naar een hogere effectiviteit en didactisch verantwoorde inzet! AudioVisueel Centrum | ICT Services.
Universiteit Utrecht Nieuwe Media & Digitale Cultuur Syntens workshop, 30 november 2004 Imar de Vries, JDO NMDC Instituut Media.
Welke toekomst dromen we voor onszelf, voor onze kinderen?
Het Digitaal Educatief Produkt Waar haal je dat vandaan?
Het Digitaal Educatief Produkt Waar haal je dat vandaan?
Werkplaats “OMDENKEN” ‘Samen maken wij…’ VERANDERSOMDENKEN.
Leerlingen en social media
over oplossingsgerichte gespreksvoering
Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
Inspelen op innovaties
<naam bedrijf> & <naam school>
<naam bedrijf> & <naam school>
<naam bedrijf> & <naam school>
Transcript van de presentatie:

STEL DAT… - layar - hologram - in the cloud - prezi

In het kader van zijn kunstopleiding maakte de 17- jarige Jamie Bell dit stop-motionfilmpje …

(r)evolutie van internet- en communicatietechnologie ë n in de samenleving

UK in april 2007: 309 miljoen uren op het web UK in april 2010: 884 miljoen uren op het web 14 % meer aan sociale netwerken en blogs 66% minder IM pijlers: -communicatie -networking -games

Innovatie is een reis, geen bestemming. Eric de Ville

windturbines kennis en onderhoud wetgeving gebouwen, openbaar groen, stadsinrichting,… activiteiten, cultuur, sfeer, gebeurtenissen,... verenigingsleven, toeristisch beleid, politiek, communicatie, … technologie kennis, kunde en vaardigheden tot gebruik en transfer capacity building (implementatiekracht) (multi)media(park) digitale competentie visie vastgoed roerend goed eigenaar HARDWARE SOFTWARE ORGWARE

The virtual revolution Dr. Aleks Krotoski How 20 years of the web has reshaped our lives 1. The great levelling? 2. Enemy of the state? 3. The cost of free 4. Homo interneticus? het programma op canvasprogramma

internet mobiel digitale tv NGA -informatie -educatie -transacties -entertainment -SAAS

•42 % van de expliciete bedrijfskennis bevindt zich, tot op vandaag, in de hoofden van medewerkers. De uitstroom van deze medewerkers en bijgevolg ook het verlies van deze kennis is een enorme risicofactor •50 % van de kosten en inspanningen in een bedrijf wordt gespendeerd aan het opnieuw bestuderen en begrijpen van bestaande kennis •werknemers spenderen 15 tot 35 %van hun tijd aan het zoeken naar informatie. 40 %van de gezochte informatie wordt niet gevonden Het gat in onze kennislaag

relatie tussen visie op onderwijs en visie op ICT

Er waren eens drie steenkappers aan het werk. Een wandelaar vraagt: 'wat doen jullie drieën eigenlijk?‘ Zegt de eerste steenkapper: 'Dat zie je toch? Ik werk voor de kost.‘ Zegt de tweede: 'Dat zie je toch? Ik hak een beeld, voor in de gevel.‘ 'Kijk,' wijst de derde, 'Je ziet het nog niet, maar ik bouw aan een kathedraal, maar wat de anderen zeiden is ook waar natuurlijk'.

separation alignment cohesion Craig Reynolds ontwerpt cyberbirds

Als je een schip wil bouwen, trommel dan geen mensen bij elkaar om voor hout te zorgen, orders te geven en het werk in te delen, maar roep in hen het verlangen wakker naar de uitgestrekte, eindeloze zee. Antoine de Saint-Exupéry

The child-driven education _child_driven_education.html

Informatie- en communicatietechnologische kennis pedagogisch- didactisch handelen inhoudelijke kennis onderwijzen leren E-leren TE- leren onderwijs = leren leren = innoveren onderwijs = innoveren

SYSTEEMINNOVATIE

Jef Staes : Jongeren zijn anders (keynotes)

 Innovatie wordt gezien als een vernieuwing in het leren of in het organiseren van dat leren. Technologie kan leiden tot deze vernieuwing, maar is niet het startpunt.  Uiteindelijk gaat het de komende jaren om de innovatiekracht van het onderwijs te vergroten door het zoeken naar toepassingen van technologieën en deze ideeën om te zetten in werkelijkheid.

Professor Sugata Mitra If children have interest, education takes place.