Polderhol Land on new land
Inhoud Noodzaak? Logistiek Locatie Transport Duurzaamheid en milieu
Noodzaak? Groei Economisch belang Verbeteren van de band met Duitsland De randstad ontlasten
Groei
Economische belangen Bedragenx100 0 euro periodeTotaalEUNiet eu 2010 februari * maart * april * mei * juni * juli * augustus * september * oktober * november * december * * januari * februari * *
Band verbeteren met duitsland
Randstad ontlasten
Logistiek Modulair Fase 1 Fase 2 Faciliteiten
Logistiek Modulair Alle vliegvelden Toekomstvisie
Logistiek Inefficiënt (Ronald Reagan Washington)
Logistiek Beijing Capital International Airport Modulair efficiënt
Logistiek Fase 1 (2020) vracht/passagiers Passagiers: Schiphol 45 mljn passagiers, Franfurt 50 mljn passagiers Vracht: Schiphol 1,5 mljn ton vracht, Frankfurt 2,2, mljn ton vracht Polderhol 65 mljn passagiers 3,7 mljn ton vracht
Logistiek Fase 1
Logistiek Fase 1 (2020) Indeling Luchthaven 1 terminal 75 gates 4 parallel geplaatste start/landingsbanen 2 vracht-terminals
Logistiek Fase 1
Logistiek Fase 2 (2030) 80 mljn passagiers 5 mljn ton vracht
Logistiek Fase 2 (2030)
Logistiek fase 2 (2030) Indeling Luchthaven 2 passagiers terminals 100 gates 6 parallel geplaatste start/landingsbanen 4 vracht-terminals onderhoudsstrip
Logistiek Fase 2 (2030) Vervoer op Luchthaven Metro naar terminal 2 Iedere 2 minuten Binnen 2 minuten
Logistiek fase 2 (2030)
Faciliteiten Luchtvaart Servicepark Kantoorruimte Catering meerdere maatschappijen Brandstofhaven Efficiënt goederen transport. Douaneposten
Faciliteiten Passagier Naadloze en snelle verbinding openbaar vervoer Transport van en naar de gate Minimale taxi afstanden Hotel binnen terminal Parkeermogelijkheid Een uitgebreide plaza voor en na douane
Locatie Noordoostpolder - Sinds 1945 - Circa inwoners - 460km² - 12 dorpen
Voordelen Veel grond beschikbaar Geen grote steden in de buurt Redelijk centraal gelegen Windenergie
Voordelen Drooglegging Boven het water opstijgen Haven Minder overlast
Nadelen Weinig wegen/spoorlijnen Dorpen in de weg Ver weg van Duitsland Minder landbouw
Transport Wegen Bouw brug / tunnel Turbo metro Super bus Spoor Haven
Transport Wegen Bouw brug / tunnel Turbo metro Super bus Spoor Haven Fase 1 / Fase 2
Overzicht
Wegen 12 Baans weg (2x6) Wegverbreding A27, Utrecht - Almere A1, Amsterdam - Muidenberg A6, Muidenberg - Emmeloord A37, Duitse grens - Emmeloord A7, Amsterdam - Hoorn Nieuwe weg: A3, Hoorn - Emmeloord
Bouw brug Enkhuizen – Emmeloord 12 baans Treinbaan
Bouw tunnel 70 km (iets langer als de kanaal tunnel) Geheel onderwater Geschikt voor: Turbo metro Super bus
Turbo metroSuper Bus Tu Delft 250 km/h = 16,8 minuten Berry Macco: “ Een luchthaven moet goed berijkbaar zijn. Tien minuten vanaf Amsterdam is een must!!! ” “ Met 250 km/h comfortabel reizen behoort nu tot de mogelijkheden. ” Wubbo Ockels: Guangzhou metro 160 km/h = 26,2 minuten
Spoor Hogesnelheidslijn Amsterdam – Emmeloord 200 km/h = 37,1 minuten Normale verbinding Amsterdam – Enkhuizen – Emmeloord Amsterdam – Almere – Emmeloord 140 km/h = 100 minuten Baggage Inchecken op het station
Haven Aanvoer brandstof Aanvoer onderdelen Samenwerking met haven van: Rotterdam en Hamburg
Duurzaamheid en milieu Duurzaam bouwen Maatregelen
Duurzaam bouwen Wat is duurzaam bouwen? De 5 richtlijnen - Energie verbruik - Duurzame energie - Grenzen - Energie vraag - Energie neutraal
Wat zijn de voordelen van duurzaam bouwen? Milieu Goede naam Waarde vast Minder kosten
Voorbeelden duurzaam bouwen TnT green office Villa Flora Hoofdkantoor Rabobank
Hoe willen wij duurzaambouwen? DBFM Contract Warmte koude opslag Betonkernactivering Biowarmte krachtcentrale Veel glas Goede isolatie
Andere maatregelen Glijvluchten - Minder uitstoot - Minder geluid
Vragen?