CENTRUM GANSPOEL vzw 7 april 2008. Centrum Ganspoel Ganspoel wil zich profileren als gespecialiseerd centrum dat in deskundige en vraaggestuurde ondersteuning.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Snoezelen met kleuters
Advertisements

Een katholieke school is geen school van gelovigen, maar een school door gelovigen gedragen. Een katholieke school herken je aan haar ‘open deuren’. Ieder.
Behandeling en begeleiding
SAMENWERKEN-NETWERKEN
FLEXIBEL AANBOD MEERDERJARIGEN (FAM)
De Poel Een voorstelling…… Waarom wij onze deuren openen De Poel v21.
De Meridiaan naar de toekomst. Welkom 1. De organisatie 2. Gelijke tijden 3. Continurooster.
Voorstelling Bednet. Bednet : 5 jaar Bednet  Door de ziekte of het ongeval zelf  Lichamelijke of psychische problemen  Vaak zware.
Marc Van Gils – Marc Mathyssen
Centrum voor Jeugd en Gezin CJG-Ameland
SNOEZELEN Een vorm Van relaxatie. SNUFFELEN Je beweegt en … plots hoor je muziek. Blokken, balletjes, tegels, … in allerlei kleuren nodigen uit om te.
SGJ Christelijke Jeugdzorg
OVER-ZIEN Expertisenetwerk voor de begeleiding van personen met een visuele beperking.
Pedagogisch Sociaal Werk Stichting Midden-Limburg
 Pilot Handelingsgericht Arrangeren  Koppeling Ondersteuningsvragen en inzet AB  School Ondersteunings Profiel  Taken en Functies  Lijsten Personele.
Pastoraal op school.
Inhoud van de avond Het kindcentrum : Bouwen vanuit een gemeenschappelijke visie (Rob) Introductie partners Stichting Kinderopvang Huizen Paramedici Het.
OVSG, de gemeente maakt school
Jan Visscher Lid klankbordgroep Vroeg, Voortdurend, Integraal 23 september 2009.
Een Taskforce voor Integrale Vroeghulp Na 3 jaar succesvol experimenteren met IVH en Vroeg, Voortdurend, Integraal (VVI) Verankering Integrale Vroeghulp.
Snoezelen snuffelen doezelen.
Passend Onderwijs en Zorg voor Jeugd in Noord en Midden Drenthe Presentatie Bijeenkomst Voorlopers 23 april 2012.
Milieubeleid Steffie De DeckerEllen Geudens Celine Mertens Stijn Vandenbroucke Nele Van MuylemLien Vermeulen.
Orthopedagogisch centrum “Katrinahof”
Zes uitgangspunten voor een goed pedagogisch klimaat
Aandachtspunten vanuit een categoriale voorziening
Medisch Pedagogisch Centrum Terbank Heverlee
Eindwerk BanaBaBuO Annelies Timmermans Nathalie Provoost
Welkom !!! Bs Meuleveld SBO Peelhorst
Intensieve begeleiding voor kinderen/jongeren van 9 – 18 jaar
OUDERS VOOR INCLUSIE. WIE ZIJN OUDERS VOOR INCLUSIE ? Vereniging van en voor ouders Voor alle ouders van kinderen, ongeacht hun handicap We zijn vooral.
Jongeren Preventie Team
VIGeZ vzw © maart 2009
Communitybijeenkomst 21 april 2009 Kies Kleur in Groen.
Welkom bij Woonzorg De Berkenhof Kerkenveld en Ansen.
Trajectbegeleiding.
Weerbaarheid en zelfredzaamheid vergroten
LEERJAAR 1 SAW.  Wat wil ik gaan doen: A. Pedagogische werk > Kinderopvang (Niv 3 en 4) > Jeugdzorg (niv 4) B. Maatschappelijke zorg > Maatschappelijke.
De Kalmoes vzw Voorstelling activiteiten
Alle dagen in een warme school. Alle dagen… “Ik heb vertrouwen in de directie en de ploeg.” (Parijs )
De leerkracht = DE BELANGRIJKSTE PERSOON in de schoolloopbaan van je kind! PARTNER vd ouders …
Welkom bij Freekids: Buitenschoolse Opvang (BSO) Peuterspeelzaal ‘t Krekeltje.
Organisatie mondzorg en mondverzorging in verpleeghuizen.
Kinderopvang en kleuterschool voor alle kinderen Investeren in de ontwikkeling van jonge kinderen uit kwetsbare gezinnen in Stad Gent.
Grenzeloos onderwijs genieten Een samenwerkingsproject tussen Tyltylcentrum De Witte Vogel – RESPONZ en KDC de Joppe - Steinmetz | de Compaan.
BIB KORTRIJK EDUCATIE & SCHOLENWERKING. #BIB KORTRIJK Onderwijs in Kortrijk: # kleuter- en basisscholen: 35 (incl. 6 BuLO/BuKO), ca kind. # secundaire.
Zorg en Onderwijs 2001 – 2011 Jan Visscher, VGN Ledenbijeenkomst samenwerking Zorg en onderwijs 13 oktober 2011.
1Titel van de presentatie Passend onderwijs: Een kans voor de Jeugdgezondheidszorg?!
Verwarming op afstandsbesturing Tim Peeters Scholengroep Kempen (SGR 7)
Dienst Ondersteuningsplan Vlaams-Brabant en Brussel vzw Zorgbemiddelingsvergadering
De collecte is voor Red een Kind. Red een Kind geeft toekomst aan kinderen in armoede een verbindt hen met mensen in Nederland Helpt kwetsbare kinderen.
VAN HRM NAAR PERSONEELSZORG 7 JUNI 2016SECTORDAG FNV OVERHEID.
EIGEN OPVOEDINGS PROJECT Vrij Katholiek Basisonderwijs Don Bosco Gerdingen.
Gespecialiseerde sportondersteuning voor mensen met een beperking.
Wist u dat? ons cluster al jaren meer formatie krijgt dan waar we recht op hebben (1 : 25)… de krimp al een paar jaar gaande is… we ieder jaar maanden.
Home vrijzicht. 1. algemeen Van “rusthuis“ naar “woonzorgcentrum”
Begeleidings methodieken
Organogram gemeente Bunnik
Presentatie opendeurdag 17 april 2016
Organogram gemeente Bunnik
Ontwikkelingspsychologie voor het Onderwijs
EXPERTISECENTRUM 20 april 2016.
ORGANOGRAM en VISIE-KEGEL van vzw PLEEGZORG WEST-VLAANDEREN
GROEPSACTIVITEITEN Musea, Toneel, film Stadswandeling Concerten
De collecte is voor Red een Kind.
brengt school en ouders dicht bij elkaar
KWALITEITSZORG September 2017
> Een veel belovend model voor opvoedondersteuning
Heb jij ballen voor scrummen?
Prozo enquêtes KWALITEITSZORG Juli 2019.
Transcript van de presentatie:

CENTRUM GANSPOEL vzw 7 april 2008

Centrum Ganspoel Ganspoel wil zich profileren als gespecialiseerd centrum dat in deskundige en vraaggestuurde ondersteuning voorziet voor kinderen en volwassenen met een visuele en (visueel) meervoudige handicap. Het wil dit doen op de voor de persoon met een handicap meest aangewezen plaats.

Algemene directie Ambulante diensten Residentiële zorg volwassenen Residentiële zorg Jongeren Kinderen Zorgmanager Administratieve en logistieke diensten Geïntegreerde werking Medische dienst Logistiek directeur Geïntegreerde werking BuBaO G.On Schooldirectie Hoofd medische dienst Personeels zaken (PZ) Hoofd PZ Geïntegreerde werking BuSO Expertisecentrum Coördinator Kwaliteitscoördinator Coördinator Expertisecentrum Preventieadviseur Raad van bestuur

Algemene directie Zorgmanager Opvoeders/teamcoördinatoren KinesitherapeutenKinesitherapeutenCoördinator ErgotherapeutenErgotherapeutenCoördinator LogopedistenLogopedistenCoördinator Maatschappelijk werkersMaatschappelijk werkers Coördinator OrthopedagogenOrthopedagogenCoördinator Medische dienst School Opvoeders/teamcoördinatoren Assistent Multidisciplinaire teams

Algemene directie Zorgmanager Medische dienst Assistent Paramedici Coördinator Dagbesteding Begeleiders Maatschappelijk werker Orthopedagoog Woonentiteiten Teamcoördinatoren

Algemene directie Zorgmanager Medische dienst Semi- residentieel Begeleiders Vroeg- begeleiding Begeleiding + 6 Begeleiding Volwassenen Begeleiders Teamcoördinator Thuisbegeleiding BuBaO G.On

Algemene directie Medewerkers Algemeen secretariaat Hoofd keuken kok Hoofd technische dienst Hoofd poetsdienst, wasserij, linnenkamer Medewerkers Boekhou- ding en bewoners- administratie Medewerkers Informatica Medewerkers Logistiek directeur

Gebruikers  MPI  Internaat 92 kinderen  Semi-internaat17 kinderen  School  BuBaO61 kinderen  BuSO (KI Woluwe)48 jongeren  Ambulante zorg en onderwijs  Thuisbegeleiding4.165 begeleidingen in meer dan 260 gezinnen  Geïntegreerd onderwijs153 kinderen  Ambulante begeleidingen210 begeleidingen  Logeerdagen40 dagen

 Nursingtehuis77 volwassenen  Cursuscentrum 500 cursisten

Personeel  Paramedici39  Opvoedend144  Arbeidend38  Onderwijs68  Busbegeleiders8  Overige60 Totaal357

Wat is “snoezelen”?  Snoezelen is het stimuleren van verschillende zintuigen door een combinatie van muziek, lichteffecten, trillingen, tastmateriaal en geuren. Deze prettige zintuiglijke ervaringen worden aangeboden in een veilige, warme, rustige omgeving.  Snoezelen is op niet-verbale wijze het gevoel en de zintuigen prikkelen en activeren, en zo de communicatie tussen ouders (of begeleiders) en kinderen bevorderen. Ontspanning is het hoofddoel.  Snoezelen biedt een sfeer die bevorderlijk is voor een goede ontspanning van je geest. Je kan relaxen op een verwarmd waterbed, kleuren zien opborrelen in lichtkolommen, rustig wegdromen in een trilstoel, enz.

 Snoezelen kan ook heel actief zijn: leef je uit in het ballenbad, op het springkasteel, in de spiegelruimtes, enz.  Iedereen krijgt de kans de ruimte te onderzoeken op eigen tempo, los van de verwachtingen van anderen. Zo zou een snoezelruimte er kunnen uitzien.

Stappenplan Het betreft 2 ruimten, een ruimte met waterbed en een trilruimte  Opfrissen en herinrichten van de snoezelruimte met waterbed  Volledig vernieuwen van de trilruimte

Wij danken u nogmaals voor het aanbod om een van onze projecten mee te financieren. Tot slot