Scholing voor (onderwijs-)management Met Europees geld ontwikkeld door:

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Kwaliteit en onderwijstijd
Advertisements

KA2 voor de volwasseneneducatie. Strategische partnerschappen (KA2) • Van eenvoudige kleine samenwerking tot grootschalige projecten om innovatieve middelen.
EVC: Erkenning Verworven Competenties Laat zien wat je waard bent! Toepassing bij [corporatie]
Integraal onderwijs met ict
Kom verder. Saxion. Leergang digitale didactiek in een ICT rijke omgeving.
Aansluiting van het Hoger Onderwijs bij MedischOnderwijs.nl 2 november 2007 Aansluiting van het Hoger Onderwijs bij MedischOnderwijs.nl P.M.Bloemendaal.
Welkom. VMBO Voorbereidend Middelbaar Beroeps Onderwijs.
Zelf je koers bepalen… Btg ESB&I 12 november 2008.
Formatief - summatief evalueren
Gebruikersdag Gelukskunde 6 oktober 2009 VAN HARTE WELKOM! Gebruikersdag Gelukskunde.
Flow als sturingsprincipe
Stichting RechtenOnline
Ontwerpprojecten In de praktijk
Ondernemend Participatiebeleid
Ben jij bekwaam in 2013? Onderzoek van het Ruud de Moor Centrum naar bekwaamheden van de mbo docent. Magda Bruin.
Scouting 2010 Trainingen 2.0. Disclaimer Wij weten (nog) niet alles Wij baseren ons op de informatie van het projectteam van Scouting Nederland Wij zijn.
Middenmanagement in positie VO Congres 2013
Waarom kwaliteitsverschillen tussen docenten erkennen? Kitty Kwakman Landelijk Platform Beroepen in het Onderwijs.
De weg naar de competente docent
Financieel Management 2 Project NSO Mirjam, Liesbeth, Wendy en Judith.
Met een beperking van het V(MB)O naar het MBO
"Maatwerk, hetzelfde maar dan anders"
Van wie is de kwaliteit van het onderwijs?
In grote lijnen ziet het programma er als volgt uit
Volgen in SO / PrO Studiedag Speciaal Onderwijs 18 jan 2012
SAMENWERKING FOCUS - FONTYS
Vernieuwing Bacheloronderwijs
Integrale kwaliteitszorg (IKZ)
ICT in een dynamische context
Certificeren van assessoren __________________________________ Workshop congres LLL op een HOger plan! Erkennen van Verworven Competenties Antoinette van.
Leren en instructie met ICT
E-NABLING E-LEARNING Hoe succesvol is e-learning in het informaticaonderwijs? Bert Zwaneveld.
Zeker van Zorg: nu en in de toekomst Wnd Directeur Langdurige zorg Inge Vossenaar.
Hands On: leren binnen handbereik
Seminar Hoger Bedrijfsdiploma Voorbeeld nut HBd private aanbieder 8 april 2013 Professionals in kinderopvang.
Waarom? Bevoegdheid, bekwaamheid en doorgaande professionele ontwikkeling zijn het fundament onder de kwaliteit van de beroepsuitoefening. Een professionele.
Competentieprofiel Docent Nederlands als Tweede Taal
In 4 jaar van vmbo 3 naar HBO
KVLO Register in de praktijk SBL Hilde Bax.
POSTGRADUAAT VERANTWOORDELIJKE IN DE KINDEROPVANG
Kwaliteit in examens, borgen en stimuleren. Kwaliteitsborging EVC-procedures EVC in het MBO 22 mei 2007 Henk van Leeuwen Manager externe betrekkingen KCE.
Kwaliteitscode EVC EVC in het MBO ~ CompetentCity Erik Kaemingk & Cissy Johann.
Langdurige samenwerking tussen het Albedacollege en ECABO
De veranderende rol van docenten Fons Vernooij Instituut Management en Economie Johan Cruijff University.
 Goede communicatieve vaardigheden hebben.  Als goede ICT-Beheerder moet je de Nederlandse en Engelse taal kunnen beheersen.  Kunnen functioneren in.
Leefstijl bij de HZW De aanleiding; waarom Leefstijl? Ontwikkelen sociale vaardigheden Aansluiten bij de doelgroep Eenduidig optreden Regels.
Een project van de Korengroep
EVC: Erkenning Verworven Competenties Laat zien wat je waard bent! Toepassing bij [corporatie]
Mentorschap uit de startblokken! Evaluatie Mentorschap Netwerk Nederland en de regionale stichtingen Mentorschap.
moderniseren van het curriculum.
Docentenopleiding UV. 1,5 jaar, 35 bijeenkomsten HBO modulen en belevingsthema’s, apart voor kappers, schoonheidsspecialistes en voetverzorgers. Competentiegericht.
Leven Lang Groen Leren Manifestatie groen onderwijs Marcel Creemers (Citaverde) Arry Verhage (Agro Opleidingshuis) Liesbeth van der Vegt (LTO) 12.
De kubus van CSPE succesfactoren!
Mentoren Managen Workshop jaarcongres VvSL 6 november 2014 Annemiek Jonker.
Plan van aanpak Ondersteuning Leerbedrijven
Samen werken aan praktijkonderzoek!
TOF Mariaschool Reutum nov Situatie mbt ICT Mariaschool Leerlingen groep 7/8 een Macbook (28) Overige en groepen 1 t/m 6 bezig met ICT-Microsoft.
Niets is wat het lijkt. 3T 4T 2T 5T 6T 1T 3T 4T 2T 5T 6T1T tijd ?
EVC en Kenniscentrum Handel NVE 29 mei 2008 John Dekker Teamleider Examinering en beoordeling.
Naam van de Auteur 7 januari 2008 B ETER ONDERWIJS MET DIGITAAL LEERMATERIAAL : DROOM OF WERKELIJKHEID ? Alfons ten Brummelhuis Arrangeursdag.
Cost engineering en Project management. Wat kan je bereiken? Voor wie bedoeld? Wat leer je? Opbouw? LEERLIJNEN: Technische vaardigheden.
Expertiseteam ToetsenbankCRETA 13 november 2013 Agnes de Boer (Cito), Marjan Versluis (Wellantcollege) en Alex van Essen (Toetsplaza)
Van VMBO naar MBO De doorlopende leerlijn voertuigentechniek.
De Nota Kapitaalgoederen Assetmanagement Seminar
Examensop maat Examensop maatveiligheid examens assessoren Communicatie Communicatie Ondersteuning personeelszaken Ondersteuning personeelszaken.
Naar meer activerend onderwijs in het VO
Digitaal lesmateriaal zoeken, maken en delen met
Zelfregulatie op Cartesius2
STRATEGISCHE PARTNERSCHAPPEN
PENTA College CSG Hoogvliet
Transcript van de presentatie:

Scholing voor (onderwijs-)management

Met Europees geld ontwikkeld door:

Scholing voor (onderwijs-)management Met Europees geld ontwikkeld door: Wakefield College UK (contractor)

Scholing voor (onderwijs-)management Met Europees geld ontwikkeld door: Wakefield College UK (contractor) Borlänge Gymnasieskola, Zweden

Scholing voor (onderwijs-)management Met Europees geld ontwikkeld door: Wakefield College UK (contractor) Borlänge Gymnasieskola, Zweden Nova College, Haarlem

Waarom onderwijsmanagers scholen?

Trends in onderwijsland (met name BVE-veld)

•Grotere autonomie

Trends in onderwijsland (met name BVE-veld) •Grotere autonomie •Lumpsum financiering

Trends in onderwijsland (met name BVE-veld) •Grotere autonomie •Lumpsum financiering •Output financiering

Trends in onderwijsland (met name BVE-veld) •Grotere autonomie •Lumpsum financiering •Output financiering •Eigen kwaliteitsborging

Trends in onderwijsland (met name BVE-veld) •Grotere autonomie •Lumpsum financiering •Output financiering •Eigen kwaliteitsborging •Bedrijfsmatig werken!

Bedrijfsmatige Problemen

•Resultaat Verantwoordelijk Management

Bedrijfsmatige Problemen •Resultaat Verantwoordelijk Management •Schaalvergroting

Bedrijfsmatige Problemen •Resultaat Verantwoordelijk Management •Schaalvergroting •Nieuwe pedagogisch didactische aanpak

Bedrijfsmatige Problemen •Resultaat Verantwoordelijk Management •Schaalvergroting •Nieuwe pedagogisch didactische aanpak •Gigantische ICT investering

Bedrijfsmatige Problemen •Resultaat Verantwoordelijk Management •Schaalvergroting •Nieuwe pedagogisch didactische aanpak •Gigantische ICT investering •Administratief beheer

Bedrijfsmatige Problemen •Resultaat Verantwoordelijk Management •Schaalvergroting •Nieuwe pedagogisch didactische aanpak •Gigantische ICT investering •Administratief beheer •Nieuwe managers!!

De Nieuwe Onderwijs Manager

Team Management

Financiën

Team Management Financiën Organisator

Team Management Financiën Organisator Onderhandelaar

Team Management Financiën Organisator OnderhandelaarKwaliteitsdeskundige

Team Management Financiën Organisator OnderhandelaarKwaliteitsdeskundige Pedagogisch didactisch deskundig

Team Management Financiën Organisator OnderhandelaarKwaliteitsdeskundige Pedagogisch didactisch deskundig EN VOORAL NIET OVERWERKT RAKEN!

Wie is die nieuwe manager?

•(oud-) docent •“rechtspositioneel” benoemd •vakopleiding •45+

•(oud-) docent •“rechtspositioneel” benoemd •vakopleiding • 45+ •organisatorische kwaliteiten (roosters!!) •grote betrokkenheid HIJ WIL………………….

BIJSCHOLING VOOR MANAGEMENTSTAKEN

•Modulair studieprogramma

•Internet ondersteuning

•Modulair studieprogramma •Internet ondersteuning •Erkenning op mastersniveau door Sheffield Hallam University

•Modulair studieprogramma •Internet ondersteuning •Erkenning op mastersniveau door Sheffield Hallam University •Erkenning bestaande kennis en vaardigheden

•Modulair studieprogramma •Internet ondersteuning •Erkenning op mastersniveau door Sheffield Hallam University •Erkenning bestaande kennis en vaardigheden •Desgewenst ondersteuning door een mentor

•Modulair studieprogramma •Internet ondersteuning •Erkenning op mastersniveau door Sheffield Hallam University •Erkenning bestaande kennis en vaardigheden •Desgewenst ondersteuning door een mentor •Tempo (max. 6mnd per module) zelf bepalen

•Modulair studieprogramma •Internet ondersteuning •Erkenning op mastersniveau door Sheffield Hallam University •Erkenning bestaande kennis en vaardigheden •Desgewenst ondersteuning door een mentor •Tempo (max. 6 mnd per module) zelf bepalen •Aansluiting bij eigen werk

3 modules gereed: •managing a team •managing yourself •planning

3 modules gereed: •managing a team •managing yourself •planning In voorbereiding: •kwaliteitsmanagement •leiderschap

DE PROCEDURE:

•Aanmelden op Internetpagina •Acceptatiebericht •Toewijzing mentor (indien gewenst) •Toewijzing …..

DE PROCEDURE: •Aanmelden op Internetpagina •Acceptatiebericht •Toewijzing mentor (indien gewenst) •Toewijzing password •Self assessment, opbouw portfolio

DE PROCEDURE: •Aanmelden op Internetpagina •Acceptatiebericht •Toewijzing mentor (indien gewenst) •Toewijzing password •Self assessment, opbouw portfolio •Bepalen studieprogramma, literatuurlijst

DE PROCEDURE: •Aanmelden op Internetpagina •Acceptatiebericht •Toewijzing mentor (indien gewenst) •Toewijzing password •Self assessment, opbouw portfolio •Bepalen studieprogramma, literatuurlijst

DE PROCEDURE: •Aanmelden op Internetpagina •Acceptatiebericht •Toewijzing mentor (indien gewenst) •Toewijzing password •Self assessment, opbouw portfolio •Bepalen studieprogramma, literatuurlijst •Studeren •Assessmentprocedure

ASSESSMENTPROCEDURE •onafhankelijke assessor

ASSESSMENTPROCEDURE •onafhankelijke assessor •assessment in eigen taal

ASSESSMENTPROCEDURE •onafhankelijke assessor •assessment in eigen taal •assessment rapport naar Wakefield College en Sheffield Hallam University

ASSESSMENTPROCEDURE •onafhankelijke assessor •assessment in eigen taal •assessment rapport naar Wakefield College en Sheffield Hallam University

ASSESSMENTPROCEDURE •onafhankelijke assessor •assessment in eigen taal •assessment rapport naar Wakefield College en Sheffield Hallam University •steekproef van werk in Engels vertaald via (in Nederland) Nova College

ASSESSMENTPROCEDURE •onafhankelijke assessor •assessment in eigen taal •assessment rapport naar Wakefield College en Sheffield Hallam University •steekproef van werk in Engels vertaald via (in Nederland) Nova College •10 creditpoints op mastersniveau