Training voor beheerders Uitdaging Het systeem dient te worden geconfigureerd Het systeem is nieuw en onbekend
Training voor beheerders Oplossing: Selecteer de slimste medewerkers Geef een globale instructie over Carerix Structuur Terminologie …en volg de configuratie-training
Doelstelling van de training Na deelname in staat om te beheren: Gebruikers (-rollen en rechten) Vestigingen Keuzelijsten/ Tabellen (pull down menus) Fases (Workflow) e-mail sjablonen
Rol van de beheerder Configureren van de opgeleverde applicatie Actueel geconfigureerd houden Aanpassen aan veranderende omstandigheden, werkwijze en procedures Centraal contactpersoon voor gebruikersvragen Interface naar de Carerix helpdesk
Rol van de beheerder Filtert vragen, beantwoordt vragen die direct behandeld kunnen worden Geeft vragen door aan de helpdesk, die hij/zij niet kan beantwoorden Ontvangt meldingen over beheer, upgrades en updates etc. Voert Campagnes uit Gebruiker vraag Carerix Beheerder Carerix Helpdesk Gebruiker Gebruiker antwoord helpdesk@carerix.com
Rol van de beheerder De beheerder is in staat om de vragen te beantwoorden omdat hij/zij … deze training heeft gevolgd; de beschikking heeft over een online manual; ervaring heeft (configuratie); toegang heeft tot de helpdesk. Gebruiker vraag Carerix Beheerder Carerix Helpdesk Gebruiker Gebruiker antwoord helpdesk@carerix.com
Structuur van Carerix Start allereerst met Bestuderen van de Carerix terminologie Bestuderen van de Carerix structuur
Structuur en basis terminologie van Carerix
Schermoverzicht Voor nu, alleen een globaal overzicht van de navigatie
Schermoverzicht Snel Zoeken Context balk Menu Tabs Zoekregels Overzichten Actie Menu Snel Zoeken Menu Activiteiten Dossiers Overig Onderhoud
Het menu De belangrijkste onderwerpen van vandaag met een pijl De andere onderwerpen van het menu doorlopen we globaal
Het menu Activiteiten Activiteiten, verzamelnaam voor: Taken Notities Afspraken E-mails Activiteiten zijn gekoppeld aan een kandidaat, contactpersoon of ander dossier Door het dáár te maken ‘Systeem activiteiten’ alleen zichtbaar voor beheerders
The menu Taken Commerciële taken De meeste taken, behorende bij het sollicitatieproces, worden vastgelegd met de fasen en matches. Meer details hierover later…
Het menu Afspraken (Agenda) Interviews met kandidaten Bezoekafspraken met prospects/ klanten
Het menu Notities Telefoon notities De meeste activiteiten behorende in het kandidaat volg systematiek worden vast gelegd met de fasen en matches. Meer details hierover later…
Het menu E-Mail Complete mailbox Uitgaand, inkomend (POP) Mail automatisch gekoppeld aan de relevante dossiers Ook inkomende mail(!) Recruiters gebruiken Outlook niet meer
Het menu Match Een Match is de koppeling van 1 Kandidaat met 1 Vacature; De Basis van het Kandidaat Volg Systeem (“ATS”) De status van een match is de Fase
Het menu Vacature Opdracht (Interim) project ….
Het menu Contactpersoon Altijd gekoppeld aan 1 Opdrachtgever Kan ook gekoppeld worden aan een andere opdrachtgever
Het menu Opdrachtgever In de zin van een relatie Klant Prospect, suspect, lead Non-Profit ….
Het menu Publicatie Publicatie van een vacature op Eigen website/ recruitment portal Vacature site / jobboard Print advertentie Alleen als registratie
Het menu Plaatsing [Staffing editie] Detacheringscontract Altijd gekoppeld aan een Match En daarmee aan een kandidaat en vacature Weekstaat [Staffing editie] Online weekstaat in te voeren door kandidaat Export mogelijkheid naar betalingssoftware
Het menu Rapporten Rapporten worden door de Carerix helpdesk gemaakt
Het menu Campagnes Groep Kandidaten of Contactpersonen in Campagnes Wordt gebruikt voor mailings, belacties, evenementen De status van elk Campagne item kan bijgehouden worden In de praktijk wordt veelal het eenvoudiger ‘Groepen’ mechanisme gebruikt
Het menu Gebruikers Gebruikers kunnen zelf een aantal velden beheren: Menu > Mijn gegevens Gebruikers zien het overzicht van gebruikers maar kunnen niets wijzigen [demonstreer]
Het menu Online Help Help is voor alle gebruikers Manual alleen voor beheerders CxSCript scripting taal Cx ‘Tags’ voor gebruik in e-mail sjablonen
Het menu Uitloggen Logt uit De browser afsluiten werkt ook Zonder waarschuwing De browser afsluiten werkt ook
Het menu Vestigingen Gebruikers (recruiters) behoren tot een vestiging TIP: upload een route beschrijving als bijlage van een vestiging. Deze is dan in iedere e-mail als bijlage beschikbaar
Het menu Instellingen Applicatie instellingen Zoals: sessionTimeOut, passwordExpirationPeriod, publicationPeriod. Klik op de ‘i’ voor uitleg en informatie Bij twijfel: don’t change!
E-mail sjablonen Naam (zichtbaar op scherm) Instellingen; >Opmaak HTML >Beschikbaar in Lijst Zorgt ervoor dat e-mail beschik-baar wordt bij juiste dossier Afzender van e-mail. (Cx of met eigen domein) Variabele Velden beschikbaar met Cx script Tags
Het menu Sjablonen, Fasen, Tabellen Worden behandeld in verschillende documenten E-mail sjablonen en Fasen: Cx Workflow Tabellen: Cx Tabellen
Einde Einde van deze presentatie Over naar de documenten: Dank u! Cx Tabellen Cx Workflow Dank u!