ICT, e-learning, e-government, onbegrensde mogelijkheden? Jules J. de Rijp, MPA 2 november 2013.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
“The Future depends on what we do in the present!”
Advertisements

To Implement or not to implement That’s the answer.
Ontwikkeling van het Netwerk Naamkunde
Hoorde je ook net de bel? Heeft het secretariaat zich vergist? Het is toch nog maar tien voor drie? Toch niet… er is geen vergissing… Vandaag is het 5.
‘HOW CAN I INTRODUCE NEW WAYS OF ASSESSMENT THAT CAN CONTRIBUTE TO GETTING PUPILS MORE INVOLVED IN THEIR OWN LEARNING?’ ‘Een onderzoek naar beoordelen.
Het kind als regisseur van zijn eigen kennis
Laat de buitenlandstage echt meetellen!
OER 7 maart 2013 Jessica Wit Netwerkbijeenkomst HRO - Blended Learning.
Inleiding Mediakunde. Inleiding Mediakunde Situering Mediakunde “Van leerkrachten wordt verwacht dat zij vlot kunnen omspringen met allerlei apparatuur.
Informatiebundel Relatie Onderwijs-Arbeid
Teachers of the 21st century iearn conferentie juli 2009 Doelen: Effectief partnerschap op lokaal, regionaal en internationaal niveau tot stand brengen.
Het Nederlandse onderwijs:
Business Onderwijs: vakgericht of competentiegericht
e-Government Suriname
Het belang van een evidence based benadering in het onderwijs
| Ontwikkelingen aangaande het onderwijs binnen de RUG Rectorenseminar 2013 Elmer Sterken.
FUSIE en fuseren DIRK DE CEULAER VOORZITTER DIRECTIECOMITÉ HUBRUSSEL-KAHO SINT-LIEVEN 1 APRIL 2014.
Leren en doceren in de 21e eeuw
Leergemeenschappen in de klas: een reflexieve start (workshop)
Bert Lichtenberg - NIOC 2002
First ID project Huygens College
Workshop DO in ICT curricula. Vraag vanuit het werkveld... Verinnerlijking DO in vakgebied en organisatie Presenteer do niet als ideologie, maar als creatief,
ICT in onderwijs: We moeten vaart maken!
Beelden van teambuilding
Van ICT-coördinator naar ICOACH
Transitie VG In 2015 vervalt de AWBZ- aanspraak voor mensen met een verstandelijke beperking met een ZZP 1,2 en gedeeltelijk 3.
PROJECT KEUZEPROCESSEN
Workshop arbeidsmarktinformatie (PSW/UWV),
Moet ‘t misschien anders..?. Wat vraagt deze tijd van een school?
Europese subsidiemogelijkheden Ellen Hanselman. Leven Lang Leren Programma Wat is het? Wat zijn de mogelijkheden? Waarom deelnemen? Hoe werkt het?
Informatievaardigheden
HET LEVEN VAN JESUS (+ 2 gedichtjes) THE LIFE OF JESUS
Montoring internationalisation DOiT – Turkmenistan March 2012 A.J. Nijssen.
Nothing Is As It Seems Introduction Lesson. What are we going to do? - We gaan deze periode spreek, luister, lees en schrijflessen in een thema oefenen.
Deltion College Engels B2 Spreken [Edu/001] thema: What’s in the news? can-do : kan verslag doen van een gebeurtenis en daarbij meningen met argumenten.
Nothing Is As It Seems Lesson 4 Romeo and Juliet.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/005] thema: Writing a hand-out can-do: kan een begrijpelijke samenvatting schrijven © Anne Beeker Alle rechten.
Universiteit Utrecht Nieuwe Media & Digitale Cultuur Syntens workshop, 30 november 2004 Imar de Vries, JDO NMDC Instituut Media.
Dirk Jan van den Berg, Voorzitter College van Bestuur TU Delft. De Kracht van Delft editie 2008 TU-Delft – Kracht van Delft 2008.
Het Nieuwe Werken Jeoffrey van Zijp Jeoffrey van Zijp.
Future Tenses by Nathalie French ©. Just like in Dutch, we can talk about things that take place in the present, the past or the future
ONDERZOEKSVAAR DIGHEDEN 3 Instituut voor Sociale Opleidingen.
LES 3. glusyndicates.nl Serious games Applied games ”a mental contest, played with a computer in accordance with specific rules that uses entertainment.
Alternatieve evaluatie- procedures in hoger onderwijs. Waar gaat het nu over? Martin Valcke Onderwijsdag AUH - 18 januari 2016.
Agricultural Education in the Netherlands Dutch Dairy Centre
TEAMTEACHING Hannah Wielenga Hogeschool Utrecht / Landelijk Ontwikkelpunt NLT 5 juni 2009 Met dank aan: Sjaak Luijtjes – Vader Rijn College.
Coördinatie van de hulp Workshop 4. Voorstellingsrondje Maatschappelijke evoluties Perspectief van de cliënt Casusoverleg Ervaring delen Cliëntoverleg.
Veel buitenlandse arbeiders in de Golfstaten leiden een zwaar leven. Ze zoeken troost in Gods woord.
Laurentius Stichting Wel en wee rondom onze ICT… Evaluatie IT-bedrijf Teveel verschillende platforms > voorbereiding naar migratie Windows 10 Upgrade wifi.
De kwaliteit van de Juridische Infrastructuur en concurrentiekracht: Het belang van internationale vergelijkingen Korte presentatie voor de Centrale Eenheid.
Broederschool Roeselare
De impact van de introductie van ICT op openbare scholen in Bolivia
Virtuele labs bij natuurkunde en scheikunde onderwijs
Global Entrepreneurship Week
Productiviteit en Innovatie
Informatieavond Workshop ked-coaching 2 november 2016
Gesprekkencyclus en overlegstructuur leerlingzorg
De taaltaak
BVMBO: Aan de slag met collegiaal leren!”
Nelleke Gruijters Paul Ram
ONDERWIJS OP WEG DINSDAG 15 JUNI 2004
E-learning in het onderwijs
Who knows something about scenarioplanning?
Stagecoach Eva Botman, adviseur praktijkleren
Evolutie in een superdiverse klas
Eens / oneens HET EERSTE IDEE IS VAAK HET BESTE IDEE
Chapter 6 Sounds cool! Grammar Stepping Stones 2 t/hv.
How to Kijken naar kunst Procesgericht werken stimuleren.
Leerlingen zeiden: “Je MOET hem loslaten
Moving Minds DNA.
Transcript van de presentatie:

ICT, e-learning, e-government, onbegrensde mogelijkheden? Jules J. de Rijp, MPA 2 november 2013

Structuur van de workshop • Introductie • Enkele begrippen • Trends en ontwikkelingen • Demonstraties • Discussie • Evaluatie

Better prepared students Education Policy Education ICT

Onderwijs betreft verhalen Iemand wil ze vertellen Anderen willen of moeten luisteren

Waar kies je voor: 1.Toneel met een goed verhaal, topspelers maar zonder hulpmiddelen 2.Toneelopvoering met alle hulpmiddelen maar slechte acteurs en een slecht verhaal 3.Topacteurs, top verhaal en de beste hulpmiddelen Waar kies je voor: 1.Toneel met een goed verhaal, topspelers maar zonder hulpmiddelen 2.Toneelopvoering met alle hulpmiddelen maar slechte acteurs en een slecht verhaal 3.Topacteurs, top verhaal en de beste hulpmiddelen

ICT StrategieICT Sector Internationale markt Lokale markt Factor voor econ. ontwikkeling Internationale promotie Ontwikke- lingsdoelen

Verbeteren van het onderwijs mbv ICT is een Multidisciplinair proces • Leerlingen • Leerkrachten • Werkgeversorganisaties • Bedrijfsleven • Stichtingen • Global Governance Institutes • Andere instituten zoals de Telecommunicatie Autoriteit Suriname,…. • Leerlingen • Leerkrachten • Werkgeversorganisaties • Bedrijfsleven • Stichtingen • Global Governance Institutes • Andere instituten zoals de Telecommunicatie Autoriteit Suriname,….

TEAMWORK

Leerkrachten en leerlingen op dezelfde plaats

Leerkrachten en leerlingen NIET op dezelfde plaats Hoe nieuw is nieuw? Tijd

Education is not the learning of facts but the training of the mind to think. Welke rol is er voor de nieuwe technologie?

Het gaat nog steeds om vertellers en luisteraars die: -Niet bij elkaar hoeven te zijn -Desondanks afgestemd zijn op elkaar -De juiste verhalen vertellen -Volgens gemaakte afspraken -Aangepast aan de omstandigheden

Demonstratie van enkele buitenlandse initiatieven

Enkele Surinaamse initiatieven

Prioriteiten voor “The future depends on what we do in the present!”