Mijn project & creativiteit

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Workshop 3 deel 1: Marketing
Advertisements

SportMinistry. AIA, de kerk en sport  Kerken willen graag relevant zijn en in hun wijk getuigen van Jezus, maar hoe doe je dat?  AIA: sport als taal.
Autisme en Mindmap Thuis en op School
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
Persoonlijk Leiderschap
Wat je geheugen wel niet allemaal kan!
Visie, missie en kernwaarden
Over en verandering in de bouw
Ondernemen in de praktijk
Jaar 1 les 6 Het creatieve proces
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
Discipelschap.
CREATIVITEIT.
Workshop creatief brainstormen
WE GAAN VOOR GOUD! Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland.
ABV Les 2.
Kats en coaching doe, leer, ontwikkel jezelf
Martijn van den Berg Speciality Dairy
Een startersgids voor innovatie
Techniek en gezichtsbedrog
Projectweek.
MEDMEC – JAAR 1 – Q1 PLANNING Les 1 - 2/9: uitleg vak medmec en kennismaking Les 2 - 9/9: creatief denken en proces Les /9: startfase en divergerende.
Jaar 1 les 7 Het creatieve proces
Jaar 1 les 8 Het creatieve proces
Media en creativiteit module 2 Identiteit
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER
Media en Creativiteit MEDMEC01 Roelof de Vries Les 5.
MEDMEC – JAAR 1 – Q1 PLANNING
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
Welkom! Media & Creativiteit Les 4/5
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Techniek en gezichtsbedrog bovenbouw Montessorischool Stad
Gezichtsbedrog, Op Art en techniek Opdrachten voor Montessorischool
Ho 7: Creatief denken.
Ho 8: Portfolio.
“No problem can be solved from the same level of consciousness that created it. We must learn to see the world anew.” Albert Einstein.
Deel anders, mijn organisatie
CanDo Coaching.
Wat je geheugen wel niet allemaal kan! Klik steeds door.
N T E R C I E F D E K N A CREATIEF DENKEN.
Gewoontes / verslaving
Wat je geheugen wel niet allemaal kan!
“What the food?” Voorop in de Vergroening Even voorstellen.
Hoe stel ik een ondernemingsplan op?
17 september MedMec01 les 3 Mail: Wiki: vakgroep: Media.
Wat je geheugen wel niet allemaal kan!
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Bedrijfsnaam Bedrijfsplan. Missie Vertel hier jouw missie op lange termijn. Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Kijken naar Kinderen Week 2
Creatief denken en presenteren
Saskia van Grinsven Tijd voor creativiteit 19 novemberCongrestival Durven Doen! Informele zorg anders.
{ Bedrijfsnaam Bedrijfsplan.  Vertel hier jouw missie op lange termijn.  Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Groeiprojecten identificeren ‘stap 7’ Welke projecten hebben het potentieel om de groeiambities waar te maken? -> laatste stap van de oriëntatiefase.
Mensen maken fouten en zullen die blijven maken Hoe kunnen we het maken van fouten beperken en voorkomen dat ze leiden tot ongewenste situaties.
Brainstorming Rogier van der Linde, WAT & WAAROM BRAINSTORMEN 2 Genereren van ideeën of oplossingen voor één of meerdere problemen waar je normaal.
Jouw bedrijf in 10 seconden 1 Aleid Overbeek | Businesscoach 45+ | jouwbedrijfin10sec6okt2015.
Divergeren Deze powerpoint ga je aan de slag met verschillende divergerende technieken. Hierbij bedenk je zoveel mogelijk ideeën. Bij een brainstormsessie.
Workshop Sociaal netwerk in beeld Door Conny Hekker, RIBW Nijmegen en Rivierenland (GGz) Saskia van Grinsven en Gery Lammersen, Movisie.
Crowdfunding.
Wat je geheugen wel niet allemaal kan!.
What will you do to change the
Direct les 8 C-propedeuse, studiejaar , blok 1
Convergeren: keuzes maken
Creatief Denken maar eerst:.
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
Creatief Denken maar eerst:.
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Experiment 3.
Bedrijfsnaam Ondernemingsplan.
Transcript van de presentatie:

Mijn project & creativiteit DOE DAGEN, 14-15 & 17 oktober 2013

EUREKA

WAARNEMEN

.NL

ELEGANT STEALING

PROBLEMEN OF GEMIS Noteer, heel snel, die je ervaart of ziet in je dagelijkse omgeving: Bv. bij winkelen / mode Bv. in de schoolomgeving Bv. tijdens evenementen/veel volk/.. Bv. op vakantie/in het verkeer Bv. ‘s morgens/voeding

VASTGEROESTE PATRONEN? Patronen MAKEN Patronen HERKENNEN Hersenen kunnen moeilijk patronen DOORBREKEN

WNESETPCAHPEILJK ODRNOEZEK Vlgones een sduite aan ene Elgnese unvirestiet mkaat het neit uit in wlke vlgrodoe de lttrees in een wrood satan, het eigne dat blagnrijek is, is dat de ersete en de ltaatse ltteer op de gdoee palats satan. De rset kann ttaaol oiznn zjin maar tcoh kun je het geod leezn. Dit kmot dradoot we neit ltteer voor ltteer arpat lzeen maar wodoren in zjin gheeel.

CREATIVITEIT IS … … de kunst om patronen, gewoonten en zekerheden te doorbreken

Creativiteit + Ondernemerschap = Innovatie Creativiteit zonder innovatie is zonde van de tijd, maar je kan geen innovatie hebben zonder creativiteit

TRENDS

6 TRENDS Noteer eens, opnieuw heel snel, die kansen of bedreigingen bieden in het Uitgekozen onderwerp.

HET CREATIVITEITSPROCES

CREATIEVE TECHNIEKEN OM TE DIVERGEREN

Hoe kunnen we de BELEVINGSFACTOR in ONS PROJECT optimaal inzetten zodat elke klant overweldigd is? ABC

Hoe kunnen we ………….? Techniek 1: Quick Storm Kies 2 kernwoorden uit de vraagstelling Maak bij elk een lijst van 10 specifieke eigenschappen Bedenk van hieruit spontaan ideeën Combineer de associaties uit de ene lijst met de andere Bedenk van hieruit nieuwe extra ideeën Hoe kan ik de 18de verjaardag van mijn dochter vieren zodat zij deze dag nog na 25 jaar herinnert? Kies 2 woorden uit de vraagstelling. Vieren: dochter: Feest barby getal 4 jonge vrouw Vuurwerk vriend Plezier blond Muziek rok Dansen glimlach Veel volk Frankrijk Versiering shoppen Geschenken tennissen Champagne msn Neem een woord uit het lijstje van ‘vieren’: bv. Dansen Bedenk spontaan ideeën vanuit het woord dansen. Bv. We nodigen een dj uit Bv. We gaan er een salsa feest van maken Bv. Ieder uur gaan we andere soort muziek draaien en iedereen krijgt les om op die muziek te dansen Bv. … Dit kan je herhalen voor verschillende eigenschappen die je geformuleerd hebt om steeds nieuwe ideeën te bedenken. Deze techniek kan je alleen of in groep toepassen.

Techniek 2: Bloemassociatie zet het belangrijkste woord uit je vraag in het midden van een groot blad papier bedenk associaties en zet ze als bloemblaadjes rond het woord gebruik die nieuwe woorden weer als beginpunt om een nieuwe associatie te maken. ga zo lang door als je wil. kies een woord als inspiratiebron om nieuwe oplossingen te vinden voor je probleem herhaal dit met andere woorden De bloemassociatie is een iets moeilijkere, maar erg nuttige brainstormtechniek. Deze techniek doet je afstand nemen van je probleem. Zo ontstaat er ruimte voor creativiteit.

www.innowiz.be

www.PAKAAN.be

Hoe pak ik mijn idee aan?

Omschrijf je idee beknopt maar zo helder mogelijk! De VISIE is het doel, de MISSIE is de weg naar dat doel. Omschrijf je idee beknopt maar zo helder mogelijk!

Waarin ben JIJ ‘BETER’ dan de concurrentie?

PRODUCT/SERVICE (DESIGN)

Welk is de belangrijkste reden waarom de klanten bij u kopen? Wie zijn onze belangrijkste klanten? Prestatie Gemak Risico /hinder Kost

staal

Wees creatief in je Promotie

Op welke manier communiceren we met onze klanten? Hoe en Waar bieden we ons product/dienst aan?

rijs

ECONATION: INTELLIGENTE LICHTKOEPELS

FRUITSNACKS: GEZOND op het werk met een fruit-abonnement

Welk zijn de belangrijkste kosten om mijn activiteit uit te voeren? Wat is mijn KERN-activiteit? Productie, Diensten, Problemsolving, Wie zijn mijn toeleveranciers? Welke toegev. waarde creëren ze? Hoe afhankelijk ben ik? Wat ga ik allemaal inzetten? Machines, Inrichting, Personeel, Financiële mid.

When you always do what you’ve always done you will always get what you’ve always got !! A. Einstein

HET CREATIVITEITSPROCES

WITTERE-TANDEN.COM

MAKE IT HAPPEN …

basistraining Creatief Denken KUL 17 & 18 november 2008 www.cocd.org

CREATIVITEIT IN JOUW MINDSET! Marc Clerkx Senior Project Manager marc.clerkx@flandersdc.be 0496 – 24 39 08