C-MIK 11 en 18 maart Hennie de Heks

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wie heeft de stickers van de juf gepakt?
Advertisements

Tevredenheids onderzoek Door Lizanne Jespers HBO-V studente Maart 2014
Het doen van eigen onderzoek
Introductie V2 en V3 Maandag 2 september – 15.00
Een dagje meelopen met groep 1 en 2
Welkom in de ‘Plop’klas
Dwergenvraagstuk Zoek de zevende dwerg.
Maak een tentoonstelling
Cursus 1 het verhaal: “De nieuwe rok” “Sem en Igor in de speeltuin”
WELKOM.
Door Rosalie Blok. Op 4 mei 2013 heb ik besloten om naar de dodenherdenking te gaan in een dorp in de provincie Zeeland. Dit wordt jaarlijks georganiseerd.
OBS Twekkelerveld Op 18 maart 2007 heet OBS Twekkelerveld voortaan een BOOM school. BOOM staat voor Beter Onderwijs Op Maat. In de nu volgende PowerPoint.
Vmbo Helicon Eindhoven
Ha! schimmels – Ho! schimmels
Meervoudige intelligentie
Aanwezigheid meester Hans: Meester Hans is komende week aanwezig op: Maandag: – u – u Dinsdag: – u Woensdag:
onderwijsstromingen Ontwikkelingsgericht onderwijs
C-MIK 29 okt. 2013, 4 feb. en 8 april 2014 JACOBUS is niet welkom In kader van het centrale thema van Stichting C: Gi-Gastvrij In het bos wordt het bijzondere-beestenfeest.
Geachte lieve Koningin Beatrix
Kiekeboe! Hoe gaat het eraan toe, in de kleuterklas!
Voorbereiding post 3 Jonkies Groep 4-5. Welkom bij IVN Valkenswaard Dit is de Powerpointserie als voorbereiding op post 3: Jonkies, voor groep 4 en 5.
Voorbereiding post 3 Jonkies Groep
Voorbereiding post 2 Wie weet hoe ik heet Groep
Voorbereiding post 3 Even schrikken Groep 7-8.
Hoe ik paddenstoel word
Voorbereiding post 5 Mmm... lekker snoepen Groep 1-2.
Bewerkt door Rani, Sofie, Helena en Annelies Schooljaar:
Kern van de workshop Hoe kunnen we ervoor zorgen dat U met de komt werken en met de terug naar huis gaat?

De Bernadetteschool Deze presentatie is gemaakt door VSO-leerlingen van de Bernadetteschool Teksten geschreven door: Sander, Luuk, Kevin, Remco, Jeffrey,
Interpreteren van data
Voorbereiding Eerste Heilige Communie een bijzondere tijd voor u en uw kind.
Welkom! Wij zijn Jan Kooijman en René van Kooten.
Groep 6A Wat is de gang van zaken in die groep?. ‘s morgens vroeg in de kring.
DE JUISTE SCHOOL VOOR ELK KIND
Informatie-avond groep 1-2 September 2014
1 Ouderinformatieavond De Sparrenhoek & De Tuinen 30 november 2011.
Presentatie resultaten monitor landelijk versus lokaal maart 2014.
Route van PO naar VO. Route van PO naar VO Wat brengt de wet passend onderwijs ons oud nieuw Steeds meer kinderen werden doorverwezen naar het speciaal.
Brikki Informatiedocument voor het workshoptraject van Stichting Cinekid i.o.v. Stichting KUVO Woerden 2014.
Bedrijfsbezoeken 2015  Groenhart, Kluster, Ruiter en Eipie.
Basisschool Op De Horst
Basisschool Op De Horst
Met trots presenteren wij: Naschoolse activiteiten.
Skillzz Handleiding voor mentor Powered by. Waarom Skillzz? Jouw school vindt het belangrijk dat: Jullie als klasgenoten nog beter met elkaar omgaan Dat.
Voor het eerst naar school; een kijkje in groep 1 en 2 Wat leuk dat je bij ons op school komt.
Nieuwsbrief Augustus 2015 Personele zaken Juf Amy is gestart in groep 8. Zij en de kinderen hebben er al twee leuke dagen opzitten. We wensen haar veel.
EEN KIJKJE BIJ DE KLEUTERS! Een dagje in onze klas!
Shake Song Fort van de Verbeelding Bovenbouw Groep 7 en 8 (en soms ook groep 6)
Wie zijn wij? Graag willen wij ons eerst aan u voorstellen. Wij zijn Brando en Lianne met Samuel, Ruth, Salomé, Yaela en Jaimie van Oosten, Arjan, Marissa.
Gemaakt door Roos de Boer ylia lijkt een gewoon meisje. Maar eigenlijk niet want ze woont bij een heel heksenvolk. Maar ylia is nog geen heks. Maar dat.
Filosoferen met kunst 14 januari 2016
Voorschotbenadering risicokleuters ten aanzien van het leren lezen en spellen.
DOOR! & SIEN Inspiratiesessie culturele veld CantaYoung ervaringen Toon Peerboom 30 januari 2016 ECI Cultuurfabriek Roermond.
Ouderavond Slim Fit unit 5 t/m 8. Inhoud / programma van deze ouderavond Hoe zag onze proefweek eruit? Wat houdt Slim Fit in voor unit 5 t/m 8? Enkele.
Grenzen verleggen door talentgericht werken in de klas! In opdracht van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap wordt er hard gewerkt aan de.
Onderzoek Generatie 2020 De leerkrachten van Deinze kregen eind vorig schooljaar voor het eerst te horen dat er een groot onderzoek zou zijn in Deinze.
De verpakking is mooi, maar wij als leerkrachten hebben het voorrecht om het cadeautje stukje bij beetje uit te pakken, zodat het mooiste wat binnenin.
17 november 2011, welkom op onze informatieavond Slim Fit, unit onderbouw slimme fits in het anders organiseren van onderwijs.
Resultaten van de Monitor de Bibliotheek op school 2015 School X.
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
JULLIE WETEN DAT IK HET HEB, MAAR WAT IS HET?
Digi(bord)boek project <titel project>
Ik heb mijn boek uit… Wat nu?.
Stage zoeken bij Entree-opleiding
Uitnodiging Nieuw! Thema-ochtend Vrijdag 2 november Beste ouders,
Handleiding Prodas-app
Welkom in groep.
Welkom in groep 6/7!.
Transcript van de presentatie:

C-MIK 11 en 18 maart Hennie de Heks Hennie de heks woont in een zwart huis, met zwarte tapijten, zwarte stoelen, een zwart bed met zwarte lakens, en zwarte schilderijen aan de muur. Er staat zelfs een zwart bed. Zelfs haar kat Helmer is zwart ... dat kan niet goed gaan! Op een dag struikelt ze over haar kat en komt plat op haar heksensnuit terecht …..au! Nee, dit kan niet, hier moet Hennie iets op verzinnen!

C-MIK 11 en 18 maart Voorleesverhaal Hennie de heks

C-MIK 11 en 18 maart In het kader van C-Lokaal maken alle kinderen uit de groepen 3 van het PO op 11 en 18 maart uitgebreid kennis met MIK Kunsteducatie. C-Lokaal behoort tot één van de pijlers van Stichting C: het presenteren van jaarlijks aanbod van kunstzinnige en culturele activiteiten en evenementen voor primair en voortgezet onderwijs, waarin leerlingen van groep 1 PO t/m leerjaar 3 van het VO kennismaken met de lokale infrastructuur. Speciaal voor de leeftijdsgroep van 6 en 7 jaar heeft MIK 9 workshops ontwikkeld rondom het thema ‘Hennie de heks’. Het is belangrijk dat de klassendocent vooraf in de klas aandacht besteedt aan het thema en de inhoud van de workshops zodat kinderen voorbereid op dit thema bij MIK komen. Het is de bedoeling dat de klassendocent, in overleg met de kinderen, de keuze van de workshop voor hen maakt. In bijgevoegd schema vind je de aantallen voor iedere klas en school. Om een en ander in de klas voor te bereiden hebben we een lied en het verhaal van Hennie de heks aan dit document toegevoegd. Je vindt dit op de laatste pagina. Het verhaal van Hennie de Heks gaat dan al leven bij de kinderen en de docenten van MIK kunnen hier op voortborduren in hun workshops. Wij wensen iedereen veel plezier toe bij deze activiteit op 11 en 18 maart in het gebouw van MiK Uden aan het Mondriaanplein. De medewerkers van MIK hebben er veel zin in en zullen de kinderen op een betoverende wijze ontvangen! Met dank aan Dorry Arts van Stichting C, Projectenteam MiK

C-MIK 11 en 18 maart Beste klassendocent van groep 3, Op maandag 11 en 18 maart aanstaande vindt voor jouw groep de activiteit ‘C-MIK’ plaats. Workshoptijden: 09.00 tot 10.00 uur of 10.30 tot 11.30 uur. Zie voor meer informatie de workshopindeling op de laatste pagina. Het thema is dit jaar: ‘Hennie de heks’. Hennie de heks tovert graag. Alleen is er één probleem; als ze gaat toveren, gaan er vaak dingen fout! (Zo toverde ze wel eens zulke grote pompoenen dat haar huisje bijna verpletterd werd). Tijdens deze workshops van MIK nemen wij je groep mee naar de betoverende wereld van Hennie de heks. Deze activiteit wordt ondersteund met: Een toverformulier met daarop 9 workshops. Deze teksten kun je voorlezen aan de kinderen van je groep zodat zij op basis daarvan een keuze kunnen maken. Verder vind je hier praktische aandachtspunten die voor het bezoek aan MiK van belang zijn. Wij vragen je dan ook om deze informatie goed door te lezen!!! Praktische aandachtspunten: De workshops worden van tevoren in de klas ingedeeld. • Sticker: belangrijk is dat de kinderen op school een sticker met de kleur vande betreffende workshop, waarvoor voor ze zijn ingedeeld, op hun kleding plakken. Deze sticker mag wit van ondergrond zijn. Met de juiste kleur stift wordt het juiste nummer van de betreffende workshop, waar ze zijn ingedeeld, geschreven. Deze nummers vind je voor de titel van de workshop op het toverfomulier. Deze sticker voorkomt dat kinderen zelfstandig op het laatste moment toch nog voor een andere workshop kiezen waardoor het maximum aantal kinderen per workshop overschreden wordt. • Waar: bij MiK verzamelen de kinderen zich met hun leerkrachten in de hal op de begane grond. Daar staan 11 pijlen hangen in de juiste kleur van de workshop. De gekleurde letter op de sticker van de kinderen correspondeert met de letter en kleur van de workshop op de pijl. De kinderen weten dus meteen waar ze moeten gaan staan. De MiK-docent van desbetreffende workshop staat klaar bij de pijl en zal de kinderen meenemen naar het lokaal. • Start: de kinderen nemen hun jassen mee naar het werklokaal. Er zal een korte gezamenlijke ontvangst zijn. Het is voor ons erg belangrijk dat de workshops exact op tijd kunnen starten. We vragen je dan ook om 10 minuten vóór aanvang van de workshops aanwezig te zijn met je klas.

C-MIK 11 en 18 maart • Kleding: Voor kinderen die deelnemen aan de beeldende workshops is het raadzaam om oude kleren aan te doen. Voor leerlingen die deelnemen aan de dans- workshops is los zittende kleding aan te raden. MIK is niet aansprakelijk voor eventuele beschadiging van de kleren van de kinderen. • Werkstukjes: bij sommige workshops kunnen de gemaakte werkjes meteen meegenomen worden. Daar waar aangegeven zal MiK de gemaakte werkjes na ongeveer 3 weken afgeven op school. • Na afloop van de workshop zal de MiK-docent de kinderen naar de hal beneden brengen. Wij gaan er vanuit dat je daar als klassendocent klaarstaat om de kinderen te verzamelen. Onze eigen docenten moeten snel weer terug naar het lokaal om zaken voor te bereiden of op te ruimen. MiK kan er geen verantwoordelijkheid voor dragen wanneer kinderen bijv. gaan zwerven door het gebouw of onbegeleid naar buiten lopen. • Tijd: De leerlingen komen bij de eerste ronde om 10.00 uur en bij de tweede ronde om 11.30 uur naar buiten. • Assistentie: van elke school wordt een assistent bij een beeldende workshop ingedeeld. Wij adviseren om daar een ouder voor in te zetten, zodat je als klassendocent zelf gezellig kunt rondkijken bij alle workshops waar de kinderen van je groep aan deelnemen. Van belang is dat klassendocenten en assisterende ouders niet Tijdens de workshop in het lokaal gaan praten met elkaar. Dit stoort de inhoud van de workshop. Ook is het belangrijk dat hulpouders niet assisteren in een workshop waar eigen kinderen in zitten. Wij hebben gemerkt dat dit vaak remmend werkt op de expressieve uiting van het kind en dat zou jammer zijn. • Ouders: andere begeleidende ouders kunnen in de aula (1e verdieping) van MiK wachten en eventueel ook hulp bieden bij drukke workshops, dit alleen in overleg met de betreffende workshopdocent van MIK. • Koffie! Voor leerkrachten en ouders is er koffie en thee in de aula. Het projectenteam van MIK wenst je een inspirerende, betoverende, creatieve en plezierige ochtend toe, samen met de kinderen uit jouw klas!

C-MIK 11 en 18 maart Liedje Hennie de heks Hennie de toverheks maakt met toveren vaak iets geks. Abracadabra, abracadikker, Helmer Jan wordt een deftige kikker. Maar Helmer Jan wordt een hond met een strik, en ook een muis voor een ogenblik. Abracadabra, abracadikker, Helmer Jan is zelfs vogelverschrikker. refrein Hennie is een heks, die niet toveren kan, vraag maar aan haar kater Helmer Jan Hennie kennie, Hennie kannie, Hennie is een heks die niet toveren kan. Hennie de toverkol heeft in toveren heeft veel lol. Abracadabra, abracaponing, Helmer Jan wordt een koninklijke koning. Maar Helmer Jan is een dwerg met vier neuzen, en daarna wordt hij reus bij de reuzen. Abracadabra, abracaponing, Helmer Jan zoekt een andere woning. refrein Hennie de toverheks tovert soms ook met veel succes. Abracadabra, abracafoesje, Helmer Jan wordt verliefd op een poesje. En Helmer Jan ziet plots daar een kat, en samen zoenen ze op de mat. Abracadabra, abracafoesje, Helmer Jan is toch gek op dat snoesje. 2x Hennie is een heks, die wel toveren kan, vraag maar aan de kater Helmer Jan. Hennie kenwel, Hennie kanwel, Hennie is een heks die goed toveren kan