Uitstekende organisatie en een doortimmerd marketing concept.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Door goede gesprekken groeien
Advertisements

‘Van moeten naar willen!’
De Drama Driehoek.
Persoonlijk Leiderschap
Samen bouwen aan zelfvertrouwen
Hoe word je een ster? *.
basisstrategieën van implementeren (1) bron: Pendlebury
Visie op HNW juni Belang van een Visie Een Visie op Werken is de overkoepelende beschrijving hoe een organisatie werk in de toekomst ziet. De visie.
Transitie-arena 3 juni 2010 To Simons. Maatschappelijke uitdagingen.
Kwaliteitszorg als meerwaarde
Sportiviteit & Respect HC Twente 26 maart 2014
Organisatie en beheer Week 2.
Effectief werken en organiseren
Signs of Safety veiligheid van het kind centraal
Workshop Relationele en seksuele vorming
Effectief leiderschap
Kwaliteit van bestaan. Ondersteunen..
Business Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bvBusiness Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bv.
Inleiding tot management en organisaties
Hoofdstuk 17 De organisatiecultuur bepalen en veranderen
VLECHTWERKEN IN PRAKTIJK LOOPBAANONTWIKKELING Bea Janssens
Hoofdstuk 5 Integer leiderschap
Hoofdstuk 7 Motiveren van medewerkers
Hoofdstuk 1 De de vakbekwame manager
7 inzichten van Nieuw Leiderschap
Opvoeden van drukke kinderen
John P. Kotter Harvard Business School
emotionele bankrekening
PRESENTEREN KUN JE LEREN
Een theoretische verkenning
Veranderen: 2 verschillende benaderingen
Uitdagingen in de 21-ste eeuw
Visie & Strategie.
‘NLP Basiscursus Je ongekende vermogens’
Inwerken Niveau 4 Kerntaak 1 PM Blz. 73.
‘NLP Basiscursus Je ongekende vermogens’
Tatiana Constandse John Ouderling.
Volksuniversiteit Zwolle
11 Diversiteit & inclusie July 30, Overzicht Diversiteit en inclusie zijn een integraal onderdeel van onze business. Het is essentieel dat u.
VERSTERK WAT WERKT.
TEKST STRUCTURE IN FIVE’S
Welkom ik maak me sterk.
Coach Academy Module Persoonlijk 1 Ciska, Bart en Johan.
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Gebaseerd op o.a. Situationeel leiderschap volgens Hersey en Blanchard
Wijs met media: Deze workshop geeft ouders de gelegenheid ideeën en ervaringen uit te wisselen over het onderwerp “Wijs met media”. De drie kernthema’s.
BRENGEN IN PLAATS VAN HALEN Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere stip focus en strategie.
ADV Pedagogische en educatieve dienstverlening De blik van de leerkracht kijk, luister, ontdek en zie de talenten! ADV.
Talentontwikkeling “Zoek en vind het talent van ieder kind”
Hoe profileer ik mezelf digitaal? -minilecture-.
Intranet en dan… Hoe beheer en ontwikkel je een intranet in een complexe organisatie als de Universiteit Utrecht?
Resultaat in de Raad basispresentatie
Veilig werken via gedragsverandering Danny Wilms
Diversiteit & Inclusie
De ideeën van Henry Mintzberg over management
LOB zeven stappen naar succes
Bouw aan je veerkracht.
Het 7-stappenplan Er bestaan verschillende modellen en stappenplannen om morele dilemma’s te analyseren en tot een beslissing te komen. Wij gebruiken “het.
Titel Stap 1 Aanleiding Stap 2 Als we niets doen Stap 4 Aanpak
Covey trainingsavond.
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Visie en strategie Les 3: Visie verdieping.
Persoonlijk Leiderschap
LOB in het mbo Onderzoek naar het bevorderen van
Presentatie van ondernemingsplan
Presentatie van ondernemingsplan
Loopbaan en burgerschap les 3
Positief Leiderschap : wat. waarom. hoe
Overzicht gedragingen per competentie
Startgroep nieuwe HR-cyclus
Transcript van de presentatie:

Uitstekende organisatie en een doortimmerd marketing concept.

Leiders overwinnen de context, managers bewegen mee!

Leiderschap Uitvoering Organisatie Strategie

Leiderschap Bernard Bass

Organisatie

Strategie Michael Porter

Uitvoering

Ken Blanchard

Ga bewust om met je tijd Richt je op duidelijke doelen Gebruik de sterke punten van jezelf en van anderen Doe eerst de belangrijkste dingen Richt je op belangrijke, effectieve beslissingen

Begin met het einde voor ogen Begin bij het begin Wees proactief Begin met het einde voor ogen Begin bij het begin Denk in termen van win/win Probeer eerst te begrijpen, dan begrepen te worden Werk synergetisch Hou de zaag scherp Ga op zoek naar je eigen stem. Hoge urgentie, hoog belang Lage urgentie, hoog belang Hoge urgentie, laag belang Lage urgentie, laag belang

Niveau 5 leiderschap: Persoonlijke bescheidenheid en resultaatgerichtheid Ze komen vaak uit het bedrijf zelf Zorgen voor goede opvolging Het zijn werkpaarden en geen circuspaarden Ze leggen de verantwoordelijkheid voor het succes bij anderen Ze danken het succes aan geluk

TALENT: Waarin ben je de allerbeste TALENT: Waarin ben je de allerbeste? Dit is meer dan een kerncompetentie. ECONOMIE: Op welke brandstof loopt jouw economische motor? PASSIE: Wat roept je hartstocht op?

Waar houden managers zich mee bezig? Onderzoek van Fred Luthans naar managers: Communicatie Traditioneel management Netwerken Human Relations Management (motiveren, stimuleren) Belangrijkste factor voor succesvolle managers Belangrijkste factoren voor de effectieve manager

6 coördinatiemechanismen : Onderlinge afstemming Rechtstreeks toezicht Standaardisatie van werkzaamheden Standaardisatie van resultaten Standaardisatie van bekwaamheden en kennis. Standaardisatie van normen

Reengineering: Het fundamenteel opnieuw bedenken en radicaal herontwerpen van bedrijfsprocessen, met als doel dramatische verbeteringen. Van jonge spelers naar Ajax 1 spelers

8 basisprincipes: 1. Een voorkeur voor actie 2. Dicht bij de klant 3. Ruimte voor autonomie en ondernemerschap 4. Productiviteit door middel van mensen 5. Gedreven door praktische waarden 6. Schoenmaker, blijf bij je leest 7. Simpele vorm, kleine staf 8. Tegelijk los en vast werken Excellent blijven: Buitenwereld naar binnen halen Horizontaal organiseren Ondernemerschap stimuleren

Alles wat we leren van fouten, zijn de kenmerken van fouten Alles wat we leren van fouten, zijn de kenmerken van fouten. Als we iets willen leren over succes, moeten we succes bestuderen. Hoeveel procent van je tijd besteed je aan je sterke punten? Stop met de dingen waar je slecht in bent!

Kenniswerkers worden primair gemotiveerd door: Autonomie Meesterschap Zingeving

Marketing is niet de kunst om slimme manieren te vinden om kwijt te raken wat je maakt. Het is de kunst om werkelijk waarde voor klanten te creëren.

Net Promoter Score (NPS): Hoe waarschijnlijk is het dat je deze organisatie zal aanbevelen op een schaal van 0-10? Promoters Distractors Passives

Strategie draait vooral om de vraag: wat doe je niet? Michael Porter

Niet concurrentie te lijf gaan, maar ze irrelevant maken.

Veranderen: Zorg voor een gevoel van urgentie Formeer een team met invloed Ontwikkel een visie en een strategie voor de verandering Communiceer breed om draagvlak te creëren Ruim obstakels voor actie uit de weg Zorg voor kortetermijnsuccessen Hou het tempo hoog Zorg voor verankering in de cultuur

Binnenkomende post en dingen die je moet doen Weggooien Uitstellen: Zsm actie ondernemen Actie in je agenda zetten Minder dan 2 minuten, direct doen!

1 minuut doelstellingen 1 minuut complimenten 1 minuut reprimandes Feedback geven als het gedrag werkelijk plaatsvindt!

7 organisatietypen van Mintzberg: Ondernemersorganisatie Machineorganisatie Professionele organisatie Gediversifieerde organisatie Innovatieve organisatie/Adhocratie Zendingsorganisatie Politieke organisatie

Hoofdredacteur van Elsevier, Arendo Joustra belt iedere week klanten.

Op zoek naar de beperkende factor en die dan verhelpen!