MARKETING VOOR ONDERNEMERS Ready to make your business bloom?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Lindenhout gaat 2.0, jij ook?
Advertisements

23 januari 2014 / Raymond Buitelaar en Bart van Meurs
PROFIELWERKSTUK Hoe kunnen wij je helpen?.
Het Techniek- en MotivatieKompas Leerlingen in hun kracht brengen.
SportMinistry. AIA, de kerk en sport  Kerken willen graag relevant zijn en in hun wijk getuigen van Jezus, maar hoe doe je dat?  AIA: sport als taal.
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
Discipelschap.
Presentatie BètaMentality
Online Marketing in het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
In deze dienst zal Ds. H. Prins voorgaan. Na de zegen zingen we Lb. 457 : 1, 2, 4 Schriftlezing: 1 Petrus 1 : 13 – 16 1 Petrus 2 : Tekst: 1 Petrus.
Martijn van den Berg Speciality Dairy
Marketingmix Saskia Best, 9 oktober 2008
© BeSite B.V www.besite.nl Feit: In 2007 is 58% van de organisaties goed vindbaar op internet, terwijl in 2006 slechts 32% goed vindbaar.
Het creëren van een succesvolle praktijk in relatie tot je boodschap
Leerling Ik ben … jaar en woon in ….
Presentation Of Learning
Marketing Werkgroep 6.
Marketing presentatie
Als ik jou een reddingsboei toewerp, kun jij jezelf dan redden?
Werkverslag. Inhoudsopgave Pag.1 wat hebben we gedaan in deze lessen?
Doelstellingen formuleren
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
CanDo Coaching.
Mijn ervaringen in (land). Intro  Naam/land/soort vrijwilligerswerk/voorbereiding etc. (Plaats op deze pagina bijvoorbeeld een mooie foto) 1.
Welkom in ‘De Voorhof’ Zondag 23 HC Franeker 3 oktober 2010 Thema: Wanneer ben je blij met jezelf?
Reflecteren met leerlingen tijdens kunstzinnige en culturele activiteiten. Hoe motiveer je leerlingen om te reflecteren, zodat zij inzicht krijgen in hun.
Ondernemende professionals gevraagd! Lieve help!
Ondernemenincool Groepsbijeenkomst 2 juli. Voorstellen Liz Pelupessy John Autar Vertel in het kort: - Wie je bent - waarom je ondernemer wilt worden -
Visie & Strategie.
Visie & Strategie.
VOORBEREIDING BEROEPS PRAKTIJKVORMING SCHOOLJAAR
Business Model You Wie jou helpt (Key partners) Wat je doet
 Mw. Stams Zesde semester 17 mei  Maximaal 10 minuten  Bezoek en beoordeling van mensen uit het bedrijfsleven  Doelgroep: investeerders o Wat is.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
UVW LinkedIn Presentatie
Solliciteren: wat wil ik?
Ondernemen moet je doen
Onderzoeksvaardigheden 3
I skateboarden Hou vol. De aanhouder wint.
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
Communicatie 2 – kw 2 Les 1.
Plancyclus, les 4  Actualiteit  Vragen naar aanleiding van vorige les  Vragen over hoofdstuk 4 en 5  Observeren met een plan; het verschil tussen observeren.
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
Waarom? Als je straks klaar bent met studeren ga je werken. Of je nou voor jezelf begint of in loondienst gaat, het is belangrijk om iets te doen.
Waarom? Je hebt de afgelopen lessen je interesses, vaardigheden en persoonlijkheid in kaart gebracht. Waar dat samenkomt, daar ligt je passie. Dat.
Hulpvragen voor het formuleren van je eigen kernwaarden
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Muziek maken doe je Zelf! Samenwerking Tegelse Basisscholen en Harmonie Sempre Avanti.
DOOR! & SIEN Inspiratiesessie culturele veld CantaYoung ervaringen Toon Peerboom 30 januari 2016 ECI Cultuurfabriek Roermond.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
MOOC : HYPE OF NOODZAAK? Eva Boswinkel ROC van Twente.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Jouw bedrijf in 10 seconden 1 Aleid Overbeek | Businesscoach 45+ | jouwbedrijfin10sec6okt2015.
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
WORKSHOP ELEVATOR PITCH Loopbaanevent Trivalent Nynke Visser 21 mei 2016.
GROEIEN MET JE IDENTITEIT. EVEN VOORSTELLEN… WAT IS EEN KLANT?
AtyJean & Kracht On Tour Samen on Tour in Goes op 12 oktober 2016.
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf presenteren!
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
waar / niet waar DE WAARDE VAN IETS IS VOOR IEDEREEN HETZELFDE
Transcript van de presentatie:

MARKETING VOOR ONDERNEMERS Ready to make your business bloom?

Jullie zijn belangrijk! Huurders in de Roos: ondernemers met een missie om de wereld en de mensen om hen heen te helpen ontwikkelen. Mensen die een bedrijf hebben opgebouwd vanuit hun passie. Bedrijven die een waardevolle bijdrage zijn voor deze maatschappij. Bedrijven die het verdienen om succesvol te zijn. Zodat ze kunnen groeien en veel mensen kunnen bereiken. Wij delen jullie passie voor persoonlijke ontwikkeling en duurzaam ondernemerschap en hebben daarom deze cursus gemaakt. Voor jou. Voor jouw bedrijf. Voor jouw groei.

Jullie inspirator Eelke Pollé Passie voor inspireren van mensen en innovatief ondernemerschap. Marketing opleiding: NIMA B bij SRM Marketing ervaring: 10 jaar (van uitvoer tot MT-lid) voor oa: films, events, reisbranche, Hivos, dansscholen, BDG, CasaPace, CEASE, Lighthouse Works, De Roos, etc. Ondernemer: Lighthouse Works, Pollé Productions

Marketing = ………. Wat vind jij? Slecht! Mensen iets aansmeren! Commercieel, hoort niet bij spiritualiteit Stom. Moeilijk. Niet leuk.

Marketing = A) Mensen leren kennen (en hun behoeften) B) Verbinding maken met mensen C) Hen inspireren en motiveren om actie te ondernemen! D) MENSEN DE GELEGENHEID GEVEN OM KENNIS TE MAKEN MET WAT JIJ TE BIEDEN HEBT!

Wat ga je doen en leren? - Een elevator pitch: de why-how-what van jouw business - Jouw business model + jouw toegevoegde waarde - Klantonderzoek, klantpotentieel en AIDA (waar & hoe bereik je welke klant?) - Verschillende marketingmiddelen leren kennen, marketingmix: de juiste balans - Je eigen marketingplan opstellen - Keywords- en concurrentie onderzoek doen - Online media: website, social media, SEO, adwords, groupon, etc - Offline media: adverteren, PR, guerilla marketing, flyers, etc - Doelen stellen en doelen waar maken!

Learning by doing! Geen saaie hoorcolleges, maar actie en interactie. Met opdrachten, dus gelijk resultaat voor je eigen bedrijf. Lesopbouw 1 e uurPresentatie van de opdrachten 2 e uurInspiratie theorie en uitleg 3 e uurInteractie Opdracht met medecursisten

Planning 1 e les: 25 september 19:00 – 22:00 u 2 e les: 2 oktober 19:00 – 22:00 u 3 e les: 9 oktober 19:00 – 22:00 u 4 e les: 16 oktober 19:00 – 22:00 u 5 e les: 13 november 19:00 – 22:00 u LET OP: Zorg dat je tussen de lesdata door voldoende tijd vrijhoudt om met het ‘huiswerk’ aan de slag te kunnen gaan. EXTRA: 23 OKT: Website bouwen in 1 dag EXTRA: 30 OKT: Adwords opzetten in 1 dag

Kosten Normale prijs: 990,- pp De Roos wil haar huurders graag helpen. Hoe beter jouw activiteiten lopen, hoe meer bezoekers ook naar de Roos komen. Daarom bieden we onze huurders deze cursus aan met een enorme korting. Speciale prijs voor ondernemers in de Roos: 250,-

Reacties op deze cursus “Eelke is een bevlogen, professionele, integere en enthousiaste marketeer die vanuit haar hart, betrokkenheid en kunde mensen van praktische handvatten voorziet. Graag leer ik nog meer van je!” Simone van Vuure – loopbaanadvies voor hogeropgeleiden “Deze cursus was de perfecte manier om mijn bedrijf en activiteiten weer goed onder de loep te nemen. Wat, hoe en waarom doe ik wat ik doe – en dus ook: wie ben ik? Om vervolgens uit een uitgebreid pallet aan gereedschap te kunnen kiezen om dat op te bouwen en naar buiten te brengen.” Chris Walker – vertaler, ICT deskundige “Eelke is in staat het abstracte ‘marketing’ toegankelijk en plezierig te maken. Marketing is het verlangen geworden de wereld te laten weten wat ik te bieden heb en de mensen te bereiken die dat nodig hebben.” Trudy“Ik heb inzicht gekregen in marketing en het heeft me houvast gegeven om marketing adequaat in te zetten voor mijn bedrijfsdoelen.” Debbie Evers – klankmeditatie & stemontwikkeling “Op een concrete manier, stap voor stap, de ins en outs behandelen en handvaten gekregen om systematisch te marketen. Dank voor je enthousiasme en warmte waarmee je de cursus geeft.” Gambheera – mandala tekenen “Ik heb door deze cursus geleerd om over mijn eerste weerstand tegen marketing heen te stappen. De cursus was mooi opgebouwd, had diepgang en sloot perfect aan bij onze doelgroep (docenten/ therapeuten).” Eva Ariëns - coach

Vragen? Ready to make your business bloom?