Integratie Architectuur en Interieurarchitectuur

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Invoering van Corona Belangrijke wijzigingen voor studenten Check regelmatig voor updates van deze presentatie.
Advertisements

Beurzen voor studenten Studie en stage Erasmus+ Actielijn 1 - Individuele leermobiliteit Versie november 2013.
1 Diplomaruimte Informatie voor Studenten. 2 Wat is de diplomaruimte? •Opleidingsmodel i.p.v. jaarmodel •Eenvormige structuur voor alle studenten van.
Wie ben ik? Ann Aertssen Studietrajectbegeleider van de faculteit Politieke en Sociale Wetenschappen aan de Universiteit Antwerpen Waarom een studietrajectbegeleider?
Studie-informatieavond K. A. Keerbergen – 18 februari 2011 Studie – informatieavond K. A. Keerbergen 01 maart
INFOSESSIE DIENST STUDENTENVOORZIENINGEN. WAAR? Martelarenlaan 42 "Oude gevangenis” / 1ste verdieping 3500 Hasselt
Geïndividualiseerde trajecten Faculteit PSW Academiejaar
1 Diplomaruimte Informatie voor Studenten. 2 Wat is de diplomaruimte? Invoering van een opleidingsmodel Eenvormige structuur voor alle studenten van de.
De vormgeving van de bachelor/master trajecten voor verloskundigen
1. GIT-regels (facultair) 2. Regels m.b.t. volgtijdelijkheid (FacRa)
Integratie Revalidatiewetenschappen en Kinesitherapie
Onderwijsondersteuning in de praktijk – studenten SBIB en HUB Personeelsdag 7 februari 2014.
Vrije Universiteit amsterdam Voorlichting minoren Business Analytics 8 mei 2012.
De Specifieke Lerarenopleiding (SLO) THOSE WHO CAN, TEACH!
Wat is Certipost?.
Leerkrediet
Onderwijs- en examenreglement
Toelichting examenreglement academiejaar
Toelichting examenreglement academiejaar Faculteit psychologie en educatiewetenschappen.
Structuur van de opleiding Inhoud profielen Faculteit Psychologie & Educatiewetenschappen ONDERWIJSKUNDE.
0 Centrum WeST: Het Centrum voor Werken en Studeren.
1 Diplomaruimte Infosessie studenten Faculteit Sociale Wetenschappen.
Starters bachelor FEB Examenresultaten: wat nu? Februari 2013.
Infosessie ABAP 14 oktober 2013.
Beurzen voor personeel Training Erasmus+ Actielijn 1 - Individuele leermobiliteit Versie november 2013.
Volgtijdelijkheid RevaKi
FACULTEIT THEOLOGIE EN RELIGIEWETENSCHAPPEN WELKOM!
FACULTEIT THEOLOGIE EN RELIGIEWETENSCHAPPEN WELKOM! Infosessie voor nieuwe studenten.
Voorlichting Master Geneeskunde CRU2006 mei 2011
Studievoortgangsregulerende maatregelen (SVRM)
1. GIT-regels (facultair) 2. Regels m.b.t. volgtijdelijkheid (OC) 3. Deadlines en werkwijze Alle info: > GIT GIT-regels en volgtijdelijkheid.
Aleksandras Stulginskis University - March 22, 2012 Nabeschouwing Teaching: Home and Away Prof. Dr. Luc François.
Leerkrediet Liesbeth Hens Departement Onderwijs en Vorming
Boomstructuur toekomstige student:
pag. 2 VUB Richtlijnen Inter-institutionele akkoorden Erasmus+ ( )
Integratie Industriële IngenieursWetenschappen UHasselt – KU Leuven
Studenten in de stad Hasselt Presentatie congres ‘Jong in de stad’
Examenresultaten: wat nu?
Niet-bindend studieadvies 22 februari Niet- bindend studieadvies: wat? 2.Tegenvallende resultaten: oorzaken? 3.Tweede semester: aanpak? 4.Hulpmiddelen.
Enkele voorbeelden.
Master Sociaal werk en sociaal beleid Infosessie schakeljaar 24 september 2007.
1 Diplomaruimte Infosessie studenten Faculteit Sociale Wetenschappen.
1 Diplomaruimte en leerkrediet Informatie voor studenten.
Niet-bindend Starters Bachelor HIR/HIRB januari 2012
Nele Bracke - 24/09/2008 Doctoral School of Life Sciences and Medicine (Director) Nele Bracke Doctoral School of Life Sciences and Medecine Doctoral Schools.
Valentine Vanderhaeghen - 10/11/2009 Trajectbegeleider- Monitoraat Politieke en Sociale Wetenschappen Het leerkrediet & Art. 22 OER Infosessie 1 ste Bachelor.
Welkom! Ouderavond klas 6 – Gedeelte: (Studie)keuze en LOB Dhr. Hegge of
Infosessie studievoortgang criminologie
WELKOM BIJEENKOMST LEERLINGEN/OUDERS 6 VWO 6 VWO.
Onderwijs- en examen-reglement
Ouderinfo - 18 november 2015 Studiegebied Industriële Wetenschappen & Technologie Ouderinfo - 18 November Studiegebied IWT.
Naar het Hoger Onderwijs Wat komt er bij kijken?.
Denk. doe. word. participeer.. Arteveldehogeschool: Wil graag/moet inspraak geven aan de studenten De StudentenRaad van de Arteveldehogeschool (SRA) 
Infosessie studievoortgangs- maatregelen criminologie December 2014.
Naam presentatie – Naam maker en/of presentator - 12/09/2005 Faculteit Naam Faculteit – Dienst of Vakgroep (optioneel) Facultaire Studietrajectbegeleiding.
Infosessie studievoortgangs- maatregelen Rechten December 2014.
Naam presentatie – Naam maker en/of presentator - 12/09/2005 Faculteit Naam Faculteit – Dienst of Vakgroep (optioneel) 20 september 2010 Infosessie Geïndividualiseerde.
Je examenresultaten derde examenperiode Inhoud presentatie 1. Je resultaten Je resultaten 2. Studievoortgangsdossier Studievoortgangsdossier 3.
1 Diplomaruimte en leerkrediet Informatie voor studenten Verkorte bachelor Psychologie (90 studiepunten)
1 Diplomaruimte en leerkrediet Informatie voor studenten Schakelprogramma: Master of Science in de Psychologie.
Introductiedag Bacheloropleiding HW 18 september 2015.
Introductiedag Schakelprogramma HW 18 september 2015.
Opleiding Kunst-, Muziek en Theaterwetenschappen Informatie Minors & Majors in het opleidingsprogramma Kunstwetenschappen Bachelor II & III Prof. dr. Linda.
Programma(hervorming) Prof. dr. Jan Masschelein Prof. dr. Filip Dochy 15/02/20111.
Ouderinfo - avond Studiegebied Industriële Wetenschappen & Technologie
Werkstudent in de opleiding rechten
Dienst Onderwijsprocessen en -organisatie
Faculteit Sociale Wetenschappen Infodag zaterdag 21 april
Leerkrediet
FACULTEIT THEOLOGIE EN RELIGIEWETENSCHAPPEN
Transcript van de presentatie:

Integratie Architectuur en Interieurarchitectuur Gepresenteerd door: rector, Duo presentatie (vice-rector OW, directeur OW), decaan van faculteit) Presentatie specifiek voor opleiding Architectuur en Interieurarchitectuur

Vicerector Onderwijs UHasselt, Prof. dr. Jean-Michel Rigo

UHasselt in volle groei – Onderwijs

UHasselt in volle groei – Onderzoek publicaties Koen Van Cleempoel: “De groei in onderzoek wordt enkel getoond aan de hand van publicaties en aantallen doctoraten. Omdat dit een ietwat gevoelig thema binnen onze faculteit is, waar een groot deel van onze onderzoek ook ontwerpgebonden is, zou ik eventueel willen voorstellen om deze dia uit te breiden, of ze te schrappen. Marie-Paul heeft de dia ook getoond tijdens een algemene vergadering enkele maanden geleden en nadien hebben we hierover vragen gekregen van collega's.”   Jean-Michel: iets toevoegen over ontwerp gebonden onderzoek (immers de criteria die van toepassing zijn voor het meetellen van publicaties in de output zullen nog bijgestuurd worden door de overheid)

UHasselt in volle groei – Personeel Personeelsaantallen 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 Totaal 673 688 708 710 745 820 856 928 970 ATP 226 223 219 230 242 251 262 276

UHasselt nu en na integratie Opgericht in 1973 Studenten: 3.400 5.400 Personeel: 932 1.100 4 Faculteiten 6 Faculteiten Huidige: Bedrijfseconomische wetenschappen Geneeskunde en levenswetenschappen Wetenschappen Rechten Nieuwe faculteiten Architectuur en kunst Industriële IngenieursWetenschappen

Onderwijs Bachelor Master wetenschappen geneeskunde en levens bedrijfs-economische wetenschappen rechten Bachelor Master

Integratie – Organisatie wetenschappen geneeskunde en levens wetenschappen bedrijfs-economische wetenschappen rechten architectuur & kunst industriële Ingenieurs wetenschappen Bachelor Master REVAKI AR IAR IIW 2 nieuwe faculteiten evolutie naar 5.400 studenten

Faculteit Architectuur en kunst Vicedecaan Faculteit Architectuur en kunst, Koenraad Van Cleempoel

Faculteit Architectuur en kunst Organisatie faculteit: Opleidingsraad Faculteitsraad Rob Cuyvers Departementshoofd Decaan Koen Van Cleempoel Opleidingscoördinator IAR Vicedecaan Els Hannes Opleidingscoördinator AR Administratief directeur Els Hannes wordt aangekondigd als “administratief directeur”. In de UHasselt is de officiële naam voor dergelijke functie “faculteitssecretaris”. Dit zouden we toch correct moeten doen, dergelijke dingen liggen gevoelig. Ik stuur nog dadelijk een mail naar An De Backer om te weten wat precies beslist is of nog niet beslist is? (Nicole)

Faculteit Architectuur en kunst Bevoegdheden faculteit: Onderzoek: Architectuur, interieurarchitectuur en kunst Onderzoeksgroep ArcK > architectuur en interieurarchitectuur Onderzoeksgroep MAD-research (Elfde Linie) > kunst Onderwijs: Architectuur en interieurarchitectuur Bachelor of science in architectuur (180 stpt) Master of science in architectuur (120 stpt) Bachelor of science in interieurarchitectuur (180 stpt) Master of science in interieurarchitectuur (60 stpt) Curricula, gebouwen, docenten... Al het goede blijft

Student zijn aan de UHasselt? Directeur Onderwijs, ir. Nicole Dekelver

Wat betekent dit voor jou? Je wordt UHasselt student De curricula wijzigen niet omwille van de integratie De opleiding behoudt haar eigen academische kalender De lesgevers blijven dezelfde (worden wel UHasselt personeel) De onderwijsactiviteiten blijven doorgaan aan de UHasselt, Campus Diepenbeek Je geniet van dezelfde voorzieningen zoals alle UHasselt studenten

Inschrijving Huidige studenten: hebben een studentenkaart van de UHasselt ontvangen hebben een account en UHasselt e-mailadres ontvangen kunnen hiermee elektronisch herinschrijven via het studentendossier vanaf 11 juli 2013 https://www.uhasselt.be/ Een herinschrijving kun je rustig thuis doen in mijn studentendossier, vanaf 11 juli. Voor de betaling van het voorschot krijg je een mail met de betalingsgegevens (bedrag en mededeling).  Studenten die elektronisch opnieuw inschrijven, kunnen hun studentenkaart (na betaling van het voorschot) zelf upgraden aan de terminal aan de studentenbalie op campus Hasselt (Oude Gevangenis) of campus Diepenbeek (gebouw D). Op de achterkant van je kaart komt dan de inschrijving 2013-14. Herinschrijven doe je liefst zo snel mogelijk, bij voorkeur vóór 14 september en zeker voor de start van het academiejaar. Na 15 oktober kun je niet meer online herinschrijven omdat je gebruikersnummer en paswoord dan vervallen is. r studenten deze info kunnen vinden (herinschrijving info op website UH) hierop inklikken en zo tot detail info in bovenstaande slide komen.

Inschrijving Check: Studiecontract met je ingeleverde documenten? Hierna tonen van: Link naar persoonlijk les- en examenrooster Link naar studentenvoorzieningen

Inschrijving Check: Studiecontract met je ingeleverde documenten? Hierna tonen van: Link naar persoonlijk les- en examenrooster Link naar studentenvoorzieningen

Inschrijving Invoegen screenshot van website: volgende pagina na inloggen op mijn studentendossier om elektronische in te schrijven (Dave)

Inschrijving Huidige studenten: hebben een studentenkaart van de UHasselt ontvangen hebben een account en UHasselt e-mailadres ontvangen kunnen hiermee elektronisch herinschrijven via het studentendossier vanaf 11 juli 2013 (https://www.uhasselt.be/intranet) kunnen na betaling van voorschot de studentenkaart valideren aan de studentenbalie aan UHasselt in Diepenbeek (gebouw D) Screenshot van site waar studenten deze info kunnen vinden (herinschrijving info op website UH) hierop inklikken en zo tot detail info in bovenstaande slide komen.

Studentenkaart Identificatie als UHasselt student Intern betaalmiddel (Ping-Ping) Kortingen (restaurant, sport, cultuur, openbaar vervoer …)

Elektronisch studentendossier Check: Studiecontract met je ingeleverde documenten? Hierna tonen van: Link naar persoonlijk les- en examenrooster Link naar studentenvoorzieningen

Studiecontract met de UHasselt Studenten die herinschrijven sluiten een studiecontract met de UHasselt vervolgen hun traject aan de UHasselt (cf studentendossier) nemen alle verworven credits en gedelibereerde cijfers mee vallen vanaf dat ogenblik onder de OER van de UHasselt krijgen bij afstuderen een UHasselt diploma

Deliberatieregels Bachelor: twee deliberatiepakketten/tolerantieregels 1e deel van het modeltraject (60 stpt) hoogstens 2 onvoldoendes 8 of 9 voor maximaal 12 stpt én min. 54% bij 1 onvoldoende en 58% bij 2 onvoldoendes 2e en 3e deel van het modeltraject (120 stpt) enkel onvoldoendes 8 of 9 voor maximaal 12 stpt én minimaal 50% Master: één deliberatiepakket/tolerantieregels (60 of 120 stpt) enkel onvoldoendes 8 of 9 voor maximaal 6 stpt (eenjarige master) respectievelijk 12 stpt (tweejarige master) Dit is algemeen overzicht (een slide met meer detail kan worden getoond indien nodig (zie appendix 1)

Overgangsmaatregelen 2012-2013 Opleiding OER PHL ba (INT) ARC PHL PHL ma (INT) ARC 2013-2014 opleiding OER UH ba (INT) ARC UHasselt UH ma (INT) ARC

Overgangsmaatregelen Verworven credits / gedelibereerde cijfers blijven behouden aan de UHasselt

Overgangsmaatregelen Examencommissie van de UHasselt delibereert over examenresultaten waarover de hogeschool nog geen uitspraak deed = restpakket

Overgangsmaatregelen Deliberatie over dit ‘restpakket’ aan de hand van de UHasselt-regels

Overgangsmaatregelen Gewogen percentage berekend op het volledige deliberatiepakket en niet op het restpakket

Overgangsmaatregelen Graad van verdienste op basis van de resultaten van de volledige opleiding

Studentenmobiliteit (erasmus) Overdragen van Bindende voorwaarden Faciliteiten Studentenmobiliteit (erasmus) Elke student die minder dan 50% van de opgenomen studiepunten behaalde in het academiejaar 2012-2013 kan niet automatisch inschrijven. Eind 2013-2014 bezorgt de examencommissie van de hogeschool aan de examencommissie van de UHasselt een lijst met alle studenten die na 1e en 2e zit minder dan 50% van de opgenomen studiepunten behaalden, inclusief het advies om al dan niet bindende voorwaarden op te leggen. De examencommissie van de UHasselt formuleert de bindende voorwaarden Elke student die in 2012-13 inschreef met bindende voorwaarden en niet voldaan heeft aan deze bindende voorwaarden, kan niet automatisch inschrijven in 2013-2014 (aan de UHasselt) Eind 2013-2014 bezorgt de examencommissie van de hogeschool aan de examencommissie van de UHasselt een lijst met alle studenten die na 1e en 2e zit niet voldaan hebben aan de bindende voorwaarden, inclusief het advies m.b.t. al dan niet weigering tot inschrijving. De examencommissie van de UHasselt volgt al dan niet het advies van de examencommissie en kan hiervoor een beroep doen op de trajectbegeleider. Afspraken: De trajectbegeleiders van de integrerende opleidingen bezorgen de lijsten van de studenten met faciliteiten aan de studiebegeleiders van de UHasselt. Het moet vooraf bekeken worden op de faciliteiten tussen de verschillende instellingen grote verschillen kennen. Indien studenten van de hogescholen ‘minimale faciliteiten’ kregen toegekend, hebben zij hier ook aan de UHasselt recht op. Dit nemen de studieloopbaanbegeleiders en de studiebegeleiders onderling op.

Studiebegeleiding Dienst studieadvies en -begeleiding - Niet curriculumgebonden studiemoeilijkheden - Aanvragen faciliteiten Dienst studieloopbaanbegeleiding - Alle dossiers m.b.t. individuele studieloopbaan Psychosociale begeleiding GIT? Internationalisering?

Praktische aangelegenheden Zelfde studiegeld Zelfde sociale voorzieningen als UHasselt studenten Boekentoelage PC toelage Woontoelage Gesubsidieerde maaltijden Tussenkomst vervoer Fietsproject Tussenkomsten sport en cultuur Persoonlijke financiële toelagen Eén studentenloket voor studentenadministratie (campus Diepenbeek) Eén loket voor sociale voorzieningen (campus Diepenbeek) Aankoop handboeken/cursussen via campusboekhandel (Diepenbeek) Helpdesk Toegang tot faciliteiten UHasselt Faciliteiten wijzigingen?: Studentenkaart Betaalkaart Laptop/IT ondersteuning BIB (bv. toegang tot KUL BIB?) Toelating tot verenigingen/raden (studentenraad, studentenverenigingen, studentenoverleg,…)? Studentenvoorzieningen (wat met Stuvoor-KHLim en Stuvox-XIOS?)?

Infomarkt Trajectbegeleiding OER Studie- begeleiding Studenten- Inge Jacobs Liese Aerts Özlem Yalci Veerle Smeers Alida Van Wijck Lutgarde Van den Bosch Lieve Quanten Studenten- administratie Studenten- voorzieningen ICT / PC Internationale uitwisselingen Marleen Jehaes Filip Reyns Danny Smets Josette Wilmots Liesbeth Huber Stéphanie Frère

Vragen? 10 min: vragen van studenten/docenten

Studentenparticipatie @ Universiteit Hasselt Work on your own student life and the studying of the future! Studentenparticipatie @ Universiteit Hasselt

“Inspraak, medezeggenschap en bestuursfuncties van studenten in het hoger onderwijs dragen enorm bij aan de kwaliteit van het onderwijs” Pascal Smet, minister van Onderwijs

StuRa Universiteitsbeleid Student

Meer info … sturauhasselt.be facebook.com/sturauhasselt twitter.com/sturauhasselt stura@uhasselt.be

Verdere info www.uhasselt.be/studentenintegratie Presentatie: infosessie Integratie Architectuur en Interieurarchitectuur Mogelijkheid om elektronisch vragen te stellen

Appendix 1: Vergelijking deliberatieregels   UHasselt PHL Deliberatiepakketten ba 1e ba 2e + 3e ba pakket per inschrijving Toleranties inzetten Tolereerbaar: 8/9 1e ba: 2 onv, max 12 SP, 58% 1 onv, max 12 SP, 54% 2e + 3e ba/ma 10% vd opgnm. SP, 50% nvt, doch wel deliberatieregels (niet geslaagd = onvoldoendes hernemen, ook in 2013-2014) Graad van verdienste 1e + 2e + 3e ba 3e ba Grenswaarden (%) 68 – 77 - 85 70 – 80 - 85 Hoort bij slide over deliberatieregels (tonen indien er vragen zijn, anders enkel in uitgebreide algemene ppt)