TN/MER Omlegging A9 Badhoevedorp

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
STAND VAN ZAKEN 16 FEBRUARI 2011 Debat over RijnlandRoute Otto Swertz, Initiatief Burgernotitie RijnlandRoute.
Advertisements

Edushock leerfestival
stand van zaken februari 2008
Evaluatie van MS Exchange 2000 en opzetten van een server voor wereldwijde uitwisseling van projectinformatie Bertels David 3ICT1 Stageplaats: Acros Organics.
Word Wijs! ? een initiatief van GSIW Actiegroep Leren-Werken • promotor: de Stap - Studieadviespunt Gent • duur project: 1/10/2012 tot 30/9/2013 • 1 fulltime.
Downloaden: Ad-aware. Downloaden bestaat uit 3 delen: •1. Zoeken naar de plek waar je het bestand kan vinden op het internet •2. Het nemen van een kopie.
Prekenserie Handelingen - deel 6 (slot) ‘Gods Woord overwint omdat het mensen in de vrijheid zet!’ Hand 28,31.
Herontwikkeling locatie Oosteinde 241/243/245 Informatieavond 29 oktober 2012 Project herontwikkeling locatie WZH De Sonneruyter - Informatieavond 4 december.
Programma informatieavond Kromhout
Presentatie buurtvereniging Molenhoek Verkeerssituatie en structuurvisie.
Inleiding in de Civiele Techniek
1 Tilburg klaart de lucht Luchtkwaliteitsplan gemeente Tilburg
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Expertmeeting DBFM-project A6 Almere Weguitbreiding Schiphol-Amsterdam-Almere Ingeborg Ligtenberg Projectmanager A6 Almere Havendreef-Almere Buiten-Oost.
OV en Ruimte Effecten van beter OV,ruimtelijk beleid en flankerend beleid. Is het geheel meer dan de som der delen? Hans Hilbers, PBL.
Verkenning Dronterringweg Swifterbant Arnoud Turkstra.
22 april 2013 Poort Oost – lokale besturen Oosterweelverbinding.
Klassieke AO Leseenheid1
Voorkeursrichting Planstudie Ring Utrecht RIA 19 november 2009
Verkenning regionale wegenstudie in het stedelijk gebied 2012
Uitvoering toekomststrategie Essent Harm Assies en Henk Kosmeijer Portefeuillehouders nutsvoorzieningen en financiën Informatieavond Essent, 17 maart 2009.
Naar het Jaareinde toe
Gebieden als Powerpoint shapes
WISKUNDIGE FORMULES.
IJspakketten Annette Ficker Tim Oosterwijk
Onderwijsconferentie
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
De 10 wegen en moderne marktbenadering
Herinrichting Dorpsweg. 1e riool doorsteken 4 of 5 stuks in het weekend van (6/7/8 juni Nuon werkzaamheden 13/14/15 juni) Volgorde werkzaamheden Dorpsweg.
2009 Tevredenheidsenquête Resultaten Opleidingsinstellingen.
NIOC 2002 Corrie Huijs 18 april Corrie Huijs en Nico van Diepen Uitdagen en oriënteren op ICT competenties met webdesign E-mission  emotion.
PLAYBOY Kalender 2006 Dit is wat mannen boeit!.
Chronologie van maatregelen tegen de joden in het Derde rijk
“Schuiven met waterdoelen”
1 Voorlichting keuzes klas 2 Het Hooghuis locatie Centrum Vanaf begin maart: locatie Stadion Frans Christophe, decaan.
“Decentraal wat kan, centraal wat moet”
TN/MER Omlegging A9 Badhoevedorp
Het Aralmeer Telkens op de linkermuis klikken voor vooruit.
Varianten-studie dubbele overweg
A H M F K EB C x 91 Van hand veranderen voor de X splitsen en Rechangeren. Met de nieuwe partner op.
A H M F K EB C x 85 Korte zijde bij C 2 e secties volte 14 m en op afstand komen ( 0,5 rijbaan)
ZijActief Koningslust 10 jaar Truusje Trap
Plan-MER Oosterweelverbinding Infovergadering 26 juni 2013 Inhoudelijk verloop MER-proces Jan Parys Paul Arts.
Europaplein.
PROGRAMMA VERNIEUWING P&C CYCLUS 8 FEBRUARI 2012 Korte intro (wethouder Kolff) Wat is de huidige situatie en wat is wettelijk verplicht (hoofd financiën)
Hoorzitting 14 april 2009 IVVP Leiderdorp Actualisatie van het Integraal Verkeers- en Vervoerplan Leiderdorp.
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
Watervogels herkennen
17/08/2014 | pag. 1 Fractale en Wavelet Beeldcompressie Les 3.
Onderwerp 1 NvR / Schetsontwerp Havenkwartier 8 juli 2009 Informatieve bijeenkomst Deelnemers burgerparticipatie, raadsleden en belangstellenden 8 juli.
USABILITY MYTHBUSTERS BASTIAAN KLOOSTER & PETER AKERBOOM CONGRES WEBREDACTIE 2011.
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Informatieavond 30 juni 2010 Programma Opening door burgemeester Jeroen Staatsen Stand van Zaken door Wethouder Freddy Blommers PAUZE Vragen uit de zaal.
RSW 2007 Infoavond 14/12/2006. Agenda Datum RSW, thema, terrein Voorlopig programma Werkgroepjes Werkavonden Diversen / Indeling werkgroepjes.
RSW 2008 Infoavond 29/11/2007.
Aan Kinderboerderij Waspik in samenwerking met Platform Waspik.
Eindbijeenkomst Inrichtingsplan Dijklint 21 maart 2013.
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
Geluidsmaatregelen Gilze-Rijen
TN/MER Omlegging A9 Badhoevedorp
Bureaunamiddag | 29 november 2012
IA – LABELS Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014.
Vernieuwing Leidseplein Voorstel verplaatsing tramhaltes
ZijActief Koningslust
Agenda locatie 3 ■ Sociaal veilig ontwerp en beheer ■ Beeldkwaliteit en landschappelijke inpassing ■ Technische veiligheid ■ Beheer en onderhoud ■ Kosten.
Routing en parkeren centrum Raamsdonksveer. Wat onderzocht? Routing –Met verkeersmodel varianten rijrichtingen binnen centrumring doorgerekend –Conclusies.
Voorbereiding locatie FrieslandCampina Bedum op toekomstige uitbreiding 19 april 2018.
Transcript van de presentatie:

TN/MER Omlegging A9 Badhoevedorp Rijkswaterstaat Noord Holland TN/MER Omlegging A9 Badhoevedorp Ontwerpatelier Terugkoppeling ingebrachte ontwerpen 1 april 2008

Programma Opening en welkom 19.00u - 19.15u Plenaire toelichting 19.15u - 20.00u ‘Informatiemarkt’ 20.00u - 21.00u

Terugblik: wat is er gebeurd? Inventarisatie van ideeën in ontwerpatelier Uitwerking ideeën in schetsmatige ontwerpen Schetsontwerpen beoordeeld op: kenmerken voordelen nadelen Keuze: welke delen van schetsontwerpen worden als variant meegenomen in TN/MER? Terugkoppeling: ontwerpatelier 1 april

Kader: de tracéwet Tracéwet: Onderdeel van de tracéwet: TN/MER t.b.v. de planologische voorbereiding aanpassing hoofdinfrastructuur Onderdeel van de tracéwet: TN/MER Vervolg: standpunt van de minister(s) -> keuze voor één van de A9-alternatieven uitwerking van het standpunt in een (Ontwerp) Tracébesluit

Onderliggend wegennet (OWN) Aanpassingen OWN in verband met noodzakelijke veranderingen ontsluitingsstructuur onder de tracéwetprocedure Aanpassingen OWN als gevolg van planologische ontwikkelingen niet (Masterplan BHD, BHD zuid) A9 neemt doorstroomfunctie Schipholweg over (bestuursovereenkomst) Regiowerkgroep verkeer

Beschouwde locaties

Ingebrachte ideeën Gericht op 2 invalshoeken: OWN: oplossingen voor de ontsluitings-structuur van Badhoevedorp via Schipholweg Varianten voor aansluiting Badhoevedorp (A9 - S106/T106)

Overwegingen en oplossingen voor OWN Uitgangspunt bestuursovereenkomst: nieuwe A9 neemt stroomfunctie over; geen regionale oost-west verbinding nodig (geen verlegde Schipholweg) Balans tussen goede ontsluiting dorp en onttrekken sluipverkeer knippen op strategische locaties indien nodig alternatief tracé Schipholweg indien nodig OWN met geknipte en afgewaardeerde Schipholweg op huidige locatie OWN met afgewaardeerde Schipholweg en deels alternatief tracé

Startnotitie - T106-alternatief

Startnotitie - bogenalternatief

Schipholweg variant 1* Geknipte en afgewaardeerde Schipholweg, anders uitgewerkt Langs dorp op huidige locatie Extra (intern) verkeer in dorp vanwege knip Sloterweg voor langzaam verkeer; werkgroep onderzoekt verder

Schipholweg variant 2* Geknipte en afgewaardeerde Schipholweg, anders uitgewerkt Deels alternatief tracé westzijde oostzijde (financiering niet geregeld!) Directe fietsverbinding naar Amstelveen Kruising Sloterweg voor alle verkeer

Overwegingen en oplossingen voor aansluiting Badhoevedorp Criteria voor aansluiting Badhoevedorp gebiedsontsluiting / ontmoediging sluipverkeer doorstroming / robuustheid (toekomst) ruimtebeslag oriëntatie / logica hinder kosten Half-klaverbladaansluiting Haarlemmermeeraansluiting Combinatie: kwart-klaverbladaansluiting / halve Haarlemmermeeraansluiting

Oplossingen voor aansluiting De volgende aansluitingsvormen worden als varianten in de TN/MER onderzocht: half klaverbladaansluiting met bladen aan de westzijde ter beperking van hinder voor het dorp half klaverbladaansluiting met bladen zuidwest en noordoost, omdat dit verkeerskundig gezien wenselijk is (grote stromen rechtsaf) Haarlemmermeeraansluiting, omdat deze compact en logisch is kwart klaverblad / halve Haarlemmermeeraansluiting, omdat deze efficiënt is qua ruimtegebruik

Startnotitie - T106-alternatief

Half klaverblad westelijk* Bladen aan westzijde om hinder te beperken

Half klaverblad doorstroming Grote stromen slaan rechtsaf, zodoende minder conflicten

Haarlemmermeeraansluiting* Compact Logisch

Kwart klaverblad* Efficiënt ruimtegebruik

Betekenis oplossingen OWN voor TN/MER A9 De verschillende A9-alternatieven zijn niet met alle oplossingen voor het OWN te combineren -> onderdeel van de beoordeling van de A9-alternatieven Op enkele onderdelen vragen oplossingen in het OWN om maatregelen aan de A9 -> maatregelen als variant in de TN/MER

Betekenis oplossingen OWN voor TN/MER A9 De verschillende A9-alternatieven zijn niet met alle oplossingen voor het OWN te combineren

Betekenis oplossingen aansluiting BHD voor TN/MER A9 De verschillende A9 alternatieven zijn niet met alle oplossingen voor de aansluiting te combineren Haarlemmermeeraansluiting niet wenselijk in T106-alternatief grote stromen in T106-alternatief vereisen een robuuste aansluitingsvorm -> onderdeel van de beoordeling van de A9-alternatieven De oplossingen voor het OWN beïnvloeden de keuze voor de aansluiting A9 - S106/T106 ruimtelijke inpassing en capaciteit -> onderdeel van de beoordeling van de aansluitingsvarianten

Betekenis oplossingen aansluiting BHD voor TN/MER A9 De oplossingen voor het OWN beïnvloeden de keuze voor de aansluiting A9 - S106/T106

Wensen Omgelegde Schipholweg Onsluiting BHD oost en west werkgroep verkeer voor OWN Onsluiting BHD oost en west Schipholweg Aansluiting ver van BHD en compact aansluitingsvariant(en) Sloterweg voor autoverkeer structuurvariant, werkgroep verkeer Beperken geluid afwegingskader MER Bogenalternatief (binnenring)

Vervolg 2 varianten voor de Schipholweg onafhankelijk van A9-alternatieven onafhankelijk van keuze voor aansluitingsvariant 4 aansluitingsvarianten Badhoevedorp half klaverblad westelijk; kan altijd half klaverblad doorstroming; kan altijd Haarlemmermeeraansluiting; niet in T106-alternatief kwart klaverblad; niet in T106-alternatief Conclusie Werkgroep verkeer voor ligging Schipholweg Aansluiting Badhoevedorp: half klaverblad