Oplossen parkeerprobleem sportpark IJburg maandag 26 augustus

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Enquête bij de leden van Fietsersbond Halle Resultaten.
Advertisements

Toekomst Oudegeinlaan en omgeving
TN/MER Omlegging A9 Badhoevedorp
Parking Guidance System - speciaal voor parkeergarages -
DEELGEMEENTEBESTEL ROTTERDAM. AAV 31 oktober • Presentatie nieuwe modellen “gebiedsbestuur” en “wijkparticipatie” door gemeente – veel vragen over exacte.
Parkeeroverlast van VU, VUmc of Zuidas? Oplossingen gevraagd! 7 maart 2013.
Programma informatieavond Kromhout
Buurtbijeenkomst Diakonessenhuis
Presentatie Plannen Cartouche Toekomst Clubhuis en terras
Herijking uitstallingenbeleid Adviesraad voor detailhandel 19 september 2013 Mariska Kien, Stadsbeheer.
Wat roept kwaliteitsmanagement bij u op? Alleen steekwoorden!
Stadsverwarming en alternatieven Gemeente Amsterdam, 18 april 2007, Cooperaties/huurders 19 april 2007, Teus van Eck.
Presentatie Vroonermeerbos
Omwonenden- Vereniging Project Haaksbergerstraat- Blekerstraat 0 Inhoud: 1.Bouwplan 2.Tijdsbeloop 3.Bestemmingsplan 4.Zienswijzen 5.Omwonenden vereniging.
1 European Union Regional Policy – Employment, Social Affairs and Inclusion EUROPEES SOCIAAL FONDS OPERATIONEEL PROGRAMMA Disclaimer: deze info.
Stationsomgeving - 29 juni
Welkom.
Voorkeursrichting Planstudie Ring Utrecht RIA 19 november 2009
Inloopavond Húns 19 juni 2012 N359 Bolsward-Leeuwarden Kruispunt Húns-Leons 1.
: Parkeren omgeving Wilhelminaplein Parkeeronderzoek Wilhelminaplein Resultaten en advies over instellen parkeerschijfzone.
Uitbreiding Spuicapaciteit Afsluitdijk
Een Prachtkans voor Sint Pancras
Aanleiding herinrichting Elandsgracht
Bedrijfsvervoerplannen (BVP)
Om een nieuw idee te kunnen beoordelen heb je nodig: 1De mogelijkheden Het Idee Alternatief A Alternatief B Met behulp van een tabel gaat dat heel overzichtelijk.
Tussenschoolse Opvang OBS Molenbeek 15 juni 2011
Hst 3.2 : Congestievraagstukken
Veilig naar school! Wat maakt dat dit een veilige schoolomgeving voor kinderen is? -Praktijkvoorbeelden van de inrichting van een veilige schoolomgeving-
Het Rekenkamerrapport en de Luchtkwaliteit Raadsinformatieavond, 6 sept Jan Korff de Gidts Kracht van Utrecht-initiatief.
Monitoringsronde beleid ABR/ABM 2004
TN/MER Omlegging A9 Badhoevedorp
Varianten-studie dubbele overweg
“In opdracht van Oranjewoud B.V.” 1.  Welkom!  Samenwerking tussen E, W, IPO, IM  School of E&D of Applied Sciences 2.
Westelijke ontsluiting Ronde 20 november 2012
Wijkontsluiting stationskwartier
Informatieavond 19 april 2010
Voorlichtingsbijeenkomst. 100K ontwikkelbudget voor slimme mobiliteitsoplossingen.
Aan Kinderboerderij Waspik in samenwerking met Platform Waspik.
IKC Doetinchem Noord en Overstegen
Informatieavond 22 sept Herontwikkeling Veurse Achterweg 26
Klankbordgroep omwonenden
TN/MER Omlegging A9 Badhoevedorp
Verbinding G- en K-buurten met Gaasperpark na verbreding A9
Visie Zwiggelte Met mekaor Veur mekaor.
Van krachtwijk naar fietswijk
Weren groot (vracht)verkeer Heerjansdam. Samen nagedacht over maatregelen Dorpsraad Heerjansdam Gemeente Zwijndrecht KVOB Politie.
Informatiebijeenkomst project Grondgebruik
Informatiebijeenkomst project Snippergroen
Hansenstraat wil uit de vergetelheid….  Doel/aanleiding Leefbaarheid en veiligheid in de wijk vergroten, door een mooier, veiliger en meer sociaal straatbeeld.
Informatieavond Blauwe zone Winkelcentrum Parijsch.
Agenda locatie 3 ■ Sociaal veilig ontwerp en beheer ■ Beeldkwaliteit en landschappelijke inpassing ■ Technische veiligheid ■ Beheer en onderhoud ■ Kosten.
Ontwikkeling Stationsgebied Haren 16 november 2009 Werksessie bewoners Ruimtelijke Kwaliteit.
: nordinfra Woningbouwlocatie Hulsberg : Verkeerskundige aspecten Themabijeenkomst voor gemeenteraad 12 mei 2009 ing. Nordine Bouchiba, verkeerskundig.
` Thema avond gemeenteraad Neder-Betuwe Bestemmingsplan Waalwaard en mogelijke verplaatsing De Beijer BV Patricia van Eijndthoven 29 maart 2011.
Stadswerven-Zuid Geplande inrichting: P parkeergarage B Bioscoop Stedelijk plein P P Parkeervoorziening ‘maaiveld’
1 Klankbordgroep Infrastructuur en Groen De Nolle 29 november 2010.
Stiller spoor voor Deurne Informatiebijeenkomst, 19 februari 2014.
Toelichting zienswijze van de fam. Van Hal en Haerkens Ontsluiting gebouw plan Elzenstraat 60 naar de Elzenstraat goed gepland? of is er een veiliger alternatief?
Uitvoering Actiepunten Parkeerbeleidsplan Maandag 6 Mei 2013.
Alternatief Parkeer Beleid Haarlem Van problemen Doorschuiven naar Compartimenteren en Oplossen Wijkraden i.s.m. Ir. Jan G.M. van der Zanden, Haarlem,
28 september Terugblik op vorige avond 2.Stand van zaken (grondaankoop en onderzoeken) 3.Wat stellen wij voor  Hoofdstructuur/kader  Thematiek.
Informatiebijeenkomst GOL
Verkeerskundige toets Kindcentrum Zeeland
Klankbordgroep omwonenden
AGENDA WOG 15 juli Opening Mededelingen
Iv-Infra.
Onderstaande balk s.v.p. niet verwijderen
Toelichting onderzoek productiewater NAM
Parkeerregulering wijken en stadsdeelcentra
Toelichting RVS 81 Parkeerbelastingverordening 2017
Transcript van de presentatie:

Oplossen parkeerprobleem sportpark IJburg maandag 26 augustus

Programma Opening / terugblik op afgelopen periode De criteria en de manier van toetsen Overzicht ingediende ideeën Conclusies toetsing De opties die in de peiling worden voorgelegd Werkwijze van de peiling Planning en vervolg

Criteria 1.   Verkeersveiligheid Verkeersveiligheid voor alle verkeersdeelnemers zo groot mogelijk. 2.  Effect op omliggende buurten Verkeersbelasting of overlast op de omliggende buurten zo min mogelijk. 3.  Duurzaam en praktisch De oplossing is duurzaam en praktisch. 4.   Functioneren van de sportvelden Parkeren alleen voor bezoekende clubs, nabijheid op redelijke afstand, ook voor F-pupillen op zaterdagochtend in januari om 8.30 uur. 5.   Ecologie Ecologische en natuurwaarden m zo min mogelijk schaden en de kwetsbare locaties zo veel mogelijk ontzien.

Vervolg criteria 6.  Beheerbaarheid De oplossing dient eenvoudig te beheren en te reguleren te zijn voor het stadsdeel en/of de sportclubs. 7.  Dubbelgebruik Pre als gekozen oplossing ook parkeerproblemen bij watersportbedrijven kan verminderen. 8.  Kosten Kostenramingen voor varianten 1a en 4a (circa € 900.000,= als referentie). Budget maximaal € 1.000.000,=. 9.  Technische haalbaarheid Voorgestelde oplossing moet technisch uitvoerbaar zijn, ook in relatie tot het bovenstaande budget.

Werkwijze weging SD+P Analyse van de inzendingen Is het oplossing voor parkeervraag? QuickScan haalbaarheid, realiteit en budget Selectie van te onderzoeken ideeën Onderzoek en beschouwing oplossingen Score op de criteria (meerdere subcriteria) Selectie meest kansrijke alternatief voor parkeren in het park

Ingediende ideeën (1) Drijvend parkeren op ponton Twee parkeerplaatsen, één onder Nesciobrug   Parkeren Oeverzeggestraat (verlaagd) a) Verlaagd met lage toegansweg b) Gedeelde: Oeverzeggestraat en onder Nesciobrug Alle parkeerplaatsen bij Oeverzeggestraat a) Haaks parkeren b) Kop van de Oeverzeggestraat c) Keerlus Oeverzeggestraat - parkeren elders (garage) Pitch & Putt Parkeren

Ingediende ideeën (2) Benutten bestaande parkeergarages (Y10/Winkelcentrum) Verbreden brug voor parkeerplaatsen Meer plekken op IJburg creëren Blowboot/ponton bij blok 4 Parkeren op twee plekken en kiss & ride-plekken Voetbal in parkeergarage winkelcentrum Hockey onder brug A10, onder Nesciobrug of in ARK-zone Verplaatsen van Sportpark IJburg

Gedeelde oplossing Meerdere inzendingen opsplitsen parkeren 42 : 2 = 21 Locaties eerst apart beoordeeld Indien locatie haalbaar en kansrijk gecombineerde oplossing beoordeeld Ideeën met parkeergarage winkelcentrum als deeloplossing wel beoordeeld

Belangrijke aspecten Doelgroep: Bezoekende sporters Alleen op wedstrijddagen (circa 70 per jaar, bijna 300 dagen per jaar geen toegang) Afsluitbaar Reguleren toegang Redelijk alternatief als parkeerplaats vol is

Deze ideeën vallen af 4c: Keerlus en Kiss & Ride 10: Deeloplossing ARK-zone 11: Verplaatsen sportpark

QuickScan: Idee 6 Benutten parkeergarages Contact met eigenaar Y10 Plaatsen zijn verhuurd en in gebruik Alleen winkelcentrum is geen optie

QuickScan: Idee 7 Verbreden brug met een parkeerstrook Verbreden technisch niet mogelijk Slopen en nieuwe bredere brug Parallelbrug Brug is 300 meter lang Kosten € 2 tot 4 miljoen

QuickScan: 8 Meer parkeerplekken op IJburg zelf Oprekken parkeernorm In strijd met beleid Niet te reguleren

QuickScan: Idee 9 Blowboot met parkeren aan boord Afhankelijk van particulier initiatief Ponton als idee beoordeeld

Deze ideeën hebben we getoetst Drijvend parkeren op ponton Haaks parkeren Oeverzeggestraat Kop Oeverzeggestraat Kop Oeverzeggestraat verlaagd (parallelweg) Pitch & Putt Parkeren Parkeren onder de Nesciobrug Parkeren onder brug A10

1: Ponton

1: Ponton

1: Ponton Ponton van circa 50 x 35 meter Drijvende autobrug (geen doorvaart) Loopbrug van 250 meter (doorvaarbaar) Ruimtelijke impact groot Kosten minimaal € 2 miljoen Voldoet niet aan budgetcriterium

2: Haaks parkeren Oeverzeggestraat

2: Haaks parkeren Oeverzeggestraat Eenvoudig en goedkoop te realiseren Verkeersveiligheid doorgaande fietsroute Zicht vanuit woonblokken Niet af te sluiten en te reguleren

3: Kop Oeverzeggestraat

3: Kop Oeverzeggestraat Op gelijke hoogte met weg Afsluitbaar en toegang met in/uitrijkaartjes Indien vol alternatief in de nabijheid Duidelijke in/uitgang kruising fietsers Komt in het zicht vanaf alle kanten Invloed natuur beperkt (Rietorchis)

4: Kop Oeverzeggestraat (verlaagd)

4: Kop Oeverzeggestraat (verlaagd) Verlaagd met lage parallelweg Beperkte verbetering zicht vanuit woningen Minder verkeersveilig door hoogte verschil Meer impact groenstrook Meer kosten door parallelweg

5: Pitch & Putt Parking

5: Pitch & Putt Parking Meerdere kleine parkeerplekken Alleen locatie in het park mogelijk Kruising fietsroute Nesciobrug Goedkoop Veiligheid fietsers

6: Nesciobrug

6: Nesciobrug

6: Nesciobrug Complex eigendom, erfpacht en rechten Toezegging parkeerplaatsen jachthaven Dubbelgebruik beperkt mogelijk Maximaal 30 plaatsen Alternatief indien vol niet beschikbaar

7: Zeeburgerbrug A10

7: Zeeburgerbrug A10 Bestaand parkeerterrein Loopafstand 1.100 meter Door RWS verhuurd aan WSV De Watergeuzen Medegebruik niet mogelijk

Loopafstand

Beoordeling

Beste locaties Kop Oeverzeggestraat Nesciobrug

Gecombineerde oplossing Nesciobrug: Geen ruimte voor 42 plekken Twee locaties minder efficiënt Omrijden indien vol Dubbelgebruik jachthaven maar deels mogelijk Hogere kosten afsluiten en reguleren toegang Combinatie met kop Oeverzeggestraat Eigendom en gebruik complex: haalbaarheid op korte termijn onzeker

De drie opties Diemerpark met ontsluiting via de Oeverzeggestraat Diemerpark met ontsluiting via de Diemerzeedijk Kop Oeverzeggestraat

Voorbeeld uitwerking optie A Impressie 26-08-2013

Voorbeeld uitwerking optie A Impressie 26-08-2013

Bereikbaarheid optie A

Belangrijkste voor- en nadelen optie A Voordelen Eenvoudig aan te leggen Dicht bij de velden Gebruik goed beheersbaar Nadelen Auto’s in het park Terug naar wijk indien vol Verkeer in Oeverzeggestraat

Voorbeeld uitwerking optie B Impressie 26-08-2013

Bereikbaarheid optie B

Belangrijkste voor- en nadelen optie B Voordelen Eenvoudig aan te leggen Dicht bij de velden Gebruik goed beheersbaar Nadelen Lange aanrijroute Diemerzeedijk Geen alternatief indien vol Kruising fietsers onderaan Nesciobrug

Voorbeeld uitwerking optie C Impressie 26-08-2013

Bereikbaarheid optie C

Belangrijkste voor- en nadelen optie C Voordelen Houdt het park autovrij Gebruik goed beheersbaar Indien vol zijn alternatieven dichtbij Nadelen Invloed op zicht park/plas en voor omwonenden Verkeer in Oeverzeggestraat Grotere afstand naar de velden

Peiling Alle IJburgers ontvangen brief met code Code = één keer stem uitbrengen per IP adres Code is strikt persoonlijk Peiling staat online 30-8 t/m 9-9 2013 23.59 uur Advies van O&S over manier van wegen volgen we

Peiling 1. Op de website heeft u drie mogelijke parkeeropties gezien. Heeft u een duidelijke voorkeur voor een van deze opties? Ja Nee [ ga door naar vraag 3]   2 Welke optie heeft uw voorkeur? Optie A Optie B Optie C 3 Is er een optie die u zeer onwenselijk vindt? Nee [ ga door naar de afsluiting] 4 Welke optie vindt u zeer onwenselijk?

Hoe nu verder? Peiling tot en met 9 september 23.59 uur. Wijde Blik en SD+P verwerken resultaten in advies voor stadsdeelraad Oost. Stadsdeelraad maakt december 2013 definitieve keuze.

Einde