Het Ondernemersfonds 2012 - ? Voorwaarts, een glanzende toekomst tegemoet Ton Roozen voorzitter Stichting Ondernemersfonds Binnenstad Haarlem 1.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het Groeiboek: Wat staat er in en wat kan je ermee?
Advertisements

Sterk door lokale samenwerking!. Onze ambitie is: • behoud van een aantrekkelijk winkelcentrum • effectief functioneren van het centrum • versterken van.
PIRATERIJ IS DE GROOTSTE BEDREIGING VAN ONZE BRANCHE
De Groene Heuvel “Hof van heden en de toekomst”. Schetsen voor de toekomst.
Informatieavond Belangstellenden
COVS en de website Presentatie voor VCN en districten 30 maart 2013.
Welkom op de jaarvergadering van 4 februari 2014
Samen Werken aan een vitale binnenstad
1 Combinatiefuncties in het onderwijs Presentatie Combifuncties Onderwijs Regionale voorlichtingsbijeenkomsten 2010 GA ER VOOR !
Presentatie: Jan Paddenburg Manager Sportplan Niels Balke
“Andere Schooltijden”
BrandMission a store built on stories Zijlstraat 85, Haarlem –
Ondernemersfondsen in Nederland
Team Kleine vergunningen Bouwinitiatieven van beperkte omvang.
Stichting ZZP Nederland
Presentatie effectstudie komst Aldi
Samenwerken aan veranderend passend onderwijs
Ondernemersfonds. De profijtelijke stedelijke ontwikkeling onderzoek Gerard Marlet De maatschappelijke waarde van horeca en cultuur Lifetime wonen, leven.
Voortgang arbeidsmarktbeleid in de Drechtsteden G.A. ten Dolle Projectgroep Wwnv 23 mei 2012.
Herstructurering Rijnhaven De focus op partners
3 april 2013, Evelien Joosten-van Zwanenburg
Wat vooraf ging… Regionale stimuleringsregeling Samenwerking met milieu educatie centra Communicatiemiddelen –NME-krant –Persberichten.
Klimaatneutraal ’s-Hertogenbosch
Workshop MT Opbrengstgericht werken Visie – Opbrengsten – Actie.
Strategische samenwerking
Renée Prins De Haagse Hogeschool Enquêtes als instrument binnen alumnibeleid.
Branche in Zicht Kantoorpresentatie Juli september Inhoud  Wat is Branche in Zicht (BiZ)?  Wat levert BiZ ons kantoor op?  Wat levert.
Branche in Zicht (BiZ) Kantoorpresentatie Maart
EDO: een website voor lesmateriaal Diest 14 mei 2012 Hans Le Roy – Elisa Baetens - 1.
Citymarketing Hilversum 2006
Presentatie: Bedrijven InvesteringsZone
Presentatie aan de gemeenteraad
Onderhands op z’n Steenwijkerlands Tiel, 1 juli 2014 Erik van der Kamp (inkoopcoördinator)
Informatiebijeenkomst >Datum>. Programma 1. Korte toelichting op het instrument BIZ 2. Het opstarten van een BIZ 3. Ondersteuning 4. Vragen.
ENERGIENEUTRALITEIT IN DE GEMEENTE
1 Elektronisch aanbesteden anno 2013 Eis of wens? 7 november Daan Versteeg
Stand van zaken & Beheersstructuur
Bijeenkomst 24 oktober Ontwikkeling Ondernemersfonds woensdag 24 oktober 2012 de Observant, Amersfoort.
Henriëtte Sperling, 12 december 2014
een nieuwe LEADER periode
Centrumvisie Presentatie winkeliers/ eigenaren 15 September 2014.
Wie kent niet? Partners Na 2011 Focus op doelgroepen.
Presentatie Gemeenteraad
Ondernemersfonds Leids Model
Voorgeschiedenis Initiatief provincie Projectgroep met 12/13 deelnemers Stichting DCF (i.o.)
BIZ: bedrijveninvesteringszone Wat en hoe? Wat: Een instrument voor ondernemers om gezamenlijk te investeren in de kwaliteit van hun bedrijfsomgeving.
Stichting Ondernemersfonds Centrum ‘s-Hertogenbosch 14 oktoer 2015, Raad van Advies Van, voor, door en met ondernemers van de binnenstad Vul svp de enquête.
Gemeentebrede OndernemersFondsen Bijeenkomst Ondernemersfonds Alblasserdam 25 november 2015 Blaauwberg /Bochove/Ewalts nov
Zaterdag - Zondag Resultaten onderzoek werkgroep ZFC Zuidlaren Op naar één prestatieteam.
Centrummanagement in Leudal? Onze ervaringen in Panningen! 17 november 2014 Ger de Vlieger Jan Bouten.
BIO Raad Collectieve Beveiliging “ Schoon, heel en veilig Ondernemen”
Conferentie Digitale Hulpverlening Denny Mouqué en Jeroen van Emde Boas Stichting Korrelatie 19 mei 2010.
Stichting Parkmanagement Hoogeveen Brainstormavond
Presentatie ondernemersfonds St. Parkbeheer Bedrijventerreinen Wijk bij Duurstede en OndernemersKring Wijk bij Duurstede 10 november 2014 Presentatie 10.
Dordt aan Zet. De gebruikswaarde van een voorziening maximaliseren door de behoefte van alle belanghebbenden centraal te stellen. Gemeentelijk Eigendom.
Recht voor zijn raap: Presteren in de zorg met het HPO-verbetertraject Chiel Vink en Lilian Kolker, Center for Organizational Performance Voorlichtingsbijeenkomsten.
Lokale ondernemersfondsen Regie bij georganiseerde ondernemers. Kwaliteitsimpuls voor verouderde bedrijvenparken
Ondernemersfonds Dinkelland 13 maart Ondernemersfonds Dinkelland Doel en Financiering: 1. Versterken toeristisch-economische positie Ootmarsum-Dinkelland:
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
Maak meer mogelijk in de gemeente Zaanstad Het Ondernemersfonds: Sleutel tot succes.
Onderzoek Lokale Fondsen Nederland 18 september 2014 Riviervismarkt 4, Den Haag.
Maak meer mogelijk in de gemeente Oostzaan Het Ondernemersfonds: Sleutel tot succes.
Blockchaintoepassingen met een publiek belang in Groningen mei 2017
Actief openbaar maken van GS-besluiten en onderliggende stukken
Burgerhout Bruist Editie 2017.
Binnenstad Dynamisch centrum Wonen Werken Recreëren.
Een BedrijvenInvesteringsZone (BIZ) in Schiedam Centrum?
‘De dividendbelasting is dood. Leve de dividendbelasting!’
Een vitaal economisch Zevenbergen
Transcript van de presentatie:

Het Ondernemersfonds ? Voorwaarts, een glanzende toekomst tegemoet Ton Roozen voorzitter Stichting Ondernemersfonds Binnenstad Haarlem 1

Waarom ook al weer een OF  Initiatief organisaties ondernemers binnenstad  Convenant Binnenstad Haarlem van de Centrum Management Groep Doel:  Extra bezoekers (klanten) voor bedrijven in de binnenstad  Geen freeriders: Alle ondernemers doen en profiteren mee  Impuls voor kleine en grote activiteiten 2

Verwachting bij start 3

Succes Ondernemersfonds  Binnenstad Haarlem scoort qua bezoekersaantallen en omzetcijfers beter dan vergelijkbare steden  Steeds meer straatverenigingen weten OF te vinden  Waardoor toegenomen betrokkenheid kleine ondernemers  En straatverenigingen hebben zich verenigd in nieuwe koepelorganisatie, Haarlem Centraal  Communicatie met ondernemers verbeterd  Draagvlak bij “founding fathers” en CMGH continueren OF 4

Wens: reclamebelasting op basis ozb waarde  Onderscheid naar winkel aanloop- of kernwinkelstraat  Minder heffingskosten (geen meting reclamegrootte, minder bezwaar)  Transparant Maar is het haalbaar? 5

Raadsmarkt  Juridische check op reclamebelasting op basis ozb  Verfijnen berekeningen  In september voorlichtingsbijeenkomst alle ondernemers in de binnenstad  Daarna draagvlak onderzoek onder alle binnenstadondernemers  Nieuwe overeenkomst met gemeente,  looptijd gelijk met nieuw convenant Binnenstad

Uitkomst onderzoek Juridisch Onderzoek van de Bosch & Partners: negatief.  Onvoldoende Jurisprudentie  Problemen met Objectafbakening Extra opbrengst door verfijnen klasse-indeling bestaande systematiek  Tussen tariefklasse1 (€100) en Kl.2 (€ 500) extra tariefklasse van € 300.  Wel dragen 170 ondernemers € 200 meer bij 7

Ondernemers geven richting OF aan Opdracht aan: Platform Binnenstadsmanagement voor een anoniem digitaal onderzoek onder alle ondernemers in de binnenstad  Naast wat vindt u tot nu toe van het OF  Ook advies over verhogen opbrengst 8

Onderzoek  Alle ondernemers waarvan adres bekend is ontvangen een verzoek deel te nemen aan enquête  Vragen over:  Samenwerking  Besteding gelden  Evenementen  Financiering  De toekomst  Start: ZSM na deze avond; Duur: ca. 4 weken  Daarna: rapportage, terugkoppeling en besluitvorming 9

Maximaliseren respons Zoveel mogelijk ondernemers doen mee  Vóór start: Oproep via digitale Nieuwsbrief en en sites founding fathers  Inzet lobby door ondernemersorganisaties binnenstad  Versturen van reminder 10

Het is nu aan U… en daarna Continuïteit OF door: Nieuwe 5 jarige overeenkomst met gemeente 11