Interpolis Kantoor Concept Je werkplek is waar je bent Mei 2001 Marc Jetten Sr Consultant organisatieontwikkeling Thorn
Visie Wij zetten onze deuren open. Voor elkaar en voor de klant. We moeten elkaar de ruimte geven om de dingen te doen die de klant belangrijk vindt. Dat kan alleen in een open klimaat waarin vertrouwen heerst in elkaars mogelijkheden. Om dit mogelijk te maken bieden wij in dit huis onze medewerkers een open uitdagende werkomgeving.
Interpolis Kantoor Concept ‘IKC’ de klant de medewerker de werkomgeving conclusies
de klant
marktperceptie ‘Verzekeraars zijn grote logge maatschappijen die er niet zijn als je ze nodig hebt.’
‘ik ben gewoon een nummer’ marktperceptie ‘als ze je al helpen gaat dat traag’ ‘ze zijn allemaal hetzelfde’ ‘ik ben gewoon een nummer’ ‘geen idee wat er nou precies verzekerd is’ ‘ze maken veel winst, dat moet ik betalen!’ ‘je moet wel op de kleine lettertjes letten!’ kortom: je weet nooit waar je aan toe bent!
‘met mij meedenken’ verwachting klant ‘ik wil dat ze doen wat ze beloven’ ‘mij helpen als het erop aankomt’ ‘met mij meedenken’ ‘problemen concreet oplossen’ ‘duidelijkheid bieden, zodat ik een goede keuze kan maken’ ‘zeggen waar het op staat’
de medewerker
wat is er aan de hand? Interpolis stimuleert zijn medewerkers om zich werkelijk in te leven in de klant. medewerkers voelen zich verantwoordelijk voor de problemen van de klant en lossen de problemen beter op uitgangspunt: echtheid en openheid
de drie V’s V V Vertrouwen Verantwoordelijkheid V Vrijheid
pijlers onder IKC HRM ICT Werk-omgeving Commu-nicatie
pijlers onder IKC HRM telewerken Interpolis Performance Cyclus Close -Up dagen rollen en competenties HRM
pijlers onder IKC ICT papierloos werken plaatsongebonden ICT callcenters (toekomst)
pijlers onder IKC Commu-nicatie Glasheldere communicatie naar de klant Binnen 3 keer de telefoon aannemen Transparante brieven en e-mails
pijlers onder IKC Werk-omgeving Werkomgeving
je werkt waar je bent Niemand heeft een vaste werkplek flexibele werkplek/afdeling clubhuis telewerken
ruimten en functies alleen geconcentreerd werken in teamverband tweegesprek vergaderen ontspannen en eten
conclusies
resultaten 30% meer werknemers dan traditioneel kantoor geen restaurant met 1.500 zitplaatsen lager verzuim, lager verloop
resultaat tevreden medewerkers & tevreden klanten uitstekende groei verdubbeling omzet in de afgelopen 4 jaar
Uitdagingen Volgende stap openheid en vertrouwen Groeien in leren loslaten Elkaar aanspreken op Ondernemerschap
Vragen