TagCloud www.wordle.net Alle wervingsmiddelen onder 1 dak.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Survival of the “fittest” op een te krappe arbeidsmarkt Pieter Timmermans bestuurder-directeur generaal VBO Uw werk, Uw merk, Jan Denys, 22/9/2010.
Advertisements

De aantrekkingskracht van uitzendwerk voor werkgevers De rol van ontslagbescherming Amsterdam, 9 juni.
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Totaljobs.nl Olivier van Duijn. Totaljobs Group Snelste groei • 5 miljoen bezoeken van 3.2m kandidaten per maand • Iedere 2 seconden een sollicitatie.
Hoe maak ik een goed online cv?
Workshop Zoekmachine optimalisatie workshop internet marketing
Marktonderzoek Danneels
1. Introductie 2. Voor wie? 3. Productomschrijving 4. Wat levert het op? 5. Wat kunt u verwachten? 6. Voordelen Waarvoor Werken aan vindbaarheid Doelgroep.
Sportmarketing vs.Internet Resultaten onderzoek Resultaten onderzoek Sportmarketing vs. Internet PauwR Internetmarketing wie wat.
JochemKoole.nl Sociale media zijn niet het gouden ei.
De Banenbeurs is een uniek concept dat zich richt op werkzoekenden met een (v)mbo-, of hbo-opleiding die werk zoeken in de eigen regio. “Een banenbeurs.
Workshop Werkenbijhogescholen.nl 3 november 2009.
> Zoekt u personeel? En wilt u  goed zichtbare vacatures?  gekwalificeerde kandidaten?  een vlot wervingsproces?  tegen lage kosten? Kies voor MKB.
Marketing Opportunities. Nieuwe Positionering/Merkmissie Living Technology.
Van push naar pull Door: Guido Derkx - Juni 2012 ‘Het verbinden met doelgroepen door community building’
Het Werving & Selectiebureau voor het onderwijs!
HR Beleid Nathalie Slechte
Succesvoller rekruteren, binden en boeien met interne marketing 21 maart 2013 Kinepolis Kortrijk.
NOA 2010 de Stentor. 2 NOA in vogelvlucht Het Nationaal Onderzoek Arbeidsmarkt (NOA) geeft antwoord op onder andere de volgende vragen: - hoe oriënteert.
© BeSite B.V www.besite.nl Feit: In 2007 is 58% van de organisaties goed vindbaar op internet, terwijl in 2006 slechts 32% goed vindbaar.
Talenten ‘vinden & binden’
Spraakmakende campagnes. Agenda  Introductie E-id  E-id wervingsbeleid  Case: Leaseauto’s voor afstudeerders  Case: Uitgerust aan de start  Vragen.
But … I don’t find employees !. 5% zoekt actief naar een nieuwe job 32% zoekt passief naar een nieuwe job 36% staat open voor een nieuwe job.
Inkomen les 20 Begrippen & opgave 100 t/m Begrippen Collectieve lasten Geheel van belastingen en sociale premies.
Schitterende Organisaties®
Commercieel Manager totaljobs.nl
MetrixLab © april Presentatie E-Recruitment Monitor 2008 t.b.v. totaljobs.nl P07893 © april 2008 Onderwerpen 1.Opzet & doel onderzoek 2.Belang van.
Talentpools.
ClearSense the first choice in local search and advertising.
FlexService 10 mei Inhoud presentatie Flex Service 10 mei 2007 Volume arbeidsmarktcommunicatie vs conjunctuur Mediabestedingen uitzendbranche.
Wsw in de Handel: Werkgevers Scheppen Werk voor iedereen Binnenstebuiten.
Arbeidsmobiliteit SZW Congres Gastcollege Den Haag, 26 maart 2012 Jules Theeuwes.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
Duurzame Inzetbaarheid in de publieke sector. 2 Onderzoek In opdracht van Ministerie van BZK Secundaire analyse POMO 2010 Doelgroepen -Overheidssectoren.
FINACE :: THINK, BUILD, OPERATE. Recruiting Center Werving en Selectie – Recruitment - Sourcing.
Samen met Schuttevaer Omzet scoren met Google Welkom op de workshop Koersen op uw doelgroep!
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
| Dé werving & selectie specialist voor de sport! Uw vacature, onze uitdaging!
IMAGO ZORG CONSUMENTEN 2013
Het nieuwe solliciteren:
MVO- maatschappelijk verantwoord ondernemen
Online marketing Expert (in een week)
Hoofdstuk 1 Lisa & Janne.  Draait om klanten  Opbouwen van klantenrelaties op basis van klantwaarde en klanttevredenheid.  Klanten behoeften bevredigen.
Personeel en organisatie
4. Online strategie Internet scorecard
Een nieuwe arbeidsmarkt Social media Marcel Burger van Burger Support.
Management in de zorg Groep 3 Jacquelien van der plas
Olivier van Duijn Directeur totaljobs.nl. Agenda 1.Trends 2.Totaljobs.nl opties 3.Clickbeurs.nl.
Training voorbeeld voor
Informatievaardigheden Lien Devos. Inhousopgave Achtergrondinfo social media Geen hype Nieuwe manier communiceren Cliënt in controle Meer regie bij medewerkers.
Leeswijzer bij de bijlagen In deze bijlagen bij het NVZ-strategiedocument Zorg voor 2020 zijn de belangrijkste grafieken en brondocumenten voor u geselecteerd.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
BRIGHTCONNECT...detacheren in de 21st eeuw, voor MBO-HBO-WO+ …a BRIGHTer future by CONNECTing people !
Masterclass Marketing voor kleinere zorgorganisaties 2013 Jan Verschuren BTN Saskia ter Kuile In voor zorg!
Printshop Services Online Copyshop, Printshop, Printen.
Online Muziekschool New Media Skills 15 sep 2009 Jeroen Bouman.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Personeel en organisatie Hoofdstuk 3 Werving en selectie.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 5 Wat doen leidinggevenden?
Inleidende Module Waarom Web 2
Voor u en uw medewerkers!
Wouter Lamme “Vindt de beste online supermarkt!”
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Online Marketing voor het MBO
Marketing Week 3 Les 1 (maandag 11 december 2017)
Vacatureteksten schrijven
De succesformule van Dienstverlening
Bedrijfsidentiteit & werving personeel
Gebruik VDAB-zelfbedieningstools
Transcript van de presentatie:

TagCloud www.wordle.net Alle wervingsmiddelen onder 1 dak

Waarom dit verhaal Recruitment is toegankelijke en betaalbare manier om je werkgeversimago te versterken en daarmee mensen aan je te binden. Huidige situatie: 63% van de werkgevers heeft moeite gekwalificeerd personeel aan te trekken 33% van de sollicitanten krijgt geen reactie op sollicitatie oee Alle wervingsmiddelen onder 1 dak

Recruitment = Marketing het werven & selecteren van personeel Marketing (vermarkten): is het proces van het creëren en leveren van waarde. Employer branding: Employer branding is het sturen van je bedrijfsimago tot een geweldige plek om te werken. Niet alleen voor werknemers maar ook voor elke toekomstige werknemer. oee Alle wervingsmiddelen onder 1 dak

Plaats: de organisatie (o.a. locatie en sfeer) 5 p’s Marketingmix: Product: de vacature Plaats: de organisatie (o.a. locatie en sfeer) Prijs: het salaris (arbeidsvoorwaarden) Promotie: de uitingen (website, advertenties, nieuwe media) Personeel: recruiters (sollicitatieproces) oee Alle wervingsmiddelen onder 1 dak

Waarom is Marketing belangrijk in Recruitment CBS: aantal werkenden zal met 20 tot 25 procent zal afnemen. Alleen al tussen 2010 en 2013 verlaat 1 op de 5 Nederlanders de arbeidsmarkt. Werk aan een goede positionering van de organisatie. Employer Branding speelt een voorname rol en vertaalt zich naar: de buitenkant (o.a. website) het interne proces de eigen medewerkers (ambassadeurs) oee Alle wervingsmiddelen onder 1 dak

Internet is belangrijkste oriëntatiekanaal voor een nieuwe baan 90% van de sollicitanten gebruikt Internet als wervingskanaal. 85% van de sollicitanten gaat vanuit een vacaturesite rechtsreeks naar de website van de werkgever Belangrijk: Mensen dus boeien en binden op je website Identificeer je met je doelgroep Laat zien wat je te bieden hebt Alle wervingsmiddelen onder 1 dak

TamTam: De beste digitale sollicitatie ervaring 2009 De organisatie is open en transparant en maakt de beleving zeer persoonlijk. De hele ervaring op de site geeft een kandidaat het gevoel dat hij of zij centraal staat. oee TamTam: De beste digitale sollicitatie ervaring 2009 Alle wervingsmiddelen onder 1 dak

Google is een belangrijk oriëntatiekanaal voor een nieuwe baan 41% van de werkzoekende gebruikt Google als 1ste oriëntatiemiddel 60% van de vacatures van grotere werkgevers is niet optimaal vindbaar in Google (8 miljoen bezoekers op vacature gerelateerde zoekwoorden) 6% van de grotere werkgevers maakt gebruik van Google Adwords 10% van de werkgevers heeft geen fatsoenlijk reactieformulier. 32% v/d sollicitanten vindt het prima dat werkgevers online hen over hen zoeken of de sollicitant benaderen Bron: Nationale Zoekmachine Wervingsmonitor 2009 van Expand Online Alle wervingsmiddelen onder 1 dak

Beweging in de kandidatenmarkt oee Alle wervingsmiddelen onder 1 dak

De sollicitatie, en dan ….. 33% van de sollicitanten krijgt geen reactie op sollicitatie Grootste ergernis sollicitant: lang sollicitatieformulier op de website Zet de kandidaat centraal: Kort sollicitatieformulier op de website Snelle terugkoppeling Duidelijkheid en eerlijkheid Professionele gesprekspartner Sollicitatiecode NVP Maak het proces persoonlijk oee Alle wervingsmiddelen onder 1 dak

oee Alle wervingsmiddelen onder 1 dak

Betrek de medewerkers in Recruitment: Referral recruitment de meest effectieve manier om betere kwaliteit personeel te werven Lage kosten Bovengemiddeld hoge kwaliteit kandidaten Snelle resultaten Betrouwbare bron (via eigen medewerkers) Minder verloop van personeel oee Alle wervingsmiddelen onder 1 dak

JobLane Arbeidsmarkt Advies Statenlaan 43 2582GC Den Haag 070 322 90 83 www.joblane.nl Jochem van Loon j.vanloon@joblane.nl oee Alle wervingsmiddelen onder 1 dak