Veiligheid op school.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Verzekeringen, hypotheken en financieringen. Met een spaarloonregeling kunnen werknemers met loon uit tegenwoordige dienstbetrekking belastingvrij een.
Advertisements

Leerlingenenquête •91% van de uitgedeelde enquêtes zijn terug binnengekomen. •Het 1 ste leerjaar heeft niet deelgenomen aan de enquête.
De Veilig in elke Vezel campagne is een initiatief van VERAS en VVTB ter bevordering van de veilige verwijdering van asbest in Nederland. Deze campagne.
Bouwen doen we zo! Sjoerd & Remco Studenten van MBO – Bouwkunde niveau4.
“Ontwerp een eigen school” Leerarrangement KC Macht en Regels
Borneo eiland.
Colofon Het boek dat hierbij hoort heet - zo leer je nog eens wat over de invoering van de vmbo ict-route. Geschreven door Jos de Kleijn en Carla van.
Brandveiligheid in de klas
Colofon Het boek dat hierbij hoort heet - zo leer je nog eens wat over de invoering van de vmbo ict-route. Geschreven door Jos de Kleijn en Carla van.
Bijeenkomst Senioren Veiligheid 27 februari 2014
Beveiliging.
Lesgeven en begeleiden
Colofon Het boek dat hierbij hoort heet - zo leer je nog eens wat over de invoering van de vmbo ict-route. Geschreven door Jos de Kleijn en Carla van.
A. Een sleutelhanger De opdracht Vooronderzoek Gadgets De situatie Hulp B. Een toelichting B. Touw aan boord A. Bestaande gadgets Dit project is geschreven.
Beeld en geluid foto’s Door Emiel van putten.
Proces en Product.
Vuur Door Thijs Disseldorp.
Isolatie en brandveiligheid B. Geerinckx 15 september 2006.
Welkom in groep 5.
Informatieavond Barcelonareis
Maatschappelijke Stage Brandweer Noord-Holland Noord …. -…. -……
Kernprocessen van de Act methodiek
De Bernadetteschool Deze presentatie is gemaakt door VSO-leerlingen van de Bernadetteschool Teksten geschreven door: Sander, Luuk, Kevin, Remco, Jeffrey,
Een levensboek voor ouderen
Voor: ……………………... sing - in Vrijdag 17 oktober willen we na de sing - in een kinderboekenruilmarkt organiseren. Tijdens deze markt mogen jullie allemaal.
Welkom in groep 3 en 4.
Beoordelen leermiddelen
Eerste Hulp Bij Ontruimen DE TABLE-TOPOEFENING
Wandelen voor Water Lespakket “Water het blauwe goud” (school)
met studievaardigheden
Nederlands Les 17 Herhaling van het hele jaar Leuk he.
Veiligheid op school.
Koningin Beatrixschool Schoolkrant enquête 2014
Presentatie Van:Sjemmik,Daan,Robin en Remo Veiligheidsplan.
Een herfstboekje maken
WORKSHOP BRANDVEILIGHEID
Presentatie ontruimingsplan
Communicatie 2 – kw 2 Les 3. Wat gaan we doen? Herhaling vorige week Feiteninterview Stagegesprekken Opdracht voor volgende week.
Kapt. Bev. Vander Ougstraete Brandweer Deinze Versie: 8 oktober 2010
Herkent u Mark?. Mark is een leidinggevende die antwoord moet geven op opleidingsvragen? Waar loopt Mark tegenaan? Waarom is dat zo moeilijk?
OVD 27 november 2015 Karin Geurts. Ontwerpen is keuzes maken.

Toelichting en uitleg bij deze tool  Hoe is deze tool tot stand gekomen? Tijdens het MT van verschillen (V)SO scholen in het midden van het land. Naast.
De leerlingenraa d Laat je stem horen!
Lezen: betoog. Spoorboekje 1)Begrippen/theorie 2)Betoog lezen en beoordelen 3)Bespreken Wat gaan we leren? -Je kunt vertellen wat het tekstdoel van een.
Verkoop en service Hoofdstuk 3 Calamiteiten. Inhoud 1Artikelen verkopen 2Klanten helpen 3Calamiteiten 1.
Xperience Liefde en relaties
handen tegen armoede 17/10 – 10u - Steenberg
Voorlichting op Algemene ledenvergadering VVE
GASTLES “ Vrijwillig Dichtbij ”
Hoe creëer je een plezierig werkklimaat?
Museum Bezoek Wat moet je in het museum doen om een week later een goede presentatie te kunnen geven?
Veilig en verantwoord werken
Veilig en verantwoord werken
volgende bladzijde terug
Slim tellen.
PowerPoint Taal Bijeenkomst 7: Evalueren op schoolniveau
Veilig en verantwoord werken
Veilig werken in de logistiek (KAM)
Slim tellen.
Persoonlijke doelen maken
De pompunit.
Les 8: Samenwerkingsvaardigheden 2
D&P P1 Organiseren van een activiteit Hoofdstuk 6 - Veiligheid
voorbeeld volgende bladzijde terug
foto 1:(kasteel) foto 2: torenkamer foto 3: foto 4: Nummer t/m 24.
Foto 1:(appartementengebouw) balkon in vorm van schip Foto 2: foto 3:
volgende bladzijde terug
Welkom in groep 6/7!.
Transcript van de presentatie:

Veiligheid op school

Brand – liever niet De brand in een café in Volendam kostte aan 8 mensen het leven. 100 mensen raakten gewond. Nog steeds zijn veel mensen onder medische behandeling . Ook scholen lopen risico’s op veel gewonde leerlingen bij brand, als er niet voldaan is aan de brandveiligsheidsvoorschriften.

Wat wil de school? Mijnheer van, Efferink is de directeur van de praktijkschool. Hij wil een onderzoek naar de brandveiligheid op de praktijkschool. Het praktijkonderzoek naar de brandveiligheid bestaat uit Een voorkant met daarop foto’s van branden en mensen die gewond zijn door een brand Een foto-onderzoek over de aanwezigheid van brandblusmateriaal Een foto-onderzoek over de vluchtroutes op de school, als er brand is Een foto- onderzoek over de aanwezigheid van brandbaar materiaal op de school. Een voorstel voor een ontruimingsplan Aanbevelingen voor de directeur op de achterkant. NB je doet de voorkant en achterkant en je mag er twee kiezen van de nummers 2,3,4,5. Voor elke opdracht is een aparte pagina.

De voorkant De directeur wil op de voorkant een professionele fotocollage in Word. Op de fotocollage staan twee soorten foto’s Foto’s van verschillende soorten branden Foto’s van de consequenties van een brand voor mensen zelf . Bosbrand

Het checken van de kwaliteit van de brandblusapparaten De directeur wil een foto onderzoek hebben van de brandblusapparaten op de school. Het onderzoek gebeurt aan de hand van deze checklist . Het onderzoek bestaat uit foto’s van alle brandblusapparaten op de hele school. Onder elke foto staan twee dingen beschreven: de plaats van het apparaat en jullie beoordeling: waarom goed of waarom slecht ?

Het checken van de vluchtroutes e.a. De directeur wil een foto- onderzoek van de uitgangen, vluchtroutes, nooduitgangen en bewegwijzering in het geval van brand. Het onderzoek gebeurt aan de hand van deze checklist Het onderzoek bestaat uit foto’s van alle uitgangen en nooduitgangen op de hele school. Onder elke foto staan twee dingen beschreven: de plaats van de uitgang en jullie beoordeling: waarom goed of waarom slecht ? In dit onderzoek staat ook een fotoverslag van de bewegwijzering ion de school in het geval van brand. Ook bij dit fotoverslag staat een toelichting met jullie eigen mening.

Onderzoek naar de brandbaarheid van stoffering, verzieringen op school en afval. De directeur wil een foto onderzoek hebben van de brandbaarheid van materialen op de school: de stoffering, de aanleiding van de school, de versieringen en het afval. Het onderzoek gebeurt aan de hand van deze checklist . Het onderzoek bestaat uit foto’s van alle veel stofferingen, versieringen en plaats van afvalcontainers op de hele school. Onder elke foto staan twee dingen beschreven: de plaats van het materiaal en jullie beoordeling: waarom goed of waarom slecht ?

Maak een ontruimingsplan directeur wil een foto onderzoek hebben van het ontruimingsplan van de school Het onderzoek gebeurt aan de hand van deze checklist . Het onderzoek bestaat uit foto’s van alle onderdelen van het ontruimingsplan. Onder elke foto staan twee dingen beschreven: jullie beoordeling: waarom goed of waarom slecht ? En indien nodig voorstellen om het te verbeteren.

De achterkant De directeur wil op de achterkant 5 aanbevelingen lezen over de verbetering van de brandveiligheid op de school. De aanbevelingen mogen ook in de vorm van foto’s of foto’s met een toelichting erbij geschreven. Van de voorkant en achterkant en twee onderzoeken maak je een mooie boekje.

Hulp bij de opdrachten Plan van aanpak Planningsformulier Voorbeeld boekje