De bezoeker maakt een keuze tussen de verschillende monsters en locaties door op een monster te klikken.
Bos Wanneer op het blauwe monster wordt geklikt verschijnt een bos waardoor het monstertje langs verschillende grotten loopt. In elke grot wordt een spelletje gespeeld: taal, rekenen, memory, geluiden en vormen.
Ruimte Wanneer op het rode monster wordt geklikt verschijnt de ruimte waardoor het monstertje langs verschillende planeten vliegt. Op elke planeet wordt een spelletje gespeeld: taal, rekenen, memory, geluiden en vormen.
Woestijn Wanneer op het groene monster wordt geklikt verschijnt een woestijn waardoor het monstertje langs verschillende cactussen wandelt. In elke cactus wordt een spelletje gespeeld: taal, rekenen, memory, geluiden en vormen.
Zee Wanneer op het paarse monster wordt geklikt verschijnt de zee waardoor het monstertje langs vissen, kwallen en schelpen zwemt. Hier wordt verschillende spelletjes gespeeld: taal, rekenen, memory, geluiden en vormen.
Het eerste spel is woordjes leren, door één van de drie antwoorden te kiezen.
Wanneer een goed antwoord wordt gegeven, verschijnt deze pagina in beeld.
Wanneer een fout antwoord wordt gegeven, verschijnt deze pagina in beeld.
Wanneer een fout antwoord is gegeven, verschijnt deze pagina na de pagina met daarop fout. Op deze manier kan het kind zien wat het goede antwoord was.
Na ieder spel krijgt het kind te zien hoeveel punten hij/zij heeft.
Het tweede onderdeel is rekenen, de kinderen leren sommen oplossen door één van de drie antwoorden te kiezen.
Wanneer een goed antwoord wordt gegeven, verschijnt deze pagina in beeld.
Wanneer een fout antwoord wordt gegeven, verschijnt deze pagina in beeld.
Wanneer een fout antwoord is gegeven, verschijnt deze pagina na de pagina met daarop fout. Op deze manier kan het kind zien wat het goede antwoord was.
Na ieder spel krijgt het kind te zien hoeveel punten hij/zij heeft.
Bij het derde spel moeten de kinderen het juiste geluid raden, door één van de drie dieren te kiezen.
Na het kiezen van een antwoord krijgt het kind een korte animatie te zien met daarin het gekozen dier.
Wanneer een goed antwoord wordt gegeven, verschijnt deze pagina in beeld.
Wanneer een fout antwoord wordt gegeven, verschijnt deze pagina in beeld.
Wanneer een fout antwoord is gegeven, verschijnt deze pagina na de pagina met daarop fout. Op deze manier kan het kind zien wat het goede antwoord was.
Na ieder spel krijgt het kind te zien hoeveel punten hij/zij heeft.
Kids Web heeft ook een memoryspel, waarbij je twee gelijke plaatjes moet omkeren.
Bij memory wordt bijgehouden in hoeveel keer je alle gelijke plaatjes gevonden hebt.
Na ieder spel krijgt het kind te zien hoeveel punten hij/zij heeft.
Het vormenspel is het vijfde onderdeel van Kids Web.
Wanneer een goed antwoord wordt gegeven, verschijnt deze pagina in beeld.
Wanneer een fout antwoord wordt gegeven, verschijnt deze pagina in beeld.
Wanneer een fout antwoord is gegeven, verschijnt deze pagina na de pagina met daarop fout. Op deze manier kan het kind zien wat het goede antwoord was.
Na ieder spel krijgt het kind te zien hoeveel punten hij/zij heeft.
Wanneer alle spelletjes gespeeld zijn, komt het monstertje aan bij het modderbad, waar al z’n vriendjes zijn.
Aan het einde kun je je score opsturen en weer opnieuw een monstertje kiezen met een andere locatie.
Met dit formulier kun je je score e-mailen Met dit formulier kun je je score e-mailen. Als je een topscore hebt behaald win je een monsterknuffel. Je score komt automatisch in het veld score te staan.
Dit is de afsluitende pagina Dit is de afsluitende pagina. Na deze pagina gaat het kind automatisch weer terug naar de homepage van Kids Web.