B2C/B2B E-business consultancy, gespecialiseerd in Retail-,Telecom / ISP internet marketing. * Improving online sales, Reducing costs * Bedrijfspresentatie.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Samen werken aan inzetbaarheid en mobiliteit 1. Grote veranderingen • Jeugdzorg heeft te maken met grote veranderingen: • Transitie • Gemeenten worden.
Advertisements

“Die verzuimdossiers kosten mij teveel tijd”
Totaal overzicht dienstverlening BizzInControl.
Voorstelling van de afstudeerrichting Marketing Management.
Leads voor boekhouders, administratiekantoren en accountants
Hoe ontstond dit initiatief ?
Marketing & Sales Systems 2000 CKC Van CRM naar eCRM
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Experts/Blogs & Social Media Reed Business 29 augustus 2011 Alex Beishuizen.
Woensdag, 27 juni 2007 Presentatie Snakeware New Media / MerkMakers Nieuwe Media.
Ontwikkelmij ontwikkelt zijn klant
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
Marketing strategy that earns your company money! Find You Consultancy Nederland - Curaçao.
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
Microsoft Dynamics Entrepreneur Solution 2008 Product Demo.
K3 Business Solutions B.V. De K3 experience: Wij verzorgen op Microsoft Dynamics gebaseerde ERP oplossingen voor retailers en wholesalers in Living, Fashion,
Bedrijfspresentatie Promavise
Retail- & telecom (e-)marketing en communicatie specialist
Wat is interactieve marketing?
Soorten bedrijven & hoofdzuilen internetmarketing
Pieters Marketing Advies 1 Brand Positioning Statement Pieters Marketing Advies Henk Pieters Amersfoort, september 2009.
De kracht van HBSoftware B.V Als uw markt verandert, verwachten uw klanten dat u daar snel op reageert. Wij kunnen u daarbij helpen. Vanuit onze branchefocus.
A Brave New Workforce | 19 juli ExpertPlaza “ Freelancing per minuut” ExpertPlaza.nl Tacit knowledge in (netwerk) organisaties Case: ABVAKABO.
Bedrijfspresentatie Independent Advisors.  Introductie Independent Advisors  Werkzaamheden ◦ Voor particulieren ◦ Voor bedrijven  Werkwijze  Waarom.
De kracht van it suits IT Als groothandel of brandowner in fashion bent aan het juiste adres voor automatisering en professionalisering van al uw – generieke.
Mamut Prospect Reseller Meeting 7 Juni 2006 Dave KroderStig Å. Gare Andresen Kurt SwakhovenMenno Misset Mirjam HaenenDirk Lammering.
De kracht van MySolution
Business Marketing Management
Een startersgids voor innovatie
Presentatie CRM Ayoub Boufous Yusuf Cetinkaya
Facility management en inkoop
De kracht van GAC Business Solutions
Infografiek: vergelijken van (S)CRM apps Lien Vandervelde – 3EPM2.
Wat kunnen wij voor uw organisatie betekenen ? Even voorstellen
K3 Business Solutions B.V. De K3 experience: Wij verzorgen op Microsoft Dynamics gebaseerde ERP oplossingen voor retailers en wholesalers in Living, Fashion,
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
De kracht van HBSoftware B.V Onze kracht is branchekennis. Wij begrijpen wat vastgoedontwikkeling is. Wij weten wat de prioriteiten van het management.
De kracht van Pylades B.V. Pylades is een integrale ICT dienstverlener op het gebied van Dynamics AX, CRM, SharePoint, Business Intelligence en software.
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met geïntegeerde.
De kracht van GAC Business Solutions GAC is meer dan een leverancier van softwareoplossingen. Als business partner zorgen we samen met u voor optimalisatie.
Wat is Customer Relationship Management?
Een dialoog met klanten opbouwen
WerkGevers Service Punt Zoetermeer Jolanda Kroon
Introductie OHSAS
FINACE :: THINK, BUILD, OPERATE. Recruiting Center Werving en Selectie – Recruitment - Sourcing.
Duurzaam besparen Voor het MKB bedrijf. Verbeter de dienstverlening, verlaag de kosten Verlichtingskosten – 58% Laagste prijs garantie op gas & elektra.
Social media presentatie
De kracht van NACHON Sinds 1991 zijn wij specialist in transportautomatisering. Transportmanagement zit in ons DNA. Onze focus ligt volledig op de ontwikkeling.
Kennismanagement & Sociale media
Oktober 2004 Core Course Information Management dag 2 Agenda.
4. Online strategie Internet scorecard
Datum Naam Mobiele telefoons uit aub Stel vragen tussendoor aub v v Naar de agenda Krachtige CRM oplossingen Van harte welkom CRM Online Sales & Marketing.
De kunst om een klant of prospect een dienst van SNS Bank te laten kopen SNS Programma voor Ondernemende Helden Sales training Verkoop adviseur Docent:
Sociale media als communicatiemiddel Door Jasper Van Biesen.
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
1 Cultuur Profielen & Programma’s GEDRAG Visie op leiderschap persoonlijke beleving business strategie transfer.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Online Marketing Plan Search Engine Advertising (SEA) OW 3.
1. Stap 1 Samenstellen portfolio 2. Stap 2 Samenstellen netwerk 3. Stap 3 Social Media selecteren 4. Stap 4 Aanmaken profielen 5. Stap 5 Optimaliseren.
Sociale media inzetten
Marktanalyse voor fysiotherapeuten. Marktanalyse voor fysiotherapeuten.
Internetmarketing en oefentoets
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Online Marketing voor het MBO
Hoofdstuk 3 Je verkoopkanalen
Kanaalstrategie ANWB retail
Transcript van de presentatie:

B2C/B2B E-business consultancy, gespecialiseerd in Retail-,Telecom / ISP internet marketing. * Improving online sales, Reducing costs * Bedrijfspresentatie & portfolio April

Snel naar: • Kerncompetities Kerncompetities • Wanneer Guido Postma Wanneer Guido Postma • Mijn werkwijze Mijn werkwijze • Cross media marketing; inzicht, belofte & bewijs Cross media marketing; inzicht, belofte & bewijs • Afgeronde opdrachten - 1 Afgeronde opdrachten - 1 • Afgeronde opdrachten - 2 Afgeronde opdrachten - 2 • Contact Contact • Artikelen & links Artikelen & links 2 * *

Kerncompetenties: – Opzetten / optimaliseren propositie • Specifieke online propostie of in relatie tot bedrijfsbreede propositie. • Laten creëren / selecteren juiste ICT omgeving, passend bij de wensen en doelstellingen. • Overtuigend op directieniveau, hands-on op operationeel niveau. – Creëren van verkoop op afstand waarbij internet gebaseerde toepassingen als websites, al dan niet in combinatie van callcentra, zorgen voor: • Verhogen (online) verkoop. • Verhogen conversie; online en/of in outlets. • Verhogen klanttevredenheid. • Verhogen klantinzicht. • Verlagen kosten, per kanaal en/of in zijn totaliteit. – Opzetten / optimaliseren ondersteunende marketing & communicatie, offline en online • Affiliate marketing, vergelijkingswebsites, keuzehulpen. • Search engine marketing; adwords en organic. • Viral marketing en nieuwsbrieven. • Banner campagnes. • Social media. • Lead generation. • Customer lifecycle management. – Opzetten / optimaliseren multi channel distributie management • Activeren online reseller programma's. • Opzetten online distributie management in relatie tot totale distributiemix. • Opzetten multi channel sales promoties en sales incentives. 3

Wanneer Guido Postma? Door de ervaring van meer dan 10 jaar toepasbare e-commerce ben ik breed inzetbaar. Wanneer bedrijven hun marketing en/of communicatie, in relatie tot e-commerce, willen implementeren of optimaliseren ben ik de geschikte kandidaat. • Type organisatie: – B2C en B2B. – Klein tot multinational; zowel sales- als marketing afdeling. – Profit – non profit. – Retailorganisaties – 100% online organisaties. • Branches: – Telecom bedrijven; resellers en operators. – Internet service providers (ISP’s); resellers en operators. – Retail en E-tail (consumer electronics, warenhuizen, carfitters, FMCG, etc). – Financiële dienstverleners, Bankwezen en verzekeraars, overheden. – Reclamebureaus, mediabureaus, marketing & communicatie organisaties. – Toeristische industrie; reisorganisaties, vakantieparken, hotels, evenementenbureaus. Ik ben van toegevoegde waarde voor alle bedrijven die o.a. middels internet hun propositie willen verbeteren en meer rendement uit hun totale online marketing activiteiten willen halen. Informeer naar de mogelijkheden:

Mijn werkwijze • Mijn werkwijze kenmerkt zich als effectief, pragmatisch en plezierig – Effectief: • Op basis van een intake wordt de huidige situatie vergeleken met de gewenste situatie. Tevens wordt gekeken naar inzetbare en bruikbare middelen die reeds in het bedrijf aanwezig zijn. • Op basis van kwantitatieve- en kwalitatieve afspraken worden doelstelling bereikt. • Middels voortgangsrapportages worden afspraken, planning en budget gemonitord en eventueel bijgestuurd. • Indien gewenst worden werkzaamheden op basis van de customer life cycle georganiseerd. • Ik heb ruime ervaring in het samenwerken met reeds bestaande leveranciers zoals reclamebureaus, communicatiebureaus, hardwareleveranciers, ICT dienstverleners, etc. – Pragmatisch: • Ik kan zowel op directieniveau overtuigen als op operationeel niveau meehelpen. • Werkzaamheden worden uitgevoerd op basis van een gezamenlijke geaccordeerde roadmap of plan van aanpak. • Mijn aanpak is no-nonsense; heldere taal, duidelijke afspraken, begrijpelijke communicatie, beschikbaar indien nodig. • Get the job done! – Plezierig • Zowel als teamplayer of als manager de werkzaamheden gedaan krijgen. • Zeer flexibel in de gekozen aanpak. • Overtuigend, enthousiasmerend, begrijpbaar makend. 5

Cross media marketing: inzicht, belofte & bewijs Inzicht: Marketing en communicatie kunnen niet meer zonder de inzet van internet. Om succesvol te zijn in de huidige economische markt moeten bedrijven alle middelen inzetten om de klant op het juiste moment, op de juiste plaats, met de juiste boodschap te raken. Daarnaast zal, door toenemende concurrentie en verhoogde transparantie van het aanbod, het belang van klantbehoud en het verhogen van de klantwaarde de primaire doelstelling zijn. Hierdoor verschuift de focus van massa naar 1-op-1 activiteiten. Om dit verschil te maken is een geïntegreerde marketing & communicatie inzet nodig waarbij internet een belangrijke rol kan spelen; dit is waar cross media marketing ingezet wordt. Zodat de klant optimaal in zijn persoonlijke behoeften wordt bedient. Belofte: Door specifieke cross media kennis bij bedrijven in te zetten worden kosten verlaagd en omzet en/of afzet verhoogd of behouden. Daarnaast worden klanten bereikt die eerder onzichtbaar waren. Bewijs: 6

Afgeronde opdrachten - 1 • TNT Post - – Realisatie Postportal – consumenten – Realisatie Kaartenservice (huidige Wishyou) – Realisatie Postshop – Implementatie e-marketing & communicatie – Verhogen conversie, verlagen kosten, verhogen sales • t for telecom – – Realiseren fair share online sales middels online shops i.c.m. callcenter – Activatie van – Barthers met o.a. – Implementatie e-marketing & communicatie; search engine marketing, Affiliate marketing, nieuwsbrieven, site analytics – Verhogen traffic, verhogen conversie, verhogen sales, verlagen kosten, verhogen klanttevredenheid 7

Afgeronde opdrachten - 2 • KPN Mobiel – – Stimuleren online/offline verkoop middels directe / indirecte kanalen – Opzetten en uitvoeren distributie strategie, implementeren co-sales – Trademarketing activiteiten; jaarplannen, sales incentives, trainingen, mysteryshop programma, introductie nieuwe producten, inkoop hardware – Optimaliseren distributie, verhogen sales, verbeteren propositie, reduceren churn • Alice internet - – Rebuild & redesign – Creëren & implementeren meerjaren e-commerce strategie – Optimaliseren e-marketing activiteiten; marketing, affiliate marketing, search engine marketing, social media marketing, – Verhogen conversie, verhogen sales, reduceren churn, groei prospectbase • Identity Games – – Opzetten e-commerce jaarplan – Creëren en implementeren webshop – Activeren zoekmachine marketing; zowel betaald (Adwords) als organic search – Implementeren marketing – Verhogen traffic, verhogen conversie, opzetten prospect base 8

Contact Ik ben als project manager / manager online / meewerkend voorman beschikbaar voor fulltime- & parttime opdrachten. Wilt u weten wat ik voor uw organisatie kan betekenen, neemt u dan contact op voor een vrijblijvend gesprek: Telefoon: Skype:guido.postma Website: C.v.: Ik gebruik Twitter alleen voor zakelijke mededelingen; wilt u deze ontvangen, meldt u zich dan aan voor mijn tweets: 9

Artikelen & links • Netwerken: – Linkedin ( ) Linkedinhttp:// – Plaxo ( ) Plaxohttp://guidopostma.myplaxo.com/ – Facebook Facebook • Downloaden c.v. ( ) Downloaden c.v. • Artikelen Guido Postma – E-commerce en de kredietcrisis E-commerce en de kredietcrisis – Aandachtpunten voor een optimale e-commerce strategie Aandachtpunten voor een optimale e-commerce strategie – Alice.nl; een blik achter de schermen Alice.nl; een blik achter de schermen – Voor alle artikelen: 10