Creëer buitengewone klantbeleving

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Microsoft CRM Academy Introductie in CRM
Advertisements

situationeel leiderschap
QUICK SCAN OP KWALITEIT EN EFFICIËNTIE VAN DE SERVICES
Hoofdstuk 8 Relatiemarketing
10 tips voor een gouden start Groeitips
Workshop Social Media Laat jij jouw bedrijf op z’n kop zetten door Social Media ?
STRATEGISCHE PLANNING
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
Download het volledige whitepaper via Deze presentatie geeft een samenvatting van het gelijknamige whitepaper. Het volledige whitepaper.
De kracht van HBSoftware B.V Als uw markt verandert, verwachten uw klanten dat u daar snel op reageert. Wij kunnen u daarbij helpen. Vanuit onze branchefocus.
Customer service en planvorming
Salesmanagement Hoofdstuk 2.
Strategisch management Samenvattend. Wie of wat is Strategisch management? Verantwoordelijken binnen een bedrijf voor het vastleggen van – Missie – Visie.
Bedrijfspresentatie Independent Advisors.  Introductie Independent Advisors  Werkzaamheden ◦ Voor particulieren ◦ Voor bedrijven  Werkwijze  Waarom.
Visie op HNW juni Belang van een Visie Een Visie op Werken is de overkoepelende beschrijving hoe een organisatie werk in de toekomst ziet. De visie.
‘Marktgericht fietsbeleid, een tussenstand’ Donderdag 2 april 2009 Welkom bij de themabijeenkomst.
Vraagsturing en marktwerking
Kwaliteitszorg als meerwaarde
Productpricing Steef Visser RA en Aart in ’t Veld.
Presentatie CRM Ayoub Boufous Yusuf Cetinkaya
Hoofdstuk 5 Sportsponsoring en direct marketing
Management : situering en begrip
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
5 juni 2007 Marktonderzoek Powder Navigator In opdracht van:
Infografiek: vergelijken van (S)CRM apps Lien Vandervelde – 3EPM2.
Jeroen Meurs 3 BO.
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
De kracht van HBSoftware B.V Als uw markt verandert, verwachten uw klanten dat u daar snel op reageert. Wij kunnen u daarbij helpen. Vanuit onze branchefocus.
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
Wat is Customer Relationship Management?
Comtell B.V. Welkom Inleiding
02/ / 18 Kwaliteitsmanagementprincipes -Algemeen- Om een organisatie met succes te kunnen leiden en te laten functioneren is het nodig deze.
CRM Laura Nunes Carvalho, Jonathan Mathyssen, Jens Van den Driessche en Ruben Junius.
Het MT in de kinderopvang Boek & veldonderzoek ‘ Ze zijn op Heidagen’
Programma Stappenplan ZMO Individueel Zorgplan. In tien stappen naar een strategie voor zelfmanagementondersteuning Jeanny Engels 6 juni 2010.
Leeftijd en Beleid De OR aan zet Platform voor medezeggenschap in bibliotheken 5 maart 2008 Silvia van den Heuvel.
Wat willen we vandaag doen?
Presentatie CabFaB Open podium 16 maart Bedrijven praten weliswaar steeds vaker over klantgericht werken, de praktische invulling is nog altijd.
Business Marketing Management
ACCOUNTANTS IN DE MARKETING WORKSHOP SRA, Nijkerk 22 Juni 2012 Camillo Spratt.
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
Projectwijzer 3 H1 Accountmanagement en CRM Middenkader Engineering.
CRM H1 Accountmanagement en CRM Commercieel medewerker.
Gelukkige Medewerkers presteren beter!
De kracht van NACHON Sinds 1991 zijn wij specialist in transportautomatisering. Transportmanagement zit in ons DNA. Onze focus ligt volledig op de ontwikkeling.
Identiteit van de divisie Zorg & Gezondheid
Cijfers & Trends Ondernemen In de Kappersbranche 1 april 2015.
Major DesignThis! Daniel Eusebio Roque CMD 4A Internal Branding.
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
HOE WORD JE EEN WINNING TEAM?
Haal het beste uit jezelf en anderen! Toekomstbestendige Bloei.
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
Greenfee4you Een innovatief klant relatie programma voor “ Uw Organisatie “
PERSONEELSMANAGEMENT PPT 6 Onderdeel : personeelsinstrumenten.
Evaluatie FAB-trainingen Mondriaan Parnassia GGz Centraal Een beknopt overzicht van uitkomsten 7 maart 2017.
Stap 1: stel een doel Doelen stellen. Stap 1: stel een doel Doelen stellen.
Hoofdstuk 8 Relatiemarketing
Een vergadering organiseren
Een product of dienst verkopen
Les 1: Brainstorm en kennismaken
CIO 3.0: een gemeentelijk perspectief op de digitale transformatie
Kwaliteitsgroep Informatiemanagement
SHEQ SHQ.
HOE OPTIMALISEER JE DE (B2B) CUSTOMER JOURNEY?
Vergadering Personeelsdienst
Human Resources Accounting
Vernieuw je HR-cyclus.
Voorbeeld presentatie
Customer service & Relatiemanagement
Transcript van de presentatie:

Creëer buitengewone klantbeleving en onderscheid u van uw concurrentie. Toepassing van diepgaande klantkennis maakt het verschil Deze presentatie geeft een samenvatting van het gelijknamige whitepaper. Het volledige whitepaper kunt u downloaden via www.icustomer.nl

Het geheim van een goede concurrentiepositie Betere uitgangspositie: meer toegevoegde waarde dan product en prijs alleen. Overtref verwachtingen: uw relatie voelt zich begrepen, welkom en belangrijk. Gebruik gedegen klantkennis: optimale afstemming van uw product en/of dienst én de wijze van communicatie op de behoefte van de klant. Een buitengewone klantbeleving verbetert het concurrerend vermogen van uw organisatie, ongeacht de economische situatie. YouTube tip: What is a customer experience?

Een buitengewone klantervaring & Customer Relationship Management (CRM) Op welke wijze zet ú uw klantkennis in om u te onderscheiden van uw concurrenten?

Verweef uw klant in uw strategie

Bent u bewust van uw sterke punten zoals deze door uw klanten worden ervaren, en waarmee u hun verwachtingen overtreft? Wist u dat slechts 20% van de klanten prijs en product belangrijk vindt? De overige 80% spreekt over zaken die de persoon raken. Wat raakt úw klant?

Raar maar waar: de klant staat nauwelijks centraal Welke positie bekleedt de klant in de strategie van uw organisatie? Lipservice of focusgebied? Wordt de klant genoemd in uw missie? Houd uzelf niet voor de gek! Alleen met voldoende aandacht gaat het u lukken om uw klant centraal te stellen, dusdanig relevante klantkennis op te bouwen en échte toegevoegde waarde te leveren.

Bouw aan klantloyaliteit

Klantloyaliteit levert geld op Servicelevel kan omhoog Marketingkosten kunnen naar beneden Klantrendement binnen de customer life cycle vergroot Te mooi om waar te zijn? Nee. Inspanning vereist? Ja! Permanente aandacht en betrokkenheid van elke medewerker in uw organisatie. Voor uw klanten en bij de toegevoegde waarde die u levert. Elke medewerker realiseert zich welk effect hij heeft op de klant(loyaliteit) én heeft de mogelijkheid om een buitengewone klantrelatie te realiseren in elk klantcontact.

Het effect van klantloyaliteit Minder economische druk 90% van de jaaromzet komt van bestaande klanten Het aandeel van nieuwe klanten, dat door acquisitie wordt binnengehaald, ligt vaak op meer dan 50% van alle net nieuw geworven klanten. Slechts 30% van het salesbudget wordt besteed aan bestaande klanten

Nieuwe klanten stappen snel(ler) over naar de concurrent Loyale klanten zijn begripvolle(re) klanten. Nieuwe klanten stappen snel(ler) over naar de concurrent

YouTube tip: Customer love Loyale klanten door positieve klant-emotie Hoe meer positieve emotie, hoe groter de kans op een loyale klant. “Waardecreatie vindt telkens plaats wanneer een klant zich welkom en belangrijk voelt” (Jim Barnes). Op welke wijze zet u uw klantkennis in om de emotie van uw klant positief te beïnvloeden? YouTube tip: Customer love

Verzamel klantkennis systematisch Realiseer een ‘360 graden klantbeeld’ de gezamenlijke klantkennis van alle betrokken medewerkers (marketing, sales, service) uit de organisatie, en deel deze kennis met elkaar.

Een 360-graden klantbeeld Vergroot de effectiviteit en efficiëntie van de werkzaamheden van uw medewerkers op operationeel, tactisch en strategisch niveau. Verhoog uw marketing-effectiviteit Lever op de klant toegespitste service Neem de behoeften van de klant direct mee in het productontwikkelingsproces Inzicht in de winstgevendheid van klanten Goede inhoudelijke sturing op prijsbeleid Optimaliseer de inzet van mensen en middelen

Wie lost het probleem van de klant op? Bepaal vooraf welk type informatie nodig is om het koopproces van de klant te beïnvloeden Is uw organisatie in staat om deze relevante klantinformatie daadwerkelijk beschikbaar te hebben, onafhankelijk van de persoon, maar afhankelijk van de rol van de medewerker? Zorg ervoor dat uw medewerkers weten wat ze moeten doen met deze informatie en dat zij hierin gefaciliteerd worden! Beschikbaarheid, volledigheid en toepassing van relevante informatie zijn van groot belang om de klantverwachting keer op keer te overtreffen. YouTube tip: Wie lost het probleem van de klant op?

Meten = weten (wat u moet verbeteren)

De klant centraal en werken aan langdurige relaties is een strategische keuze. Levert dit het gewenste resultaat op? Meten = weten Stel vooraf vast op basis waarvan u het succes van uw klantstrategie meetbaar maakt (meetcriteria). Zorg ervoor dat het meten niet alleen een kwestie van getallen is, maar laat kennis en ervaring van de medewerkers ook een rol spelen bij het meten van de voortgang.

Voorbeelden meetcriteria Gegevens over snelheid van handelen, zoals levertijden en snelheid waarmee service-calls worden afgehandeld. Succescijfers, zoals de respons op campagnes en de conversieratio van prospects naar klant. Feedbackgegevens, zoals klanttevredenheid onderzoeken. De effectiviteit, zoals het aantal onjuiste emailadressen en het evalueren van accountplannen.

’Take away’

Geef uw medewerkers alle benodigde ingrediënten om de klantverwachting te overtreffen met het 360 graden klantbeeld Versterk de loyaliteit richting uw organisatie Versterk uw economische positie Klantenkennis is een belangrijk wapen in een dalende economie, een sterker wordend concurrentieveld en in een wereld waar de klant toegang heeft tot bijna alle benodigde kennis. Begin daarom nu!

Meer weten? Download het volledige whitepaper via www.icustomer.nl Neem contact op met CRM excellence