De uitkomsten van de enquête op hoofdlijnen. -Geslaagde pilot uitgevoerd weken van de gastlessen -Optimaliseren van voorbereiding leerlingen op school.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Tevredenheid met behandelaar en behandeling.
Advertisements

Kijk op Talent Ouderbijeenkomst
School Coach Student Docent/ Professional Lerende Persoon.
Mentorproject Haarlem
Aandachtspunten voor een jeugdtraining
29 mei voor uur Jaarverslag in tweevoud op papier Oh ja1, zet je naam en klas op de kaft. Oh ja2, zorg dat duidelijk is welke specialisatie je kiest.
De overstap naar het voorgezet onderwijs!
Op weg naar de projectproducten
Van, voor én door het onderwijs.
De kracht van motivatie, hoogtepunten en hobbels
Subsidie verstrekker VMBO Breda On Stage Enkele resultaten 4 e editie.
Presentation Of Learning
Stagebegeleiding bijeenkomst 2.
3e bachelor Agogische wetenschappen
3e bachelor Agogische wetenschappen
WAI-PASS in BuSO De Brug.
3600 feedback kwaliteit BPV Kwaliteitsspiegel
Veel leerlingen… vinden een studiekeuze maken lastig.
Informatieve ouderavond mavo 4 24 januari 2013 Welkom!
Wat is het eigenlijk? Welke bedoeling zit erachter? Waarom is dit belangrijk voor mij? Wat, hoe, wanneer, wie en vragen!
Loopbaanoriëntatie en loopbaanbegeleiding (LOB) in leerjaar 4
Enquête professionaliteit van MRen GMR, SPO Utrecht September 2010.
Enquête.
Contactpersoon F. Buizert
WELKOM! Bedrijfsbezoeken & Gastlessen Wie? Wat? Hoe?
Resultaten BPV-evaluatie
Keuze van de VMBO leerling
ENQUETE ORA.
WAT IS L.O.B. ? ? ?.
Loopbaanbegeleiding en ouders
Workshop Fondsen werven
Welkom op het Vestiging Fabritius VMBO-voorlichting (jan. 01)
INSPIRATIE. De X-Factor van de docent De workshop speelt zich af rondom de volgende rubrieken: Onderwijs Gezag Contact bedrijfsleven Betrokkenheid Maatschappelijke.
De helikopter. Armand en Antoinette gaan elk jaar naar de regionale tentoonstelling En elke keer zegt Armand tegen Antoinette :
Informatieve ouderavond mavo 4 19 januari 2015
Rebound Rivierenland Agenda: Voorstellen Dag op de Rebound
LOB, waar liggen voor mij/ons kansen en mogelijkheden. Vakdocenten, mentoren en decanen. 24 september 2014.
Welkom bij de workshop Aanpak Stageproblematiek
Powered by CheckMarket Resultaten Vmbo-project Breda On Stage Subsidiënten VMBO Breda On Stage.
Klanttevredenheid: 8,6 Eerste halfjaar 2015 Op basis van 174 respondenten.
Studieadviesregeling
School en samenleving kwartaal 1 schooljaar 2012/2013 docent: Pascal van Schajik medsite: schpa
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 1 Kwartaal 1, schooljaar 2015/2016 Klas: VQR2A Docent: Petra van der Zee.
Pemprl.
Evaluatie Orientatieweek opleiding verpleegkunde Schooljaar
Interconfessionele Scholengroep Westland Informatie-avond klas 2 mavo.
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
Aan de slag met haarlemmermeervoorelkaar.nl een praktische handleiding Stap 1. Aanmelden Ga naar
Weblog. Waarom?? Ouders de school in halen Kinderen over ervaringen laten schrijven en tekenen Samen werken aan een eindproduct ICT bij jonge kinderen.
Wanneer is de leerling tevreden? Wat is: krachtig leren?
Uitkomsten van de enquête van ouders Februari 2016.
“een nieuwe lln in de klas”
DE TALENTENMAP Auteurs CS Vincent van Gogh Inez Barmentloo VMBO-Assen
Anders kijken, anders doen
Dyslexie: van theorie naar praktijk in de klas
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Passend onderwijs.
Van zenden en terugzenden naar samenwerken ten behoeve van het kind
Hoe brengen opdrachten de beroepscontext het klaslokaal in?
Voorlichting samenwerkingsklas Entree-opleiding
Hartelijk welkom! Vakcollege ISW.
Training Netwerken Een project van: In opdracht van:
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
Het tweede LOS-gesprek
Bijeenkomst 2 Identity Authenticiteit als docent
Taallab 3.0 Online geletterdheid
Informatieavond van klas 2 naar klas 3
Ik wil jongeren in mijn bedrijf
WELKOM Mezelf voorstellen.
Transcript van de presentatie:

De uitkomsten van de enquête op hoofdlijnen

-Geslaagde pilot uitgevoerd weken van de gastlessen -Optimaliseren van voorbereiding leerlingen op school -Indeling beursruimte en geluid verbeterd -Facebook pagina (vernieuwing) -Informatie voor bedrijven gecomprimeerd -Andere organisatie voor leerlingtraining Op welke punten progressie geboekt n.a.v. van suggesties vorig schooljaar

Aantal leerlingen die enquête hebben ingevuld: 139 Vorig schooljaar: 359 Aantal mentoren,docenten, directieleden: 18 Vorig schooljaar: 19 Aantal beroepsbeoefenaars, jeugdadviseurs, matchmakers: 72 Vorig schooljaar: 88 Aantal respondenten

Leerlingen: 7,2 Vorig jaar: 7,0 Mentoren, docenten, directieleden: 7,6 Vorig jaar: 7,7 Beroepsbeoefenaars, jeugdadviseurs, matchmakers: 7,8 Vorig jaar: 7,6 Cijfermatige waardering (gem.)

Uitkomsten leerlingen Heb je wat gehad aan de ontmoeting met de vakmensen op de Doe-Dag?

Heb je nu een beter beeld van de beroepen die je hebt bezocht?

Ben je na On Stage enthousiaster geworden over een bepaald beroep?

Heb je de website van On Stage wel eens bekeken?

Heb je ook met je ouders over On Stage gepraat?

Wat vond u van de voorbereidende leerlingtraining in de klas? Uitkomsten docenten/mentoren/directieleden

Wat levert On Stage het onderwijsveld op? (o.a. voorbereiding, beurs en doe-dag, opbouw netwerk) -”leerlingen leren op een unieke manier werkveld kennen” -”praktijk is in de school gebracht!” -”vooral goede oriëntatie op het beroepenveld door leerlingen” -”duidelijke link tussen theorie en praktijk”

Bent u door On Stage op een andere manier in gesprek geraakt met lln over hun beroepskeuze?

Wat deed u besluiten mee te doen? Uitkomsten: Beroepsbeoefenaars, matchmakers, jeugdadviseurs.

Hadden de leerlingen goed verzorgde en leesbare visitekaartjes met correcte contact informatie?

Indien u vorig jaar ook aanwezig was, waren de leerlingen dit jaar:

Is de Doe-Dag goed verlopen?

Zijn er leerlingen niet gekomen op de afspraak (Doe-Dag) zonder daarvan bericht te geven? Dia 30 Daling met 8% van leerlingen die niet zijn komen opdagen zonder afmelding. Stijging met 3% van leerlingen die zich netjes hebben afgemeld

Hoe heeft u het contact met de leerlingen in het algemeen ervaren: waren ze goed voorbereid?

Kunt u dit toelichten? Een greep uit enkele reacties: -“Leerlingen stelden goede vragen en waren zeer enthousiast” -”Samen met de leerlingen hebben we genoten van de Doe-dag” -”De meeste leerlingen waren goed voorbereid en zeer betrokken, er waren ook wat aandachtspunten” -“Waren netjes en beleefd”

Wilt u bij de scholen aangemeld worden als stagebedrijf?

Wat willen we volgend jaar optimaliseren? -Weken van de gastlessen -Facebook pagina -Bezuinigingen leiden tot aanpassingen:  geen kick-off  geen lunch  netwerktraining – bedrijfsleven

Bedankt voor jullie aandacht, inzet en komst!