Hoe word je de beste verssupermarkt van Nederland?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Waartoe zijn wij op aarde?
Advertisements

Marketing voor ZZP-ers
PRESENTATIE AM GROEP SZW DAGEN 2011 Een praktijkvoorbeeld
Careport Een nieuw zorg en gezondheidsconcept.
IN BRUGGE Gezien door een marketingbril Brugge Donderdag 08/09/2011 Georges Van Nevel CEO DVN & Calidat.
Marketing voor verkeerskunde
Ecosysteem van duurzame ondernemers in Utrecht Evelien Boshove 20 juni 2013 Onderzoeker EBU.
Marktonderzoek Wat is een marktonderzoek? Waarom een marktonderzoek?
Welkom bij 100% Ondernemend, workshop 8
HoekscheWaardDuurzaam
waarom dit boek? Afsluiting 10 jaar Randstad Award Groeiend belang van employer branding Stand van zaken Tijd om thema te verdiepen De echte arbeidsmarkt.
Monopolistische concurrentie
College 5 Ethiek en business.
10.1 Functies factor prijs (p. 164)
Winstmaximalisatie monopolist
4 P´s en 3 R-en MK01.
Innovatie en Educatie in agrarische productie Het IAP N. V
Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing VZW Waarom streekproducten op de kaart zetten? Jo Van Caenegem 22 oktober 2007 Sint-Genesius-Rode.
Interne titel.
strategie als een proces
Marketing presentatie
De wereld van de zorg en zorgverzekeraars
Wat is UNIZO?  UNIZO = Unie van Zelfstandige Ondernemers  Doelstelling: meer kansen voor ondernemers creëren, in het belang van de hele.
Gebieden/Regisseurs Wijkaanpak nieuwe stijl & Transformatie Sociale Domein.
Lekker Lokaal! Waarom van ver halen als het dichtbij gemaakt wordt?
Duurzaam inkopen, intergriteit en ethiek
Marketing Organisatie Marketing Product product TW positionering Klant doelgroep Promotie promotie Omzet.
Avenir Telecom is de specialist in telecom distibutie.
Is er toekomst voor een arbeidsintensieve maakindustrie in Limburg?
Bijeenkomst colleges 15 februari 2011
Kansrijk Ondernemen 2 september 2010 Er is niets verkeerd aan verandering, zolang het maar in de goede richting is. - Winston Churchill.
Versrapport Deen Albert Heijn Jan Linders / Jumbo
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
International Business Adviser
Presentatie ’De zorgverzekeraar en de regierol’ Aad de Groot 11 september
Visie op Duurzaamheid  .
DekaMarkt & DekaDuurzaam Aldo Breed Marleen van Os Donderdag 15 september 2011.
Slide 1 Visie op GLB Luc Rogge 24 maart slide 2 Eerste reactie evenwichtige tekst compleet  nood aan 5-tal krachtlijnen om draagvlak te creëren.
Arbeidsmarkt en CAO College voor Arbeidszaken Dick Voortman Gemeentebeurs 7 december 2006.
Alex.
MARKETINGMIX.
Hoe stel ik een ondernemingsplan op? Joost Verbeest 11u15 – 12u.
 A-94 A-94.
PERSONEELSMANAGEMENT 2. 1 Onderdeel : 2. Omgeving PPT : 1
Strategische Businesspartner
Casebespreking startups Groep 7; Jehan van Iersel Dennis de Bruyn Erwin van Helden.
Philippe Appeltans Algemeen secretaris Verbond van Belgische Tuinbouwcoöperaties The Foodture Brussel, 8 december 2015 Groente- en fruitveilingen Duurzame.
50.
MIJN WEBSHOP YANAH PRUYM, MEB D. HOME PAGINA
Boer Burger Coöperaties en Ketenverkorting Boer Burger Coöperaties in voedsel, energie en land zijn geweldige innovatie plaatsen voor de groei van biologische.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Lokale media in de dynamiek van technologie en markt Paul Rutten Universiteit Antwerpen Paul Rutten Onderzoek Presentatie voor Gemeenteraad Dordrecht Dinsdag.
Positionering SEACRET SPA Catherine, Janne & Tessa.
KEYPORT 2020 SYMPOSIUM 21 april Van Houtum Opgericht 1935 Omzet € 65 miljoen Aantal medewerkers200 Locatiekantoor en 2 fabrieken.
Lokaal voedsel VVSG, Gent, 30/9/ Lokaal voedsel Trends Hoe en waar? Waarom doen landbouwers mee? Wat kunnen steden en gemeenten doen?
De marketing van kennis
Marketingstrategie.
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Maximeren rendement benchmark vereist dubbele borging
Verantwoor-delijkheden t.o.v. stake-holders Klanten en leveranciers
Groei van ‘de onderneming’ …
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
Marketing Week 3 Les 1 (maandag 11 december 2017)
Plaats, datum bijeenkomst
Marktvormen.
Presentatie van ondernemingsplan
Presentatie van ondernemingsplan
AFDELING 2 marketingbeleid.
Duurzaamheid C en D Hoofdstuk 4 Profit.
Transcript van de presentatie:

Hoe word je de beste verssupermarkt van Nederland?

Jan Linders = 57 supermarkten in Zuid-Oost Nederland 3300 medewerkers 325 miljoen omzet 1% marktaandeel Logistiek: State of The Art

Jan Linders wil de beste supermarkt van het zuiden zijn door: Kwaliteit van producten Prijzen lager dan gemiddeld Klantgerichte medewerkers Lokale en regionale betrokkenheid

Kwaliteit: 9x Beste Bakker van het land Beste Verssupermarkt 2010 + 2011 Toplijnen als bewijs Groeiende inkoop in de regio

Regionale betrokkenheid: Regionale identiteit Regionale sourcing Aansluiten bij lokale initiatieven

Maatschappelijk verantwoord ondernemen = voorwaarde Natuur en Milieu Mens Dierenwelzijn Producten

Jan Linders, Sterk: Concentratie in één regio Inkoop gebundeld (Superunie) Positief imago bij stakeholders Korte lijnen Sterke logistiek Beste verssupermarkt

Niet sterk: Relatief kleine speler Innovatiekracht beperkt Toegang tot massamedia Gevaar van Stuck-in-the-middle

Dus, Focus op onderscheid.

Vers is sleutelcategorie voor de supermarkt.

Onderscheid Vers Houdbaar door Product ja beperkt Presentatie ja beperkt Promotie ja ja

Onderscheid Vers Houdbaar door Personeel ja nee Prijs ja beperkt Distributie ja beperkt (Just in time)

Vers bij Jan Linders: Product: Speerpunten Kampioensartikelen Regionale sourcing Samenwerking

Vers bij Jan Linders: Presentatie: Deli-counter Versplein

Vers bij Jan Linders: Promotie: Breed pakket Variatie & Verrassing Hoge korting mogelijk

Vers bij Jan Linders: Personeel: Training Klantgerichtheid

Vers bij Jan Linders: Prijs: In lijn met concurrentie Wel hoge price-off

Vers bij Jan Linders: Just-in-time: Up to date distributie Forecast & Replenish

Vers in de supermarkt: Onderscheid of Rendement?

Betalen “de supermarkten”te weinig?

Of kent de agro-sector de markt niet?

Klanten; afnemers of consumenten?

Anticiperen of volgen?

Zoek elkaar op.

Bedankt.