Kort Volgen Vincent Weeda.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Oefenvragen Handboek en Seinenboek deel 4
Advertisements

Praktisch verkeersexamen
AANLEIDING Projecten die studenten moesten organiseren gingen vaak mis in de voorbereiding. Vaak lag dat aan miscommunicatie en te weinig voorbereiding.
Fietsproef Berlaar (2012) Start van de proef..
Duizenden mensen in de zorg zetten zich in 26 JUNI CHANGE DAY NEDERLAND Iedere dag staan er duizenden mensen in de zorg klaar om anderen te helpen. Zij.
Hoofdlijnen Basisnet Spoor
Vermogen Veel vermogen Zelfde locomotief in model, weinig vermogen.
Verkeers- stellingenspel
Het Grote Fietsexamen Doel: ‘Ik kan veilig fietsen!’ Stuurvaardigheid en behendigheid verbeteren. Interactie met het echte verkeer als individu.
Aan het begin van een nieuwjaar besef je dat je in je leven
Oefenvragen Handboek en Seinenboek deel 3
Toepassing in de praktijk en demonstratie
Arriva/Breng/ProRail
Schaatstechniek op het rechte eind
Kenmerken Veel aanbieders Vrije toe- en uitreding Homogene goederen
Overzicht presentatie
Internationale hogeschool Breda Wiskunde bij het ontwerpen en evalueren van verkeerslichtenregelingen Wachten voor een verkeerslicht duurt altijd te lang…..
Devriendt Robin & Putman Tom.  Verschillende Vlaamse politieke partijen  Campagne rond mobiliteit.
14 april 2004Met de trein naar Nemo!1 Naar Nemo! Daar ga ik! Ik vertrek met de fiets vanaf school.
Toets vervoer Oefenen!!.
Wie zijn wij? ProRail is dé partner voor het aanbieden van mobiliteit op en rond het spoor en voor het oplossen van mobiliteits- vraagstukken in de randstad.
Capaciteitsverdeling op het spoor
Public design – Concept 2 Pascal Burggraaf Pim Donkerlo Joris van Laernhoven Wakker worden!
Welkom Informatieavond 26 maart Doel: Doel: Aan het einde van deze bijeenkomst zijn jullie in hoofdlijnen geïnformeerd over: de wijze waarop wij.
1 Vervoersprestaties HSL
Links Rechts mensen zijn sociaal en hebben veel voor anderen over mensen zijn vooral gericht op hun eigen belang slecht gedrag komt door de.
Public Design Technologisering Paul van Den Hogen Martino Wullems.
Welkom! Wij zijn Jan Kooijman en René van Kooten.
Zichzelf kort voorstellen
Dictee 8.13 Klik op de pagina om te kijken of je het antwoord goed had.
HEEL VEEL SUCCES! HOI! LEUK DAT JE EEN SPREEKBEURT OVER
De politiek en de Nederlandse spoorwegen Er was eens een regering Die had verstand van spoor.
Twitterstream Help mee! What’s in a name? Positionering van de SVGB in het project What’s in a name? Verdere tekst Op deze site kunt u een opiniestuk van.
Incidentmanagement Spoor
Wij hebben het beste idee van Nederland
Veiligheidsvestjes Veiligheid langs het spoor.
Verkeersveiligheid. Een Overzicht Een Analyse Omschrijving Een Rapport Een Presentatie Een Persbericht Persoonlijke stellingname.
Aanpak N629: één project, twee delen
Plan van Aanpak Guatamala Reforestation. Wat hebben wij tot nu toe gedaan?
Fixatie-arm beleid: Team- of ziekenhuisdoelstelling Isa Michiels
Kan een werelddeel krimpen?
Thema 6 Regeling en waarneming Zintuigen
VAN HRM NAAR PERSONEELSZORG 7 JUNI 2016SECTORDAG FNV OVERHEID.
De Hoofdstraat gaat op de schop!. 16 september 2013 Hoofdstraat op de schop 2 Programma 20.00, en uur: presentatie ontwerp (10 minuten) gesprek.
WAAR VINDT GROOT ONDERHOUD PLAATS?
Herhalen schaal Schaal is een verhouding.
Lean Six Sigma - Verbetermanagement
BEGINNER EV3 PROGRAMMEER Les
Leren van dingen die goed gaan
BEGINNER EV3 PROGRAMMeer Les
Herhalen schaal Schaal is een verhouding.
Een slimme automobilist mijdt elke dag de spits!
Blok 4 Het milieu en ik Deelvraag:
Week 1, les 9 Ga zitten in de kring.
Luister goed… Opdracht: Maak een luister-team en een vertel-team.
Visie en strategie Les 4: strategie.
Toys 4 Big Boys.
“Leef je leven alsof het de tweede keer is’ Victor Frank”
Wie zijn wij en wat doen we?
Vervanging Container Met muisklik.
Werkafspraken invullen vrijgaveformulier machines
Het vak maatschappijleer
OPENING CONGRES INDIVIDUALISERING OPLEIDINGSDUUR
Train de trainer woensdag 21 maart 2018 vv ACHATES
HV2 Pulsar hoofdstuk 4 Deel §4.1 en §4.z
Semantisatieverhaal: Weet je wat ik heel graag zou willen
Semantisatieverhaal: Vorige week kwam ik ‘s avonds laat met de auto terug van een feestje. Op de autoweg waren 3 rijbanen afgesloten (klik voor eerste.
Communiceren in het verkeer
Transcript van de presentatie:

Kort Volgen Vincent Weeda

Aanleiding studiereis Veel treinen op weinig spoor, veilig, kostendekkend… dat willen wij ook! Maar wat is “Japan” precies? ProRail in Japan 2 2

Seinen zijn sleutel tot succes! Eerst seinplaatsing, dan wissels en bovenleiding Waar nodig elke 15 sec, voor, na, halverwege perron! Gunstig voor ongehinderde opvolgtijd (“glijdend blok”), nog gunstiger bij filevorming (“indikken”): buffer! ProRail in Japan 3

“Een groen sein kun je niet stoptonend passeren” Filosofie gericht op ‘groene’ seinen: sein niet bedoeld als ‘stoplicht’ maar als rijopdracht Sein na overweg of wissel daardoor geen probleem! veel seinen minder eisen aan seinplaatsing goede doorstroming stilstaan is geen issue ProRail in Japan 4

“Links rijden doe je maar in Engeland” Geen seinen en wissels voor rijden in de tegenrichting: Simpeler, overzichtelijker Lagere kosten, minder storingen, minder onderhoud Meer plaatsingsvrijheid voor seinen in de rijrichting! niet verkeerd-spoor rijden minder wissels nodig minder bijsturing simpel onderhoudsrooster minder storingen minder onderhoud ProRail in Japan 5

“Als je niet kunt kruisen, kun je ook niet botsen” Minder wissels betekent: Minder kruisende bewegingen: minder vertraging Minder kans op aanrijdingen: veiliger Minder dwangpunten in de seinplaatsing Minder onderhoud en storingen Minder kosten en energieverbruik (wisselverwarming) Voor bereikbaarheid onderhoud oplegwissel mogelijk Niet zo… … maar zo ProRail in Japan 6

Voorbeeld: perronopvolging seinplaatsing remtabellen t = 0 min buffertijd vertrek- procedure Japan: 2 min 2 min verschil (ongehinderd): vooral door seinen! Nld: >4 min ProRail in Japan 7

Nederland: 1. Meer seinen Hoe? doelgericht ontwerpen “eerst de seinen, dan de rest” remweg afstemmen op werkelijke trein (“kort volgen”) zelfgecreëerde handicaps wegnemen: linkerspoorseinen, bovenleiding, “minder wissels → meer seinen” Simpel spoor 8