20-08-2007 Waarom Edu-gaming? Presentatie over Edu-gaming door MAD multimedia.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
HET DIGITALE ARBEIDSPLEIN Het Digitale Arbeidsplein is een website ontwikkeld in het kader van het project “Zelfmanagement van de eigen loopbaan” van MeijerConsult.
Advertisements

Wilt u meer weten over Regelhulp.nl? Kijk op of stuur een naar
Fred Beumer.
Lindenhout gaat 2.0, jij ook?
Wilt u meer weten over Regelhulp.nl? Kijk op of stuur een naar
Symbaloo is de leukste en makkelijkste start op internet
Autisme en Mindmap Thuis en op School
Regelhulp Regelhulp.nl is een digitale wegwijzer van de overheid voor iedereen die zoekt naar zorg of ondersteuning. Het webportaal bevat actuele informatie.
Intuïtie Elk mens maakt gebruik van de intuïtieve communicatie. Zonder dat de meeste mensen dat zich bewust zijn. Je toetst de sfeer als je ergens binnen.
ICT in Marketing & Communicatie Hoe gebruiken wij de ICT middelen binnen de afdeling marketing & Communicatie.
Internet door de jaren heen. Beginsituatie •Wij werken met WPS in Adobe readers, dit wordt op de computer gelezen •De lesstof is erg verouderd en teveel.
De Unie voor Milieuvergunning Beheer Onderdeel van KIWA NV Raadhuisplein 4b 5161 CG Sprang-Capelle tel : fax :
PreSoft [relatiebeheer] Het centraal beheren van relaties en contactgegevens is de basis voor veel dagelijkse werkzaamheden. PreSoft [relatiebeheer] is.
Sollicitatiegesprek.
Regelt Goed en Snel uw Project Resultaat Z-teams Corporate Value Proposition v09 1. Realisatie van uw éénmalig project met een expert team - Snel geregeld.
Aandachtspunten Voldoende en duidelijke informatie
onderwijsstromingen Ontwikkelingsgericht onderwijs
Onderzoeksmethode Oftewel: met welke specifieke onderzoeksmethode kan ik het best mijn onderzoeksvraag beantwoorden.
Van, voor én door het onderwijs.
Forumdiscussie met uitgevers van biologiemethoden
De online gids voor studiekeuze en loopbaanoriëntatie
De online gids voor studiekeuze en loopbaanoriëntatie
WildWaterWonen Cees Brederveld. Vernieuwing Onderbouw/school Minder vakken Minder kerndoelen Meer samenhang Eigen invulling Leerling centraal.
Presentatie CabFaB Open podium 16 maart Bedrijven praten weliswaar steeds vaker over klantgericht werken, de praktische invulling is nog altijd.
AMARANTIS EXAMEN Medewerker Marketing Communicatie.
Korte introductie tot het principe
Leren in nieuwe contexten
Qompas ProfielKeuze De online gids voor profielkeuze en loopbaanoriëntatie Informatieavond voor ouders.
Verbinden, stimuleren & ontwikkelen. E-learning module “Aan de slag blijven” Miranda Grootscholte Chantal Huinder Projectleider SBCMProjectleider STOOF.
Hands On: leren binnen handbereik
Een online werk- en leeromgeving voor uw kind.
Qompas SectorKeuze De online gids voor keuzes binnen het vmbo en loopbaanoriëntatie Informatieavond voor ouders.
Aan de slag met:. Door hier te klikken komt u op het inlog scherm.
Vernieuwing beroepsgerichte programma’s vmbo: LOB
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Content en lay-out in e-leren versus f2f leren Guy Leys Gerd Anthonis Denise Bossyns.
Biologie/Bio-medische wetenschappen Blackboard Natasa Brouwer, AMSTEL Instituut.
Social media presentatie
Ouderavond over pesten in het voortgezet onderwijs
Interpunctie, Veghel WEB-CURSUS.
Iedereen gebruikt social media.
WAI-NOT Internet voor mensen met een mentale beperking
HOE WORD JE EEN WINNING TEAM?
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
NIEUW: Doorlopende leerlijn Klik hier voor de lessen. Doorlopende leerlijn Mediawijsheid voor groep 1 t/m 8 Gratis toegang tot materiaal na aanmelding.
Welkom ik maak me sterk.
LAM Forum LAM Forum : presentatie. LAM Nederland website Laatste keus in het menu „LAM Forum“ opent een nieuw tabblad met het LAM Forum.
Wiskunde op het Cygnus OPEN HUIS.
Ontwerpen van E-modules. Inleiding Video en audio Deze e-module maakt gebruik van audio en video. Test hier je geluid en stel het juiste volume in. Als.
Naam van de Auteur 7 januari 2008 B ETER ONDERWIJS MET DIGITAAL LEERMATERIAAL : DROOM OF WERKELIJKHEID ? Alfons ten Brummelhuis Arrangeursdag.
Coöperatief leren?? E-twinning Digitaal samenwerken in het klaslokaal (en daar buiten )
Copyright 2008 – Morningstar Systems – All rights reserved 1.
Agenda-slide. Starten met het Figlo Platform Figlo Manager instellingen.
With the support of the Lifelong Learning Programme of the European Union
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
Digitalisering Les 3: wat betekent de digitalisering van de maatschappij voor onze doelgroepen?
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
ViaVia Info-presentatie
Presentatie EduCheck SOML
Met STAR(R) meer zicht op competentieontwikkeling
Qompas ProfielKeuze De online gids voor profielkeuze en loopbaanoriëntatie Informatieavond voor ouders.
Kiezen voor keuzedelen
Het online opzetten, afnemen, beoordelen en verwerken van toetsen
Coachtraining DOEN?! DAG 2
December 25, 2018.
Instructie inloggen docent
Instructie inloggen docent
How to use games and materials when discussing sexuality Manouk Vermeulen, consultant specialized in sexuality education 12+
Informatieavond voor ouders
Transcript van de presentatie:

Waarom Edu-gaming? Presentatie over Edu-gaming door MAD multimedia

In deze presentatie over Edu-gaming krijgt u antwoord op de volgende vragen: • Wat is Edu-gaming en hoe werkt het? • Waaruit bestaat een Edu-game? • Welke spelvormen worden gebruikt? • Wat zijn de voordelen van Edu-gaming? • Hoe ziet Edu-gaming eruit?

Wat is Edu-gaming en hoe werkt het? • Edu-gaming is een methode om kennis en vaardigheden aan te bieden in de vorm van computergames. • Deelnemers loggen in via internet (zowel thuis als op het werk) en kiezen een gewenste training uit het voor hen toegankelijke aanbod. • In eigen tempo doorlopen ze de lesstof en doen de opdrachten. • Resultaten worden opgeslagen en zijn inzichtelijk voor opleiders. • Tijdens het Edu-gamen heeft de deelnemer toegang tot verschillende informatiebronnen: Bibliotheek met documenten en links naar websites. Kennisuitwisseling met inhoudsdeskundigen en mededeelnemers via chat, forum en .

Waaruit bestaat een Edu-game? • Algemene spelwereld die aansluit bij de belevingswereld van de doelgroep. Hierin bevinden zich algemene functionaliteiten als chat, forum, bibliotheek, overzicht van je resultaten, toegang tot verschillende trainingen etc. • Trainingen bestaan uit verschillende games die afhankelijk van de leerstof een bepaalde spelvorm hebben. • De games krijgen vorm door interactieve animaties, videobeelden en geluid. De deelnemer krijgt direct feedback op wat hij/zij doet. Vanuit de games kan achtergrond informatie worden opgeroepen uit de bibliotheek.

Welke spelvormen worden gebruikt? • Leerspellen: Door een bepaalde handeling leer je spelenderwijs. Denk aan relaties leggen, volgorde aangeven. Wat hoort er wel en niet bij. • Situatiespellen: Deelnemer wordt met spelkarakter in een bepaalde, voor de deelnemer herkenbare situatie geplaatst en dient hierop naar beste weten te anticiperen. • Rollenspellen: Als deelnemer heb je een bepaalde rol en maak je keuzes m.b.t. een situatie waar je je in bevindt. Jouw keuzes hebben een gevolg waar je vervolgens weer op dient te reageren. • Quizzen: Multiple choice vragen in een leuk jasje om kennis te toetsen. Goede antwoorden worden uiteraard beloond.

Wat zijn de voordelen van Edu-gaming? • Persoonlijk: Deelnemer kan leerstof zoeken bij persoonlijke behoefte (vraaggericht leren). • Effectief: Op lesstof toegespitste praktijksituaties in beeld en geluid die herkenbaar zijn voor deelnemer. • Flexibel: Leren in eigen tempo op ieder moment, thuis, op school of op het werk. • Up-to-date: altijd de meest recente trainingen en achtergrond informatie beschikbaar.

Nog meer voordelen van Edu-gaming! • Kostenbesparend: Alle lesstof digitaal beschikbaar voor onbeperkt aantal deelnemers. Nieuwe lesstof makkelijk toe te voegen. • Doeltreffend: Duidelijk overzicht van resultaten van de deelnemers zodat ingesprongen kan worden op gesignaleerde behoeften. • Stimulerend: Omdat gamen leuk is wordt kennis opdoen gestimuleerd. En ook het computergebruik en onderlinge communicatie worden gestimuleerd.

Hoe ziet Edu-gaming eruit? Hoe Edu-gaming eruit kan zien laten we u zien aan de hand van GIDZ (Gaming in de Zorg). Dit is een Edu-game ontwikkeld voor het Universitair Medisch Centrum Groningen, Thuiszorg Groningen en Lentis. GIDZ bevat verschillende trainingen met de thema’s: Agressiehantering, omgaan met dementie en de wet BIG. Deze trainingen worden op verschillende niveau’s aangeboden. Uiteraard kan Edu-gaming gebruikt worden voor ieder mogelijk denkbaar thema en worden de vormgeving en functionaliteiten aangepast aan doel en doelgroep.

Bibliotheek:

Edu-gaming is leuk ! Wilt u weten wat Edu-gaming voor uw organisatie kan betekenen? Neem dan contact met ons op! Wieke Paulusma MAD multimedia Oosterstraat 31A 9711 NP Groningen T: E: I: