Interactionele dilemma's in online communicatie

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
‘Goeiemoggel tis uit’ - Nederlandse jongeren leven online Juli 2008.
Advertisements

Tevredenheid met behandelaar en behandeling.
Praten met kinderen over de wereld !
Tevredenheids onderzoek Door Lizanne Jespers HBO-V studente Maart 2014
BRIDGE Vervolgcursus Vervolg op starterscursus Bridgeclub Schiedam ‘59 info: Maandagavond: 19: – of
De elektronische verzamelaanvraag Ruben Fontaine Markt- en Inkomensbeheer – dienst Aangiftes.
Doublet deel 1 – de basis.
‘SMS’ Studeren met Succes deel 1
Uitleg bijwoordelijke bepaling (bwb)
28 juni 2009 Paëllanamiddag 1 Paëllanamiddag 28 juni 2009 Voorbereiding vrijdagavond (Loopt automatisch - 7 seconden)
Uitleg meewerkend voorwerp (mv)
NEDERLANDS WOORD BEELD IN & IN Klik met de muis
Beter afspelen.
“ff Anders”.  Het thema van dit jaar is “ff Anders” 2.
BRIDGE Vervolgcursus Vervolg op starterscursus Bridgeclub Schiedam ‘59 info: Maandagavond: 19: – of
Uitleg lijdend voorwerp (lv)
1 Resultaten marktonderzoek RPM Zeist, 16 januari 2002 Door: Olga van Veenendaal, medew. Rothkrans Projectmanagement.
Vraag 1: Welk onderwijstype volgt uw kind? Vraag 2: In welk jaar zit uw kind?
Global e-Society Complex België - Regio Vlaanderen e-Regio Provincie Limburg Stad Hasselt Percelen.
Mijn naam is Willem Wind. Mijn naam is Willem Wind En ik ben hoogbegaafd.
De vijf geheimen van effectieve communicatie
Veilig Internet Geef antwoord op de vragen en ontdek of jij veilig gebruik maakt van het internet!
 Deel 1: Introductie / presentatie  DVD  Presentatie enquête  Ervaringen gemeente  Pauze  Deel 2 Discussie in kleinere groepen  Discussies in lokalen.
Discipelschap.
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Kan ook maar iets dat gemaakt wordt door mensen in de buurt komen van de schoonheid van de natuur? Misschien muziek! FAUNA FAUNA.
Kats en coaching doe, leer, ontwikkel jezelf
Hoe kun je Geloven? 1.
Kb.1 Ik leer op een goede manier optellen en aftrekken
© BeSite B.V www.besite.nl Feit: In 2007 is 58% van de organisaties goed vindbaar op internet, terwijl in 2006 slechts 32% goed vindbaar.
9 januari 2013 Bodegraven 1. 1Korinthe 11 1 Wordt mijn navolgers, gelijk ook ik Christus navolg. 2.
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
Nooit meer onnodig groen? Luuk Misdom, IT&T
Regio Awards à € per regio belangrijke data: 1 maart: inleveren aanvraag Regio Award 7 en 8 maart: PETS 17 maart: nieuwe leden avond Heinkenszand.
HET CURRICULUM VITAE = VISTEKAARTJE NUMMER 2
FOD VOLKSGEZONDHEID, VEILIGHEID VAN DE VOEDSELKETEN EN LEEFMILIEU 1 Kwaliteit en Patiëntveiligheid in de Belgische ziekenhuizen anno 2008 Rapportage over.
Claudia van Kruistum, Ilona de Milliano, Roel van Steensel
Tevreden over de VDAB? 1.Vóór het meten 2.Het meten en rapporteren 3.Het verbeteren 4.De resultaten 5.Mensen en meten.
Wat levert de tweede pensioenpijler op voor het personeelslid? 1 Enkele simulaties op basis van de weddeschaal B1-B3.
12-1 Copyright © 2005 Prentice-Hall Hoofdstuk 13 Ontwikkeling en groei van mensen Managementvaardigheden, 2/e editie door Phillip L. Hunsaker Copyright.
Hoofdstuk 7 Anderen motiveren
1 WIJZIGINGEN UNIEK VERSLAG. 2 Agenda Verbeteringen Veranderingen formulieren Praktische herinneringen Nieuwe formulieren Sociale en culturele participatie.
13 maart 2014 Bodegraven 1. 1Korinthe Want gelijk het lichaam één is en vele leden heeft, en al de leden van het lichaam, hoe vele ook, een lichaam.
Arts-patiënt communicatie in de palliatieve fase
User management voor ondernemingen en organisaties
Goedemorgen.
1. Levensbeschouwing en communicatie
7 februari e cursusavond Ben jij er zelf klaar voor?
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
Interpreteren van data
Met handen en voeten geloven 1
HET KARAKTER VAN EEN LEIDER
Groep 6A Wat is de gang van zaken in die groep?. ‘s morgens vroeg in de kring.
1 Amsterdam, april 2005 Drs. Frits Spangenberg Rotary Extern imago.
Hoe en waar wordt de keuze voor de nieuwe auto bepaald? AutoRai 2005 Amsterdam, 10 februari 2005 Anne Hoff Research Director Interview-NSS.
Waar gaat het nou toch om?!
Ik wil jou van harte dienen
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
12 sept 2013 Bodegraven 1. 2  vooraf lezen: 1Kor.7:12 t/m 24  indeling 1Korinthe 7  1 t/m 9: over het huwelijk  10 t/m 16: over echtscheiding  16.
Hoe kun je Geloven? Een jaar of tien geleden zat ik in een studentenkamer. HIJ zat tegenover me. Als ik eraan terugdenk voel ik mijn wangen weer gloeien.
De VOA en schuldhulpverlening
De dag van het solliciteren Blok 1
Uitleg persoonsvorm (pv)
ONTSPAN , LUISTER EN LEES
Is dit onderzoek belangrijk? Is dit onderzoek onbelangrijk?
Waarom begrijpen we elkaar wel en niet?.  De man sloeg de hond met de stok.
Onderzoeksvaardigheden 3
Reguleren van motivatie: Do It Yourself! 28 oktober Deventer.
Transcript van de presentatie:

Interactionele dilemma's in online communicatie Wyke Stommel w.stommel@let.ru.nl

Waarom zouden we gesprekken analyseren? Gesprekken zijn de basis van ons sociale zijn en handelen (“primordial site of sociality” Schegloff 1986: 112). Gesprek is complexe activiteit, waar taal (en nonverbale systemen), cognitie en sociale ordening bij elkaar komen. Gesprekken steeds vaker “gemedieerd” (online communicatie). > Hoe zien gesprekken via “nieuwe” media eruit?

Conversatieanalyse Gesprekken analyseren Natuurlijke gesprekken Alledaagse gesprekken:algemene gesprekspraktijken identificeren (bijv. polariteit in vraagontwerp) Institutionele gesprekken: interactie specifiek voor die setting, gevormd door de belangen en kenmerken van die setting Natuurlijke gesprekken Kwalitatief onderzoek (niet tellen) Analyse van interactionele betekenis van uitingen “Online” gesprekken: technologische aspecten in analyse betrekken E-mail: copy-paste, aan welk adres stuur je de mail Chat/WhatsApp: gelijktijdig typen, minder synchroon dan praten Forum: organisatie in subfora, wel/niet gemodereerd Twitter: 140 tekens

Voorbeeld 1: recipient design in e-mail Project VU Amsterdam Online counseling (e-mail, chat en e-cursus) Traject van 5 weken, lichte angst en/of depressie, 1 x per week mailen of chatten met coach Wat zijn typische kenmerken van de interactie en welke verschillen zien we tussen communicatiemedia?

Fragment 1 (1004) Thread Ivo (coach) - Annemieke (cliënt) Mail 7 – cliënt 7 juli (mailadres) Dag Ivo Steur, Na les 1 heb ik inderdaad op - stuur naar begeleider- geklikt. […] met vriendelijke groet Annemieke Achterberg ps. is het goed als ik je met Ivo aanspreek en jij mij met Annemieke, zelf vind ik dat prettiger als mevrouw. Mail 8 – coach 8 juli (online omgeving) Beste mevrouw Achterberg, […] Bedankt voor het inzenden van uw eerste opdracht, ik kan goed zien dat u flink aan het werk bent gegaan. […] Met vriendelijke groet, Ivo Steur

Fragment 1 (1004) Thread Ivo (coach) - Annemieke (cliënt) Mail 7 – cliënt 7 juli (mailadres) Dag Ivo Steur, Na les 1 heb ik inderdaad op - stuur naar begeleider- geklikt. […] met vriendelijke groet Annemieke Achterberg ps. is het goed als ik je met Ivo aanspreek en jij mij met Annemieke, zelf vind ik dat prettiger als mevrouw. Mail 8 – coach 8 juli (online omgeving) Beste mevrouw Achterberg, […] Bedankt voor het inzenden van uw eerste opdracht, ik kan goed zien dat u flink aan het werk bent gegaan. […] Met vriendelijke groet, Ivo Steur Verzoek niet gehonoreerd > wat is hier interactioneel aan de hand?

Fragment 1 (1004) Thread Ivo (coach) - Annemieke (cliënt) Mail 7 –7 juli – cliënt (mailadres) Dag Ivo Steur, Na les 1 heb ik inderdaad op - stuur naar begeleider- geklikt. […] met vriendelijke groet Annemieke Achterberg ps. is het goed als ik je met Ivo aanspreek en jij mij met Annemieke, zelf vind ik dat prettiger als mevrouw. Mail 8 –8 juli – coach (online omgeving) Beste mevrouw Achterberg, […] Bedankt voor het inzenden van uw eerste opdracht, ik kan goed zien dat u flink aan het werk bent gegaan. […] Met vriendelijke groet, Ivo Steur

Recipient design Ontwerp van uitingen waarmee spreker een oriëntatie naar, en gevoeligheid voor de gesprekspartner laat zien Bijv. topicselectie, vraagontwerp, uitspraak, woordkeus Professionals stellen vaak dezelfde vragen en/of geven vaak dezelfde uitleg/adviezen aan klanten Preferentie om uitingen voor specifieke klant te ontwerpen > anders kom je verveeld over of niet goed luisterend Bovendien is recipient design essentieel bij het aangaan en onderhouden van een relatie met je gesprekspartner Niet alleen responsief – je kunt ook een initiatief nemen (meer/minder afstand tot gesprekspartner)

Fragment 2: Wat valt je op? Mail 2 – 1 juli – cliënt (mailadres) beste begeleider, klopt het dat ik elke dag toevoegingen maak op de problemen lijst en die dan niet opstuur maar pas aan het eind van de week? Wat zou inhouden dat pas aan het eind van de wekelijkse opdrachten een overzicht van de problemen inzichtelijk voor u zouden zijn. bij mij ontstond hierover verwarring omdat ik ook heb gelezen dat er automatisch een update naar u/jou gestuurd wordt. Mail 3 – 2 juli – coach (mailadres) Beste mevrouw Achterberg, […]Omdat ik pas naar uw opdracht kijk wanneer u het heeft opgestuurd, is het prima dat u gedurende de week aanpassingen hieraan verricht en het dan aan het eind van de week opstuurt. […] Met vriendelijke groet van uw begeleider, Ivo Steur

Fragment 2 Mail 2 – 1 juli – cliënt (mailadres) beste begeleider, klopt het dat ik elke dag toevoegingen maak op de problemen lijst en die dan niet opstuur maar pas aan het eind van de week? Wat zou inhouden dat pas aan het eind van de wekelijkse opdrachten een overzicht van de problemen inzichtelijk voor u zouden zijn. bij mij ontstond hierover verwarring omdat ik ook heb gelezen dat er automatisch een update naar u/jou gestuurd wordt. Mail 3 – 2 juli – coach (mailadres) Beste mevrouw Achterberg, […]Omdat ik pas naar uw opdracht kijk wanneer u het heeft opgestuurd, is het prima dat u gedurende de week aanpassingen hieraan verricht en het dan aan het eind van de week opstuurt. […] Met vriendelijke groet van uw begeleider, Ivo Steur

Mail 7 – 4 maart (online omgeving) Beste Mathilde, Dank je wel voor je bericht. […] Natuurlijk is het geen enkel probleem om je voornaam te gebruiken. Doe dat gerust ook bij mij. […] met vriendelijke groet, Isa Mail 8 – 9 maart (online omgeving) Beste mevrouw van Dijk, Bedankt voor het inzenden van uw tweede opdracht. […] Met vriendelijke groet, Isa van Hillegom Mail 9 – 9 maart (online omgeving) Dit is al weer de derde week! In les 3 wordt uitleg gegeven over welke strategieën u kunt gebruiken om met de onbelangrijke problemen om te gaan en negatieve gedachten de baas blijft. [...] Mail 10 – 9 maart (online omgeving) Excuses voor de aanhef van het vorige bericht, ik zal in het vervolg u aanspreken met uw voornaam. Met vriendelijke groeten, Mail 11 – 15 maart (online omgeving) Nu kunt u beginnen met les 4. […]

Bevindingen Cliënten prefereren informeler recipient design (begroetingen, aanspreekvormen en afsluitingen) Verzoek: Cliënt vraagt om informele aanspreekvorm > coach honoreert dit, maar blijft vaak op onderdelen formeler “Gewoon doen”: Cliënt begint met informele begroetingen/”je”/voornamen > coach blijft toch vaak formeler Foutjes: Coach laat regelmatig steekje vallen

Recipient design in e-mails Foutjes in recipient design als gevolg van verschillende kanalen/ copy-paste/ wensen van veel klanten onthouden Gebrek recipient design: professional komt afstandelijk over Counselingrelatie staat op het spel bij begroetingen, aanspreekvormen en afsluitingen in langdurig klantcontact Stommel, Wyke (2012). Salutations, closings and pronouns; some aspects of recipient design in online counselling. Journal of Communication and Medicine 9(2), p.145-158.

Voorbeeld 2: chatten met klanten - afsluiten Project NWO Begrijpelijke Taal in samenwerking met Trimbos Institute 32 chatsessies en 36 telefoongesprekken van de alcohol en drugs informatielijn Methode: conversatieanalyse Gebruikersgroep

Gespreksafsluitingen Het afsluiten van een gesprek is een “prestatie” (Sacks & Schegloff 1973): starting a closing routine, a participant offers the other(s) the chance to embark on a line which will eventually allow silence without implication of fault (Antaki 2002). “Contextualization cues” (Gumpertz 1982) in afsluitingen: Ok, nou, dankjewel > “possible pre-closings” (Sacks & Schegloff 1973) Ik zal ze ‘ns bellen > action formulations (Gafaranga & Britten 2004) Bij voorkeur begint de beller met afsluiten om de gebelde zo min mogelijk tot last te zijn (Antaki 2002, Sacks 1992) > starting a closing routine, a participant offers the other(s) the chance to embark on a line which will eventually allow silence without implication of fault (Antaki 2002).

Voorbeeld afsluiting telefoongesprek 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 Cl: ja das heel vervelend; nou maar dan eeh ja; ga ik es effe kijken of ik effe bij de huisarts nog terecht kan voor de zekerheid; Co: oke; nou; Cl: dan eeh-- oke. maar dan weet ik in ieder geval dat het niet heel erg schadelijk is; dat scheelt. Co: ja. en daar- daar hoef je je in ieder geval geen zorgen over te maken. Cl: oke. dat [is fijn. Co: [ja? ↑o[ke. Cl: [nou; is goed, bedankt voor de informatie; Co: graag gedaan, Cl: oke be[dankt ja. Co: [daag. ((lijn wordt verbroken))

Voorbeeld afsluiting telefoongesprek 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 Cl: ja das heel vervelend; nou maar dan eeh ja; ga ik es effe kijken of ik effe bij de huisarts nog terecht kan voor de zekerheid; Co: oke; nou; Cl: dan eeh-- oke. maar dan weet ik in ieder geval dat het niet heel erg schadelijk is; dat scheelt. Co: ja. en daar- daar hoef je je in ieder geval geen zorgen over te maken. Cl: oke. dat [is fijn. Co: [ja? ↑o[ke. Cl: [nou; is goed, bedankt voor de informatie; Co: graag gedaan, Cl: oke be[dankt ja. Co: [daag. ((lijn wordt verbroken)) Action formulation Marked epistemic acknowledgement

Bellen versus chatten Aan de telefoon initieert de cliënt de afsluiting (31/36) > bevestigt de “norm” In chat initieert de cliënt de afsluiting regelmatig niet (12 /32), i.e. cliënt erkent het advies niet Probleem voor counsellors, want een adviessequentie kan niet afgesloten worden zonder erkenning van het advies door de cliënt (Heritage & Lindström 1992)

Dus Het dilemma voor de professional: Hoe kun je de afsluiting initiëren zonder het recht van de cliënt om het advies te erkennen te schenden? Eerder onderzoek (Heritage & Lindström 1992, West 2006): Aanbod op advies laten volgen Eerder gemaakte afspraken herhalen > Acceptatie van cliënt = indirecte advieserkenning No closing: on the phone, 1/36 - case of “non-serious caller” Closing initiated by client: on the phone, 31/36 Closing initiated by counselor: on the phone, 4/36

Bevindingen Hoe gaan professionals om met het dilemma? Ze lokken erkenning van het advies uit: “Kun je hier verder mee?” > toekomstig handelen van de cliënt projecteren “Ik hoop dat je nu genoeg weet” > directe advieserkenning relevant maken “Heb je nog meer vragen?” > nieuwe adviessequentie aanbieden Maar: in chat werkt het niet altijd. Stommel, Wyke & Hedwig te Molder (under review) “Have I answered your questions like this?” Pre-closing questions as (failing) exit device in chat counselling. Research on Language and Social Interaction.

Fragment 1 1 2 3 4 5 6 7 [15:55:01] [15:56:21] [15:57:30] [15:58:13] Co zorg eerst zelf voor voldoende info en ga dan een gesprek aan, afspraken kan je maken over de zaken die mischien reeds eerder aan de orde zijn geweest bv ook over stiekem gedrag, vraag waarom en geef dan aan liever erover in gesprek te gaan op de site van het drugsinfoteam vindt u hier meer tips en adviezen over Kun je hiermee verder? Line 7: toekomstige actie van cliënt projecteren en daarmee een advieserkenning najagen

Fragment 1 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [15:55:01] [15:56:21] [15:57:30] [15:58:13] [15:58:41] [15:58:59] Co Cl zorg eerst zelf voor voldoende info en ga dan een gesprek aan, afspraken kan je maken over de zaken die mischien reeds eerder aan de orde zijn geweest bv ook over stiekem gedrag, vraag waarom en geef dan aan liever erover in gesprek te gaan op de site van het drugsinfoteam vindt u hier meer tips en adviezen over Kun je hiermee verder? Ja, dank U wel. Ik wens je veel succes en je kunt altijd nog eens terugkomen Line 8: “ja” = advies erkenning en afsluitings “contextualization cue” “dank U wel” = volgende stap in afsluiting

Fragment 2 Geen erkenning 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 [13:49:28] Co: hierna moet je de gewoonte van het roken afleren, dat duurt wat langer [13:49:44] Cl: oke dat was me vragen [13:50:02] Co: ok fijn, ik hoop dat je nu genoeg weet [13:50:10] Co: veel succes met stoppen met roken;) [13:50:19] Cl: ok dank u wel [13:50:23] Co: heb je nog meer vragen? [13:50:28] Cl: niet meer [13:50:37] Co: ok, fijn dat ik je kon helpen [13:50:43] Cl: ok [13:50:47] Co: ok doei [13:50:52] Cl: doei Geen erkenning

Fragment 2 Hoop-formulering Nieuwe adviessequentie aanbieden 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 [13:49:28] Co: hierna moet je de gewoonte van het roken afleren, dat duurt wat langer [13:49:44] Cl: oke dat was me vragen [13:50:02] Co: ok fijn, ik hoop dat je nu genoeg weet [13:50:10] Co: veel succes met stoppen met roken;) [13:50:19] Cl: ok dank u wel [13:50:23] Co: heb je nog meer vragen? [13:50:28] Cl: niet meer [13:50:37] Co: ok, fijn dat ik je kon helpen [13:50:43] Cl: ok [13:50:47] Co: ok doei [13:50:52] Cl: doei Hoop-formulering Nieuwe adviessequentie aanbieden

Fragment 2 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 [13:49:28] Co: hierna moet je de gewoonte van het roken afleren, dat duurt wat langer [13:49:44] Cl: oke dat was me vragen [13:50:02] Co: ok fijn, ik hoop dat je nu genoeg weet [13:50:10] Co: veel succes met stoppen met roken;) [13:50:19] Cl: ok dank u wel [13:50:23] Co: heb je nog meer vragen? [13:50:28] Cl: niet meer [13:50:37] Co: ok, fijn dat ik je kon helpen [13:50:43] Cl: ok [13:50:47] Co: ok doei [13:50:52] Cl: doei Counselor beoordeelt de advieserkenning (hoewel de cliënt die alleen impliciet geproduceerd had)

Halve minuut later: geen antwoord van de cliënt. Wat zou je doen? Fragment 3 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [13:43:28] Co: als je ervan af wil kan je contact opnemen met een instelling voor verslavingszorg bij jou in de regio, kijk op sites van brijder, jellinek, tactus en verder op drugsinfo.nl voor meer informatie, we kunnen hulp bieden op maat Halve minuut later: geen antwoord van de cliënt. Wat zou je doen?

Fragment 3 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [13:43:28] Co: als je ervan af wil kan je contact opnemen met een instelling voor verslavingszorg bij jou in de regio, kijk op sites van brijder, jellinek, tactus en verder op drugsinfo.nl voor meer informatie, we kunnen hulp bieden op maat [13:44:22] Co: Heb ik zo antwoord gegeven op je vragen?

Twee minuten later nog steeds geen antwoord. Fragment 3 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [13:43:28] Co: als je ervan af wil kan je contact opnemen met een instelling voor verslavingszorg bij jou in de regio, kijk op sites van brijder, jellinek, tactus en verder op drugsinfo.nl voor meer informatie, we kunnen hulp bieden op maat [13:44:22] Co: Heb ik zo antwoord gegeven op je vragen? [13:44:29] Co: Kun je hiermee verder? Twee minuten later nog steeds geen antwoord.

Fragment 3 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [13:43:28] Co: als je ervan af wil kan je contact opnemen met een instelling voor verslavingszorg bij jou in de regio, kijk op sites van brijder, jellinek, tactus en verder op drugsinfo.nl voor meer informatie, we kunnen hulp bieden op maat [13:44:22] Co: Heb ik zo antwoord gegeven op je vragen? [13:44:29] Co: Kun je hiermee verder? [13:46:37] Co: ??

Fragment 3 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [13:43:28] Co: als je ervan af wil kan je contact opnemen met een instelling voor verslavingszorg bij jou in de regio, kijk op sites van brijder, jellinek, tactus en verder op drugsinfo.nl voor meer informatie, we kunnen hulp bieden op maat [13:44:22] Co: Heb ik zo antwoord gegeven op je vragen? [13:44:29] Co: Kun je hiermee verder? [13:46:37] Co: ?? [13:46:55] Cl: jaaa

Fragment 3 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [13:43:28] Co: als je ervan af wil kan je contact opnemen met een instelling voor verslavingszorg bij jou in de regio, kijk op sites van brijder, jellinek, tactus en verder op drugsinfo.nl voor meer informatie, we kunnen hulp bieden op maat [13:44:22] Co: Heb ik zo antwoord gegeven op je vragen? [13:44:29] Co: Kun je hiermee verder? [13:46:37] Co: ?? [13:46:55] Cl: jaaa [13:47:44] Co: heb je zo voldoende info, of is er nog iets anders [13:49:01] Co: Ik wens je veel succes en je kunt altijd nog eens terugkomen.

Discussie chatten in professionele context Een gesprek afsluiten in chat is lastiger dan in mondelinge communicatie Chatten is lastiger dan bellen/f2f voor professional Chatten is misschien o.a. aantrekkelijk voor klant omdat advies niet erkennen makkelijker is

Vragen/reacties?