Wat moet ik met Sociale Media in mijn KMO? Mic Adam – Nadja Desmet.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Social Media Strategy Model
Advertisements

Social Media marketing
Heerlijk Wonen marketing
Ben jij een onderzoeker 2.0?
SMC078+ Facebook The Adult Version. Meer resultaat met Facebook Inspireren, motiveren, cases & praktische tips Met z’n allen!
Social Media met boswachters Het geheim achter het succes Jeffrey van Heck Adviseur Online Marketing & Social Media.
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Experts/Blogs & Social Media Reed Business 29 augustus 2011 Alex Beishuizen.
Welkom bij de workshop social media. Wie is de ? Marketing, communicatie, pr on- en offline. •Strategie en advies. •Uitvoeren middelen, persberichten.
Sociale wijkmedia 19 en 28 maart 2013 wijkteams Nieuw Lokaal Akkoord Gilbert Sewnandan.
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
• De gemiddelde gebruiker heeft 130 vrienden • Vindt 60 pagina's, groepen of evenementen leuk • Elke dag maken mensen een Twitter account.
Wat is interactieve marketing?
Marnix Suilen – Niek Giesen – Noes Aaltink – Ties Liedekerken
Het bereiken en vasthouden van de verzekeringsconsument Prof.dr. Ed Peelen.
Peter Dirven WELKOM Innovatie ?
Games in marketing. Hoe kunnen games uw marketingstrategie naar een hoger plan tillen?
Website maken met WordPress
Nieuwe media: instrumenten in de kenniseconomie Van vinken naar vonken Hans Mestrum Trendwatcher
De gekte voorbij Clientgestuurd de markt op Workshop Opdrachten verwerven in pyjama? Scip-Conferentie
Strategie Social Media.  Waarom iets met Social Media gaan doen?  Waarom is het belangrijk eerst een strategie te ontwikkelen?  Schakel een deskundige.
Achterbancommunicatie2.0
CRM vs SCRM Yana Callaert – 3 MAS. Marketing Bij traditionele marketing verloopt de communicatie vooral in één richting; het bedrijf adverteert en de.
handreiking social media bij de Vlaamse overheid
Nieuw relatiemanagement, SCRM
LIEN VANDERVELDE CRM VS. SCRM. INHOUDSTABEL 1.Marketing 2.Feedback 3.Sales 4.Service & support.
Nieuw relatiemanagement / scrm
S OCIALE M EDIA Joke Hoogendijk Maart SOCIALE MEDIA: WAT IS DAT? Social media is een verzamelnaam voor alle internettoepassingen waarmee het mogelijk.
Presentatie Resultatendag Digidorp/Digitale dorpscafés.
Social Media Revolutie. Welke logo’s ken je niet?
Social Media ‘Talk of the town’. De bekendste: Twitter, Youtube, Flicker, Facebook, Linkedin en Hyves.
Meer bekendheid via Linkedin Stella Maaswinkel Verseau trainingen.
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
Digitale samenwerking Hummelo (digitaal dorpsplein) Harold Pelgrom Jan Klein Kranenburg Hummelo, 3 juni 2013.
Social Media Fleur van Scharenburg 1. Opzet voor vanavond Snelcursus Social Media Social Media gebruiken 2.
Inbound Marketing Plan
Wat is Social Media? Verzamelnaam voor alle internet toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te delen: Tekst (nieuws, artikelen)
Social media presentatie
Kennismanagement & Sociale media
Online marketing Expert (in een week)
‘netwerken zonder grenzen’ Sociaal Netwerken in Regio 0318.
Meer interactie tussen de OCMW’s en de POD MI Social media Provinciale Ontmoetingsdagen Lente 2015.
Training voorbeeld voor
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
Conversation Company Jacky Aerts, Jolijn Akkerman, Isabella Elzinga.
Social media. Agenda Facebook pagina – Likes – Check-ins – Resultaten – Tips Linkedin pagina – Volgers – Tips.
Interactieve Marketing Bob van de Geer & Chrisitian Best.
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Hoofdstuk 18 Direct en online marketing: directe klantrelaties opbouwen.
Zakelijk twitter inzetten Zakelijk Twitter inzetten.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Profileren via sociale media Anita Boerema. Sociale media is een verzamelbegrip voor online platformen waar de gebruikers, zonder of met minimale tussenkomst.
Het merk IK guerrilla marketing Ruth Giebels Vrijdag 13 november 2009 HKU.
SOPHIE BREEMAN MARC DREU LENNARD LANTING JASPER MORS Bedwing het monster social media Aanpak voor mens en bedrijf Jeroen Bertrams.
PRESENT.ME PRESENTATIE ALS VERVANGING VAN DE LEERKRACHT?
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
Gewoon (digitaal) ondernemen met de klant (aan tafel) Uden - 2 juni 2016 Ralph van Dam - Digital Marketing Strategist.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
Kluwer The end of Publishing
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
Social media voor statenleden/politici
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Marketing in sociale media
Power up your fundraising
Transcript van de presentatie:

Wat moet ik met Sociale Media in mijn KMO? Mic Adam – Nadja Desmet

Het antwoord ligt in 3 vragen Doelstelling? Doelgroep? Content?

Sociale media insteek

Customer Support Market Research Online Reputation Management Community Management Consumer Insights Recruiting Business Development Sales P.R. Business Measurement Marketing Education Thought Leadership Search/SEO Mobility Waar Sociale Media echt past in de kmo! Customer Acquisition Lead Generation Crisis Management Internal collaboration Customer Retention Advertising Advocacy Event Management Fund-Raising Corporate Communications

Nadja Desmet Sociale media voor kmo’s Welke zijn interessant en welke niet? VOKA - Dag van marketing - 21 maart 2013

• Wie en wat is steviagids.be? • Welke sociale media gebruiken we vandaag? • Waarom kiezen voor sociale media? • Wat is de feedback en ROI? • Wat zijn de toekomst plannen? • Wat zijn de belangrijkste "lessons learned”? VOKA - Dag van marketing - 21 maart 2013

Wie en wat is steviagids.be? 300 x zoeter dan suiker 0 calorieën 100% natuurlijk Geen invloed op de bloedsuikerspiegel Geen tandbederf Troeven Doelgroep Gezondheid Diabetes Obesitas Aanbod op de markt (Tafel)zoetstoffen Producten met stevia Plantje stevia VOKA - Dag van marketing - 21 maart 2013

Wie en wat is steviagids.be? Online – community voor en door stevia-lovers Een online community is een virtuele plek waar mensen met gemeenschappelijke interesses een basis hebben om bij elkaar komen, om elkaar direct of indirect te helpen in het verwezenlijken van doelen, verwachtingen en activiteiten door middel van het delen van informatie en ideeën, waarmee zij bijdragen aan het duurzaam ontwikkelen van een gemeenschap. VOKA - Dag van marketing - 21 maart 2013 steviagids.be wordt dé referentie voor informatie- en ervaringsuitwisseling over stevia voor consumenten producenten voedingsconsulenten verdelers/verkopers van producten met stevia

Welke sociale media gebruiken we vandaag? VOKA - Dag van marketing - 21 maart 2013

Welke sociale media gebruiken we vandaag? stevia-nieuwtjes acties inspiratie tips en tricks gezonde en lekkere stevia-ervaring steviagids.be stimuleert de gezonde stevia-beleving. steviagids.be wordt dé referentie voor informatie- en ervaringsuitwisseling over stevia voor de consument, de producent, voedingsconsulenten en verdelers van producten met stevia. Nood aan: Informatie over stevia Wat kan? Wat mag? Wat bestaat? Welke producten? Hoe bakken en koken? Ervaringsuitwisseling! VOKA - Dag van marketing - 21 maart 2013

Welke sociale media gebruiken we vandaag? VOKA - Dag van marketing - 21 maart 2013

Waarom kiezen voor sociale media? Conversatie Interactie Inspiratie Ervaringsuitwisseling Beleving Word of mouth Co-creatie Participatie Faciliteren Goede content Sharen / like / delen / Reageren Favoriete plek in ‘online tijd’ In sociale context VOKA - Dag van marketing - 21 maart 2013

Waarom kiezen voor sociale media? Sociaal Nieuw communicatiemodel Nieuwe – virale – marketing Innovatief Veel potentieel Inspelen op trends VOKA - Dag van marketing - 21 maart 2013

Wat is de feedback en ROI? ROI Opbouwen community stevia-lovers • FB- Vind ik leuks • Twitter-Volgers Aantal • Conversaties • Reacties • Vind ik leuks Referentie worden /zijn Feedback VOKA - Dag van marketing - 21 maart 2013

Wat zijn de toekomstplannen? Website als thuisbasis. Online dynamisch platform. - Verzamelt en bundelt info online en offline - Integratie van de sociale media accounts: interactie en dynamiek - Makkelijk info vinden, reageren en delen Actueel – inspiratie – informatie – moederschip – ‘bottom-up’ Lancering via sociale media campagne Bezoekers, gebruikers, volgers opbouwen = waarde opbouwen = referentie worden / zijn VOKA - Dag van marketing - 21 maart 2013

Wat zijn de toekomstplannen? Steviagids.be uitbouwen tot dé referentie voor de consument: focus op customer-experience, conversatie faciliteren en boeien met inspirerende content voor de producent, de voedingsconsulent en verdelers/verkopers van stevia als nieuwe-marketingtool VOKA - Dag van marketing - 21 maart 2013

Wat zijn de belangrijkste "lessons learned”? VOKA - Dag van marketing - 21 maart 2013

Facebook.com/steviagids.be VOKA - Dag van marketing - 21 maart 2013

En hoe begin ik eraan?

Wees je bewust van...

Stap 1: Luisteren (aka Social Media Monitoring)

Stap 2: Bepaal je objectieven Vertrek van bedrijfsdoelstellingen om je sociale media doelstellingen te bepalen!

Stap 3: Maak Sociale Media Accounts •LinkedIn •Twitter •Blog •Video •Photo •Facebook •Twitter •Video •Photo •Blog •LinkedIn •Facebook •Twitter •LinkedIn •Video •Photo •Blog

Step 3: Niet alles tegelijkertijd!

Stap 4: Sociale Media Richtlijnen (aka Social Media Policy)

Stap 5: Sociale Media Bewustmaking

Step 6: Plaats regelmatig berichten Stap 7: en ga de gesprekken aan...

Stap 8: Integreer IRL en SoMe

Tot slot: “Hoe beter worden met en winst halen uit sociale media?” •Succes moet je opbouwen •Iedereen betaalt leergeld •Kijk en leer van anderen •Kom origineel uit de hoek •Just do it! •Start conversaties •Experimenteer met content •Hou het fun •Help anderen •Vergelijk jezelf niet met anderen

Connect with me!