Heerlijk Wonen marketing

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wat moet ik met Sociale Media in mijn KMO? Mic Adam – Nadja Desmet.
Advertisements

SEO Social Media. Facebook  Zorg voor activiteit op je pagina (likes, shares & reacties)  Verwerk je keywords in je infopagina en met name in het over.
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Welkom bij de workshop social media. Wie is de ? Marketing, communicatie, pr on- en offline. •Strategie en advies. •Uitvoeren middelen, persberichten.
Sociale wijkmedia 19 en 28 maart 2013 wijkteams Nieuw Lokaal Akkoord Gilbert Sewnandan.
Woensdag, 27 juni 2007 Presentatie Snakeware New Media / MerkMakers Nieuwe Media.
Social media gebruiken om een baan te vinden
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
• De gemiddelde gebruiker heeft 130 vrienden • Vindt 60 pagina's, groepen of evenementen leuk • Elke dag maken mensen een Twitter account.
Soorten bedrijven & hoofdzuilen internetmarketing
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
SuccesfactorindicatorTargetActie Omzet Omzet per link/ advertentie100 EUR1.Bedrijven advertenties laten plaatsen 2.Online bedrijven/ websites benaderen.
Strategie Social Media.  Waarom iets met Social Media gaan doen?  Waarom is het belangrijk eerst een strategie te ontwikkelen?  Schakel een deskundige.
Facebook Zie de kansen!.
S OCIALE M EDIA Joke Hoogendijk Maart SOCIALE MEDIA: WAT IS DAT? Social media is een verzamelnaam voor alle internettoepassingen waarmee het mogelijk.
Werkproces 1.5 Externe relaties opbouwen en onderhouden
Social Media Les 4: Content (1) Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Welkom bij de workshop social media. Wie is de ? Marketing, communicatie, pr on- en offline. Strategie en advies. Uitvoeren middelen, persberichten schrijven,
 Facebook pagina (219 likes)  Hyves pagina  LinkedIn  Twitter (1617 volgers)  Youtube.
Wat is een campagne? Kort gezegd; een campagne is het ondernemen van acties en eventueel producten uitdelen om een product, idee of persoon te promoten.
Meer bekendheid via Linkedin Stella Maaswinkel Verseau trainingen.
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
Digitale samenwerking Hummelo (digitaal dorpsplein) Harold Pelgrom Jan Klein Kranenburg Hummelo, 3 juni 2013.
Social Media Fleur van Scharenburg 1. Opzet voor vanavond Snelcursus Social Media Social Media gebruiken 2.
Inbound Marketing Plan
Het nieuwe solliciteren:
Social media presentatie
Een expeditie waarin Social Media worden ingezet om U beter te presenteren EN gevonden te worden.
Sociale media in de zorg Regionale Nascholing Intensive Care 26 maart 2015.
Social Media 1 maart 2011 Vissen in je netwerkvijver.
Training voorbeeld voor
Online video strategie. ALGEMEEN YouTube is 2 de grootste zoekmotor, na Google Zoekopdracht Google geeft steeds meer videoresultaten Kan gelijk waar en.
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
Social media. Agenda Facebook pagina – Likes – Check-ins – Resultaten – Tips Linkedin pagina – Volgers – Tips.
Zo doen we dat op De Wissel. Inhoud  Onze visie  Onze doelen  Afspraken  Tips  Facebook  Twitter  Youtube  Tot slot.
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
Sociale media als communicatiemiddel Door Jasper Van Biesen.
Jongeren en de digitale wereld. Halt Halt levert een bijdrage aan het voorkomen en bestrijden van jeugdcriminaliteit door middel van: De Halt-straf. Voorlichtingen.
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:  Betrokkenheid  Vindbaarheid  Bereikbaarheid  Community bouwen Zichtbaarheid  Mensen.
Sessie 3: Je bent wat je publiceert 1. Programma De kracht van weblogs Praktijkoefening: Zelf een weblog maken met Blogger Wat kan ik ermee? 2.
Sessie 4: Opdrachten krijgen met 1. Wat gaan we doen? #lift Aan de slag met Twitter Oefening Geavanceeerd gebruik Twitter succesvol toepassen Toelichting.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
 ‘Hoe maak ik een goed filmpje?’ En hoe kan ik hem gebruiken?
Sociale Media als hulpmiddel voor communicatie binnen en buiten de Reuzenfederatie.
Profileren via sociale media Anita Boerema. Sociale media is een verzamelbegrip voor online platformen waar de gebruikers, zonder of met minimale tussenkomst.
Sociale media bij HR & jobs
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
Ara & Social Media.... Debriefing Probleemstelling 1.Hoe zou social media effectief ingezet kunnen worden voor ARA als merk? 2.Welke netwerken zijn voor.
Maak je website beter vindbaar!
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Sociale media inzetten
Inleidende Module Waarom Web 2
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
Wie is wie? Roze = Ik ben Laura Ophof – Bosch, Marketing- en communicatiemanager NPO Zapp en Zappelin Geel = Ik ben Liesbeth Demmenie – Lergner, Productmanager.
Oud klantenbestand Weinig nieuwe klanten
H1 Media en communicatie
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Social Media Online Continuïteit 18/09/2018
LinkedIn Wat moet ik ermee?.
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
INZET VAN DIGITALE MEDIA VOOR PUBLIEKSBEREIK
Social media voor statenleden/politici
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Marketing in sociale media
Transcript van de presentatie:

Heerlijk Wonen marketing Succesvol toepassen van online marketing Lambert van der Plas - Adyta

Wat doet Adyta? Adyta adviseert, assisteert en dirigeert online marketing strategieën voor kleine tot middelgrote ondernemingen. Online marketing strategie Internet marketing Analyse Advies Social media Online Ads Workshops Facebook Apps

Heerlijk Wonen promoten Gedeelde doelstelling deelnemers. Ieder eigen netwerk. Meer bezoekers, meer leads. Kruisbestuiving door aanwezigheid meerdere vakgebieden.

Communicatiekanalen Traditioneel Online Kranten Vakbladen Radio Televisie Schieten met hagel Korte levensduur Website E-mail nieuwsbrief Blog Social media Gericht bericht (deels) mogelijk Onbeperkte levensduur

Eigenschappen Social Media Participatie – ontvangers hebben de mogelijkheid te reageren. Onbeperkt toegankelijk – iedereen kan een profiel aanmaken. Rolverdeling – iedere deelnemer kan ambassadeur of activist worden. Intensief – actieve houding wordt verwacht door volgers.

Social media kanalen Kanalen Karakteristiek Twitter Facebook LinkedIn Google+ YouTube Pinterest Hoog tempo Diverse doelgroep Zakelijke markt Goede SEO, weinig bereik Arbeidsintensief Visueel gericht

Twitter Hoog tempo. Actieve gebruikers. #Hashtags als indexhulp. Beperkte berichtlengte (140 karakters). ReTweet krachtig middel. Verwijs naar langer bericht. Herhaal, herhaal, herhaal.

Facebook Grootste platform, divers publiek. Lange tijdsbesteding. #Hashtags als indexhulp. Deel&Win acties…? Aantal volgers bepalend…? Exacte doelgroep te definiëren met Facebook Ads.

LinkedIn Business2Business. Expertise-platform. Online CV database. Discussiegroepen op basis van probleemstelling. Services en producten duidelijk te omschrijven en promoten.

Tips voor social media Volg terug en reageer. Wees ‘social’ in Social Media, ook bij kritiek. Hou het kort, beperk tot interessante content. Deel niet alles, hou je eigen mening. Kies je momenten bij discussies, rumoer door anderen is nieuwe goud. Wees consequent met berichtgeving. Geduld is een schone zaak ten aanzien van aantal volgers. Als het waard is om te schrijven, dan is het waard om te publiceren. Participatie door werknemers mag, zorg wel voor richtlijnen…

Richtlijnen social media Gedraag je zoals op een bedrijfsuitje waar leidinggevenden, collega’s en klanten aanwezig zijn. Gebruik gezond verstand. Meldt dat je geen officiële woordvoerder bent. Blijf beleefd. Controleer reacties. Respecteer copyright. Plaats geen verdekte marketingboodschappen. Let op je taalgebruik en spelling. Een voorbeeld dat gebruikt kan worden als toevoeging aan het personeelshandboek is te vinden op: http://www.adyta.nl

Beginnen met…. Niet te veel, te snel… Kies 1 of 2 social media kanalen om te beginnen. Volg de stappen op de website (/document online), of schakel hulp in. Probeer een schema op te stellen. Hou deze bescheiden. 1 á 2 per week berichten is soms al moeilijker dan gedacht. Alles wat je doet of schrijft, is waardevol om te tonen. Combineer de kanalen die je hebt. Verwijs naar elkaar. Kies een persoon voor de uitvoer, deze hoeft niet de verantwoordelijke te zijn. Meer weten over beginnen met Twitter en Facebook? Kijk op http://www.adyta.nl

Actiegericht Heerlijk Wonen Vraag om het gebruik van #HeerlijkWonen in je berichtgeving. Wees origineel en ludiek. Voorbeeld: als keukenadviseur, beloof mensen korting op hun eerste advies na het liken van de Facebook pagina, meer korting als je tevens een foto opstuurt naar de pagina met hetgeen waarover het advies moet gaan. Kranen, keukenkastjes, etc. Combineer online en offline. Laat mensen iets uitprinten voordat ze de beurs bezoeken en beloon ze als ze ermee langskomen. Instrueer werknemers hoe ze mee kunnen doen. Verplicht niets en maak duidelijk waar de grenzen liggen. Denk aan headhunting. Vergeet nooit de kracht van herhaling. Blijf erover berichten.

Too much information… Vragen? Opmerkingen?

Lambert van der Plas – Adyta DANK U! Lambert van der Plas – Adyta lambert@adyta.nl 06-46616738 http://www.adyta.nl