Luchtvaart techniek en krachten

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het Nederlandse Rode Kruis
Advertisements

Open-up / over de streep
Klik voor de volgende dia
Knikkerbaan maken Maria Al; september
Maak een tentoonstelling
Klik op je linker muisknop
Klik voor de volgende dia
Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
Techniek: Een Brug Te Ver
Feedback probleemanalyse. Jullie kijken vooral met de bril van 'overlast’ naar het vraagstuk. "dat kan toch de enige reden zijn voor de HvA om een cadeau.
Nieuwsbrief Mei - Juni 2009 Daniel Huisman Mobiel NL
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn, maar dat wìj verantwoorde- lijk zijn voor wie.
Social Media (Wat is dat & Wat kan de kerk daar mee?)
De Les van de Vlinder Op een dag
Workshop OGW in de klas..
Greet Magneet, uitvindster en wetenschapster.
Sarah Nickmans Charlotte Verschuere 2Balo B
De Les van de Vlinder ”Op een dag, verscheen er een kleine opening in een cocon. Een man zat uren te kijken hoe de vlinder zijn lijf door de kleine opening.
Zoek van het standbeeld “de verwoeste stad” foto’s die vanuit een hoog, een laag een dichtbij en een ver standpunt gemaakt zijn. Waar staat het beeld?
Leve de computer !.
Hulpwerkwoorden can must may etc.
Escher.
Naam: HUPKES Mijn hobby : GAME Klik op “Naam”. Vul je naam in. Doe hetzelfde met “hobby” Hier kun je een foto / tekening Invoegen.
Een website ontwerpen met Peter en Tink
Klik voor de volgende dia
Het Debat Opbouw en inhoud.

Iedereen coach naar Jef Clement.
Werkverslag. Inhoudsopgave Pag.1 wat hebben we gedaan in deze lessen?
Vragen stellen Vormen van ‘to be’ kunnen de enige werkwoorden in de vraagzin zijn. Ben ik je beste vriend? Am I your best friend?
Beste leerlingen, De KLM is op zoek naar een nieuw vliegtuig voor de vluchten naar de Verenigde Staten. We overwegen drie modellen: Een ‘traditioneel vliegtuig’,
Tekenen les 4 perspectief 2 joeri lefévre.
H7 Kracht.
Handtekeningen actie betreffende de speeltuin voor mijn huis.
Typ hier je eigen naam Naam van de school
Ontwikkeling Gouden Standaard
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn,maar dat wìj verantwoorde-lijk zijn voor wie we.
Eurekas wedstrijd rond wetenschappen en technologie.
De Les van de Vlinder ”Op een dag, verscheen er een kleine opening in een cocon. Een man zat uren te kijken hoe de vlinder zijn lijf door de kleine opening.
Gemaakt door: Linde en Tessel.
Programmeer les voor gevorderden
Wees eens wat OENiger Open – Eerlijk - Nieuwsgierig
Welkom bij Immersive space, de flashles Tijdens deze lessen, leren wij je werken met het programma adobe flash.
Aboriginal dot painting
Deltion College Engels A1 Lezen [Edu/002] thema: Headlines can-do : kan het onderwerp vaststellen van korte berichten in een krant © Anne Beeker Alle rechten.
Verplaatsen les 2 praktijk
Online filmpjes maken. (
De Les van de Vlinder ”Op een dag, verscheen er een kleine opening in een cocon. Een man zat uren te kijken hoe de vlinder zijn lijf door de kleine opening.
Online filmpjes maken. (
Juf Lisette en juf Senaiga We vonden het hartstikke leuk dat jullie hier waren We zullen meester Kees en meester Henri Jullie kant op sturen.
EEN LES VAN DE GANZEN Auteur Hotze ♫ Zet het geluid aan!
Suzanne Van Bocxlaer 27 maart 2012
Beste vriend(in) Muziek : Francis Goya “Blue Moon”
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Hoi allemaal, ik zit achter de computer. Opa is jarig en ik wil hem feliciteren. Ik ga hem bellen via Skype.
Ouderavond Slim Fit unit 5 t/m 8. Inhoud / programma van deze ouderavond Hoe zag onze proefweek eruit? Wat houdt Slim Fit in voor unit 5 t/m 8? Enkele.
Vrijwilligerswerk in Peru Babette en Minoesch. Waar ligt Peru?
DE ZONNE /AQUA ENERGIE COLLECTOR Sondervick College AT2B VELDHOVEN Bart Gerritsen Melissa Schmidt Rowin Gabriëlse Chloë Strauss Wouter van Vlerken.
De leerlingenraa d Laat je stem horen!
EEN LES VAN DE GANZEN AUTEUR ONBEKEND Klik voor de volgende dia ♫ Zet je sprekers aan! ♫ Zet je sprekers aan!
Divergeren Deze powerpoint ga je aan de slag met verschillende divergerende technieken. Hierbij bedenk je zoveel mogelijk ideeën. Bij een brainstormsessie.
Klik voor de volgende dia
3. Dus geen van beide heeft gelijk?
Flip-flops Opdracht: Maak een omtrek van jouw voeten op karton, iets groter dan je voeten echt zijn. Knip ze daarna uit. Dit worden jouw slippers. Neem.
Klik voor de volgende dia
MAF: Flying for Life.
Klik voor de volgende dia
EEN LES VAN DE GANZEN AUTEUR ONBEKEND.
BOUWEN LES: ORKAANHUIS.
<Geef de titel van het probleem op>
Transcript van de presentatie:

Luchtvaart techniek en krachten Hoogvliegers Bouw een zweefvliegtuig Luchtvaart techniek en krachten

Les 1

VERKEN BEDENK ONTWERP MAAK VERBETER Het doel Los een probleem op door een technologie te ontwikkelen of te verbeteren

Van: evaentim@yahoo.nl Aan: leerlingen van klas ... Onderwerp: Kunnen jullie ons helpen? Bijgevoegd: Foto van onze straat.jpg ______________________________________________________________________ Beste leerlingen,   Kunnen jullie ons helpen? Jullie leerkracht, heeft ons laten weten dat jullie de aangewezen personen zijn om ons te helpen bij het oplossen van een probleem. Mijn naam is Eva en mijn slaapkamerraam is recht tegenover het slaapkamerraam van mijn beste vriend, Tim. Wij willen graag een zweefvliegtuigje maken dat vanuit mijn raam, Tim zijn slaapkamer kan binnen vliegen (en andersom natuurlijk). Zo kunnen we elkaar berichtjes of misschien zelfs kleine cadeautjes sturen. Kunnen jullie ons meer informatie sturen over zweefvliegtuigen en over hoe je een zweefvliegtuig kunt maken? Ik heb foto’s van onze huizen bijgevoegd. Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp! Eva Change the bits in red to suit your school

Foto’s van mijn huis en dat van Tim De afstand tussen onze huizen is 3 m. Mijn huis Het huis van Tim Het raam van Tim zit precies tegenover mijn raam. Ze zijn beide 1m x 1m)

Vliegtuigen met een motor → ← Zweefvliegtuigen Vliegtuigen met een motor →

Filmpjes van start methodes Lierstart: http://www. youtube. com/watch Filmpjes van start methodes Lierstart: http://www.youtube.com/watch?v=BHms8MVHm5I Sleepstart: http://www.youtube.com/watch?v=bpxgwSYUHfI Bungeestart: http://www.youtube.com/watch?v=KFFJx4pwHnU

Het middelste gedeelte van het vliegtuig. Omschrijving Onderdeel Het gedeelte waar de piloot zit, dat een doorzichtige kap heeft, zodat de piloot naar buiten kan kijken. Vleugel Het middelste gedeelte van het vliegtuig. Staart Zorgt ervoor dat het zweefvliegtuig recht en horizontaal vliegt. Het heeft een roer dat helpt bij het besturen van het vliegtuig. Cockpit Veroorzaakt een kracht die ‘lift’ heet en die het vliegtuig in de lucht houdt. Romp

Staart Romp Cockpit Vleugel

Les 2

VERKEN BEDENK ONTWERP MAAK VERBETER Het doel Los een probleem op door een technologie te ontwikkelen of te verbeteren

Les 3

VERKEN BEDENK ONTWERP MAAK VERBETER Het doel Los een probleem op door een technologie te ontwikkelen of te verbeteren

Foto’s van mijn huis en dat van Tim De afstand tussen onze huizen is 3 m. Mijn huis Het huis van Tim Het raam van Tim zit precies tegenover mijn raam. Ze zijn beide 1m x 1m)

Uitleg: het lanceerplatform maken. Pak het karton en trek drie lijnen: één lijn in het midden en twee lijnen 3 à 4 centimeter aan weerszijden van de middelste lijn. Vouw het karton zoals op de foto. Dit gaat gemakkelijker als je van tevoren met een mesje de lijnen in snijdt. Maak twee gaatjes aan een van de uiteinden en rijg er een stuk elastiekje door. Maak het elastiek aan de achterkant van het lanceerplatform vast door er een knoop in te leggen of door het aan iets groters vast te maken. Verstevig de vouwen met tape.

Uitleg: de romp van het zweefvliegtuig maken.

Uitleg: het lanceerplatvorm gebruiken Het elastiek wordt rond de achterkant van de romp getrokken. Het elastiek zit hier vast

In evenwicht blijven It is also important to make sure the plane is balanced side to side. Can you see why?

Les 4

VERKEN BEDENK ONTWERP MAAK VERBETER Het doel Los een probleem op door een technologie te ontwikkelen of te verbeteren

Van: evaentim@yahoo.nl Aan: leerlingen van klas ... Onderwerp: Kunnen jullie ons helpen? Bijgevoegd: Foto van onze straat.jpg ______________________________________________________________________ Beste leerlingen,   Kunnen jullie ons helpen? Jullie leerkracht, heeft ons laten weten dat jullie de aangewezen personen zijn om ons te helpen bij het oplossen van een probleem. Mijn naam is Eva en mijn slaapkamerraam is recht tegenover het slaapkamerraam van mijn beste vriend, Tim. Wij willen graag een zweefvliegtuigje maken dat vanuit mijn raam, Tim zijn slaapkamer kan binnen vliegen (en andersom natuurlijk). Zo kunnen we elkaar berichtjes of misschien zelfs kleine cadeautjes sturen. Kunnen jullie ons meer informatie sturen over zweefvliegtuigen en over hoe je een zweefvliegtuig kunt maken? Ik heb foto’s van onze huizen bijgevoegd. Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp! Eva Change the bits in red to suit your school

Charlotte Joyce. Luchtvaartingenieur Charlotte Joyce. Luchtvaartingenieur. Afbeelding gebruikt met toestemming van MOD en WISE. Afbeelding gebruikt met toestemming van MOD en WISE

NASA Ingenieur inspecteerd de Hover Test Vehicle Engineer inspecting the Hover Test Vehicle after a test (pictured is Chris Boshuizen of NASA Ames Research Center/Logyx)

RAL Space, STFC Engelse ingenieur werkt aan een instrument (SLSTR) dat bevestigd zal worden aan een sattelliet die rond de aarde draait. Het meet de temperatuur van het land en de zee. SLSTR staat voor de Sea en Land Surface Temperature Radiometer.