Koken met Klasse Case over samenwerking en Maatschappelijk Betrokken Ondernemen
Over Diversion Bureau voor maatschappelijke innovatie Zet maatschappelijke vraagstukken op creatieve wijze om naar concrete projecten Diversion werkt op drie manieren: Ontwikkeling in opdracht van lokale en landelijke overheid, maatschappelijk betrokken bedrijven en non profit Voorbeeld: Service Punt Emancipatie iov Gemeente Amsterdam Ontwikkeling in samenwerking met culturele- en maatschappelijke instellingen, Diversion ondersteunt bij financiering Voorbeeld: Blikopeners ism Stedelijk Museum Ontwikkeling op eigen initiatief. Medewerkers pionieren vanuit eigen maatschappelijke betrokkenheid en betrekken stakeholders Voorbeeld: Koken met Klasse
ONDERZOEK SLECHTE EETGEWOONTEN KINDEREN ACHTERSTANDS- 2006: ONDERZOEK SLECHTE EETGEWOONTEN KINDEREN ACHTERSTANDS- WIJKEN DIVERSION ONTWIKKELDE ‘KOKEN MET KLASSE’: EEN ONDERWIJSPROJECT WAARIN BASISSCHOOL-LEERLINGEN UIT ACHTERSTANDSWIJKEN OP SPEELSE EN ACTIEVE WIJZE VOORLICHTING KRIJGEN OVER GEZOND ETEN PARTNERS & FINANCIERS: PRINCESS, DELI XL, AJAX, RESTAURANT FIFTEEN, BASTA (AT5) EN DIVERSE FONDSEN WAARONDER STICHTING KINDERPOSTZEGELS PROJECT WERD OPGENOMEN IN CONVENANT OVERGEWICHT. ‘ENERGIE IN BALANS’ IS EEN SAMENWERKING TUSSEN OVERHEDEN, BEDRIJFSLEVEN & MAATSCHAPPELIJKE ORGANISATIES
Koken met Klasse bezoekt groep 7 & 8 van basisscholen in achterstandswijken in Rotterdam, Den Haag, Amsterdam, Utrecht en Leiden. INGREDIËNTEN: Les diëtiste Rolmodellen Mobiele supermarkt: samen gezonde keuzes maken Mobiele keuken: samen gezond koken Samen eten met medeleerlingen en ouders
Diversion heeft passende methode: Koken met Klasse Stichting Kinderpostzegels wil meedingen naar opbrengst 1e vaatje Hollandse Nieuwe 2010 Diversion heeft passende methode: Koken met Klasse Nederlands Visbureau kiest goede doel voor opbrengst
Stichting Kinderpostzegels wil meedingen naar opbrengst 1e vaatje Hollandse Nieuwe 2010 Diversion heeft passende methode: Koken met Klasse Nederlands Visbureau kiest goede doel voor opbrengst Makro krijgt 1e vaatje haring in bezit via veiling
Stichting Kinderpostzegels wil meedingen naar opbrengst 1e vaatje Hollandse Nieuwe 2010 Diversion heeft passende methode: Koken met Klasse Nederlands Visbureau kiest goede doel voor opbrengst Makro krijgt 1e vaatje haring in bezit via veiling Ajax levert voetballers als rolmodel
Stichting Kinderpostzegels wil meedingen naar opbrengst 1e vaatje Hollandse Nieuwe 2010 Diversion heeft passende methode: Koken met Klasse Nederlands Visbureau kiest goede doel voor opbrengst Makro krijgt 1e vaatje haring in bezit via veiling Ajax levert voetballers als rolmodel Corpus biedt prijs voor winnaar visrecepten- wedstrijd
Checklist Stappen Praktijk Randvoorwaarden checken Kinderpostzegels benadert Diversion voor projectvervolg Diversion checkt maatschappelijke behoefte: wil het onderwijs dit nog steeds? Inventariseren mogelijke partners Diversion en Stichting Kinderpostzegels brengen samen partners in kaart: winnaar veiling, oude partners en nieuwe partners Verkennende gesprekken voeren Hoe kan elke partner op haar manier het project versterken en andersom? Verdieping & creatie Diversion creëert samenwerkings- en PR-strategie Diversion herontwikkelt project inhoudelijk met partners Praktische zaken regelen Diversion organiseert project en betrekt partners in alle fases Startbijeenkomst Feestelijke kick-off in Makro met partners & pers
M(aat)BO Maatschappelijk Betrokken Ondernemen (MBO). MVO is een belangrijk onderdeel van de bedrijfsstrategie en heeft betrekking op het verduurzamen van processen als inkoop, productie en personeelsbeleid. MBO richt zich meer op het verduurzamen van de maatschappij buiten het eigen bedrijf – het is een concrete invulling van de betrokkenheid van een bedrijf bij de maatschappij. MBO is vaak een onderdeel van een MVO strategie. Wie zijn CREM en Diversion? CREM en Diversion zijn twee bureaus die zich bezig houden met het oplossen van matschappelijke vraagstukken. CREM houdt zich al sinds 1989 bezig met duurzaamheidsvraagstukken. Diversion is een creatief bureau voor maatschappelijke innovatie. Zij zet maatschappelijke vraagstukken om naar concrete projecten. M(aat)BO. Gezamenlijk ontwikkelden CREM en Diversion een dienst voor bedrijven: M(aat)BO, de op maat aanpak voor MBO beleid. Ook ondersteunen wij overheden bij het ontwikkelen van MBO projecten met het bedrijfsleven. Wij versterken in het creatieve proces, de inhoudelijke / strategische vormgeving en de uitvoering van het project.