Cultuurconsumptie (bah vies woord. ) kan de wereld redden

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
over het Vaderhart van God.
Advertisements

Visie, missie en kernwaarden
Geloof in werking GEMEENTE DOK MARCEL GENEZING GAVEN VAN DE GEEST.
“ff Anders”.  Het thema van dit jaar is “ff Anders” 2.
I love you.
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
Gewoon even lezen Inclusief de Nederlandse vertaling.
Discipelschap.
Gewoon even lezen Inclusief de Nederlandse vertaling.
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn, maar dat wìj verantwoorde- lijk zijn voor wie.
Seth Godin: If its broken its broken ! Dennis de Vroet Peter van Gerwen Michel Janse.
Discipelschap.
zaterdag 19 juli 2014 Saturday, 19 July 2014 I see what you don’t see I come from another galaxy My earthal life was not the intention I was meant.
Les 17 deel 1a Welke Psalm ken jij uit je hoofd?
Ik leg mijn leven af.
RWW unit 6 Passive-de lijdende vorm Vergelijk deze zinnen:
Interrogative sentences
Merkbelevenissen Communicatie of Distributie? De keten of media? me·dia de; mv middelen om informatie over te dragen: radio, tv, pers, internet enz.; Pas.
Herders of HERDER.
Help, ik heb hulp nodig!. Help, ik heb hulp nodig!
Copyright met toestemming gebruikt van Stichting Licentie © 1994 Shepherd's Heart Music 1/12 JOY! JOY TO THE WORLD (Dennis L. Jernigan) 1. And this is.
LEESVAARDIGHEID Tips & Tricks.
Dromen van een witte Kerst
I am deeply convinced that the Christian leader of the future is called to be completely irrelevant and to stand in this world with nothing to offer but.
The Passive Voice de lijdende vorm.
Er was eens een meisje die had 4 vrienden
Tuesday, 19 August 2014 dinsdag 19 augustus 2014.
Met handen en voeten geloven 1
Tel de zwarte stippen. Tel de zwarte stippen Lopen de horizontale lijnen evenwijdig of niet?
English and IPC How to teach content through English.
Deltion College Engels B1 Lezen [no. 001] can-do : 2 products compared.
English Class 2G 1st of December 2010 It’s nice to be important, but it’s more important to be nice.
Kom hoger #1. Jozua Terwijl zij nu voor Israel vluchtten en zij juist op de helling van Bet- choron waren, wierp de HERE uit de hemel grote stenen.
Monday, 30 March 2015 maandag 30 maart 2015 Leonard Cohen is still on stage This must be a miracle at his age I’m sure that you like this song Enjoy.
Wat moeten wij doen om Gods licht en liefde
HET LEVEN VAN JESUS (+ 2 gedichtjes) THE LIFE OF JESUS
Land van duizend meningen 4.3 : Het Poldermodel van Kok Kok Van Mierlo Zalm V AN H UNEBED TOT HEDEN – les 14.
Gatenteksten: tactiek Skimmen Line of thought vinden Om het gat heen lezen mbv 3-zinnentruc 1 zin vooraf, 1 erna + zin waarin het gat zit Gat invullen.
I hurt myself today to see if i still feel. Ik deed mijzelf pijn vandaag, om te zien of ik nog gevoel heb.
Deltion College Engels C1 Spreken [Edu/002] thema: A book that deserves to be read can-do : kan duidelijke, gedetailleerde samenvatting geven van een gelezen.
Copyright met toestemming gebruikt van Stichting Licentie © 1991 Word Music & Rufus Music 1/7 MARY DID YOU KNOW? (Mark Lowry & Buddy Green) Mary did you.
Nothing Is As It Seems Lesson 7 What’s the Story?.
Deltion College Engels B2 Spreken [Edu/001] thema: What’s in the news? can-do : kan verslag doen van een gebeurtenis en daarbij meningen met argumenten.
2G 16 November Today’s lesson  Last class  Mull  Puffins  Check homework (ex )  Thursday 9 December: TEST UNIT 2.
Deltion College Engels B1 Spreken [Edu/001] thema: song texts can-do : kan een onderwerp dat mij interesseert op een redelijk vlotte manier beschrijven.
Ubuntu ”Ik ben omdat jij bent…!” Ubuntu ”Ik ben omdat jij bent…!”
Deltion College Engels B1 Lezen [Edu/002] thema: But I ‘ve read it in… can-do : kan hoofdthema en belangrijkste argumenten begrijpen van eenvoudige teksten.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/007] thema: ‘With this mobile you can…’ can-do : kan op betrouwbare wijze gedetailleerde informatie doorgeven.
Copyright met toestemming gebruikt van Stichting Licentie © 1994 Mercy Publishing 1/4 DRAW ME CLOSE TO YOU (Kelly Carpenter) Draw me close to You Trek.
Deltion College Engels B2 (telefoon)gesprekken voeren[Edu/002] /subvaardigheid lezen/schrijven thema: I am so sorry for you… can-do : kan medeleven betuigen.
Kom, ga met ons mee Come, go with us. ‘Wij vertrekken nu naar het land dat de Heer ons beloofd heeft. Ga met ons mee! Je zult het goed hebben bij ons.
Creating local Europeana related networks Europeana taskforce Hans van der Linden 17/4/15.
Nieuwjaarssonnet 2011 Geven en Nemen New year‘s sonnet 2011 Give and Take © paul verstraete 2011.
Future met will Gebruik je om te zeggen dat iets in de toekomst zal gaan gebeuren. Je gebruikt will als je voorspellingen doet zonder dat je daar bewijs.
2 december 2015, Privacy en de Digital Enterprise Vertrouwen in data.
 Informatie over mezelf  Enkele interessante levensvragen volgens mij.
The Research Process: the first steps to start your reseach project. Graduation Preparation
Key Process Indicator Sonja de Bruin
Salt & Light Zout & Licht
TE CONNECTIVITY In a world where everything is connected
LIGHT & CHILDREN LICHT & KINDEREN
De taaltaak
ECOLAB; GEDREVEN DOOR ONZE MENSEN
Today: Chapter 2 Discuss SO 2 What to study for your test?
Verlangen naar God Longing for God
12 maart. 12 maart Marginalised people in general do not have much power over destinies because they are often not represented in decision making or.
Crohn’s Disease and medicinal cannabis oil A WORKING PROTOCOL
Vreugde Joy.
Living in the Promised Land Leven in het Beloofde Land
Leerlingen zeiden: “Je MOET hem loslaten
Transcript van de presentatie:

Cultuurconsumptie (bah vies woord. ) kan de wereld redden Cultuurconsumptie (bah vies woord!) kan de wereld redden. Een zieke wereld die obesitas en terrorisme heeft uitgeroepen tot vijanden nr 1 voor de volksgezondheid, moet passieve mensen (tv-kijkers en webnerds) weghalen uit hun gargantueske omgeving van teveel ego & kcal en ze zachtjes duwen naar uw centra van gedeelde cultuur. Te voet of met de fiets: beweging. Culturele beweging.... van passiviteit naar actieve en interactieve passie. Vandaag geen siteseeing, maar sightseeing

Geen siteseeing. Wel sightseeing.

Norwegian sheep are released in the mountain pastures in the spring and graze untended in the mountainsuntil they are brought down to the farms again in late summer. Here they breathe the clean mountain air and have unspoiled nature on the menu. Norwegian lamb is among the best in the world, and sheep grazing near the sea are the best of all because food and environment provide a little extra salt in their meat.

Britse postduif geëerd als oorlogsheld  Zaterdag 27 maart 2004 LONDEN (ANP) - Gustav, de postduif in militaire dienst die op 6 juni 1944 het nieuws van de geallieerde landing in Normandië naar Engeland heeft gebracht, zal worden erkend als de grootste duif die ooit het Verenigd Koninkrijk heeft gediend. Gustav bracht de boodschap over dat de eerste geallieerde troepen waren geland en dat er weinig Duitse tegenstand was. De duif had een wind van 48 kilometer per uur tegen. Ook was de zon, een belangrijk hulpmiddel bij de navigatie, slecht te zien. Gustav was meer dan vijf uur onderweg bij de tocht over het Kanaal. Na de Tweede Wereldoorlog stierf Gustav een tamelijk onheroïsche dood. Hij werd per ongeluk door zijn eigenaar vertrapt bij het schoonmaken van de duiventil.

“The economical importance of camels has disappeared to a large extent, compared to pre-modern times, when it was used in caravans, for transportation and subsidiary for its meat and milk. Its wool was used for clothes, and the manure was used for fuel after being dried. In these times, the camel was also a symbol of status and wealth. Modern times have not been able to provide for new forms of usage of the camel and even its meat is considered less attractive than lamb and beef. The total number of camels has been reduced, but in countries like Saudi Arabia the camel is returning as an animal of leisure and hobby. In large areas of Sahara, the camel is still a condition for human survival.” (Encyclopdia of the Orient)

Bijna 12.000 telefooncellen verdwijnen (tijd) - Het merendeel van de bijna 14.000 telefooncellen van Belgacom in ons land wordt afgebroken. Bij de invoering van de nieuwe telecomwet, later dit jaar, verdwijnen er meteen 4.000. Mettertijd, gekoppeld aan de verspreiding van de gsm, zakt het aantal naar 2.000. In maart 2004 baatte Belgacom 13.836 telefooncellen uit. Dat waren er in 1999, op het piekmoment, nog 18.000. De snelle verspreiding van de gsm deed het aantal afkalven. Om dezelfde reden en door vandalisme is de grote meerderheid van de resterende publieke telefoons verlieslatend.

(de Tijd - juli 2004) Met de introductie van de iPod had het Amerikaanse Apple in 2001 een 'killerapplicatie' in handen. De iPod was de eerste kleine muziekspeler met een harde schijf, die genoeg opslagcapaciteit bood voor duizenden muzieknummers. Door zijn opvallende minimalistische ontwerp werd de iPod een gewild luxueus modeartikel. Modehuizen als Prada en Gucci ontwierpen speciale tasjes die net zo duur zijn als de iPod zelf. Autofabrikanten als BMW integreerden in het stuur van hun nieuwste automodellen speciale bedieningsknoppen voor de iPod. Ondanks de luxe-uitstraling blijkt Apple een massaproduct op de markt te hebben gebracht met meer dan 800.000 verkochte iPods per kwartaal, waarmee het verreweg marktleider in de wereld is. De afgelopen jaren hebben concurrenten tientallen soortgelijke en in veel gevallen zelfs opvallend nagemaakte apparaatjes op de markt gebracht, waaronder Philips, Creative, Rio en Samsung. Maar geen enkele heeft de iPod van de troon weten te stoten.

IP Datacasting: Bringing TV to Mobile Phones IP datacasting is the groundbreaking technology and business system that will bring about the widespread adoption of mobile phone TV. This technology, a combination of digital broadcasting and Internet protocol, is called IP datacasting over DVB-H (Digital Video Broadcast - Handheld) or simply IP datacasting. In addition to delivering a new form of multimedia enjoyment to consumers, IP datacasting opens up significant new market opportunities for the telecommunications, broadcasting, and media sectors.

Schermen, overal schermen, steeds meer schermen die in beweging komen.

Ik ben god. Ik en de anderen: we zijn overal en altijd bereikbaar. Ieder op zijn commando. Blijf van mijn lijf als ik je niets vraag. Ik heb een online Securitas ingebouwd.

De digitaal levende consument leeft echt.

Rechtstreeks verbonden. Draadloos. Als het niet LIVE kan, neem ik je op. We zijn een clubje, een netwerkje, een beweginkje

De beste communicatie zal die zijn die mij, op het juiste moment, de juiste plaats op de meest verleidelijke manier relevante informatie bezorgt. Info die ik zoek of graag wil horen. Wie mij niet kent, krijgt dat niet voor mekaar. Om mij te leren kennen zal de zender beetje bij beetje een portret van mij moeten bijhouden ... in een database. 8

In heel dat interactieve communicatieproces is wat ù zegt, minder belangrijk dan wat uw bezoèkers òver ù zeggen. Mensen vertrouwen uw verhaaltjes niet meer. De onze ook niet. Die van de politici ook niet.

34% van de UK jongeren heeft een eigen site. Ze evangeliseren volop.

Doe het voor mij alleen. En ik stuur het wel door. Ik wil meemaken en mee maken. Deel me mee. Deel met mij. En bij uw Centrum Voor Cultuur wil ik ook achter de schermen kijken. Ik wil alles weten.

“In the future everybody will be famous for 15 minutes” (Andy Warhol)

Tremor is a marketing service - powered by The Procter & Gamble Company - that develops teen word-of-mouth marketing programs. We’re in the business of helping companies in industries like entertainment, fashion, music, food and beauty reach out to the teen market and develop successful word-of-mouth advocacy among teenagers. By mixing traditional marketing principles with measurability, Tremor has been able to offer breakthrough insights into the world of word-of-mouth advocacy among the teen audience. Today, the Tremor Crew is made up of over a quarter of a million influential teens from across the U.S. Our Members help develop product ideas and marketing programs that teens want to talk about. So far, we've executed breakthrough campaigns for many P&G brands and several external clients as well. If your company is interested in working with Tremor, please click here for more info.

Meer kijken, minder lezen. Meer luisteren, minder lezen. Klank blijft klinken. Bewegende beelden die zelf bewegen brengen me in beweging.

James O. Prochaska . Transtheoretical Model of Change. Director of Cancer Prevention Research Consortium and Professor of Clinical and Health Psychology at the University of Rhode Island. He is the author of over 100 publications, including three books, Changing for Good Systems of Psychotherapy and The Transtheoretical Approach. He is internationally recognized for his work as a developer of the stage model of behavior change.

Transtheoretical model of change Model of behavior change, which has been the basis for developing effective interventions to promote health (cultural. ed) behavior change. The Transtheoretical Model is a model of intentional change. It is a model that focuses on the decision making of the individual. Other approaches to health (culture. ed) promotion have focused primarily on social influences on behavior or on biological influences on behavior. The model involves emotions, cognitions, and behavior. This involves a reliance on self-report.

The Transtheoretical Model construes change as a process involving progress through a series of five stages. Precontemplation Contemplation Preparation Action Maintenance

8 1. Weet uw doelgroep min of meer dat u bestaat. Kennen ze uw naam? 2. Weet die doelgroep iets / een beetje / veel over wat u doet. Of slaat ze de bal mis? 3. Ze kennen u, maar koesteren ze ook een of andere sympathie voor u. Of laat u hen koud? 4. Slaagt er u er niet in hen naar uw CvC te laten afzakken. 5. Hoeveel mensen zijn er die één keer komen en dan nooit meer? 6. Slaagt u erin mensen steeds weer opnieuw bij u over de vloer te krijgen? 7. Komen ze zonder dat u ze moet vragen te komen 8. Maken ze gratis en gepassioneerd voor u reclame.