Power up your fundraising

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
RECLAME OP INTERNET ASCC Clubmiddag 15 april 2014.
Advertisements

Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Een eerste kennismaking Julia Kool en Johan Hahn 9 October 2010
Sponsoring Sponsoring Welkom bij de workshop Astrid en Miek Meldpunt Vrijwilligerswerk.
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
Social media als kwaliteitsinstrument voor de eerstelijn: ‘Verbeterjezorg’ November 2012 Olof-Jan Smits Voorzitter Stichting XS2CARE.
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 2: Doelen en doelgroepen.
SuccesfactorindicatorTargetActie Omzet Omzet per link/ advertentie100 EUR1.Bedrijven advertenties laten plaatsen 2.Online bedrijven/ websites benaderen.
DONEREN EN LEGATEREN FONDSENWERVING VAN DE WIEG TOT OVER HET GRAF.
Strategie Social Media.  Waarom iets met Social Media gaan doen?  Waarom is het belangrijk eerst een strategie te ontwikkelen?  Schakel een deskundige.
Welkom bij workshop IV Hoe zorg ik voor voldoende opdrachtgevers?
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
Succesvolle websites Van bezoekers naar klanten. Hoe succesvol is uw website?
Workshop Fondsen werven
Evenementencommissie RCU Zwolle
Webinar 22 april 2011 start: uur fondsenwervende internet tools Stichting GeefGratis gratis* aangeboden (gedoneerd) en te gebruiken door non-profits.
Workshop Sponsorwerven. Fondsenwerven Geweldig! Jij kunt door middel van deelname en fondsenwerven het leven van Amsterdamse dakloze honden aanzienlijk.
Online marketing Expert (in een week)
Loyaliteit begint met een warm welkom
Middelen voor je buurtproject 21 maart Sessie 1.
Van eenmalige bezoeker naar structurele donateur Hans Broodman en Balt Leenman Congres Podiumkunsten, Dordrecht dinsdag 19 mei 2015.
Webteksten en SEO Wat hebben zij met elkaar te maken?
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
Zo doen we dat op De Wissel. Inhoud  Onze visie  Onze doelen  Afspraken  Tips  Facebook  Twitter  Youtube  Tot slot.
Prokkelweek maandag 6 t/m zaterdag 11 juni 1 week als voorbeeld voor de rest van het jaar.
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Eindpresentatie Digital Marketing
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Aan de slag met haarlemmermeervoorelkaar.nl een praktische handleiding Stap 1. Aanmelden Ga naar
SEO Kateryna Glushak en Saartje Van Broeckhoven. Wat?  Search Engine Optimization  Zoekmachineoptimalisatie  Techniek om website hoger te laten scoren.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Speciale Catering Wens Inhoud  Canvas  Persona  Customer journey  Usability advies  FAQ  Internet score card  Boekpresentatie  Reflectie.
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
Welkom in “de Bovenkamer”
Maak je website beter vindbaar!
Meer communiceren met een klein budget
Mediawijsheid competentie:
Contentplan sociale media #GR18 Voorbeeld
Campagneplan Fiets Telweek 2017
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Sociale media inzetten
Become aware (Verzamel slide voor de presentatie)
Social Media & Sport Deel I
Instrument voor ontmoeting, een verbonden buurt en meer:
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
Mediawijsheid competentie:
© UNIEK IN DE KLAS.
Van Opdracht tot Website
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
TRADITIONELE MEDIA TRADITIONELE MEDIA
Binnenkort start hier het webinar Facebook Marketing voor je groep - Deel II: ‘Je Scoutinggroep op Facebook’
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Welkom bij het leernetwerk Ouderen in het Vizier!
TRADITIONELE MEDIA TRADITIONELE MEDIA
Toekomstvisie Scouting Nederland
Inleiders: Bart Muller Paul Eijgendaal
INZET VAN DIGITALE MEDIA VOOR PUBLIEKSBEREIK
Social media voor statenleden/politici
Website maken Jente van der Mei.
Vormingplus Limburg vzw
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
DE TOEKOMST VAN ONLINE FONDSENWERVING
EXPERIMENT SHEET A/B TEST
Hans Broodman Nassau Fundraising De Toekomst van Fondsenwerving
Transcript van de presentatie:

Power up your fundraising Van 50 naar 500 donateurs Power up your fundraising Welkom 😀

Wie we zijn: Joyce en Marjolein FC Marjolein

Wat komen we doen? stoomcursus particuliere fondsenwerving wie ken je al? hoe behouden hoe zet je dit in voor werving particuliere donateurs? jullie mogen zelf aan de slag! Bedanken, Betrekken, Behouden Vooruit kijken Randvoorwaarden Monitoring Van 50 naar 500 donateurs

Koester wat je hebt [Joyce]

Stap 1: Bedanken Betrekken Behouden Bedanken: altijd! Betrekken: wat gebeurt er met jouw donatie? Informeer in voor- en tegenspoed. Wist je dat: Het behouden van donateurs minder kostbaar is dan het werven van nieuwe?

Stap 1: Bedanken Betrekken Behouden Creëer een centrale plek om met je donateurs te communiceren, bijvoorbeeld Facebook of Instagram of een e-mail nieuwsbrief Voordelen van sociale media: 1 bericht = groot bereik dialoog Of heel persoonlijk: gewoon even bellen! Donateur wordt ambassadeur 😍

Oefening 💪 In tweetallen: Schrijf een persoonlijk bedankbriefje naar aanleiding van je meest recent ontvangen donatie.

Stap 1: Bedanken Betrekken Behouden Handige links: https://fondsenwerving.org/blog/2017/3-voorbeelden-van-waarde-creeren-voor-de-donateur inspirerende bedanktvideo en andere ideeen voor het bedanken van donateurs https://www.kentaa.nl/nieuws/4-manieren-om-je-achterban-te-bedanken 4 manieren om je donateurs te bedanken https://www.smartconnections.nl/persoonlijke-benadering-fondsenwervers/ over het belang van persoonlijk contact met je donateurs

Groeien

Stap 2: Randvoorwaarden Ben je er klaar voor? techniek op orde (online betalen, beveiliging) data-opvang op orde (AVG, Telecommunicatiewet) communicatiekanalen up to date (social media, website, nieuwsbrief) Wat ga je vertellen? jaarkalender wordt contentkalender beeld en verhalen verzamelen welke activiteiten heb je op de planning?

Oefening 💪 Vul de jaarkalender met activiteiten of gebeurtenissen die je verwacht. Bijvoorbeeld: de start van de bouw, een reis naar je project, een ontmoeting met een sponsor, een belangrijke vergadering, een vergunning die wordt verleend. Deze activiteiten worden leidend voor je communicatie en fondsenwervende activiteiten.

Stap 2: Randvoorwaarden Handige links: https://www.kleinegoededoelen.nl/avg-voor-kleine-stichtingen/ toolkit AVG https://www.issuekalender.nl/ voor nationale en internationale dagen rondom thema’s blog: https://www.getbright.nl/blog/5-tips-contentkalender/ over het opstellen van een contentkalender https://mailchimp.com/ voor een gratis en eenvoudig te bedienen e-mailnieuwsbrief tool

Van 50 naar 500 [Joyce]

Stap 3: Van 50 naar 500 Aan wie ga je het vertellen? nieuwe doelgroepen Hoe ga je je verhaal vertellen? (nieuwe) kanalen Hoe leer je geïnteresseerden kennen? leadgeneration

Oefening 💪 In tweetallen: Wat is het profiel van je huidige donateurs? Welke doelgroepen passen hier het beste bij? Denk aan: interesses, geografische kenmerken, hobbies

(Nieuwe) kanalen Event, veiling, bring-a-friend, presentatie Member get member Stoppers in h-a-h bladen Crowdfunding SEO, SEA en paid ads Website Youtube ... Tip: Zorg voor een concreet en aansprekend verhaal en een duidelijke donatiepagina met geefladder.

Oefening 💪 Bedenk in tweetallen 5 nieuwe acties die je kan inzetten om je nieuwe doelgroepen te bereiken. Bijvoorbeeld, inzet van (social) advertenties, SEO, SEA, member-get-member, bijeenkomsten. Noteer deze acties op je jaarkalender.

Geefladder Voorbeeld: http://nieuwesite.spottanzania.nl/d oneer-nu https://www.learnfoundation.nl/don eren/online-doneren

Oefening 💪 Ontwikkel een geefladder van (één van) jouw projecten.

Stap 3: Van 50 naar 500 Handige links: https://www.facebook.com/business/help/717368264947302 doelgroepen selecteren bij Facebook https://sstroop.nl/succesvol-adverteren-facebook/#.XYtdnpMza1s over adverteren op Facebook https://studiomaestro.nl/facebook-diavoorstelling-advertentie-de-voordelen-het-stappenplan-tips-en-meer/ over hoe je een Facebook advertentie inzet een voorbeeld van een update vanuit het veld, grotendeels gewoon met de telefoon gemaakt: https://www.youtube.com/watch?v=EC6jM_t1JT0

Stap 4: Monitoring Maak je doelstellingen meetbaar: key performance indicators (kpi’s) Dashboard Bijvoorbeeld, aantal nieuwe donateurs, aantal aanmeldingen voor je nieuwsbrief, aantal FB likes of website bezoekers. Meten = weten Voorbeelden van KPI’s in de handout Donateurs [Marjolein]

Handige links: Stap 4: Monitoring https://analytics.google.com/analytics/web/provision/?authuser=0#/provision over Google Analytics, gratis je website en resultaten analyseren https://analytics.facebook.com Facebook analytics

Vooruit kijken [Joyce]

Stap 5: En nu? Bepaal je meerjarenstrategie (wat en waarom wil ik bereiken) Bepaal je doelstellingen voor komende jaren (wat wil ik bereiken over X jaar?) Bepaal je marketingbudget (wat heb ik nodig?) Maak een meerjarenplanning (hoe ga ik het bereiken) Na deze stap weer terug naar stap 1 - behouden, terugkoppelen,...

Oefening 💪 Vul de jaarkalender voor de komende 2 jaren in, in grote lijnen: welke doelen wil je behalen met de stichting? welke middelen heb je hiervoor nodig? welke werving past hierbij?

En opnieuw…. Bedanken, Betrekken, Behouden Vooruit kijken Randvoorwaarden Monitoring Groei [Marjolein]

Vragen?

✎ info@joycesmeltink.nl ✆ 06 14 85 61 15 ✎ marjolein@fcmarjolein.nl ✆ 06 52 66 11 58 https://www.nsgk.nl/actueel/nieuws/bericht/vrijwilligers-bedankt-1