De website.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
HET DIGITALE ARBEIDSPLEIN Het Digitale Arbeidsplein is een website ontwikkeld in het kader van het project “Zelfmanagement van de eigen loopbaan” van MeijerConsult.
Advertisements

Online strategie - Websites in 2012 Info dag - 15 Maart 2012.
Handboek verzenden van Nieuwsbrief Caribbean.nl 12 september 2012 •Ga naar CMS •Kies Nieuwsbrief Caribbean.nl.
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Analyse klantgerichte websites
Uiterlijke structuur aanbrengen
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Workshop Zoekmachine optimalisatie workshop internet marketing
Marktonderzoek Danneels
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 2: Doelen en doelgroepen.
PreSoft [relatiebeheer] Het centraal beheren van relaties en contactgegevens is de basis voor veel dagelijkse werkzaamheden. PreSoft [relatiebeheer] is.
Welkom bij de cursus Handig met Internet! Handig met Internet -Wat doet u al met internet? -Wat wilt u nog meer met internet doen? -Hoe kunt u beter.
Google Analytics. Google Analytics: waarom Google analytics meet hoeveel mensen er op de site komen, brengt in beeld wat we weten van dit mensen en wat.
Handreikingen Voor de C-kandidaat
THEORIE LEESVAARDIGHEID IN BEELD
het bouwen van een website
Geen natuurlijke kleur. Het moet groen,bruin, zandkleurig etc. zijn. Maar geen blauw. Logo en plaatjes van het bedrijf.
Aan de slag met weblogs Pierre Gorissen 14 juni 2005.
AMARANTIS EXAMEN Medewerker Marketing Communicatie.
Succesvolle websites Van bezoekers naar klanten. Hoe succesvol is uw website?
Bezoekersgerichte teksten
Communicatie en Digitale media, Hogeschool Rotterdam.
saMBO ICT Vrijdag 30 januari 2015
(Her)Schrijven voor het web Is schrijven voor het web anders? Voordat we schrijven… Basisprincipes schrijven voor het web.
MM2 webcommunicatie Mijn gegevens:
Webteksten en SEO Wat hebben zij met elkaar te maken?
Iedereen gebruikt social media.
Training Webrichtlijnen Maar moet je je als webredacteur aan houden?
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 2. Adwords.
Tekstverklaring Hoe doe je dat?.
Examen schrijven Kan de volgende tekstsoorten bevatten:
BANNERS EN BUTTONS Beppie Jansen, Nathalie Hagen, Angela Voortman.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Basics SERP = Search Engine Results Page Betaalde resultaten = SEA Natuurlijke resultaten = SEO Search Engine Optimization SEO is een lange termijn verhaal.
Verbeter de vindbaarheid van je verenigingswebsite Samantha van der Werf.
1. 2 Storytelling Geen mooie marketing praatjes: maar de authentieke menselijke stemmooie marketing praatjes.
Speciale Catering Wens Inhoud  Canvas  Persona  Customer journey  Usability advies  FAQ  Internet score card  Boekpresentatie  Reflectie.
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
Online Marketing Plan Search Engine Optimalisation OW 3.
Google Oude situatie Dit is wat er is gebeurd.
Gids door Doccle Doccle. De Cloud 2 1.Wat is de Cloud? 2.Voordelen van de Cloud 3.Nadelen van de Cloud 4.Doccle is geen cloudapplicatie.
Surfen op het internet Basisbegrippen
Internetmarketing in de toeristische sector TORECO
Maak je website beter vindbaar!
Google Analytics Statistieken over je website
Opdracht Nederlands Je doet in een groepje van vijf personen een klein literatuuronderzoek. De uitkomsten van dit onderzoek beschrijf je in een verslag.
ONDERWIJSKUNDE INTRODUCTIE WIKI’S
Lezen H1 t/m H3 In deze PowerPoint: Op onderwerp: Op leesstrategie:
Beginnen met SEO SEO webinar Alon Bromet & Robbert Kleijwegt
Wouter Lamme “Vindt de beste online supermarkt!”
Alinea’s, inleiding, middenstuk en slot
Direct les 4 C-propedeuse, studiejaar , blok 2
Van Opdracht tot Website
Binnenkort start hier het webinar Facebook Marketing voor je groep - Deel II: ‘Je Scoutinggroep op Facebook’
De indeling van teksten
Hoe schrijf je een recensie?
Recensie schrijven Klas 1e , RSFN.
Principes van digitale communicatie
INZET VAN DIGITALE MEDIA VOOR PUBLIEKSBEREIK
Player of creator? door Mark Grasmayer.
Player of creator? door Mark Grasmayer.
Maak een site en onderscheid
DRIE pilaren van Een gebruikersgerichte website
Marketing en zoekmachines
Het internet als reclamemedium
Customer service & Relatiemanagement
Marketing in sociale media
Pers, pr en tekst schrijven
Direct marketing.
Transcript van de presentatie:

De website

Waarom een website? Zonder website laat een bedrijf de hele c2b kant van de communicatie schieten Klanten kunnen het bedrijf niet vinden: minder verkopen Website geeft antwoord op zoekvragen van klanten Website ondersteunt het koopbeslissingsproces

Soorten bedrijfswebsites Statisch visitekaartwebsite: één of twee pagina’s met contactgegevens brochurewebsite: door te bladeren, maar niet interactief Dynamisch makkelijk bij te houden, meestal met CMS (content management system) cataloguswebsite: werkt met database, makkelijk zoeken webwinkel Corporate website: over de onderneming zelf Intranet: voor het personeel Extranet: deel van de website afgeschermd met inlogcode

Verzorging website Website = samenhangend geheel van webpagina’s Thuispagina: centrale pagina, maar lang niet altijd de eerste kennismaking Landingspagina: waar een klant terechtkomt naar aanleiding van zoekactie URL logisch opbouwen, herkenbaar Lay-out past bij de doelgroep, aantrekkelijk, goed verzorgd Pagina’s simpel en overzichtelijk, gedoseerde informatie, up to date Goede zoekfunctie, eventueel filterfunctie Duidelijk taalgebruik Pagina’s laden snel Geeft reden om terug te komen Snel antwoord op vragen (FAQ, contact of chat) Opent in alle browsers en apparaten

Webwinkel Extra eisen vertrouwen (beveiliging, keurmerk, duidelijke informatie, feedback tijdens aankoopproces, bekende betaalmogelijkheden) laat gebruikers aan het woord (recensies) mogelijkheid voor productvergelijking duidelijk over verzendkosten en levertijd bij bezorging ook afhaalmogelijkheid zichttermijn: veertien dagen bedenktijd, behalve voor reizen, artikelen die snel verouderen, maatartikelen en diensten die direct ingaan Vraag klanten om recensie te schrijven op vergelijkingssite

Tekst voor de website Vluchtige lezers, snel aandacht pakken Structuur Kopjes Belangrijkste woorden vet, niet te veel Eerste alinea: korte samenvatting of conclusie Eindig met uitnodiging tot actie Lay-out: korte alinea’s met witregel ertussen Niet te lange zinnen, correct en actief taalgebruik Gebruik zoekwoorden, verspreid door de tekst Links: op het zoekwoord Geen verwijzingen, maar links Getallen in cijfers, alleen afkortingen die we in spreektaal gebruiken

Conversie Conversiegraad = % bezoekers dat tot de gewenste actie overgaat kan aankoop zijn, maar ook b.v. inschrijven voor nieuwsbrief, verzoek om informatie Conversietrechter (customer brand journey) van zoeken naar landingspagina, naar informatie, eventueel naar verlanglijst, naar winkelwagen, naar aankoop Call to action buttons (b.v. die winkelwagen) Website testen met panel Of a/b test: twee versies maken, via analytics programma nagaan welke het beste scoort

Web analytics Bekendste programma Google Analytics, gratis Wat je ermee kunt nagaan: aantal bezoekers, aantal unieke bezoekers, aantal per pagina surfgedrag per bezoeker, aantal pagina’s, gemiddelde tijd op de site hoe de bezoeker naar je site kwam waar bezoekers zich ongeveer bevinden weigeringspercentage conversiegraad Werkt alleen goed voor bezoekers die cookies accepteren

Mobiele apparaten Twee mogelijkheden resolutie en pagina-indeling past zich automatisch aan aan kleiner scherm aparte website voor mobiele apparaten, browser schakelt automatisch over Extra eisen aan mobiele site nog korter dan kort geen Flash snel laden nog belangrijker Extra mogelijkheid: QR-code, Layar-code