Opleiding: Toegangsinstellingen van de patiënt tot zijn gezondheidsgegevens 22 januari 2019.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hengelo, 27 februari 2013 Mr. Lydia Janssen
Advertisements

Juridische aspecten van eHealth Startconferentie INPREZE 25 juni 2013 mr. dr. Anton Ekker.
De juridische kant Hoe zit de uitwisseling van patiëntgegevens juridisch in elkaar; wat mag er wel en wat mag niet? Eric Schreuders Net2Legal Consultants.
Geef uw zorgverlener toestemming voor het delen van uw medische gegevens! Informatiefolder gegevensuitwisseling voor zorgconsumenten in Zuid-Holland.
‘Medicatieoverdracht vanuit patiëntenperspectief; waar hebben patiënten behoefte aan?’ Sytze Geursen adviseur.
Pilot Loondispensatie Oktober •Aanleiding aanmelding / deelname pilot •Doelgroep •Toegangstoets •Uitgangspunten - ontwikkelingen •Huidige status.
Informatie en gebruikershandleiding versie 3.0 Mei 2010 Arthur Kleijn
Medico-legale status van richtlijnen
DSH : praktische afspraken Leuven 2 februari 2009.
Rooster Generator Voor Huisarts Posten
Automatic Delivery Rewards Tutorial. Wat is ADR? Automatic Delivery Rewards (ADR) is voor u de gemakkelijkste manier om uw favoriete producten te ontvangen.
Invullen e-profiel Ga naar
25/11/2008 Presentatie FANC/Bel V INES Nieuwe manual en evoluties in Belgi ë Caroline van Ertbruggen FANC.
Ministerie van Onderwijs en Vorming Agentschap voor Onderwijsdiensten (AgODi) AgODi Opleiding voor schoolsecretariaten
Economic Operators Registration and Identification
Voorontwerp van wet “Diverse bepalingen”, hoofdstuk “Administratieve vereenvoudiging” Deel “Rijksregister”
Het veilig uitwisselen van elektronische patiëntengegevens.
Hoofddocent gezondheidsrecht KULeuven,
Codering Medische Gegevens (MG-MZG)
De Patiëntenrichtlijn
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Klik op de berichtenbalk op Bewerken inschakelen,
WebHIS Call Manager 3.5.
INZAGERECHT EN ELEKTRONISCH MEDISCH DOSSIER
7/8/00 XIIIe Wereldcongres Medisch Recht1 DE INFORMATISERING VAN DE MEDISCHE DOSSIERS EN DE BESCHERMING VAN DE PERSOONLIJKE LEVENSSFEER Philippe VanLangendonck.
Order IT v1.03 (01/03/2005) Order IT V Order IT v1.03 (01/03/2005) Opstarten De client applet wordt opgestart vanuit een html pagina in een browser.
Reportmanager Eenvoudig en snel inzicht in hoge verbruikskosten
Werken in K.U.Loket Syllabi. 1 ZoekmogelijkhedenVolledige lijst opvragen is ook mogelijk, maar kan lang duren Start in K.U.Loket de toepassing “mijn syllabi”
E-Government binnen de sociale zekerheid
1.Klik in het hoofdvenster van Lync op het tabblad Chatruimten. 2.Typ in het zoekvak de naam van een ruimte of een of meer trefwoorden. De overeenkomende.
Laten doen Jalp is ook uit te breiden naar een ‘sociaal loket’, een loket waarbij de drie decentralisaties samenkomen. Standaard wordt in het sociaal.
Instructie systeem: organisatiedeel Klik op button ‘aanmelden organisatie' op
Dordrecht Open Data Nu écht aan de slag! Dordrecht, maart 2015
Subsidie individueel vervoer:
Innovaties opschalen, het kan Op dit moment > 3 miljoen apps beschikbaar, waarvan 5% in categorieën Health en Medical Bron:
SAN Uniforme Verantwoording Eerstelijns diagnostiek Relatiebijeenkomst Zorgverzekeraars – SAN 27 mei 2015 Sanne van Rumpt SHO Centra voor medische diagnostiek.
Het zoek van onderdelen verbeteren?
Wet werk en zekerheid stand van zaken Lezing masteropleiding Leiden 10 september 2015.
1 i-Learn 2 Inloggen via ilearn.fopas.be met uw InFoPas codes.
EBox Burger Presentatie voor de Provinciale Ontmoetingen van de POD MI - herfst
Aanpassingen PLDA 1/5/2016. Entrepots AV terugbetaling BOD Summiere aangifte voor tijdelijke opslag Overzicht.
DE NIEUWE RECHTSPOSITIE- REGELING Infosessie poetsdienst seniorenzorg 7 juli 2011 en 8 juli 2011.
On(der)wijs archief Archiefpraktijk op de Haagse Hogeschool.
Decentralisaties en gegevensverwerking. Even voorstellen Henk Wolsink Teamleider Algemeen Juridische Zaken gemeente Hengelo Adhoc werkgroep privacy provinciebreed.
D E M O N S T R A T I E E D U C A T - V V O O R H E T V O O R T G E Z E T O N D E R W I J S E N R O C ' S 2.
B1 GOOGLE FORMS Lieven Vananderoye. Google Forms: Doelstellingen 1.Je kan een nieuw formulier aanmaken. 2.Je kan een verschillende vragen opstellen,
1.Account aanmaken 2.Eerste stappen van je profiel 3.Profielgegevens beheren 4.Vrienden zoeken en toevoegen 5.Pagina's en groepen toevoegen 6.Je startpagina.
SharePoint Alles over versiebeheer In de Private en Public cloud.
Voor wie is de Who? En wat moet de bibliotheek er mee?
Recht op leerlingenvervoer:
Gebruik van e-health functies binnen Windoc
De rechten en Verantwoordelijkheden in Jean-Marc Van Gyseghem
Auvesta Affiliate validatie
Het verwijzingsrepertorium Implementatie van het project "Hubs-Metahub" 1.
SharePoint Versiebeheer
AP6 : Delen om samen te werken
Gegevensdeling via de hubs iShare conferentie 12/11/2015
De digitale Omgevingsvergunning verkavelingen en bijstellingen verkavelingen December 2017.
Opt-in Herman Levelink.
Subsidie individueel vervoer:
Gebruikerstraining Digitaal Doorstroomdossier Regio Rijnmond
Het Delen van patiëntgegevens
Webinar SharePoint Standaard Werkstromen
3de betalende / MyCareNet
Mediprima en Dringende Medische Hulp
Studiedag Veilig organiseren van sportieve evenementen
ProjectWise Workshop Back to Basic.
Tweefactor authenticatie wijzigen bij SMS methode uitzetten
Informatiebijeenkomst Juriconnect
Transcript van de presentatie:

Opleiding: Toegangsinstellingen van de patiënt tot zijn gezondheidsgegevens 22 januari 2019

Toegang van de patiënt tot zijn sumehr

Nieuw Vanaf nu heeft de patiënt standaard toegang tot de inhoud van sumehr's gepubliceerd sinds 15/01 als de huisarts geen instellingen heeft gewijzigd. Patiënten hebben toegang tot gepubliceerde sumehrs vanaf 15 januari 2019. Oude sumehrs zijn niet standaard toegankelijk voor de patiënt. De instellingen voor het beheer van de patiëntentoegang tot zijn sumehrs zijn ALLEEN aanpasbaar via het webportaal

Toegang van de patiënt tot zijn sumehr Bent u het ermee eens dat al uw patiënten toegang hebben tot hun sumehrs gepubliceerd vanaf 15 januari 2019? Bent u het ermee eens dat al uw patiënten toegang hebben tot hun sumehrs gepubliceerd vanaf 15 januari 2019? U hoeft niets te wijzigen Wilt u dat geen van uw patiënten toegang hebben tot hun sumehrs gepubliceerd vanaf 15 januari 2019? Wijzig dan de instellingen via het webportaal OPGELET: De keuze van uw instellingen is van toepassing voor uw hele patiëntenbestand. Wilt u dat geen van uw patiënten toegang hebben tot hun sumehrs gepubliceerd vanaf 15 januari 2019?

Inloggen op het webportaal van het BGN

Wat de patiënt via zijn webportaal ziet

Een specifieke sumehr voor een specifiek patiënt vrijmaken Zoek voor uw patiënt de sumehr dat u vrij wilt maken. Klick op « beheren »

Ziekenhuisdocumentenvrijgeefbaar door de behandelende arts

Algemene regel voor ziekenhuispublicaties beslissen welke documenten al dan niet op het Brusselse Gezondheidsnetwerk zullen gepubliceerd worden Publiceren in het algemeen 4 soorten documenten: consultatierapporten, ontslagbrieven, laboresultaten Medische beeldvorming Bepalen of en hoe de patiënt er toegang tot heeft Ja Nee Na een bepaalde termijn Vrijgeefbaar door de behandelende arts => Er kunnen verschillen zijn tussen instellingen!!!

Vrijgeefbare zienkenhuisdocumenten door de behandelende arts

Het vrijgeven van documenten Manuele wijze: elk document apart vrijgeven via webportaal) met de status « Vrijgeefbaar door de BA » Na een termijn van 30 dagen » Automatische wijze: Elke keer dat er een sumehr voor deze patient op het BGN wordt gepubliceerd, worden alle documenten met de status « door de BA vrijgeefbaar » en «  na een termijn van 30 dagen » automatisch vrijgegeven.

Hoe geef ik een ziekenhuisdocument vrij?

Op het webportaal inloggen (uitsluitend!) Zoek voor uw patiënt het document dat u vrij wilt maken. Klick op « beheren »

Wat is de verantwoordelijkheid voor de behandelende arts die een document vrijgeeft? Het huidige wettelijke kader is onduidelijk omdat de wet niet werd geschreven in de kader van een elektronische uitwisseling van gezondheidsgegevens Abrumet beveelt aan om voorzichtig om te springen met de optie voor het vrijgeven van de ziekenhuisdocumenten. Het wordt aangewezen om dit op een manuele manier aan te zetten, dwz documenten vrijgeven via de één per één mogelijkheid Controleren of … de patient in staat is om de info over zijn gezondheidstoestand te krijgen, er geen therapeutische uitzondering is, er geen gegevens betreffende derden zijn. Naar aanleiding van de workshop, lanceerde Abrumet een enquête om de bevoorrechte actiepunten in kaart te brengen voor de patiëntentoegang tot zijn gezondheidsgegevens. Dit juridische aspect wordt beschouwd als een potentieel actiepunt.

Wat ziet de patiënt op het webportaal?

Welke arts heeft een specifiek document geraadpleegd?

Welke arts heeft een specifiek document geraadpleegd?

Welke arts heeft het dossier in het algemeen geraadpleegd?

Enkele cijfers

737.527 ingeschreven in 2019 Source: Abrumet indicators (de Janvier à Dec) este es el titulo

Source RSB graph este es el titulo

Source RSB graph este es el titulo

Source RSB graph este es el titulo

Number of GP’s who have consulted/published 100+ / 1+ documents   100+ Publications 1+ Publication 100+ Consultations 1+ Consultation 2014 4 29 8 107 2015 51 198 35 388 2016 169 529 240 1411 2017 285 764 875 2779 2018 415 908 1883 4335

Ter uw beschikking FAQ v/h BGN Video tutorials Opleidingen op eHealthacademy FAQ v/h BGN