Engels Compenseren strategieën Compenserende strategieën

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
informatie-avond groep 5
Advertisements

Zakelijk telefoneren Niveau 2 Kerntaak 2.
University of Cambridge & Titus Brandsmalyceum Oss PRESENT
Communiceren Leidinggeven Blz. 53.
Zakelijk Schrijven II college 1, week 1
Welkom in groep 4B!.
Didactiek procesgerichte aanpak
Informatieavond Groep 5
Ouderavond 10 september 2013.
1 Overdragen van Informatica-Onderzoek Ad Feelders Blok 4, 2010/11.
Schrijven in passende stijl
Taalstoornissen bij Fronto-temporale dementie
Wanneer én hoe moet uw leerling aan de reken- en taleneisen voldoen?
Nederlands Gymnasium Centraal examen 2011.
E XAMEN SAMENVATTEN 2010 II 1. Hoe luidt de beoordeling van de samenvatting? 2. Hoe ziet de samenvatting eruit?
Clusteroverleg groen ’11
AMARANTIS EXAMEN Medewerker Marketing Communicatie.
Visie: rapport en portfolio
Structureel Coöperatief Leren
Leidinggeven H3 Overleg Logistiek supervisor.
Ouderavond De Kameleon 15 april 2014
Een leesstrategie: toepassing
Deltion College Engels A1 Lezen [Edu/002] thema: Headlines can-do : kan het onderwerp vaststellen van korte berichten in een krant © Anne Beeker Alle rechten.
(Her)Schrijven voor het web Is schrijven voor het web anders? Voordat we schrijven… Basisprincipes schrijven voor het web.
Geïntegreerd werken met de vaardigheden voorbeelden.
Woordenschat groep 5, thema 6, les 5
Overdragen van Informatica-onderzoek Gerard Tel Blok 4, 2007/8.
voor familie en vrienden van
Leesmanieren. Leesmanieren Leesmanieren Zoekend lezen Oriënterend lezen Globaal lezen Precies lezen Studerend lezen Kritisch lezen.
Etalage Domotica. Afspraak met de klant maken Bereid samen het telefoongesprek voor. Voer het telefoongesprek Juiste toon spreken, duidelijk en verstaanbaar.
Welkom in groep 7C: Los Angeles
Informatie avond groep 3 14 september 2015.
(Voor)lezen is leuk!.
Het beoordelingscriterium ‘taalvaardigheid’   Anne Kerkhoff, FLOT Petra Lambrichs, OSO.
 Wiskunde  Nederlands  Frans  W.O.  Huiswerkplanner  Eindtoetsen, OVSG, naar het secundair  Website.
Voorlichting Examinering Cohort 2013 aanvullingen november 2015 Aanpassing cesuur Engels beroeps.
Studiemiddag TOETSING bij het vak Nederlands Malmberg 16 april 2013.
1 van 9 Hoofdstuk 9 Nederlands als tweede taal. 2 van 9 Achtergronden Migratie in Nederland o speciale aandacht voor NT2 is nodig o ook voor nieuwkomers.
Lezen en schrijven: 1+1=3 Conferentie Begrijpend Lezen 7 maart 2012 Eindhoven Paul de Maat.
Informatieavond groep 6, Gemaakt door: Christine Vogels Connie Deiss Yvette Mansveld.
Zwijsen. Echt anders … volledige les in leerlingmateriaal 3 organisatievormen mogelijk keuze leerkracht: zelfstandig of samen een verantwoord compacte.
1 van 16 Hoofdstuk 3 Mondelinge taalvaardigheid. 2 van 16 Mondelinge taalvaardigheid Deelvaardigheden: o Luistervaardigheid o Spreekvaardigheid o Gespreksvaardigheid.
Communiceren in de langdurige zorg. Wat is communiceren? Communiceren is: het overbrengen en ontvangen van een boodschap; het uitwisselen van informatie.
Groep 7. Dagprogramma (voorbeeld) Inloop Trefwoord Stil lezen Rekenen Spelling Eten.
Thema 4: Begeleiden van leerlingen met dyslexie Vakinhoudelijke begeleiding Moderne vreemde talen.
1 van 8 Hoofdstuk 7 Taalbeschouwing. 2 van 8 Wat is taalbeschouwing? Taalbeschouwing als vijfde domein naast lezen, schrijven, luisteren, spreken Taalbeschouwing.
Aan het einde van de avond heeft u een duidelijk beeld over het leerjaar van groep 6.
Communicatie Opletten, meedoen en meedenken
Informatieavond groep 5
Geïntegreerd werken met de vaardigheden
Deel 6: Lezen Hoofdstuk 2 Notulen 1.
Welkom in groep 6.
Informatie ochtend groep Informatieavond groep
SLB – Uitleg Examens 1VIBH sept-2016.
Informatie Groep 3.
Groep
Het Europees Raamwerk voor de moderne vreemde talen 2
Spreken en gesprekken 2.2 en 2.3 Schrijven 1.5 en 1.6 Grammatica 3.3
Spreken en gesprekken 4.1 en 4.2 Formuleren en stijl 3.3
Les 4 Schrijven 3.1 en 3.2 (let op: hoofdstuk 2 komt pas in periode 4 aan bod!) Spreken en gesprekken: 2.4 Grammatica en spelling: 3.4.
ERK Writing.
Studiemiddag inburgering
De zakelijke brief – schrijven 3.3
Vu Amsterdam 2019 Jan Mulder
Taal en Theorie les 3.4 Wat kan er misgaan bij het spreken, verstaan en lezen? Het proces van spreken Het proces van verstaan Afasie Dyslexie.
TAAL & THEORIE 3.3 Het spreken en begrijpen van taal
Succescriteria voor Spreekvaardigheid
Examen samenvatten 2010 II Hoe luidt de beoordeling van de samenvatting? Hoe ziet de samenvatting eruit?
Nederlands 1.1h. Je kunt informatie opzoeken
Frans Interactie-strategieën Interactie
Transcript van de presentatie:

Engels 1.1.6 Compenseren strategieën 3.1.6 Compenserende strategieën 1.1.5 Vloeiendheid en uitspraak 4.1.5 Signalen herkennen en interpreteren 5.1.5 Signalen herkennen en interpreteren 2.1.5 Coherentie 3.1.5 Coherentie 5.2.4 TV, video en geluidsopnames begrijpen 1.1.4 Interactie 1.2.4 Informatie uitwisselen 2.1.4 Vloeiendheid 3.1.4 Spelling en interpunctie 4.2.4 Instructies lezen 3.2.4 Vrij schrijven 4.1.4 Tekstlengte 5.1.4 Tekstlengte 5.2.3 Aankondigingen en instructies begrijpen 1.1.3 Grammaticale correctheid 2.1.3 Grammaticale correctheid 3.1.3 Grammaticale correctheid 1.2.3. Zaken regelen 3.2.3 Verslagen en rapporten schrijven 4.2.3 Lezen om informatie op te doen 4.1.3 Tekstindeling 5.1.3 Tempo en articulatie 1.2.2. Formele discussies voeren tijdens bijeenkomsten en vergaderingen 1.1.2 Woorden-schat, woordgebruik en coherentie 2.1.2 Woordengebruik en woordenschat 3.1.2 Woordenschat en woordgebruik 3.2.2 Aantekeningen maken en berichten formuleren 4.1.2 Woordgebruik en zinsbouw 5.1.2 Woordgebruik en zinsbouw 5.2.2 Als lid van een live publiek 2.2.2 Publiek toespreken 4.2.2 Oriënterend lezen 1.2.1 Informele gesprekken voeren 2.2.1 Monoloog houden 3.1.1 Onderwerpen 3.2.1 Schriftelijk corresponderen 4.1.1 Onderwerpen 4.2.1 Correspondentie lezen 5.1.1 Onderwerpen 5.2.1 Gesprekken tussen moedertaal-sprekers verstaan 1.1.1 Onderwerp 2.1.1 Onderwerp 1. Gesprekken voeren 2. Spreken 3. Schrijven 4. Lezen 5. Luisteren Engels