Gebruikersbijeenkomst Data.overheid.nl

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het gebruik van rijke casussen uit de praktijk van management
Advertisements

SAN themabijeenkomst patiënttevredenheid ‘Door Cliënten Bekeken’ Jan Benedictus, sr beleidsmedewerker ’12.
Zoeken met behulp van life events Joyce Karreman 9 februari 2010.
Warmte Koude Kaart en 3D model Den Haag
Energieslimme Communities Inge Wijgerse. Doel Smart Grids Koppelen van vraag en aanbod Piekscheren Nieuwe diensten Stimuleren duurzame energieopwekking.
Arbeidstevredenheid en prestaties
Welkom Kennisbijeenkomst ‘Vrijwilligersmanagement’
VORMINGSPROGRAMMA MOBIELE TEAMS  Perspectief teams/projecten Sept – nov 2012 THEMATISCHE GROEPSMEETING INTRODUCTIE SESSIES Minstens 3 stages in een buitenlandse.
Elftalbegeleiding seizoen 2013/14 Jeugdcommissie SV Eemnes Bijeenkomst SV Eemnes 27 september.
Let’s dance Over de ontwikkeling van een danseducatieve/therapeutische werkwijze gericht op empowerment bij kwetsbare jongeren. KIB november.
S T R A T E G I E Contentvoorstel Zet de conclusies van je onderzoek kort en krachtig in het midden van je papier (usp’s, met welke redenen/motieven en.
Werken met Nurse practitioners: “effecten van functie differentiatie op de grens van care en cure". Ik wil graag iets vertellen over mijn promotie onderzoek.
Klantentevredenheidsonderzoek Wat mag u verwachten ? Van Damme Marleen Afdeling Land en Bodembescherming, Ondergrond, Natuurlijke Rijkdommen Departement.
Strategische doelen van het hbo en de arbeidsmarkt Kees Zandvliet SEOR Erasmus School of Economics Presentatie voor de themabijeenkomst ‘Nieuw licht op.
workshop Veranderen: een noodzaak!? Verandering en vernieuwing leveren winst op.
16 juni 2011sia thematische impuls Thematische Impulsen (TI) Agenda Wat is een Thematische Impuls? Waarom Thematische Impulsen? Plaats binnen SIA Inhoud.
Hoofdstuk 4 – Gegevens analyseren
Lenvis: ideeën van gebruikers Efrath Silver.
KPA - Wilde Ganzendag Vergroot je succes, evalueer je project Den Haag 1 november 2008 Context, international cooperation Utrecht.
Coderen.
Retail Reinvented college week 5, 14 okt Fons van Kesteren
Verkenning Strategische personeelsplanning voor [uw organisatie]
INLEIDING ONDERZOEK MARKETING, MARKTONDERZOEK & COMMUNICATIE
OVERTUIGEN MET WOORDEN
VAARDIG SAMENWERKEN IN HET VRIJWILLIGERSWERK
Van Zelfbeschikking tot Toekomstperspectief 8 oktober 2015.
Woensdag Afstuderen. Even voorstellen ;-) Madeleine Meurs Site: med.hr.nl/meurm Kamer: MP L
De maatschappelijke opbrengst van de bibliotheek
Rotterdam, 00 januari 2007 Project 3 Vrijdag 21 november 2014 Verzamelen, analyseren en presenteren van gegevens.
© Mulier Instituut, Utrecht Belemmeringen om te sporten & bewegen Platform Sportdeelname, 12 november Remko van den Dool November 2015.
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Hogeschool Rotterdam, Opleiding Vastgoed & Makelaardij drs. ing. M.M.A. Scheepers Collegejaar college.
Klanttype doelgroep. Doelgroep: Een groep mensen met en gelijke behoefte. Eisen: De groep moet duidelijk een eigen behoefte hebben (afstemmen assortiment)
Plancyclus, les 2 Actualiteit
Organisatiecultuur “bestaat” niet, maar “ontstaat” steeds weer opnieuw als mensen met elkaar in de weer zijn. Organisatiecultuur.
ONDERZOEK NAAR PROFESSIONALISERING VAN EN DOOR LECTOREN 17 april 2014 Jaarcongres Vereniging Hogescholen, Den Bosch.
Verschillende rollen en stijlen
Kwalitatief interview(en) Maar waaróm geeft de respondent dat antwoord? Samen onderzoeken.
ClubMonitor. Algemeen Finance & admin. Lidmaatschapsvorm Sponsoring Hockeyvormen Families Communicatie Breedtesport Betaalde krachten Algemeen Andere.
1 Onze cliënten aan het woord – onderzoek naar cliëntervaringen Leekerweide en Ipso Facto Ipso Facto beleidsonderzoek Postbus AG Gouda T:
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Cliëntenraadpleging: focus op het verbeteren van de kwaliteit van bestaan Jeroen Zomerplaag NIZW Zorg.
Cliëntervaringsonderzoek Epilepsiecentrum Kempenhaeghe Sector Zorg & Dienstverlening Kwaliteitsdag VGN Door Esther Landsheer, MSc. Orthopedagoog.
ELRC Workshop in Den Haag, Nederland, Kunt U Bijdragen? 1.
ELRC Workshop in Den Haag, Nederland, Afronding, Conclusies en Afspraken 1.
Samenwerking De voordelen van geïntegreerd werken.
9/17/2016 Werksessie 3 Hoe meet je resultaten? Twee meter geluk Hoe meet je effecten? Martijn Bool / Hanneke Mateman Regiobijeenkomsten MOgroep najaar.
Decentralisaties Werk, Wmo en Jeugd - Gevolgen situatie in Den Haag - Beleidskader Sociale Agenda ABR.
De laatste jaren is gebleken dat het VNT kampt met een afname van het aantal lidmaatschappen en er weinig nieuwe aanmeldingen zijn.  Positie versterken.
Windesheim zet kennis in werking Beeldcommunicatie in de GGZ Terugkoppeling onderzoeksresultaten en start hulpmiddelen ontwikkeling Onderzoekers: Marijke.
23 juni 2017.
MISSION Mobile Integrated Social Services Increasing Outcomes for people in Need.
Concrete stappen naar aansprekende woonzorg- en serviceconcepten
360° agenda voor toekomst: 9 belangrijke vragen
19 november 2014 Dr. Carina Wiekens Lectoraat Netintegratie
Laagveengebied Groningen
Finding ways to promote STI testing among the Afro-Caribbean community
Meervoudig verantwoorden: De waarde van bibliotheekdiensten voor gemeenten 26 september 2018.
Gebruikersbijeenkomst Data.overheid.nl
Bibliotheek, ouderen en sociaal domein Rotterdam, 26 april 2018
Leer mij de oudere kennen! Rotterdam, 26 april 2018
Leer mij de oudere kennen! Rotterdam, 26 april 2018
 Thematische Netwerk Bijeenkomst voor Erasmus+ coordinatoren Mary Tupan-Wenno Directeur ECHO, Expertisecentrum Diversiteitsbeleid Amersfoort, 11 April.
Leren en Participeren in de Community
Gebruikersbijeenkomst Data.overheid.nl
Gebruikersbijeenkomst Data.overheid.nl
Open Data gemeente Nijmegen
Gebruikersgroep Data.overheid.nl
Gebruikersbijeenkomst Data.overheid.nl
Gebruikersbijeenkomst Data.overheid.nl
Transcript van de presentatie:

Gebruikersbijeenkomst Data.overheid.nl Workshop impact open data Jelle Verburg 12 April 2019 Den Haag | 23 november 2018

Indeling van de workshop Wat is impact? Communities Kwantitatieve methoden Kwalitatieve methoden Wat kan data.overheid.nl doen?

1. Wat is impact? Jelle Verburg (data.overheid.nl)

Aanleiding Diverse onderzoeken gedaan Inmiddels aanbod van ruim 12.500 datasets in Nederland Waarom open ik data?

Betekenis van het woord impact ‘De gevolgen, de invloed of het effect van een gebeurtenis op iets of iemand. De verandering die plaatsvindt ten gevolge van een gebeurtenis.’

2. Communities Jelle Verburg (data.overheid.nl)

Afstemming EU Meten van impact van openen van data France, Ireland, Spain: veel energie in hergebruikers, impact meten Interessant: “verticals” - specifieke data domeinen als focus voor data ontwikkeling

Wat is een community? Online netwerk rondom een thema Balans tussen techniek, mens en organisatie Doelgroep binden en activeren Benadering rondom een thema vanuit meerdere invalshoeken

Overheid heeft trekkende rol Creëer aanbod Overheid heeft trekkende rol Definieer je doel en doelgroep Ontstaan community Community werkend maken Behoud community

Betekenis van het woord impact ‘De gevolgen, de invloed of het effect van een gebeurtenis op iets of iemand. De verandering die plaatsvindt ten gevolge van een gebeurtenis.’

3. Kwantitatieve methoden Jelle Verburg (data.overheid.nl)

Kwantitatief onderzoek Kwantitatief onderzoek herkenbaar aan: Vaak gericht op feiten Vragenlijsten Weergave resultaten in tabellen en grafieken Metingen op basis van steekproeven

4. Kwalitatieve methoden Jelle Verburg (data.overheid.nl)

Kwalitatief onderzoek Veelal waarnemingen en achterliggende overtuigingen Participerende observaties (het veld in) Etnografisch onderzoek (gedrag ontdekken) Groepsdiscussies en/of diepte interviews (hoe denken mensen)

5. Wat kan data.overheid.nl doen? Jelle Verburg (data.overheid.nl)

Wat doen we nu bij data.overheid.nl Toepassingenpagina gemaakt Piwik Pro geïnstalleerd In de maak: monitorpagina Maar we kunnen meer….

Kwantitatieve methoden Welke cijfers over het gebruik van data zou je willen hebben? Zoekwoorden, vindbaarheid, aantal paginaweergaves….. Inrichting monitorpagina. Wat moet erin? Vragenlijsten onder gebruikers uitzetten?

Kwalitatieve methoden Behoefte aan blogs/interviews? Behoefte aan rating en/of feedback mechanisme bij iedere dataset? Aanzwengelen en aansluiting bij communities? Focus op meer thematische bijeenkomsten?