Een eigen leerroute voor elke student

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoe beleef je toetsen? HANovatie Themadag 6 november 2009 Saskia Weijzen.
Advertisements

Studiekeuze123 Jouw studie. Jouw Keuze. Studiekeuze123.
L&B in het MBO.
Martijn Bijleveld.
Realisatie kindcentrum
Samen leren samen werken in de cloud
WORKSHOP GESLAAGD IN HET VAK: ROC MONDRIAAN – DE HAAGSE HOGESCHOOL 3 OKTOBER 2013 ONDERNEMERSCHAP EN ONDERWIJS.
Hogeschool Windesheim en Universiteit Twente Lessons learned Ulrike Koot
De Onderwijscalculator 29 november 2009 Hergen Datema Artefaction.
Universiteit Leiden. Bij ons leer je de wereld kennen. Sterker aan de Start Marcel Vooijs6 februari 2014.
Kwaliteitszorg SPO Utrecht
De flexibele deeltijd: MODULAIR MET EXTRA’S
Is ict alleen maar enabler? Darco Jansen. Gezamenlijke verkenningstocht Welke ict wordt ingezet in het onderwijs? Hoe wordt ict (didactisch) gebruikt.
Flexibilisering in het onderwijs
Presentatie Flexcollege Experimenteren met flexibiliseren
Opleiden in school, mei Opleiden in school Kennismaking met POSS Personeel en Organisatie Support Systeem Hulpmiddel bij de gesprekkencyclus.
Studielink, een nieuw patroon? Kees van Wijngaarden 9 november 2005.
Voorbereiding aanvraag pilot ronde 4b Projectleider: hbo instelling en twee mbo instellingen Proces: project management - Fase 1: werkgroep strategie &
De flexibele deeltijdopleiding: hogeschool én overheid aan zet
Communitybijeenkomst 21 april 2009 Kies Kleur in Groen.
Toezicht op educatie 2 oktober 2014.
Doorontwikkelen BRON MBO - Beleid Wiebe Buising, OCW Jelle Nauta, DUO
Informatiebehoefte na invoering van 1mei-deadline (recht op Studiekeuzeadvies) Wat het onderwijs(management) allemaal wil weten over het effect van deze.
Havo5 afgerond en dan? Mogelijkheden na de havo Nieuwe ontwikkelingen
Programma Opening door Tilly Film Shift Happens Presentatie Visie op Slim Fit Stelling bespreken met behulp van de gekleurde hoeden Film van Slim Fit op.
Welkom! Ouderavond klas 6 – Gedeelte: (Studie)keuze en LOB Dhr. Hegge of
Inleiding AAN DE SLAG MET HET INTRANET Aan de slag met het intranet 1.
Leerwegonafhankelijk toetsen in de context van gepersonaliseerd leren
Sociologie en Diversiteit werkcollege 1
Het jaar van de waarheid!
Mini- symposium zorg. Passend onderwijs. Expertisecentrum Studentbegeleiding Alle 2 e en 3 e lijns-begeleiding samengebracht in één team Regie, samenhang.
Flexibel deeltijd hoger onderwijs Studiedag Vereniging Hogescholen Werken aan deeltijd; op weg naar aantrekkelijker deeltijd hoger onderwijs 11 december.
CIKO Historiek en visie CIKO oprichting aan de UA.
De OER Planning van het traject. Wat is een OER? Een manier om: Studenten en anderen te informeren Onderwijs en examens te plannen Te sturen vanuit Missie,
Cliëntenparticipatie Transitie jeugdzorg in de praktijk Zwolle, 3 april 2013.
Het jaar van de waarheid!. Agenda › Grip op de herziening: implementatievraagstukken › Amendementen als gevolg van Tweede Kamerbehandeling › Wat kun je.
Leeruitkomsten, LOT en flexibilisering
ALLE GOEDS GEWENST VOOR 2014!. We komen van alles tegen op ons pad, breng steeds de moed op het ware, het goede te doen The other wise man (1895), Henry.
KIEZEN & GEKOZEN WORDEN VERVOLGSTUDIES & LOTING. AANDACHTSPUNTEN vervolgstudie wat kan ik? -sterke en zwakke punten -vereist profiel/vakken -vakken tijdens.
Examen logistiek in control. Procesarchitectuur examinering
Visie Blended leren Blended leren is een doordachte integratie van face-to-face onderwijs met e-leren.
Elektronische Leer Omgeving “de rode draad in het onderwijs” bron: A. Van der Hoeff.
Transitiepaden AFL Van school  Naar kenniscentrum AFL Van werken binnen teams in opleidingen  Naar samenwerken binnen en tussen domeinen en met de 5.
Startcollege B2 Psychologie september 2016 Laura Holsbeeke – onderwijscoördinator Psychologie Manon te Vaarwerk – studieadviseur Psychologie.
Je hebt iets te kiezen op het mbo!
Centraal inwerkprogramma docenten HAN
Gepersonaliseerd en persoonlijk leren Visie en praktijk bij HU
Studiemiddag donderdag 30 maart 2017
Referentiemodel Flexibele onderwijslogistiek
Studieloopbaanbegeleiding
Informatieavond 3e klas
Workshop samenwerken in een samenwerkingscollege
Loopbaan oriëntatie en begeleiding Havo5 en Vwo6
Het Bekwaamheidsdossier in
Meesterlijk Besturen Presentatie: Wil Hovy, senior onderwijs- en innovatieadviseur.
Kiezen voor keuzedelen
OER Sterk OER Sterk OER Sterk
Technische Bedrijfskunde
Hoe verder na het Felisenum?
Had je maar een vak moeten leren
Had je maar een vak moeten leren
ROC West-Brabant Marina Smits, beleidsadviseur Dienst Onderwijs & Kwaliteit Kaders Bindend Studieadvies.
Studentmobiliteit en Studielink:
Theo Selecteren? Niet doen! Theo
Certificaten mbo vragen en antwoorden over het uitreiken van certificaten Marjo Jansen directie MBO, OCW Arjan.
Rol van de NVZF rondom het thema: stimuleren van beweeggedrag in ziekenhuizen Nederlandse Vereniging voor Ziekenhuis Fysiotherapie Maart 2018.
Flexibel programmeren van onderwijs en toetsen
Hogeschool Rotterdam “teams aan zet” 9 mei 2019
Programma Digitale Leeromgeving
Loopbaan oriëntatie en begeleiding Havo5 en Vwo6
Transcript van de presentatie:

Een eigen leerroute voor elke student Elsbeth Vonkeman Verandermanager Kernprocessen

Het speelveld verandert Hoger onderwijs voor iedereen die daar talent voor heft Geen enkele student valt onnodig uit Kwaliteitsafspraken OCW Eigen leerroute voor elke student Hoogvlakte met pieken Nominaal is normaal Prestatieafspraken OCW Ambitieus studieklimaat, BSA 54

(leeractiviteiten en leeruitkomsten) Windesheim Catalogus Oriëntatie & werving Aanmelding, Matching, Inschrijving Intekenen op onderwijs (personalisatie) Studeren Persoonlijke leerroute Toetsing Leeromgeving/ Agenda Coaching & Community Diplomering/ Certificering, LLL

Aanmelding, Matching, Inschrijving Intekenen op onderwijs Toetsing Voorkant (student) Onderwijs catalogus Studeren Persoonlijke Leerroute Oriëntatie & werving Aanmelding, Matching, Inschrijving Intekenen op onderwijs Toetsing Diplomering, Certificering, LLL Leeromgeving & Agenda Coaching & Community Beleidsontwikkeling Onderwijs en Toetsing Achterkant (ontwikkelen & organiseren) Onderwijs ontwikkeling Onderwijs catalogus Planning Roostering Uitvoering Onderwijs en Toetsing Onderwijs evaluatie Toets ontwikkeling Kwaliteitszorg & onderwijskundige ondersteuning Personeel & professionalisering/ Marketing & Communicatie Systemen, Huisvesting, Voorzieningen TVB, Administraties, Verdeelmodel, KPI’s, Managementinformatie

Student Werk veld Student ONDERWIJS VOLGEN Teams ONDERWIJS AANBIEDEN ONDERWIJS ORGANISEREN

Student Werk veld Teams ONDERWIJS AANBIEDEN ONDERWIJS ORGANISEREN Student ONDERWIJS VOLGEN

Student Werk veld KIEZEN AANBIEDEN Catalogus ORGANISEREN Ontsluiting opties en regels/logica Student Werk veld Personaliseren loopbaan student Opleiding = eenheid van kwaliteit Student ONDERWIJS KIEZEN Teams ONDERWIJS AANBIEDEN Catalogus Student-gedreven inrichting processen ONDERWIJS ORGANISEREN

Catalogus

Studentgedreven procesarchitectuur Student zijn van ingeschreven student naar een student die klaar is bij Windesheim ik zoek naar aanbod ik oriënteer me op de opties ik stel een leerreis samen ik zoek akkoord op mijn leerreis ik volg mijn leerreis ik toon aan en sluit stappen af ik stel mijn leerreis bij ik studeer af ik schrijf me uit ik haal mijn diploma op ik oriënteer me op opties ik doe toetsen en sluit stappen af ik zoek akkoord op mijn leerreis ik volg mijn leerreis ik stel mijn leerreis bij ik stel een leerreis samen ik zoek naar aanbod

Applicatielandschap Persoonlijke Windesheimomgeving Oriënteren, samenstellen leerroute & intekenen op onderdelen, leren & waarderen Web-site Persoonlijke Windesheimomgeving Voorkant: Visueel/navigatie Windesheim catalogus Onderwijs Proces Logica Wer-ving Inschrijving instelling Onderwijs-bibliotheek: OER en vakken Planning onderwijs en toetsen Gekozen Leerroute Leeromgeving Toetsing Behaalde resultaten Alumni Achterkant: registratie Applicatielandschap

Kern-concepten realisatie eigen leerroute Windesheim Studentgedreven denken en werken vergt radicale verandering van gebruikelijke werkwijze de student (studerende/deelnemer) heeft regie activeert kernprocessen en drijft ze aan ≠ we doen alles wat een student ons vraagt Personaliseren van leerroutes vraagt meer dan alleen flexibiliseren aanbod Trekt aanbieden, volgen en organiseren van onderwijs los van elkaar Personaliseren sluit een student niet meer (bij voorbaat) in in een opleiding Opleidingen zijn en blijven eenheden van kwaliteit -> borging diplomakwaliteit Procesgericht organiseren brengt aanbod en keuzes bij elkaar