Examen SPL kerntaak 2 Periode 7 Marketing.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Over Diversion Bureau voor maatschappelijke innovatie
Advertisements

Hoofdstuk 2 Verkooptraject
Hoofdstuk 4 Verkooptraject deel 2: voorbereiding verkoopgesprek
maar… dilemma groeicontrol flexibiliteit familiebedrijf.
Hoofdstuk 5 Verkooptraject
“Hoe kom ik aan klanten?”
Duizenden mensen in de zorg zetten zich in 26 JUNI CHANGE DAY NEDERLAND Iedere dag staan er duizenden mensen in de zorg klaar om anderen te helpen. Zij.
Van, voor én door het onderwijs.
Hoofdstuk 17 Persoonlijke verkoop en sales promotion
Hoe uw TurboCASH moet gebruiken. :voor verkoop gerichte bedrijven.
Online Marketing in het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Ketensamenwerking Wmo in Nijmegen Een eerste start.
Mediacentrum Windesheim na 23 dingen. Hoe nu verder?
Social Media.
Marketing Organisatie Marketing Product product TW positionering Klant doelgroep Promotie promotie Omzet.
Het belang van een stage
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
Marketing H1 Marketing Junior Accountmanager.
CRM H1 Accountmanagement en CRM Commercieel medewerker.
Sales H4 Onderhandelen en offreren
Professioneel werken: gestructureerd en methodisch
Commercieel beleid en recht
Cijfers & Trends Ondernemen In de Kappersbranche 1 april 2015.
?.
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
Picasso Lyceum 23 september 2015 MAVO naar………..MBO.
Bron: Baarda, B. (2014). Dit is onderzoek!. Wat is een theoretisch kader? ‘Een theoretisch kader is een overzicht van bestaande kennis en inzichten over.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 14 Personeel. Paragraaf 14.1: Personeel en product (1) Personeel = visitekaartje van het bedrijf Eisen aan personeel klantgericht.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
De nieuwe studente krijgen in hun opleiding te maken met keuzedelen. Hoe ziet het keuzeproces van de student eruit? Wat zijn belangrijke momenten in het.
Service Blue Print Student aan het woord Dave Caljouw.
3 t/m 14 oktober Inhoud  Alert Online 2016  Thema  Communicatie en Onderzoek  Hoe meedoen?
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
5 praktische tips voor een betere vindbaarheid van uw bakkerij.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Informatica-Actief I&I-conferentie, november 2007.
T Shirts bedrukken T shirts laten bedrukken wordt gedaan omdat het voor veel verschillende doeleinden gebruikt kan worden. Bijvoorbeeld door bedrijven.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Vernieuwing in het VMBO
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Cliënt en mediawijsheid Les 7 digitalisering in de zorg.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 6 Retailmix. samengevat 1 ► Wat heb ik in de vorige les geleerd? ► Wat ga ik nu leren? ► Het presenteren van artikelen.
Ontwikkelt en produceert o.a. printplaten High-mix, low volume, dus veel engineers in dienst.
Klanttevredenheidsonderzoek
Instrument bij ‘Burgers mee aan Zet’ Fase 1: Visie ontwikkelen.
Succesfactoren voor werk Motivatie, kennis en vaardigheden
Stap 1: stel een doel Doelen stellen. Stap 1: stel een doel Doelen stellen.
Marktanalyse voor fysiotherapeuten. Marktanalyse voor fysiotherapeuten.
Les 4 De Docent: Voorbereiden op de les.
Een product of dienst verkopen
Ouders en school samen Maart 2016
Verkoopt en handelt verkoop af
Dwaande met je bedrijf Spreker: Auke Algra.
Uw bedrijf en de groei.
Verkoopt en handelt verkoop af
Presentatie en marketing
Examen SPL kerntaak 3 CM JAM
Examen SPL kerntaak 2 Periode 7 Marketing.
Examen SPL kerntaak 3 Periode 7 Marketing.
Examen SPL kerntaak 1 Periode 7 Marketing.
7 geheimen over verkopen van zakelijke diensten
Examen SPL kerntaak 1 Periode 7 Marketing.
Examen SPL kerntaak 2 VM en AMI
Gepresenteerd door [Naam]
Wft vakbekwaamheidsbouwwerk
Wij zijn ‘One PPG’ Ons doel We protect and beautify the world
100% Subsidie Ontwikkeladvies 2019.
Wft vakbekwaamheidsbouwwerk
Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken
Transcript van de presentatie:

Examen SPL kerntaak 2 Periode 7 Marketing

Tijdens examenproject Examenproject: vaardigheden laten zien! Kerntaak: Voert het verkooptraject uit Werkprocessen Voert verkoopgesprekken Doet een aanbod met prijsberekening Verzorgt het (interne) ordertraject Branche : Bedrijf Akoks. Handelsbedrijf in fietsen (diverse merken), kleding en bijbehorende accessoires. Verkooptraject: voorbereiding; acquisitie gesprek; verkoopgesprek; offreren; orderbevestiging; bewaken ordertraject

Tijdens examenproject Examenproject: vaardigheden laten zien! Kerntaak: Voert het verkooptraject uit Branche : Bedrijf Akoks. Handelsbedrijf in fietsen (diverse merken), kleding en bijbehorende accessoires. Verkooptraject: voorbereiding; acquisitie gesprek; verkoopgesprek; offreren; orderbevestiging; bewaken ordertraject Jam Verkoopgesprek bij Fietskoerier bedrijf (voorbereiden en waarde propositie; gesprek voeren en in klantdossier zetten) Offreren (offerte opstellen en onderhandelingsgesprek) Orderbevestiging; Bewaken ordertraject CM Bedrijf Akoks. Handelsbedrijf in fietsen (diverse merken), kleding en bijbehorende accessoires. Verkooptraject: voorbereiding; acquisitie gesprek; verkoopgesprek; offreren; orderbevestiging; bewaken ordertraject

Tijdens examenproject Examenproject: vaardigheden laten zien! Kerntaak: Voert het verkooptraject uit Branche : Bedrijf Akoks. Handelsbedrijf in fietsen (diverse merken), kleding en bijbehorende accessoires. Verkooptraject: voorbereiding; acquisitie gesprek; verkoopgesprek; offreren; orderbevestiging; bewaken ordertraject CM Voorbereiding verkooptraject (doelstelling, aanbod en wijze van benadering) Acquisitiegesprek (Voorbereiden gesprek; gesprek, klantendossier bijwerken) Verkoopgesprek (inkoper gemeente; elektrische fietsen; sellogram) Offerte opstellen en bespreken offerte met de klant Verkooporder (ordertraject volgen) Ordertraject (order niet op de gestelde datum)

Randvoorwaarden Randvoorwaarden Account hebben aangemaakt bij SPL. Gebruik hetzelfde wachtwoord als voor je schoolmail! Printtegoed vooraf regelen!!! Vooraf een keer printen doen we gezamenlijk in de les ook met behulp van MY-Print Op alle producten moet je naam en klas staan in de voetnoot. Geen telefoons/horloges! Op tijd! 9:00 starten na 9:10 geen deelname meer! Houd je aan de inlevertijd. Geen andere websites dan aangegeven. Altijd bij de uitwerking oorspronkelijke bron vermelden

https://www.stichtingpraktijkleren.nl/akoks/

https://www. stichtingpraktijkleren https://www.stichtingpraktijkleren.nl/akoks/intranet/commercieel-medewerker/

Commercieel medewerker info

Accountmanager info

Documenten Verdieping Verdiep je in de documenten die nodig zouden kunnen zijn bij klantcontact. Deze documenten dien je te gebruiken tijdens het projectexamen.

https://www. stichtingpraktijkleren https://www.stichtingpraktijkleren.nl/akoks/over-akoks/facts-en-figures/ Verdieping Uit informatie van de website kun je zelf al verkoopargumenten en USP’s gaan voorbereiden die je tijdens verkoopgesprekken kunt gebruiken. Geschiedenis AKoks is een familiebedrijf. Het bedrijf is opgericht in 1921 in Niedorp door de grootouders van Alex Koks. Er zijn in totaal 30 medewerkers in dienst bij AKoks. Strategie In de toekomst wil AKoks de vestigingen uitbreiden naar België. Daarnaast wil AKoks de focus leggen op de verdere groei en ontwikkeling van de webshop. AKoks streeft naar het steeds verder vergroten van het aanbod in elektrische fietsen en accessoires. AKoks wil een voorloper zijn op het gebied van social media en nieuwe techniek. AKoks heeft een tweetal verkoopacties met bijbehorende campagnes die jaarlijks terugkeren: ‘de AKoks fietsdag’ en ‘TWEE voor de prijs van EEN’. AKoks streeft ernaar, dat deze acties in heel Nederland en België bekendheid krijgen. Verkooppunten Wij hebben vijf verkooppunten verspreid over heel Nederland. Er is dus altijd een bij u in de buurt. U kunt hier een fiets uitzoeken of een in de webshop bestelde fiets afhalen. Het distributiecentrum van AKoks is in Niedorp. Omzet en winst Over omzet en winst doen wij geen uitspraken.

Verdieping Uiteraard dien je als accountmanager veel te weten over het aanbod wat jij kan doen bij klanten. Je zult je dus moeten verdiepen in het assortiment en de service die Akoks kan bieden richting klanten. Zie deze en de volgende sheets.

Site bevat webshop met productinfo.

Activiteiten tijdens examen Tref voorbereiding voor je examen (zie randvoorwaarden sheet 5!) Verdiep je in Akoks, onderzoek de site en bronnen en maak bijvoorbeeld al een offerte of voorbereiding voor het verkoopgesprek om de informatie te oefenen en tot je te kunnen nemen. Verdiep je in de kennis die je moet hebben (zie sheet 1 t/m 4) Verdiep je in overige vaardigheden die je moet beheersen in Office: Voettekst Voetnoot Werken met documenten van de website Notitie schrijven Tijdens de verkoopgesprekken en onderhandelgesprekken dien je: Commercieel inzicht te tonen Leiding te geven en initiatief te tonen De wensen en behoeften in kaart te brengen door open vragen en doorvragen te stellen Verkoopargumenten aan te dragen en je te weren tegen tegenargumenten Correct te onderhandelen Een correcte offerte opstellen Een correcte orderverwerking wanneer de order geplaatst wordt. 23-7-2019