Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ondernemen in de fysiotherapie is oorlog
Advertisements

Deze tool maakt onderdeel uit van het project Kompas Duurzaam Goederenvervoer. Dit project is mede mogelijk gemaakt door een bijdrage uit het Europees.
Marketingplanning en -strategie
Bedrijfspresentatie Promavise
Aanzet tot strategisch denken
Kamer van Koophandel Haaglanden
Verandermanagement Hoofdstuk 1 Verandermanagement; een rondleiding in en buiten het vakgebied.
Verandermanagement. Een integrale aanpak
Glow Eindhoven.
Stap 1. Waarom een marketingplan?
Door Nik Van Looy & Pieter Jan Proost
Social Media Audit.
SWOT Analyse Wat is het? Analytische tool die kan helpen om ideeën te kiezen, rekening houdend met diverse interne en externe factoren: Een interne kijk:
S.O.R. Strategische Oriëntatie Ronde
Hoofdstuk 4, Interactieve marketing
Marketingplanning en strategie
Marketingplanning en strategie
Marketingplanning en strategie
De succesvolle ondernemer Het juiste personeel
SLC periode 2 Week 1 Evaluatie
Projectwijzer 3 H1 Accountmanagement en CRM Middenkader Engineering.
Detailhandelsmarketing
Visie & Strategie.
Visie & Strategie.
CRM H1 Accountmanagement en CRM Commercieel medewerker.
Visie Missie Analyse fase SWOT analyse Strategische fase Operationele
Visie & Strategie.
Beleidsplanning voor gevorderden “Een beleidsplan als instrument”
Wanneer doet een bedrijf het goed online?
Hoe stel ik een ondernemingsplan op?
Bedrijfsnaam Bedrijfsplan. Missie Vertel hier jouw missie op lange termijn. Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Het project. Vandaag Tussenstand projecten Hoofdstuk 3 Projectvoorstel SWOT begin.
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 1
Casebespreking startups Groep 7; Jehan van Iersel Dennis de Bruyn Erwin van Helden.
50.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 1 Thema 1 - Marketing Business IT & Management
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
{ Bedrijfsnaam Bedrijfsplan.  Vertel hier jouw missie op lange termijn.  Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Bijeenkomst 2. Terugblik  Wat is er tijdens de eerste bijeenkomst besproken?  Wat is ondernemerschap?  Wat hebben jullie geleerd?  Is het gelukt met.
Indeling van hoofdstuk 2 Ontwikkelen van een marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Hoofdstuk 2 Ontwikkelen marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren van marketingdoelstellingen.
Titel van uw ondernemingsplan Qui volore imagnihillit que la nimolora vellorendemporaecab imperit harum que dolor mint faccabori inveles et fugitibus dioris.
Commercie en recht Hoofdstuk 5 Concurrentie?. Inhoud 1 Idee: Droom of illusie? 2 Voor wie doet een ondernemer wat hij doet? 3 Waarom ondernemen? 4 Wat.
Commercie en recht Hoofdstuk 10 Recht(en). Inhoud 1 Idee: Droom of illusie? 2 Voor wie doet een ondernemer wat hij doet? 3 Waarom ondernemen? 4 Wat heeft.
Kansen en bedreigingen Interne analyse
Indeling van hoofdstuk 2
Direct 2. Marketing 1.0, 2.0 en /07/2018 Direct 2. Marketing 1.0, 2.0 en 3.0.
Doelen Leerlingen kunnen benoemen wat USP’s zijn Leerlingen gaan in groepsverband actief aan de slag met het de uitwerking van hun productconcept. Periode.
Direct 2. Marketing 1.0, 2.0 en /07/2018 Direct 2. Marketing 1.0, 2.0 en 3.0.
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
SWOT-analyse = kijk naar de sterke en zwakke kanten in je plan
Visie en strategie Les 3: Visie verdieping.
of uw eigen praktijklogo... Uw praktijknaam
Duurzaam ondernemen.
Hoofdstuk 8 De juiste marketingmix
Hoofdstuk 1 Wie ben je? Wat kun je? Wat wil je?
Marktonderzoek Marktonderzoek.
Hoofdstuk Wat heeft een onderneming nodig
Hoofdstuk 9 Marketingdoelstellingen
Hoofdstuk 3 Je verkoopkanalen
Hoofdstuk 7 Onderhandelen
Hoofdstuk 6 Gezocht: leuke, betrouwbare klanten
Hoofdstuk 1 Idee: Droom of illusie?
Transcript van de presentatie:

Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen? Commercie en recht Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen?

1 Idee: Droom of illusie. 2 Voor wie doet een ondernemer wat hij doet 1 Idee: Droom of illusie? 2 Voor wie doet een ondernemer wat hij doet? 3 Waarom ondernemen? 4 Wat heeft een onderneming nodig om succesvol te zijn? 5 Concurrentie? 6 Gezocht: leuke, betrouwbare klanten 7 Onderhandelen 8 De juiste marketingmix 9 Marketingdoelstellingen 10 Recht(en)

Missie: Wie je bent, wat je doet en wat je wilt bereiken Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen? Missie: Wie je bent, wat je doet en wat je wilt bereiken Tijdloos: staat niet steeds ter discussie

Visie: Ambitieus beeld van wat de organisatie wil zijn Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen? Visie: Ambitieus beeld van wat de organisatie wil zijn De wereld van nu, maar zeker ook de toekomst Wat is de droomsituatie?

Strategie: Doelstellingen van het bedrijf en hoe wil je die behalen? Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen? Strategie: Doelstellingen van het bedrijf en hoe wil je die behalen? Houvast voor medewerkers Maakt onderscheid Uitzicht op succes (behaalde doelstellingen) Middel tot reflectie

SWOT-analyse Strengths - sterktes Weaknesses - zwaktes Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen? SWOT-analyse Strengths - sterktes Weaknesses - zwaktes Opportunities - kansen Threats - bedreigingen

Interne analyse: sterktes en zwaktes eigen onderneming. Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen? Interne analyse: sterktes en zwaktes eigen onderneming. Hoe doe je het ten aanzien van de concurrenten? Externe analyse: hoe staan de factoren buiten de onderneming ervoor? Klanten Concurrenten Distributiekolom

SWOT-analyse Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen? Leg zo veel mogelijk verbanden tussen de onderwerpen uit de SWOT- analyse.