Scholenmarkt 17 mei 2017 OBS ‘t hout.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Psalm 86 : 6 Leer mij naar Uw wil te hand’len, ‘k Zal dan in Uw waarheid wand’len; Neig mijn hart, en voeg het saam, Tot de vrees van Uwen Naam. Heer’,
Advertisements

3-jarigen in het basisonderwijs
Realisatie kindcentrum
Introductiebijeenkomst
Samen opvoeden; ouders en pedagogisch medewerkers
PCB Willem de Zwijger Groep 7 Welkom op de informatieavond van:
OBS Twekkelerveld Op 18 maart 2007 heet OBS Twekkelerveld voortaan een BOOM school. BOOM staat voor Beter Onderwijs Op Maat. In de nu volgende PowerPoint.
Identiteit is geen kwestie van kiezen, maar van delen. SOPOW, 31 oktober 2012 Vereniging Openbaar Onderwijs.
LEEFSTIJL vanuit Amerika 1986 voortgezet onderwijs
Andere Tijden? Informatie over een continurooster met gelijke schooldagen voor alle kinderen van de Twirre.
Welkom op onze thema-avond
Module E: Preventieve en schoolomvattende initiatieven uit binnen- en buitenland Unit E5 Samen op één lijn: naar een gedeelde kijk op pesten en geweld.
KIJK! voor groep 1-2 Informatie voor ouders.
Boerhaaveplein. Van wie komt de vraag om een aanpassing van het plein?  Van buurtbewoners met kinderen  Van buurtkinderen  Van schoolkinderen  Van.
Communicatie met ouders
Aanpak problematisch gedrag
Wereldoriënterende vakken in de onderbouw.. Aanleiding tot ons onderzoek Er is vraag naar lesmateriaal voor wereldoriënterende vakken in de groepen 1.
Motivatie & differentiatie
3umH3H0. Studie reis Canada Renate en Henco (14 t/m 22 november 2014)
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Weerbaarheid en zelfredzaamheid vergroten
Bouwen aan de visie.
Welkom! Ouderavond TK2+ project Donderdag 26 november 2015.
Shake Song Fort van de Verbeelding Bovenbouw Groep 7 en 8 (en soms ook groep 6)
Welkom ik maak me sterk.
De kracht van positief opvoeden
Sowebatraining bovenbouw. Doel van de Sowebalessen! Het aanleren van sociaal competent gedrag en de daarbij behorende vaardigheden Het aanleren van sociale.
Een lach op het gezicht van kinderen in Nederland.
Hand-out van de thema-avond 19 maart 2015 voor ouders en leerkrachten Verantwoordelijkheid geven... niet loslaten, maar anders vasthouden…
Ouderbetrokkenheid 3.0© E-book Van informeren naar samenwerken
INFORMATIEAVOND 25 FEBRUARI Onderwijs dat leeft!.
ISelf Internettool for Self-Evaluation and Learner Feedback.
‘Plusleerlingen’ Omgaan met intelligente en begaafde leerlingen in de rekenles Robert Timmermans.
Inzicht in ZIEN!. Wat kun je verwachten? ZIEN!-dimensies De scores en normering Relaties tussen de vaardigheden Overzichten Informatief.
25 februari 2014 Pesten hoort bij het leven Bij ons wordt niet gepest Wie gepest wordt, lokt het zelf uit.
, Sociale veiligheid is cruciaal voor kinderen om te kunnen leren Evt. logo van de school.
Terreur in de klas. Eerst een minuut stilte. Tips van Klasse: leerlingen-over-terreur-en-geweld/
Schoolplan Een verdere uitwerking van onze visie op toekomstig leren.
10 november 2015 Marianne Rongen Waar je het leven leert inspiratielied Mathilde Santing.
Welkom op onze thema-avond
Talentontwikkeling “Zoek en vind het talent van ieder kind”
Talentontwikkeling en kinderen 16 juni Warming-up …
Presentatie intervisie Manon de Dobbelaere P4A
W ELKOM ! Informatieavond groep Arissa Dingen.
Wat gaan we doen? 20.00u: Inloop 20.10u: Opening 20.15u: Start presentatie 21.00u: In groepjes uit elkaar 21.30u: Terugkoppeling 21.40u: Afsluiting 22.00u:
Help mensen hun eigen leven te leiden Zelf- en samenredzaamheid.
Koffieochtend 3 november 2016 REGELS EN GRENZEN IN DE OPVOEDING
Welkom!! Namens de Ouderraad.
Het loopbaangesprek.
23 maart 2017 profilering.
MAAK WERK VAN JE LOOPBAAN
Gesprekkencyclus en overlegstructuur leerlingzorg
MAAK WERK VAN JE LOOPBAAN
WELKOM.
MAAK WERK VAN JE LOOPBAAN
Presentatie Rode Bosbes
Duurzame inzetbaarheid
OPEN-KLAS Vernieuwd zorgproject waar leerlingen de verantwoordelijkheid nemen over hun eigen leerproces. Een boeiende werkplek waar leerlingen leren out-of-the-box.
Ouderbetrokkenheid 3.0 Uw kind Onze leerling.
Schoolwide Positive Behavior Support (SWPBS)
Duurzame inzetbaarheid
Kwaliteits- onderzoek
Gewoon pubergedrag? Over Relaties
Zichtbaarheid Creëren
Heb jij ballen voor scrummen?
ONTWERPEN LES: HELP! TEVEEL WATER!.
De Vreedzame School Ouderavond Nova Montessori Venlo.
Welkom in groep 4.
Landelijke Dag 2013.
Transcript van de presentatie:

Scholenmarkt 17 mei 2017 OBS ‘t hout

Inhoud presentatie Onze school De kernwaardes Eigenaarschap

Onze school + 505 kinderen + 46 medewerkers OBS 't Hout is in 1974 op initiatief van een groep ouders opgestart. Het is de enige openbare basisschool in Mierlo-Hout. Ons motto: niet a-p-a-r-t maar samen. Samen met ouders, kinderen en leerkrachten werken we aan de toekomst van onze leerlingen en 'onze' school. Kinderen komen op OBS 't Hout in een veilige, gezellige en duidelijk gestructureerde omgeving terecht. Leren, ontdekken, creativiteit, zelfvertrouwen, welbevinden en omgaan met elkaar, zijn belangrijke thema's bij ons op school. Met veel aandacht voor het individuele kind en zijn/haar behoeftes, helpen we leerlingen maximaal presteren. Een openbare bibliotheek in de school Een Schakelklas, een Topklas en 2 Hi/Level groepen Engels in alle groepen (1 t/m 8)  Officiële Rots & Water school Goede resultaten Gespecialiseerd in meer-en hoogbegaafdheid en dyslexie Extra instructie aan kinderen die het nodig hebben We zijn trots op onze school en de steun die we krijgen van ouders en instanties uit Mierlo-Hout. + 505 kinderen + 46 medewerkers

De kernwaardes Creativiteit Verwondering Welkom voelen Respectvol samen

Creativiteit talent om nieuwe dingen te verzinnen het vermogen om iets nieuws te maken of te bedenken Met originele oplossingen komen voor problemen die met de functie verband houden. Door verbeeldingskracht nieuwe werkwijzen bedenken. de scheppingsdrang, de vernieuwingsdrang

Verwondering Verwondering vraagt openheid, vertrouwen hebben in elkaar en in kinderen. In nieuwsgierig zijn naar de ander en de wereld om ons heen. Het is een wonder om te zien hoe ieder kind zijn /haar eigen talenten ontwikkelt. Door het creëren van rust en stilte geef je verwondering een kans. Zo maak je ruimte om je te laten raken door situaties waar je anders misschien makkelijk aan voorbij gaat.

Welkom voelen Als mensen zich ergens thuis voelen, voelen ze zich ook gewenst. Ergens thuis voelen betekent namelijk ook “erbij horen”.

Respectvol samen Respectvol samen houdt in dat iedere leerling zich tot een zelfbewuste volwassene ontwikkelt, die positief in het leven staat en het vermogen heeft om met anderen respectvol samen te werken en te leven. We luisteren naar elkaar, accepteren elkaars verschillen en zien elkaars krachten en kansen. Een open en dynamische houding ten opzichte van alle geloofsovertuigingen. Dat betekent dat iedere leerling ook zichzelf goed moet leren kennen, waardoor elk kind een respectvolle relatie met een ander op kan bouwen.   Vanaf groep 1 leren onze leerlingen spelenderwijs samen te spelen en te leren.

eigenaarschap Op OBS ’t Hout zijn we sinds vorig schooljaar (2017-2018) volop bezig met een innovatie traject. Ons doel is om meer eigenaarschap bij de kinderen te creëren. We werken met een stuurgroep en een leerwerkgemeenschap die het traject in goede banen leiden. Het hele team wordt tijdens de studiedagen bij dit traject betrokken, zodat we iets neer kunnen gaan zetten waar iedereen bij ons op school achter staat. Dit schooljaar (2018-2019) zijn we begonnen met het in kaart brengen van de huidige situatie en hoe we een doorgaande lijn door de hele school kunnen creëren wat betreft eigenaarschap. Op dit moment zijn we met de leerwerkgemeenschap een weektaak/dagplanner aan het ontwerpen die door de hele school wordt ingezet. Komend schooljaar willen we ons graag verder gaan verdiepen in het anders vormgeven van de lessen (meer zeggenaarschap bij de kinderen) en willen we ons gaan richten op talentmiddagen. Ben jij innoverend en ga je graag op onderzoek uit, dan pas jij misschien wel in onze leerwerkgemeenschap!