Nijntje en de fotosynthese

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Opwarmer : zoek de 5 verschillen
Advertisements

De natuurwetenschappelijke methode
Hogere denkvaardigheden
Hoekenwerk Ann Vandemaele.
C ULTUURELEMENTEN & M ULTICULTURELE SAMENLEVING …. Docent LotteTessa AnkeDyantha JurElvis ThomasSieb LotteRimke KayJorn MandyLindy MateaIsa K LASSENOPSTELLING.
MedMec Q3 Workshop co-creatie De student is in staat: Het begrip co-creatie en de voordelen van co-creatie te benoemen. De voorwaarden te benoemen om te.
workshop praten werkt! Karianne Kalshoven François Raymond
Hoofdstuk 2 Het onderzoeksonderwerp formuleren en verduidelijken Methoden en technieken van onderzoek, 5e editie, Mark Saunders, Philip Lewis, Adrian.
Onderzoek doen in de eigen praktijk: op zoek naar een onderzoeksvraag en werkhypothese Workshop conferentie Lessen uit onderzoek 28 januari 2010 Els Kuiper.
Koning Willem I College
Welkom in groep 5.
pret met intervisie: ket-lessen Conferentie BV NT2 24 mei 2014
KPA - Wilde Ganzendag Vergroot je succes, evalueer je project Den Haag 1 november 2008 Context, international cooperation Utrecht.
OFC28 mediawijsheid les 4.
Welkom…...
project Doelstelling Bevorderen van communicatie tussen kinderen. Oefenen van schriftelijke taalvaardigheden. Leren schrijven van brief of verslag.
TECHNISCH ONTWERPEN TECHNISCH ONTWERPEN.
Leerproces SDV leerlijnen ontwikkellijnen Doel: POP van de leerling
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Veranderen, Haal er uit wat er in zit!. Programma: Voorstellen Wat verandert er bij jullie? Veranderen. Welke processen spelen er? Model. Hoe kijk je.
VIAVINCI Opbrengstgericht Engels in het basisonderwijs Dag 3.
BEOORDELING VOLGENS HET ERK
Leesbevordering in het VMBO, dat werkt! Samen sterk met.
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 3, week 1.5, Schooljaar Klas: VQR2C Docent: Madeleine Meurs.
Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hr.nl/vrije Project: Oriëntatie op het beroep.
SLO ● nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling Een handig hulpmiddel bij het beoordelen van leerling-onderzoek Herman Schalk Beoordeel wat je belangrijk.
Workshop INFORMATIEVAARDIGHEDEN Samen sterk met.
Landelijke dag lerarenopleiding Biologie Ecent conferentie 16 mei 2012.
S/K/L 2.7 PRESENTEREN. WAT GA JE LEREN *Waar een goede presentatie aan voldoet *Hoe je een presentatie voorbereidt.
Spel Politiek Nederland
Leerlingen en social media
Welkom in “de Bovenkamer”
Stappenplan film project-4H/V
Dyslexie: van theorie naar praktijk in de klas
De gemiddelde leerling…
Nibi Conferentie 13 en 14 januari 2017
Welkom! Neem plaats in de kring.
Lessen uit wetenschap en praktijk voor burgerschapsonderwijs
Groepswerk Eén werk! = Eén cijfer?.
Informatieavond Workshop ked-coaching 2 november 2016
Aardrijkskunde Introductie
Tool IH-1: Het verkennen van ideeën van docenten
Puntentelling Teams Geschat
NSCCT Instructie groep 4
W8 NIBI 2018 Ecologie moet je doen!
Beste havo 4..
Onderzoekend leren Wat gebeurt er in een onderzoekend-leren-klas?
NSCCT Instructie groep 5
Helpen bij huiswerk en plannen
Samenwerken aan veiligheid voor het hele gezin
Toetsing Vakdidactiek 2.
“Context-concept in je eigen lessen”
Analyseren, ontwerpen en evalueren van projectonderwijs Bijeenkomst 3
beslist geen rocket science
Opzet toernooi zaterdag
Onderzoekend leren Wat gebeurt er in een onderzoekend-leren-klas?
We gaan vernieuwen! KWT en VO verdwijnen
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
Je eigen omgeving in beeld
nibi conferentie 2019 Annnemieke Gemmink, CLV
Les 3: regels en afspraken met de klas
Maak Maar Duidelijk!.
VOOR EEN LEVEN UIT BALANS
Cijferloos lesgeven bij talen
NSCCT Instructie groep 4
NSCCT Instructie groep 5
19 juni 2019 in 't Spant in Bussum
Tijd Expert domein A Expert domein B
H.T. Mollee Decaan Stage coördinator Docent Biologie
Transcript van de presentatie:

Nijntje en de fotosynthese Workshop NIBI conferentie vmbo 2019

Wat zijn jullie verwachtingen? Van de workshop dan.. Wel zo handig.

Stefan Lobbezoo Over mij Docent biologie Coach onderzoeken & ontwerpen Wat een gedoe allemaal. Laten we het kort houden. Over mij Docent biologie Coach onderzoeken & ontwerpen Leerjaarcoördinator mavo Keeper

Over Nijntje en de fotosynthese. – 10 minuten De opzet Het proces Het resultaat Hoe en waarom? Waar komt het idee vandaan? Hoe zien de lessen er uit?. Wat wil je met de leerlingen bereiken. Wat verwacht je als eindproduct en hoe kan je de leerlingen beoordelen?

De opzet ‘Discover me’ Waar komt het idee vandaan? Wat is het doel van de lessen?

Het proces Hoe zien de lessen eruit? Waar halen de leerlingen de informatie vandaan? Zijn de leerlingen betrokken?

Het resultaat Wat verwacht je als eindproduct? Hoe beoordeel je het resultaat? Wat zijn de doelstellingen?

Maar nu jullie.. ( het is tenslotte een workshop) Achtergrond van het project. Boekjes bekijken van de leerlingen. Nijntje en de fotosynthese in tweetallen. Mindmap maken. Maken van een storyboard Opzet maken voor je eigen project. Handvatten geven. Of..

De verklaring van het zwarte gat Nijntje en… – 45 minuten De fotosynthese Het ecosysteem Klimaat- verandering Vruchten en zaden De verklaring van het zwarte gat

Resultaten De speeddate.. – 12 minuten Evalueer per tafel Bekijk elkaars boekje en kijk of je elkaar verder kan helpen. Wissel na 4 minuten Één tweetal wisselt na 4 minuten. Het ander tweetal blijft zitten. En door.. Bekijk en bespreek elkaars boekje. In totaal wisselen we 3 x

De beschaafde hooligan – methode. Evalueren! – 5 minuten De beschaafde hooligan – methode.

Maar kan dit ook bij andere thema’s?.. Vanzelfsprekend!

Bedankt Stefan Lobbezoo 06 38 41 17 90 Stefan.Lobbezoo@ozhw.nl LinkedIn

De resultaten mogen best smakelijk zijn.. Inspiratiebronnen De resultaten mogen best smakelijk zijn..

Lief dagboek.. Wat ik nu weer meegemaakt heb Inspiratiebronnen Lief dagboek.. Wat ik nu weer meegemaakt heb