Pak je boeken! Paragraaf 2.1

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Binnen buiten cirkel 1. Leerlingen in 2 cirkels
Advertisements

België Door Igor en Brett Hallo ik ben igor en ik ben brett
 Het begin  Hoe zijn we op ons idee gekomen?  Hoezo dieren?  het ontwerpen.  Het eindresultaat Hoofdstukken.
Speed Discussie Een instructie.
Experts werkvorm + begrippentest
Samenwerkend leren Opdracht: Experts.
Taalgebieden in België
OFC28 mediawijsheid les 4.
Onderzoeksplan.
Hoofdstuk 8 Identiteiten in België en Nederland.
X-stream les 4 WELKOM. Wat gaan we deze les doen?  Korte terugblik vorige les  Doelen van deze les  Digitale identiteit  Online samenwerken  Eindopdracht.
Het belang van plannen.
Briant College Cursus formuleren h1 Correct formuleren.
1 Sociologie en Diversiteit werkcollege 2, week 2 Harrie Manders
Moderne Wiskunde & gepersonaliseerd leren
Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek I Bijeenkomst 4 kwartaal 2.
Waarnemen en Regeling  Expert groepen opdracht..
Thema 2 Periode 1 KOP
Begrippen Koude Oorlog In verband brengen met elkaar of met bronnen.
Stencil omzet kosten winst H3 18 MEI Wat gaan we vandaag doen?  - HW controle  - Wat heb je tot nu toe gedaan?  - Huiswerk klassikaal nakijken.
1 Herman Schalk TREKKEN EN DUWEN VOOR KWALITEIT. 2 Begrip opbouwen Reflecteren op kwaliteit van onderzoek Uitvoeren van onderzoek interactie (m.n. taal)
Wensen uit de praktijk Vernieuwing en belangrijkste kenmerken Nieuwe digitale omgeving Toetsen Leerlijn Inhoud Pakketsamenstelling en prijsoverzicht Service.
LEZEN 3.4 FUNCTIES VAN TEKSTGEDEELTEN. KLAAR MET DE TOETS? Kijk de paragraaf lezen 3.4 na (zie antwoorden in je ) Meld jezelf aan op Google Classroom.
MEDIAWIJSHEID LES 3 Laura van Vught. INTRODUCTIE o Lessen Mediawijsheid Les 1: Zoeken op het internet. Herkennen van betwouwbare sites. Les 2: Gegevens.
SVP op dezelfde plaats zitten als vorige keer s.v.p. Wat gaan wij doen? -De vorige les (ca. 5 min.) -Huiswerk bespreken (ca. 5 min.) -Meegebracht voorwerp.
LEZEN 5.4 BESCHOUWING. DEZE LES LEER JE: Wat de tekstvorm ‘beschouwing’ is. Welke tekstdoel een beschouwing heeft. Hoe een beschouwing is opgebouwd. Wat.
Inleiding recht Hoofdstuk 5.
Les 2 – Hfst 1 – wat zijn drugs en hoe werken ze?
HOOFDSTUK 6 Goed voor het milieu?
Kwaliteitszorg
Opdracht Nederlands Je doet in een groepje van vijf personen een klein literatuuronderzoek. De uitkomsten van dit onderzoek beschrijf je in een verslag.
Mysterie: Moord op de Romanovs
Thema 3: De verzorgingsstaat
Ondernemingsvormen.
Anatomie en Fysiologie
Rob Goossens Wat weten we nog?.
ADL (6) 31 mei 2016 Berthe/Mirjam.
Wij zijn FLEX Finn Megan Anouk Nina
Rob Goossens Wat weten we nog?.
Bestuurder Navigator Heeft pen en papier
Dinsdag 15 december 2015 Ranjana de Vries
Les 1: Introductie Marketing
Doel: De leerling kan, aan het einde van de les, benoemen hoe blootstelling en interpretatie van invloed zijn op het koopproces van de consument. Ook kan.
Sleutels, codes en aanwijzingen
Beste Havo 4..
Creatief schrijven Hierop laten staan voor de opdracht begint
Hoofdstuk 1 Tellen. Hoofdstuk 1 Tellen Paragraaf 1.1 Tellen in groepjes.
De inrichting van een wijk
Duitsland “Made in Germany’’
Grenzen en identiteit: Rusland
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
Les 2 Begeleidingskunde Hoe assertief ben jij?
Je eigen omgeving in beeld
nibi conferentie 2019 Annnemieke Gemmink, CLV
Migratie en Grensverkeer
Paragraaf 3 Rivieren van ijs
Erosie en Sedimentatie
België: samenwerking met Nederland
Grenzen en identiteit: Rusland
Hoofdstuk 2: Wat vind jij en wat weet jij?
Hoofdstuk 3 Paragraaf 1: De Alpen.
Eigen omgeving: Inrichting & bewoners
Hoofdstuk 2: wat weet jij?
Paragraaf 3.3 Rivieren van ijs
Grenzen en identiteit: Rusland
Hoofdstuk 2 Paragraaf 2 Blz. 26 / 27 Overleven in de Woestijn.
Anatomie en Fysiologie
Jullie opdracht Bereid in groep een presentatie voor van 5 minuten rond de onderzoeksstrategie waarin je jou verdiepte Inhoud Wat houdt de strategie.
Ruzies om gebieden Rusland
Tijd Expert domein A Expert domein B
Transcript van de presentatie:

Pak je boeken! Paragraaf 2.1 België als buurland Pak je boeken! Paragraaf 2.1

Wat gaan we doen? Inleiding nieuw hoofdstuk: België (+- 10 minuten) Opdracht! (+- 25 minuten) ( Leren voor de toets / huiswerktijd ) Nabespreken (+- 5 minuten)

België: talen..?? Belgisch? Nederlands? Frans? Vroeger: volledig Frans… Ging niet goed; verwarring! Nu…?

Expertgroepjes: begrippen Federale staat Eenheidsstaat Taalfaciliteiten Autonomie Territorialiteitsbeginsel Deelstaat Zoek in groepjes, die de docent maakt, één van de begrippen uit. Iedereen moet uiteindelijk een definitie kunnen geven ! (Vijf minuten de tijd)

Opdracht: Stap 1: verdelen in groepjes en je begrip uitpluizen. Iedereen binnen het groepje moet het begrip kunnen uitleggen. (5 min) Stap 2: Wissel van groepje; elk groepje heeft nu een expert van elk begrip. (5 min) Stap 3: Leg aan elkaar de begrippen uit. Uiteindelijk kan iedereen alle begrippen uitleggen!!! (10 min)

Wat moet je weten? Alle behandelde begrippen De taalgebieden + de toestand Brussel De problemen die taalverschillen kunnen veroorzaken.