4. Succes meten, delen en herhalen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Vertaling van Miriam Zweverink Project No Presentatie 2009 Tool 3 WORX voor aannemers.
Advertisements

Training voor Microsoft® Lync™ 2010 voor gemachtigden
Vervolgbijeenkomst 2 Procesfasering bij Leren Leren.
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
PreSoft [dashboard]. Om een goed beeld te krijgen van de organisatie performance kiezen steeds meer managers voor een overzichtelijk management dashboard.
Vierde ervaringsuitwisseling “Competent van kop tot teen!” 8 april 2010 Lieselore Beckers & Isabelle De Wispeleir VIVO vzw ompetent van kop tot teen !
Een startersgids voor innovatie
De kracht van HBSoftware B.V Onze kracht is branchekennis. Wij begrijpen wat vastgoedontwikkeling is. Wij weten wat de prioriteiten van het management.
Training voor Microsoft® Lync™ 2010 voor antwoordgroepen
Hoofdstuk 14 Effectieve teams samenstellen
Hoofdstuk 2 Het onderzoeksonderwerp formuleren en verduidelijken Methoden en technieken van onderzoek, 5e editie, Mark Saunders, Philip Lewis, Adrian.
ZELFEVALUATIE van EUROPESE PROJECTEN
Wat is een communicatieplan?
Hoofdstuk 12 Beoordeling en ontwikkeling van medewerkers
Competent van kop tot teen! Studiedag 8 juni 2010 Competenties en VTO beleid Een degustatie van instrumenten Joke Sweygers Patricia Van Dessel VIVO vzw.
Doelstellingen formuleren
© de vries business consultancy, 2008
Kernprocessen van de Act methodiek
Betrokkenheid op de werkvloer
1.Klik in het hoofdvenster van Lync op het tabblad Chatruimten. 2.Typ in het zoekvak de naam van een ruimte of een of meer trefwoorden. De overeenkomende.
© 2012 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden. Een contactpersoon toevoegen Via uw lijst met contactpersonen kunt u gemakkelijker communiceren.
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
Visie & Strategie.
Nike Supply Chain Management
Snelzoekgids voor © 2013 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden. Het startscherm van Lync In het startscherm van Lync bevinden zich in de hub.
6 stappen in Risico management
11 Diversiteit & inclusie July 30, Overzicht Diversiteit en inclusie zijn een integraal onderdeel van onze business. Het is essentieel dat u.
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
De oplossing van Office voor uw zakelijke uitdagingen De nieuwe functies van Office 365 Welke versie van Office is het meest geschikt voor u? Wat is Office.
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
Taakteam Kennisdeling bij PROF 8 december 2015 Aftrapsessie.
Mid-market servercampagne – Thru Partner- presentatie: Dia voor presentator: niet laten zien Spreker: Partner Titel van de presentatie: We geven u het.
Great Place To Work ® © Great Place To Work ® Institute Nederland, 2009 VGN voorlichtingsbijeenkomsten 11 november november november 2009.
Managen analyseren 6 adviseren creëren organiseren begeleiden In kaart brengen Organisaties communicatieve r maken Iets doen ontstaan Mensen.
Nieuwe kansen voor groei van de handbalsport Slagkracht verhogen op: individueel niveau clubniveau landelijk niveau.
Vrijwilligerswerk. Proces Team samenstellen Verantwoordelijkheden – Contact opnemen met personen die zijn aanbevolen als geschikte leider – Opvolgen.
INLEIDING Introduceer uzelf, het scenario en van toepassing zijnde hulpmiddelen. STEL DISCUSSIENORMEN Bespreek de “basis regels” voor discussies, inclusief.
EEN PROJECT PLANNEN, VERKOPEN EN UITVOEREN Commissie voor vrijwilligerswerk.
LL. HvHK_Kuurne Organisatieontwikkeling >> Strategische planning.
Commissie voor vrijwilligerswerk.  Kennismaken met het concept van vrijwilligerswerk  Vrijwilligerswerk inpassen in uw dagelijks leven  Betrokkenheid.
JCI VLAANDEREN #EXCHANGE. INLEIDING JCI bestaat enkel en alleen door de toewijding, de ideeën, de passie en de inzet van de individuele leden.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Lean Six Sigma - Verbetermanagement
Instrument bij ‘Burgers mee aan Zet’ Fase 1: Visie ontwikkelen.
Diversiteit & Inclusie
Hartelijk welkom, we starten om 14u
Yammer.
Een vergadering organiseren
Teambarometer.
Titel Stap 1 Aanleiding Stap 2 Als we niets doen Stap 4 Aanpak
Commissie voor vrijwilligerswerk
Een product of dienst verkopen
Leren op de werkvloer Leren gebeurt niet vanzelf Wij ondersteunen deelnemers daarom in hun eigen praktijk. Hiervoor hebben wij een innovatieve methodiek.
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Hoe brengen opdrachten de beroepscontext het klaslokaal in?
Binnenkort start hier het webinar Facebook Marketing voor je groep - Deel II: ‘Je Scoutinggroep op Facebook’
Presentatie bedrijfsplan
Vergadering Personeelsdienst
Commissie voor vrijwilligerswerk
Duurzame inzetbaarheid
Coachtraining DOEN?! DAG 2
Procesondersteuning binnen de sociale zekerheid
Methoden om te werken aan continue verbetering
Handleiding Succes meten en delen
Workshop – Opdracht, speelveld en verwachtingen
Stap drie bij projecten
Team charter Instrument.
Groeien als team - het teamcharter als hulpmiddel
Een introductie van de nieuwe online plek
Startgroep nieuwe HR-cyclus
Transcript van de presentatie:

4. Succes meten, delen en herhalen Microsoft Office365 6/2/2019 4. Succes meten, delen en herhalen fasttrack.office.com/drive-adoption Microsoft Corporation © 2016 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden. Microsoft, Windows en andere productnamen zijn (mogelijk) gedeponeerde handelsmerken en/of handelsmerken van Microsoft Corporation in de Verenigde Staten en/of andere landen. De informatie hierin dient uitsluitend ter informatie en vertegenwoordigt de huidige opvatting van Microsoft Corporation op de datum van deze presentatie. Aangezien Microsoft moet inspelen op veranderende marktomstandigheden, moet deze presentatie niet worden gezien als een verbintenis van de kant van Microsoft. Daarnaast kan Microsoft de juistheid van informatie die wordt gepresenteerd na de publicatiedatum van deze presentatie, niet garanderen. MICROSOFT BIEDT GEEN GARANTIES, EXPLICIET, IMPLICIET, NOCH STATUTAIR, BETREFFENDE DE INFORMATIE IN DEZE PRESENTATIE.

Gids voor successen meten en delen Microsoft Office365 6/2/2019 Gids voor successen meten en delen fasttrack.office.com/drive-adoption Office 365-adoptietraject © 2016 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden. Microsoft, Windows en andere productnamen zijn (mogelijk) gedeponeerde handelsmerken en/of handelsmerken van Microsoft Corporation in de Verenigde Staten en/of andere landen. De informatie hierin dient uitsluitend ter informatie en vertegenwoordigt de huidige opvatting van Microsoft Corporation op de datum van deze presentatie. Aangezien Microsoft moet inspelen op veranderende marktomstandigheden, moet deze presentatie niet worden gezien als een verbintenis van de kant van Microsoft. Daarnaast kan Microsoft de juistheid van informatie die wordt gepresenteerd na de publicatiedatum van deze presentatie, niet garanderen. MICROSOFT BIEDT GEEN GARANTIES, EXPLICIET, IMPLICIET, NOCH STATUTAIR, BETREFFENDE DE INFORMATIE IN DEZE PRESENTATIE.

Beschikbare resources Microsoft Office365 6/2/2019 Een visie definiëren en bedrijfsscenario's aangeven Sjabloon voor identificatie van de belangrijkste belanghebbenden Sjabloon voor het definiëren van de visie Sjabloon voor ondersteuning door de directie Sjabloon voor het identificeren van scenario's Prioriteiten voor oplossingen instellen en een adoptieplan maken Sjabloon voor definitie en prioriteitstelling van oplossingen Handleiding voor het promotieprogramma Handleiding voor adoptieplan Resources vastleggen en een adoptieplan uitvoeren Handleiding voor bewustwordingscampagne Sjabloon voor lunchen en leren Office 365-trainingscentrum Succes meten, delen en herhalen Handleiding voor het meten van succes Voorbeeld van enquêtes over tevredenheid van gebruikers Beschikbare resources fasttrack.office.com/resources  U BEVINDT ZICH HIER © 2016 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden. Microsoft, Windows en andere productnamen zijn (mogelijk) gedeponeerde handelsmerken en/of handelsmerken van Microsoft Corporation in de Verenigde Staten en/of andere landen. De informatie hierin dient uitsluitend ter informatie en vertegenwoordigt de huidige opvatting van Microsoft Corporation op de datum van deze presentatie. Aangezien Microsoft moet inspelen op veranderende marktomstandigheden, moet deze presentatie niet worden gezien als een verbintenis van de kant van Microsoft. Daarnaast kan Microsoft de juistheid van informatie die wordt gepresenteerd na de publicatiedatum van deze presentatie, niet garanderen. MICROSOFT BIEDT GEEN GARANTIES, EXPLICIET, IMPLICIET, NOCH STATUTAIR, BETREFFENDE DE INFORMATIE IN DEZE PRESENTATIE.

Waar gaat deze stap over? 6/2/2019 Waar gaat deze stap over? De volgende stappen in het Office 365‑uitrolproces U hebt het gebruik door uw team bijgehouden en hun feedback, ideeën en waardetoevoegingen verzameld. De volgende stap in het adoptietraject bestaat uit het consolideren van deze feedback, het beoordelen van de mate van succes en het treffen van voorbereidingen om uw aanpak te herhalen door nieuwe bedrijfsscenario's, oplossingen en doelgroepen te identificeren. Relevante feiten en cijfers delen Door de positieve veranderingen te laten zien waarvoor het uitrollen van Office 365 heeft gezorgd, bevordert u een blijvende adoptie en stelt u het management en/of de relevante bedrijfseigenaren tevreden met een goed rendement op de investering. Zorg er tijdens het uitvoeren van deze oefening voor dat u de succescriteria er bij betrekt die u in eerdere adoptiefasen hebt vastgesteld. © 2016 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden. Microsoft, Windows en andere productnamen zijn (mogelijk) gedeponeerde handelsmerken en/of handelsmerken van Microsoft Corporation in de Verenigde Staten en/of andere landen. De informatie hierin dient uitsluitend ter informatie en vertegenwoordigt de huidige opvatting van Microsoft Corporation op de datum van deze presentatie. Aangezien Microsoft moet inspelen op veranderende marktomstandigheden, moet deze presentatie niet worden gezien als een verbintenis van de kant van Microsoft. Daarnaast kan Microsoft de juistheid van informatie die wordt gepresenteerd na de publicatiedatum van deze presentatie, niet garanderen. MICROSOFT BIEDT GEEN GARANTIES, EXPLICIET, IMPLICIET, NOCH STATUTAIR, BETREFFENDE DE INFORMATIE IN DEZE PRESENTATIE.

Wat moet u doen om succes te demonstreren? 6/2/2019 Wat moet u doen om succes te demonstreren? Een mix van kwalitatieve en kwantitatieve resultaten Breng in kaart waar u bent voordat u begint. Stel uw benchmark en gebruikersenquêtes op. Geef de bedrijfs-KPI's aan die kunnen worden verbeterd op basis van de gewenste uitkomsten (tevredenheid, de tijdsduur voor het verwerken van een order, enzovoort). Identificeer succesverhalen en verzamel citaten uit interviews, rondetafelgesprekken, Yammer-groepen, enzovoort. Meet de vooruitgang ten opzichte van uw KPI's om de kwantitatieve analyse aan te vullen met gegevens. Uw volledige projectteam, inclusief uw projectmanager(s), ondersteunend(e) directielid/leden en de pleitbezorgers moeten bij deze stap betrokken zijn. Wanneer u het succes gaat meten, moet uw analyse zowel kwantitatief als kwantitatief zijn en worden gerelateerd aan de visie, de bedrijfsscenario's en de oplossingen die u in de vorige stappen van het adoptietraject hebt ontwikkeld. Bij een kwantitatieve succesmeting kunt u gebruik maken van de gebruikscijfers van de verschillende Office 365-hulpmiddelen. Kwalitatieve metingen vertegenwoordigen de succesverhalen waarin de bedrijfswaarde wordt geïllustreerd die Office 365 uw gebruikers heeft opgeleverd. © 2016 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden. Microsoft, Windows en andere productnamen zijn (mogelijk) gedeponeerde handelsmerken en/of handelsmerken van Microsoft Corporation in de Verenigde Staten en/of andere landen. De informatie hierin dient uitsluitend ter informatie en vertegenwoordigt de huidige opvatting van Microsoft Corporation op de datum van deze presentatie. Aangezien Microsoft moet inspelen op veranderende marktomstandigheden, moet deze presentatie niet worden gezien als een verbintenis van de kant van Microsoft. Daarnaast kan Microsoft de juistheid van informatie die wordt gepresenteerd na de publicatiedatum van deze presentatie, niet garanderen. MICROSOFT BIEDT GEEN GARANTIES, EXPLICIET, IMPLICIET, NOCH STATUTAIR, BETREFFENDE DE INFORMATIE IN DEZE PRESENTATIE.

Uw succescriteria definiëren 6/2/2019 Uw succescriteria definiëren Gebruik het SMART-geheugensteuntje bij het opstellen van uw succescriteria: Wanneer u ... uw ideale bedrijfsscenario's en -oplossingen ontwikkelt, is het erg belangrijk om een formele set succescriteria bij de hand te hebben waarmee u de impact door de uitrol van Office 365 kunt meten. U moet bepalen wat er moet worden gemeten en hoe u het verzamelen van zowel kwantitatieve als kwalitatieve gegevens gaat aanpakken. Wij raden aan ... criteria te kiezen die helpen om succes voor de directie inzichtelijk te maken, zoals de tevredenheid van gebruikers, de betrokkenheid van werknemers, de snelheid van de acceptatie en cijfers met betrekking tot uw gewenste bedrijfsscenario's. Specifiek: Duidelijk en ondubbelzinnig; beantwoordt de vragen Wat? Waarom? Wie? en Waar? S Meetbaar: Concreet; laat duidelijk vooruitgang zien. M Acceptabel: Haalbaar; niet extreem. A Succescriteria moeten "SMART" zijn. Gebruik het SMART-geheugensteuntje bij het opstellen van uw succescriteria: S - Specifiek Duidelijk en ondubbelzinnig; beantwoordt de vragen Wat? Waarom? Wie? en Waar? M - Meetbaar Concreet; laat duidelijk vooruitgang zien. A - Acceptabel Haalbaar; niet extreem. R - Relevant Is belangrijk voor belanghebbenden. T - Tijdig Gekoppeld aan een specifieke doeldatum; antwoord op de vraag Wanneer? Relevant: Is belangrijk voor belanghebbenden. R Tijdig: Gekoppeld aan een specifieke doeldatum; antwoord op de vraag Wanneer? T © 2016 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden. Microsoft, Windows en andere productnamen zijn (mogelijk) gedeponeerde handelsmerken en/of handelsmerken van Microsoft Corporation in de Verenigde Staten en/of andere landen. De informatie hierin dient uitsluitend ter informatie en vertegenwoordigt de huidige opvatting van Microsoft Corporation op de datum van deze presentatie. Aangezien Microsoft moet inspelen op veranderende marktomstandigheden, moet deze presentatie niet worden gezien als een verbintenis van de kant van Microsoft. Daarnaast kan Microsoft de juistheid van informatie die wordt gepresenteerd na de publicatiedatum van deze presentatie, niet garanderen. MICROSOFT BIEDT GEEN GARANTIES, EXPLICIET, IMPLICIET, NOCH STATUTAIR, BETREFFENDE DE INFORMATIE IN DEZE PRESENTATIE.

Voorbeelden van succescriteria 6/2/2019 Voorbeelden van succescriteria Succescriteria Methode/bron Cijfers Voorbeeld van doelstelling Toegenomen adoptie Meer gebruik houdt verband met de gebruikersadoptie van de technologie. Kwantitatief Office 365-rapporten Postvakgebruik SharePoint-gebruik Lync-chatberichten en ‑vergaderingen Aantal minuten dat Lync-audio is gebruikt Vergelijking van gebruiksrapporten van voor en na de uitrol zullen een toegenomen acceptatie van 10% per maand laten zien. Effectiviteit van training Meer gebruik houdt verband met de effectiviteit van trainingen. Kwalitatief Enquêtes onder eindgebruikers Yammer‑groepen en ‑feedback Tevredenheid van werknemers Vergelijking van gebruiksrapporten van voor en na de training zullen een toegenomen adoptie per maand laten zien. De score voor de nettotevredenheid van werknemers is meer dan 130 op basis van de afrondende trainingsenquête. Lagere exploitatiekosten Toegenomen adoptie houdt verband met een reductie van het gebruik van telefoonvergaderingen van derden, reistijden en de toewijzing van resources. Finance/Accounting-rapporten Helpdesk-rapporten Rapporten van reis- en telefoonkosten Outputmetingen Facturering en gebruik van audiovergaderingen Reis- en telefoonkosten Helpdesk-gesprekken Een vergelijking van rapporten van voor en na Office 365 zal kostenbesparingen laten zien. Het gebruik van telefoonvergaderingen van derden zal na de uitrol een afname van 10% per maand laten zien. Hogere productiviteit Verbeterde adoptie houdt verband met snellere communicatie en besluitvorming en een kortere tijd om taken te voltooien. De tijd die nodig is om projecten te voltooien De tijd voor het voltooien van klantorders zou na 6 maanden met 15% moeten zijn afgenomen. Verbeterde samenwerking Verbeterde samenwerking; betere communicatie tussen teams en locaties. Bespaarde tijd Teams die vanuit meerdere locaties werken, zullen binnen 3 maanden na de uitrol van Lync een beter gevoel van verbondenheid met hun teamgenoten rapporteren. Verbeterde tevredenheid van werknemers Flexibele werkopties verbeteren de tevredenheid van werknemers dankzij verbeterde interactie, minder stress en een beter evenwicht tussen werk en privé. De tevredenheid van werknemers verbetert binnen 6 maanden met 15%. Hier zit u een aantal voorbeelden van succescriteria, doelstellingen en cijfers. © 2016 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden. Microsoft, Windows en andere productnamen zijn (mogelijk) gedeponeerde handelsmerken en/of handelsmerken van Microsoft Corporation in de Verenigde Staten en/of andere landen. De informatie hierin dient uitsluitend ter informatie en vertegenwoordigt de huidige opvatting van Microsoft Corporation op de datum van deze presentatie. Aangezien Microsoft moet inspelen op veranderende marktomstandigheden, moet deze presentatie niet worden gezien als een verbintenis van de kant van Microsoft. Daarnaast kan Microsoft de juistheid van informatie die wordt gepresenteerd na de publicatiedatum van deze presentatie, niet garanderen. MICROSOFT BIEDT GEEN GARANTIES, EXPLICIET, IMPLICIET, NOCH STATUTAIR, BETREFFENDE DE INFORMATIE IN DEZE PRESENTATIE.

Metingenkader Verbeterpunten Voorzieningen 6/2/2019 Metingenkader Scenario's Het is belangrijk om op basis van het scenario een aanvangshoeveelheid voor het gebruik van het scenario te identificeren. Door doelstellingen te identificeren voor het bevorderen van de adoptie kunt u bepalen welke doelstellingen moeten worden verbeterd (Goed, Beter, Best) en moeten worden gemeten. Wanneer u van Goed naar Beter gaat, kunnen er nieuwe plannen worden uitgevoerd om de adoptie in het betreffende gebied te bevorderen en verder te ontwikkelen. De voorzieningen omvatten technologieën die deel uitmaken van het scenario. Elk scenario bevat meerdere technologieën die een rol spelen in op het scenario gebaseerde activiteiten. Daarom kan het identificeren van deze technologieën van essentieel belang zijn om te bepalen op welke cijfers u moet focussen. Vervolgens worden er verbeterpunten gekwantificeerd op basis van de cijfers of de doelstellingen waarover u beschikt. Deze kunnen worden vergeleken met een bepaald verbeterpunt en regelmatig worden gemeten, om de waarde voor de organisatie te verbeteren. Verbeterpunten Flexibiliteit Servicekwaliteit Financieel Governance, Risk and Compliance Voorzieningen E-mail (Exchange) Real-time communicatie (Lync) Samenwerking (SharePoint) Sociale media voor bedrijven (Yammer) Ontwikkelingstadium van metingen Huidige methoden Goed Beter Best © 2016 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden. Microsoft, Windows en andere productnamen zijn (mogelijk) gedeponeerde handelsmerken en/of handelsmerken van Microsoft Corporation in de Verenigde Staten en/of andere landen. De informatie hierin dient uitsluitend ter informatie en vertegenwoordigt de huidige opvatting van Microsoft Corporation op de datum van deze presentatie. Aangezien Microsoft moet inspelen op veranderende marktomstandigheden, moet deze presentatie niet worden gezien als een verbintenis van de kant van Microsoft. Daarnaast kan Microsoft de juistheid van informatie die wordt gepresenteerd na de publicatiedatum van deze presentatie, niet garanderen. MICROSOFT BIEDT GEEN GARANTIES, EXPLICIET, IMPLICIET, NOCH STATUTAIR, BETREFFENDE DE INFORMATIE IN DEZE PRESENTATIE.

Voorbeeld van KPI-dashboard voor het ondersteunen van voorzieningen Deze staafdiagrammen betreffen enkele van de rapporten uit het Office 365-beheercentrum die kunnen worden gekoppeld aan de meetgegevens die nodig zijn om het verbeterde gebruik of de verbeterde acceptatie aan te geven. Activiteitendashboard Exchange Skype SharePoint en OneDrive voor Bedrijven Yammer In de Office 365-beheerportal vindt u enkele KPI's die de betrokkenheid aangeven.

De tevredenheid van gebruikers meten met enquêtes 6/2/2019 De tevredenheid van gebruikers meten met enquêtes We raden u aan op elk gewenst moment tijdens uw uitrol tevredenheidsenquêtes te gebruiken om gegevens te verzamelen over de kennis die uw gebruikers hebben van de nieuwe Office 365-werkstromen en wat zij er van vinden. Deze gegevens kunt u gebruiken om te bepalen hoe succesvol de uitrol is en om nieuwe praktische stappen te formuleren. Hieronder ziet u enkele suggesties voor een enquête onder eindgebruikers tijdens uw uitrol: Proefintroductie of pilot Volledige uitrol Vlak voordat pleitbezorgers gaan deelnemen aan uw proefintroductie en geactiveerde accounts en apparaten ontvangen, stuurt u een basisenquête rond om gegevens over hun kennis van Office 365 te verzamelen. Stuur halverwege uw proefintroductie een enquête rond om gegevens te verzamelen over de ervaringen van pleitbezorgers met Office 365 en gebruik de resultaten om voorafgaand aan een algemene uitrol eventuele aanpassingen aan te brengen. Gebruik onmiddellijk na de proefintroductie voor de pleitbezorgers een afrondende enquête om te bepalen of u nog verdere aanpassingen moet doorvoeren in uw algemene trainings- en bewustwordingsmateriaal. Stuur, vlak voordat gebruikers geactiveerde accounts en apparaten ontvangen, een basisenquête rond om gegevens over hun kennis van Office 365 te verzamelen. Stuur halverwege uw introductie een enquête rond om gegevens in te zamelen over de ervaringen van gebruikers met Office 365 en gebruik de resultaten om eventuele aanpassingen door te voeren. Na de bedrijfsbrede uitrol gebruikt u een afrondende enquête om de tevredenheid van gebruikers over het uitrolproces te beoordelen. U kunt deze enquête 90 dagen na de introductie en vervolgens elk kwartaal rondsturen om vanuit het oogpunt van tevredenheid en productiviteit de adoptie door gebruikers te meten. Gebruik enquêtes om de tevredenheid van gebruikers te beoordelen. Beslissingen worden gebaseerd op gegevens. U kunt in de volgende stappen in het adoptietraject feedback krijgen. © 2016 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden. Microsoft, Windows en andere productnamen zijn (mogelijk) gedeponeerde handelsmerken en/of handelsmerken van Microsoft Corporation in de Verenigde Staten en/of andere landen. De informatie hierin dient uitsluitend ter informatie en vertegenwoordigt de huidige opvatting van Microsoft Corporation op de datum van deze presentatie. Aangezien Microsoft moet inspelen op veranderende marktomstandigheden, moet deze presentatie niet worden gezien als een verbintenis van de kant van Microsoft. Daarnaast kan Microsoft de juistheid van informatie die wordt gepresenteerd na de publicatiedatum van deze presentatie, niet garanderen. MICROSOFT BIEDT GEEN GARANTIES, EXPLICIET, IMPLICIET, NOCH STATUTAIR, BETREFFENDE DE INFORMATIE IN DEZE PRESENTATIE.

Kwalitatieve successen vastleggen 6/2/2019 Kwalitatieve successen vastleggen Iemand uit de nachtploeg signaleert een ongewoon probleem Charleston Dallas Andere winkels in het land bevestigen het probleem Salt Lake City Succesverhalen .... zijn bij het demonstreren van het succes van Office 365 vaak net zo waardevol als kwantitatieve metingen. Laat tijdens uw uitrol leden van uw projectteam en pleitbezorgers voorbeelden aandragen van functieoverschrijdende samenwerking en teamwork. Dat kunnen zij doen aan de hand van een enquête onder eindgebruikers over de persoonlijke waarde van Office 365 voor henzelf en hoe zij dankzij Office 365 hun doelstellingen beter kunnen realiseren. Met Yammer ... kunt u eenvoudig een label (zoals #O365win) toevoegen aan een discussie om de voortgang ervan te volgen. U kunt dan tijdens een analyse van de uitrol zoeken naar labels en snel de discussies ophalen die bedrijfswaarde laten zien. Phoenix Een directielid erkent het probleem Chicago Succesverhalen zijn bij het demonstreren van het succes van Office 365 vaak net zo waardevol als kwantitatieve metingen. Ondervraag .... eindgebruikers over de waarde die ze hebben gerealiseerd en hoe zij dankzij Office 365 hun doelstellingen kunnen realiseren. Het probleem is opgelost © 2016 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden. Microsoft, Windows en andere productnamen zijn (mogelijk) gedeponeerde handelsmerken en/of handelsmerken van Microsoft Corporation in de Verenigde Staten en/of andere landen. De informatie hierin dient uitsluitend ter informatie en vertegenwoordigt de huidige opvatting van Microsoft Corporation op de datum van deze presentatie. Aangezien Microsoft moet inspelen op veranderende marktomstandigheden, moet deze presentatie niet worden gezien als een verbintenis van de kant van Microsoft. Daarnaast kan Microsoft de juistheid van informatie die wordt gepresenteerd na de publicatiedatum van deze presentatie, niet garanderen. MICROSOFT BIEDT GEEN GARANTIES, EXPLICIET, IMPLICIET, NOCH STATUTAIR, BETREFFENDE DE INFORMATIE IN DEZE PRESENTATIE.

Verhalen delen Verhalen over uw succes 6/2/2019 Verhalen delen Verhalen over uw succes met Office 365 vastleggen en delen, is een van de beste manieren om bedrijfswaarde te demonstreren. Wanneer u een verhaal over uw ervaring met Office 365 deelt, moet uw verhaal de volgende elementen bevatten: Tijd. Het verhaal moet beginnen met een tijdsaanduiding, zodat de lezers weten wanneer het heeft plaatsgevonden. Personages. Het verhaal moet namen bevatten, zodat de lezers weten wie er bij betrokken waren. Gebeurtenissen. Het verhaal moet een weergave zijn van de gebeurtenissen die hebben plaatsgevonden. Beelden. De lezer moet zich kunnen voorstellen wat er is gebeurd. Verhalen over bedrijfswaarde kunnen eenvoudig intern worden gedeeld via een Office 365-groep voor succesverhalen in uw Yammer-netwerk. U kunt succesverhalen ook extern delen met de uitgebreide Office 365-community via het Office 365-netwerk en ze gebruiken om de functietraining relevanter te maken. Ook trainers kunnen deze verhalen gebruiken om functietrainingsessies relevant te maken voor de eindgebruikers. Zorg ervoor dat u succesverhalen vastlegt en deelt. Verhalen kunnen eenvoudig worden gedeeld. Ze werken stimulerend en laten anderen zien wat er mogelijk is. © 2016 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden. Microsoft, Windows en andere productnamen zijn (mogelijk) gedeponeerde handelsmerken en/of handelsmerken van Microsoft Corporation in de Verenigde Staten en/of andere landen. De informatie hierin dient uitsluitend ter informatie en vertegenwoordigt de huidige opvatting van Microsoft Corporation op de datum van deze presentatie. Aangezien Microsoft moet inspelen op veranderende marktomstandigheden, moet deze presentatie niet worden gezien als een verbintenis van de kant van Microsoft. Daarnaast kan Microsoft de juistheid van informatie die wordt gepresenteerd na de publicatiedatum van deze presentatie, niet garanderen. MICROSOFT BIEDT GEEN GARANTIES, EXPLICIET, IMPLICIET, NOCH STATUTAIR, BETREFFENDE DE INFORMATIE IN DEZE PRESENTATIE.

6/2/2019 Herhalen Uw adoptietraject eindigt niet na de introductiedag of na het meten van de impact van uw introductie. Het stimuleren van adoptie is een voortdurend proces en u moet blijven zoeken naar nieuwe manieren waarop Office 365 waarde kan toevoegen aan uw bedrijf door blijvend tegemoet te komen aan de veranderende behoeften van uw gebruikers. Gebruik de inzichten uit uw evaluatieproces voor het geven van extra trainingen aan uw gebruikers over best practices en impactvolle oplossingen van Office 365. Organiseer voor meer afdelingen binnen uw organisatie sessies over aanvullende bedrijfsscenario's en het ontwikkelen van oplossingen. Geef daarna per afdeling trainingen waarin u uitlegt op welke manieren Office 365 elk bedrijfsonderdeel succesvoller kan maken. Het stimuleren van adoptie is een voortdurend proces. Zoek naar nieuwe manieren waarop Office 365 waarde aan uw bedrijf kan toevoegen door blijvend tegemoet te komen aan de veranderende behoeften van uw gebruikers en organisatie. Host regelmatig interactie-evenementen, zoals informele bijeenkomsten of lunch- en leersessies, om de betrokkenheid binnen uw netwerk te verhogen. Ga terug naar 'Een bewustwordingscampagne starten' voor hulp bij het brainstormen over ideeën voor evenementen. Zorg ervoor dat u uw gebruikers en pleitbezorgers aanspoort om ideeën te ontwikkelen over hoe Office 365 de bedrijfsvoering kan verbeteren en deel deze ideeën met anderen via een Yammer-groep. Gebruik deze ideeën om aanvullende oplossingen te genereren en aanvullende trainingen te geven. © 2016 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden. Microsoft, Windows en andere productnamen zijn (mogelijk) gedeponeerde handelsmerken en/of handelsmerken van Microsoft Corporation in de Verenigde Staten en/of andere landen. De informatie hierin dient uitsluitend ter informatie en vertegenwoordigt de huidige opvatting van Microsoft Corporation op de datum van deze presentatie. Aangezien Microsoft moet inspelen op veranderende marktomstandigheden, moet deze presentatie niet worden gezien als een verbintenis van de kant van Microsoft. Daarnaast kan Microsoft de juistheid van informatie die wordt gepresenteerd na de publicatiedatum van deze presentatie, niet garanderen. MICROSOFT BIEDT GEEN GARANTIES, EXPLICIET, IMPLICIET, NOCH STATUTAIR, BETREFFENDE DE INFORMATIE IN DEZE PRESENTATIE.

De adoptie van Office 365 bevorderen 6/2/2019 De adoptie van Office 365 bevorderen Een gefaseerde aanpak om verandermanagement aan te sturen en service-updates te beheren. Resultaten meten, aanpassen en herhalen Een visie definiëren en bedrijfsscenario's aangeven Prioriteiten voor oplossingen instellen en een adoptieplan maken Resources vastleggen en een adoptieplan uitvoeren Succes meten, delen en herhalen Onboarding- fase Uitvoerings- status Voor een succesvolle uitrol van Office 365 moet de adoptie worden gestimuleerd en moet iedereen begrijpen wat de voordelen van het nieuwe werken zijn. Met onze benadering in vier stappen kunt u de adoptie van Office 365 stimuleren. Uitrol Scenario's in de schijnwerpers (bijv. OneDrive voor Bedrijven) Scenario's in de schijnwerpers December Januari Februari Maart April Mei Juni Juli Introductiedag Enthousiasmeringsdag Enthousiasmeringsdag Enthousiasmeringsdag Enthousiasmeringsdag Enthousiasmeringsdag Enthousiasmeringsdag fasttrack.office.com/drive-adoption © 2016 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden. Microsoft, Windows en andere productnamen zijn (mogelijk) gedeponeerde handelsmerken en/of handelsmerken van Microsoft Corporation in de Verenigde Staten en/of andere landen. De informatie hierin dient uitsluitend ter informatie en vertegenwoordigt de huidige opvatting van Microsoft Corporation op de datum van deze presentatie. Aangezien Microsoft moet inspelen op veranderende marktomstandigheden, moet deze presentatie niet worden gezien als een verbintenis van de kant van Microsoft. Daarnaast kan Microsoft de juistheid van informatie die wordt gepresenteerd na de publicatiedatum van deze presentatie, niet garanderen. MICROSOFT BIEDT GEEN GARANTIES, EXPLICIET, IMPLICIET, NOCH STATUTAIR, BETREFFENDE DE INFORMATIE IN DEZE PRESENTATIE.

Microsoft FastTrack Scenario's Methodologie Resources 6/2/2019 Scenario's inspireren mensen, samen met de bijbehorende communicatiepakketten voor het bevorderen van adoptie, om met Office 365 op een nieuwe manier te werken. Scenario's Zie hoe u optimaal gebruik kunt maken van Office 365, snel uw team aan boord hebt en de adoptie kunt bevorderen. fasttrack.office.com  Een benadering in vier stappen voor het bevorderen van adoptie, ondersteund door downloadbare sjablonen en best practices. Methodologie Welkom bij Microsoft FastTrack! We staan voor u klaar. Bekijk onze scenario's, adoptiemethodologieën en informatiebronnen om te zien hoe u Office 365 optimaal kunt gebruiken, uw team snel kunt inwerken en de adoptie kunt bevorderen. Aan de hand van scenario's kunt u manieren vinden om alle mogelijkheden van Office 365 te benutten. Voor een succesvolle uitrol van Office 365 moet de adoptie worden gestimuleerd en moet iedereen begrijpen wat de voordelen van het nieuwe werken zijn. Daarom hebben wij een aanpak in vier stappen ontwikkeld waarmee u de adoptie van Office 365 kunt bevorderen. Neem via community's contact op met uw collega's of zoek experts van wie u meer kunt leren. We hebben ook veel nuttige hulpmiddelen ontwikkeld om u op weg te helpen. Nuttige bronnen met informatie over andere klantverhalen en speciale aanbiedingen, die het makkelijker maken om aan de slag te gaan. Resources © 2016 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden. Microsoft, Windows en andere productnamen zijn (mogelijk) gedeponeerde handelsmerken en/of handelsmerken van Microsoft Corporation in de Verenigde Staten en/of andere landen. De informatie hierin dient uitsluitend ter informatie en vertegenwoordigt de huidige opvatting van Microsoft Corporation op de datum van deze presentatie. Aangezien Microsoft moet inspelen op veranderende marktomstandigheden, moet deze presentatie niet worden gezien als een verbintenis van de kant van Microsoft. Daarnaast kan Microsoft de juistheid van informatie die wordt gepresenteerd na de publicatiedatum van deze presentatie, niet garanderen. MICROSOFT BIEDT GEEN GARANTIES, EXPLICIET, IMPLICIET, NOCH STATUTAIR, BETREFFENDE DE INFORMATIE IN DEZE PRESENTATIE.

6/2/2019 © 2016 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden. Microsoft, Windows en andere productnamen zijn (mogelijk) gedeponeerde handelsmerken en/of handelsmerken van Microsoft Corporation in de Verenigde Staten en/of andere landen. De informatie hierin dient uitsluitend ter informatie en vertegenwoordigt de huidige opvatting van Microsoft Corporation op de datum van deze presentatie. Aangezien Microsoft moet inspelen op veranderende marktomstandigheden, moet deze presentatie niet worden gezien als een verbintenis van de kant van Microsoft. Daarnaast kan Microsoft de juistheid van informatie die wordt gepresenteerd na de publicatiedatum van deze presentatie, niet garanderen. MICROSOFT BIEDT GEEN GARANTIES, EXPLICIET, IMPLICIET, NOCH STATUTAIR, BETREFFENDE DE INFORMATIE IN DEZE PRESENTATIE. © 2016 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden. Microsoft, Windows en andere productnamen zijn (mogelijk) gedeponeerde handelsmerken en/of handelsmerken van Microsoft Corporation in de Verenigde Staten en/of andere landen. De informatie hierin dient uitsluitend ter informatie en vertegenwoordigt de huidige opvatting van Microsoft Corporation op de datum van deze presentatie. Aangezien Microsoft moet inspelen op veranderende marktomstandigheden, moet deze presentatie niet worden gezien als een verbintenis van de kant van Microsoft. Daarnaast kan Microsoft de juistheid van informatie die wordt gepresenteerd na de publicatiedatum van deze presentatie, niet garanderen. MICROSOFT BIEDT GEEN GARANTIES, EXPLICIET, IMPLICIET, NOCH STATUTAIR, BETREFFENDE DE INFORMATIE IN DEZE PRESENTATIE.