Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
“Trek ook snel & goedkoop vele nieuwe klanten aan” Exclusief Rayonhouder Social Media Miljonairs Oud-Beijerland, Bernisse, Binnenmaas Marcel van Belle.
Advertisements

Gastcollege Utrecht 17 oktober 2013 Thomas van Essen Spam & social media.
Soorten bedrijven & hoofdzuilen internetmarketing
Gehaktballen met slagroom
SaMBO ICT Conferentie 19 januari 2012 Vertrouwelijk.
SuccesfactorindicatorTargetActie Omzet Omzet per link/ advertentie100 EUR1.Bedrijven advertenties laten plaatsen 2.Online bedrijven/ websites benaderen.
De strategie - deel 2 Goudsmidatelier Jaasma. Wat hebben we vorige week besproken? Waar wordt je gelukkig van? Voor wie doe je de dingen? Wat gebeurt.
§4.3 Wat ik koop beslis ik zelf?
Wouter Mennen & Paul van Ulft
September Linkbuilding anno 2011  Interessante websites vinden voor linkbuilding.linkbuilding  Bloggen altijd goed voor je linkbuilding strategie.
Spam & Social media Thomas van Essen Gastcollege Utrecht 7 oktober 2014.
Wat is Social Media? Verzamelnaam voor alle internet toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te delen: Tekst (nieuws, artikelen)
Commercieel beleid 2 H4 Presentatie- en promotiebeleid Filiaalmanager.
Commercieel beleid 2 H4 Presentatie- en promotiebeleid Ondernemer detailhandel.
Social Media – Topic 1 Originalosboys. Wat is Social Media Verzamelbegrip Het ontstaan van Social Media Invloeden van Social Media.
RetargetingExplained.be Hoe kunnen meubelretailers retargeting inzetten om hun ROI te optimaliseren?
SOCIAL MEDIA KoenLouisInformatics. INHOUD INTRODUCTIE VERSCHILLENDE SOCIAL MEDIA MARKETING EN INTERNETSTRATEGIE STERKE KANTEN ZWAKKE KANTEN CONCLUSIE.
Kan een offline winkel als aanvulling op uw e-shop een meerwaarde bieden? Kenny Van Paesschen Zaakvoerder.
Training voorbeeld voor
Iedereen gebruikt social media.
PROMO VIA SOCIAL MEDIA Versie SOCIALE MEDIA De grote spelers anno 2015 Facebook, Twitter, Youtube, Instagram, Whatsapp, Pinterest, …
Basisboek Marketing Hoofdstuk 12 Promotie.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Sociale media als communicatiemiddel Door Jasper Van Biesen.
Door Dave Lenssen. Social Media  Social media is een verzamelnaam voor alle internet-toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te.
marketing Projectgroep 7. Eén van de meest gebruikte Gratis tot s en mail adressen Maken van templates Resultaten meten Mails.
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:  Betrokkenheid  Vindbaarheid  Bereikbaarheid  Community bouwen Zichtbaarheid  Mensen.
Sessie 3: Je bent wat je publiceert 1. Programma De kracht van weblogs Praktijkoefening: Zelf een weblog maken met Blogger Wat kan ik ermee? 2.
Hoofdstuk 18 Direct en online marketing: directe klantrelaties opbouwen.
Plaats- en Promotiemix Alleen zitten op neergeklapte stoelen Ron Weijens.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
SOPHIE BREEMAN MARC DREU LENNARD LANTING JASPER MORS Bedwing het monster social media Aanpak voor mens en bedrijf Jeroen Bertrams.
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 5 Winkelformule.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Verkoop Hoofdstuk 6 Service en klachten. Inhoud 1 Klaar voor de verkoop 2 Klanten ontvangen en benaderen 3 Verkoopgesprekken 4 De verkoopafhandeling 5.
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Verkoop en advies Hoofdstuk 3 Verkoopafhandeling.
Facebook. Agenda Cijfers Facebook Facebook pagina – Likes & checkins – Resultaten – Tips Facebook berichten – Afbeeldingen / video’s – Evenementen / aanbiedingen.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 6 Retailmix. samengevat 1 ► Wat heb ik in de vorige les geleerd? ► Wat ga ik nu leren? ► Het presenteren van artikelen.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 5 Wat doen leidinggevenden?
Verkoop en advies Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken. ► Wat heb ik in de vorige les geleerd? ► Wat ga ik nu leren? ► Verkoopgesprekken ► Verkoopsystemen ►
Een goed product maken is niet genoeg …
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Kantoorboekhandel Van Atten
Social media plan Gemaakt door : Dorien van der Gugten Klas: B-MMC4-1a
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
Oud klantenbestand Weinig nieuwe klanten
Het bestuur van de Vrienden van de GSR:
Internetmarketing en oefentoets
H1 Media en communicatie
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Hoofdstuk 4 Afrekensysteem en geldbeheer
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:
Hoofdstuk 2 Rechten en plichten
Hoofdstuk 7 Verbetering aanbod en winkelpresentatie
Hoofdstuk 3 Verkoopafhandeling
Goederenstroom en voorraadbeheer
Berichten in de media Mediaboodschappen.
Goederenstroom en voorraadbeheer
Berichten in de media Mediaboodschappen.
Hoofdstuk 4 Afrekensysteem en geldbeheer
Korte inleiding + inhoudt
Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken
Marketing in sociale media
Transcript van de presentatie:

Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media Verkoopgesprek Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media

Wat heb ik in de vorige les geleerd? Wat ga ik nu leren? Retail- en promotiemix Wat ga ik nu leren? Reclame Massamedia E-mail en spam Online of traditionele media? Reclame door fabrikanten Sociale media Bedrijfswebsite of sociale media Contact met je klanten Voor- en nadelen sociale media

H1 Verkoopgesprekken H2 Rechten en plichten H3 Verkoopafhandeling H4 Afrekensysteem en geldbeheer H5 Retail- en promotiemix H6 Reclame en sociale media H7 Verbetering aanbod en winkelpresentatie

Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media Reclame is een krachtig promotiemiddel. Van alle middelen uit de promotiemix bereik je hier de grootste groep consumenten mee.

Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media Zenders van reclame

Invloed reclame Overtuigen Manipuleren Indoctrineren Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media Invloed reclame Overtuigen Manipuleren Indoctrineren

Reclame via massamedia Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media Reclame via massamedia Je bereikt een grote doelgroep Je hebt een groot bereik Er vindt geen interactie plaats tussen zender en ontvanger Je kunt niet goed meten hoe effectief de reclame is Reclame via massamedia is meestal duur

Adverteren op basis van kijkcijfers Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media Adverteren op basis van kijkcijfers Traditionele televisie Online televisie

Adverteren via internet Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media Adverteren via internet Zoekmachinemarketing Websites Sociale media

Adverteren via e-mail Telecommunicatiewet Spam Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media Adverteren via e-mail Weinig moeite en geld voor de winkelier Groot bereik Persoonlijke aanbiedingen Telecommunicatiewet Spam Lage kosten Weinig moeite voor de winkelier Grootste nadeel: het is ongevraagd

Online of traditionele media? Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media Online of traditionele media? Online en traditionele reclame hebben allebei hun eigen voor- en nadelen. De keuze is o.a. afhankelijk van: Reclamebudget Welke media het best bij je doelgroep past Bedrijven kiezen vaak allebei.

Reclame bij trends en rages Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media Reclame bij trends en rages Trend: een ontwikkeling die een bepaalde periode duurt. Een trend ontwikkelt zich vaak tot iets blijvends (consumenten eten gezond). Rage: iets dat korte tijd heel erg populair of in de mode is. Rage-artikelen worden in een korte tijd veel gekocht, maar als de rage voorbij is, is niemand meer geïnteresseerd in het product (fidget spinner).

Sociale media en verkoop Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media Sociale media en verkoop Sociale media: online platformen waar je informatie met andere gebruikers deelt (Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn, Google+, …) Sociale netwerksite: groep mensen met een gezamenlijke interesse Bedrijven maken reclame op social media via: Een eigen bedrijfspagina Betaalde advertenties Andere gebruikers

De invloed van bloggers en vloggers Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media De invloed van bloggers en vloggers Personeelswerving via sociale media

Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media Website Leads: potentiële klanten of klanten die terugkeren naar de website voor een nieuwe aankoop Doel: gebruikers informeren/aanzetten tot aankoop

Je winkel op sociale media Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media Je winkel op sociale media Laat zien wie je bent en waar je als winkel voor staat Interactie met je doelgroep Profiel aanmaken Kies een medium dat past bij je doelgroep

Social merchandising Uitgaan van de behoefte van de gebruiker Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media Uitgaan van de behoefte van de gebruiker Gebruikers volgen je website of sociale media: Voor hun plezier Om aanbiedingen in de gaten te houden Voor de laatste productinformatie Klantenservice Feedback Social merchandising

Communicatieregels Is het voor de gebruiker interessant? Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media Communicatieregels Is het voor de gebruiker interessant? Ga in interactie met je klanten Plaats regelmatig een bericht Houd de actualiteit in de gaten Privacy: volg de Wet bescherming persoonsgegevens

Voordelen sociale media Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media Voordelen sociale media Groot bereik Lage kosten Snelheid Interactie Nadelen sociale media Kans op imagoschade Tijdsinvestering Slecht meetbaar