Reflecteren op ambities en kwaliteiten

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
2. Beïnvloedingsstijlen
Advertisements

Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
Time management in het onderwijs
Missie Omgeving Identiteit Waarden & Overtuigingen Vaardigheden
De positie van de taxileraar binnen de organisatie
Binden en verbinden van mensen of personeel…
Oplossingsgericht coachen
ZINGEVING EN ONDERSTEUNING: MEEDOEN…HOE DAN OOK!
Iedereen coach naar Jef Clement.
CanDo Coaching.
Over erkenning geven en Luisteren,Samenvatten,Doorvragen
Aanpak problematisch gedrag
‘NLP Basiscursus Je ongekende vermogens’
‘NLP Basiscursus Je ongekende vermogens’
Volksuniversiteit Zwolle
Logische niveaus Bateson en Dilts
De ondernemende student Hoofdstuk 3Persoonlijke presentatie en reflectie.
Het schrijven van een verhaal
Reclame Masters | Ik en reclame!
De rode draad in opleiden binnen AAOS
Vrijwilligersstage 2. BASISHOUDING EN CONTACT MAKEN.
Sowebatraining bovenbouw. Doel van de Sowebalessen! Het aanleren van sociaal competent gedrag en de daarbij behorende vaardigheden Het aanleren van sociale.
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Coachen op competentie-ontwikkeling
Kies voor respect | Presentatie Eerbied voor God, respect voor elkaar.
Talentgebieden – Interesses –Leervoorkeuren
‘NLP Basiscursus Je ongekende vermogens’ Volksuniversiteit voorjaar e avond.
Talent in Ontwikkeling
De kracht van het netwerken Waar? Wanneer? Hoe?. De eerste indruk Overleven Vriend of vijand? Positief realistisch.
Lekker hangen! Een hangplek in schutkleuren of signaalkleuren Blz
Vakinhoudelijk leiderschap, in een tijd van verandering
Professionalisering en intervisie
Fides-methode Sociale weerbaarheid Zelfvertrouwen
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf presenteren!
Observeren Les 3.
Bepaal jouw SuperPowers!
Anders kijken, anders doen
Het schrijven van een verhaal
Identiteit en Zelfregie
Studieloopbaanbegeleiding
Help, mijn kind gaat naar de brugklas
Bepaal jouw SuperPowers!
LOB zeven stappen naar succes
Talent in Ontwikkeling
Leerteam Flow.
10 – Staat wetenschap tegenover geloof?
Blok III Jouw leven Wat heeft jouw geloof te maken met jouw leven? Daarover gaan de komende lessen.
Afstemmen op elkaar doorheen voorbereidend gesprek
In gesprek met elkaar Gebruik eventueel rode en groene kaartjes waarmee mensen kunnen aangeven of ze het eens of oneens zijn met de stelling.
Een doel om te bereiken een hindernis om te overwinnen
Nee Zeggen!.
Thema 4 : wat voor een type ben jij?
Loopbaan en burgerschap les 2
Gesprekstechnieken 12 mei 2017.
5 rollen van de docent : verdieping
Eventmanager: Gerdine Teerhuis
Coachtraining DOEN?! DAG 2
Begeleiden Les 5.
volgende bladzijde terug
Deelvraag: Waar hoor ik bij?
BOM-model PV 25/03/2014.
Prestatiegedrag.
Hoofdstuk 1 Wie ben je? Wat kun je? Wat wil je?
Observeren Les 2.
Loopbaan en burgerschap les 3
Social media voor statenleden/politici
SEL Les 2: normen en waarden.
Observeren Les 2.
Zichtbaarheid Creëren
Training Observeren Kijken naar kinderen en leerkrachten
Transcript van de presentatie:

Reflecteren op ambities en kwaliteiten 17 april 2018

Bron: https://corrievangestel. wordpress

Bron: https://www. nlp-groningen Bron: https://www.nlp-groningen.com/de-logische-niveaus-van-robert-dilts-en-gregory-bateson/ , opgehaald 16 april 2018

Bron: https://www. slideshare

Ui-model van Korthagen en Vasalos (2006) Bron: https://corrievangestel

Bron: https://corrievangestel. wordpress

WIE WIL JIJ ZIJN? WAT WIL JE DOEN? in plaats van Oefening voor meer inzicht in jouw manier van denken en jouw overtuigingen WIE WIL JIJ ZIJN? in plaats van WAT WIL JE DOEN?

Omgeving Hoe ziet jouw gewenste omgeving/jouw droom/jouw ideaal eruit? Waar ben je? Beschrijf/Vertel wat over die omgeving? Wat gebeurt er? Ben je alleen? Zijn er anderen? Wat zie je nog meer? Wat hoor je? Ruik je? Voel je? Wat is er nog meer?

Gedrag Wat doe je als jouw doel hebt bereikt? Hoe zie je eruit? Wat vind je van jouw gedrag? Hoe voel je je daarbij? Welke dingen zeg je als je jouw doel hebt bereikt? Hoe is het gedrag van anderen in jouw omgeving?

Capaciteit / Vaardigheden Welke capaciteiten/vaardigheden/kwaliteiten heb je ontwikkeld als je jouw doel hebt bereikt? Wat kun je dan? Hoe voel je je daarbij?

Overtuigingen / Criteria Wat geloof je als je jouw doel hebt bereikt? Wat betekent dit doel voor jou? Waarom is dit doel belangrijk voor jou om te halen? Wat zou er gebeuren als je het doel niet zou halen? Is dit echt wat je wilt?

Identiteit / Rol Wie ben je als je jouw doel hebt bereikt? Welke rol vervul je als je jouw doel hebt bereikt? Wat is jouw zelfbeeld als je dit doel hebt bereikt? Hoe kijk je dan naar jezelf? Wat voel je hierbij?

Missie / Diepste waarden / WHY? Wat maakt het doel zo belangrijk voor jou? Waar doe je het uiteindelijk allemaal voor? Wat betekent dit doel voor jou? Wat motiveert jou om dit doel te halen? Wat is de meerwaarde van dit doel / wat levert het jou op? Wat wordt mogelijk met het behalen van dit doel (voor jouzelf en voor anderen)? Is dit doel een onderdeel van een groter geheel?

Meer inzicht in jouw manier van denken en overtuigingen? WIE WIL JIJ ZIJN? in plaats van WAT WIL JE DOEN?

Andere mogelijkheid: Boeddha-oefening Ga tegenover elkaar zitten; Sluit je ogen; Een van jullie is de Boeddha: deze stelt alleen maar steeds dezelfde vraag en dankt voor het antwoord. Meer niet: niet reageren, niet op het antwoord ingaan, niet oordelen. Alleen ‘dank je wel’ zeggen en opnieuw de vraag stellen; De ander geeft steeds een antwoord op de vraag.

Derde mogelijkheid: uit Examinering Keuzedeel Voorbereiding HBO (K0125)

Dus: de mogelijkheden oefening met de kernreflectie van Korthagen; de Boeddha-oefening; rechtstreeks de vragen beantwoorden uit het examenboekje; niets / kletsen / iets anders