MovingFuture Femke Schot, Thomas van Breemen-Schneider, Sanne Wolters, Sam Gilling & Eva Verduin.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Lessenserie gericht op gezonde leefstijl
Advertisements

Overgewicht en lage SES Oost-Groningen
Gezondheid, versterkt in eigen hand
Centre for Effective Public Health In the larger Rotterdam area The Triumph of Zephyr and Flora Museo del Settecento Veneziano, Ca' Rezzonico, Venice.
<Datum> <Naam school> <Naam presentator>
<Naam spreker en school/ gemeente
TIJD VOOR SENIORENSPORT 'Bewegen als levenslange uitdaging' Task Force 50+ Sport en Bewegen Donderdag 1 december 2005 Remco Boer, Hans Arends (NISB)
Datum Naam school Naam presentator Organisatie presentator
Kansen voor kinderen Carla Scheffer Rens van Kleij Startbijeenkomst Brede School Wassenaar 18 december 2012.
Vereniging van de Toekomst America 24 september 2007.
Schoolsportclub SCOOL (Den Haag, stadsdeel Laak)
Commercialisatie Fietsen
Stap 1. Waarom een marketingplan?
Brede School Rotterdam
INTEGRATIE van de OUDEREN in het BELEID. 1 De komende ouderengolf is een zeer groot maatschappelijk succes Lang leven, in goede gezondheid, met zijn tweeën,
Social Media Audit.
Themadag No Fake! Studenten Uitburo Brussel, 18 oktober 2004 Irma van Lierop Hoofd Publieksontwikkeling Rotterdam Festivals.
SWOT Analyse Wat is het? Analytische tool die kan helpen om ideeën te kiezen, rekening houdend met diverse interne en externe factoren: Een interne kijk:
Chantal Kenens, Anneke Risselada, Merel Schutten
1 Stappenplan Organisatorische Integratie Handleiding en checklist bij het ontwikkelen van een sportaanbod voor mensen met een beperking binnen de sportvereniging.
Project “De brede huiskamer”. Ontstaan Huiskamers ( 4 tot 13 jarigen ) Onvoldoende gebruik buitenschoolse opvang (BSO) Onvoldoende deelname naschoolse.
Lokaal Makelaarschap en Maatschappelijke Stage = 3 Driebergen, 7 oktober 2008 José Roelands Mieke Erlings.
Datum Naam school Naam presentator
Lessenserie gericht op gezonde leefstijl. Ontwikkeling 2002 Ontwikkeld  RCT 2009 Doorontwikkeld  pilot 2011 Landelijke uitrol  implementatie onderzoek.
Outdoorpark Reusel.
Introductie JOGG (Loek Leenen)
Een Leven Lang Sporten Erik Lenselink manager Sportontwikkeling NOC*NSF 3 november 2010.
De Wiekelaar als ontmoetingspunt De rol van Kulturhusen en de Wmo.
Leerplan BSc 6 Real Estate & Housing Chrissy Brom, Jolanda de Schiffart De Poptahof, Delft.
Doel: Met deze presentatie worden docenten geïnformeerd over DOiT en worden zij enthousiast gemaakt om met de methode aan de slag te gaan. Door de praktische.
Presentatie Leefstijltraining.
Administrateur-generaal
Leefstijl Voeding, bewegen, ontspanning - Lichamelijk & geestelijk -
Strategisch Plan Dress for Succes Leiden Inclusief jaarplan 2015.
Inhoudstafel Inleiding Doel Opzet Methode Resultaten Oorzaken
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
Sportieve omgeving / onderneming Hulsberg Jack Opgenoord Huis voor de Sport.
Raadsledenbijeenkomst April Enkele resultaten enquete Ongeveer 1700 raadsleden bereikt 270 ingevulde enquetes retour (16%) 138 positieve reacties.
KERNgezond. “Kinderen kunnen gezond eten leren afkijken” (Telegraaf, 7 nov 2013) “15 Procent van de leerlingen op de basisschool ontbijt niet of niet.
Gezondheid telt! in Boxmeer Kernboodschappen voor lokaal beleid M van Bon-Martens en M Rutten 22 maart 2007.
Positionering SEACRET SPA Catherine, Janne & Tessa.
VETC - Voorlichting in Eigen Taal en Cultuur Drs. Robin Kaplan Medewerker Gezondheidsbevordering - VETC Kennis & Expertise Centrum (KEC)
“Gezondheidsbeleid in Gorinchem” Arie Strik5 april
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Op uw gezondheid! Maarten HoornHans Damen projectleider Platform31senior jurist Rho adviseurs.
Nieuwe kansen voor groei van de handbalsport Slagkracht verhogen op: individueel niveau clubniveau landelijk niveau.
Strategische Sportvisie Heeze-Leende Bijeenkomst woensdag 23 november 2011.
De Gezonde Sportkantine 4 juni 2014 Erwin Bloeming Elissa Halbesma Lisette Luimstra.
Maatschappelijke kosten en baten (MKBA) van re-integratie van mensen met grote afstand tot de arbeidsmarkt Prof Dr Alex Burdorf ism Dr Merel Schuring Afdeling.
Start Agile werken Programma customer excellence Strategie gericht op innovatie Hoog rendement Winst is stijgende Hierarchische structuur Verouderde infrastructuur.
Annelore Van der Eecken, Robin Kemper, Ilse Derluyn & Lieve Bradt
De schoolsportvereniging
Waarde creëren door samenwerking sociale en reguliere economie
2017 – Digital Pixel Marketing
Dat gaat naar het meanderplein toe!
Direct 2. Marketing 1.0, 2.0 en /07/2018 Direct 2. Marketing 1.0, 2.0 en 3.0.
Direct 2. Marketing 1.0, 2.0 en /07/2018 Direct 2. Marketing 1.0, 2.0 en 3.0.
Getting insights in zorgmarketing
SWOT-analyse = kijk naar de sterke en zwakke kanten in je plan
Het fietsende schoolkind
Blended Care .. Meer E I G E N R E G I E door
ONDERWIJS EN ARBEIDSMARKT
Topsport en breedtesport
City Challenge Gemeente Zaanstad
Bob D’hondt, Laura Van Endert & Alessandro Royens
Als je er graag toe doet en wat wil dóen!
Sportplatform De ontwikkeling van HARDERWIJK ACTIEF
Pionieren aan de kust: Langer thuis wonen in Schagen doe je samen!
Transcript van de presentatie:

MovingFuture Femke Schot, Thomas van Breemen-Schneider, Sanne Wolters, Sam Gilling & Eva Verduin

Inleiding Doelgroep FIT op drie niveaus SWOT-analyse Trends en ontwikkelingen Interventie MovingFuture Customer Journey Kosten en baten

Doelgroep 12-18 jaar Middelbare school Gericht op Social Media Eigen keuzes maken Gericht op vrienden FIT op drie niveaus SWOT-analyse

Probleem – oplossingsgericht Vrije tijd wordt ingevuld met social media Lage SES ongezonder, hoog percentage obesitas Oplossing Integrale benadering lijkt te helpen In regio verenigingen gebruiken Behoefteonderzoek onder jongeren Laagdrempelige activiteiten organiseren in de wijk

Product op de markt brengen Inzetten op social media Voorlichting op scholen Professionele sporters inzetten (FC Emmen) Stakeholders benaderen Samen investeren!

Bedrijfsmodel Niet alleen gemeente Ook stakeholders De gemeente en verenigingen samen investeren Doel: gezonde leefstijl stimuleren

SWOT-analyse Hoogste percentage obesitas Begroting 2019 Kansen Culturele diversiteit Lage inkomensklasse – leeft ongezond Flexibele arbeidsmarkt Ieder mens is uniek Social media Bedreigingen Verschillen tussen lage en hoge SES worden steeds groter op het gebied van gezondheid. Cultureel divers; toename in culturele diversiteit in de Nederlandse samenleving. De culturele verschillen kunnen met elkaar gaan botsen, wat de sociale cohesie verslechterd. Sterktes Hoge inkomensklasse – leeft gezond Dorpsgevoel, veel verbinding Zwaktes Steeds minder jongeren, meer ouderen. Lage inkomensklasse – Leeft ongezond Voornamelijk MBO aanbod, beperkt HBO aanbod, geen WO aanbod Hoogste percentage obesitas Begroting 2019

Trends en ontwikkelingen Vanaf 2017 aantal 65+ hoger dan aantal jongeren Lage SES is ongezonder, aantal neemt sinds 2010 weer toe Financiële middelen ontbreken Vrije tijd wordt opgevuld door social media in plaats van sport en beweging

Interventie MovingFuture Sportclinics organiseren in wijken met overgewicht Doel: jongeren in de wijk structureel aan het sporten krijgen. Stap 1: bevolkingsonderzoek in drie wijken (0 meting) Stap 2: aanbod creëren wat aansluit bij onderzoek (i.s.m. sportverenigingen) Stap 3: één meting uitvoeren Stap 4: concept uitrollen in gehele gemeente

Interventie MovingFuture

Customer Journey Bewustzijn Via Social Media mensen informeren Langs scholen gaan om de jongeren te enthousiasmeren Overweging Mond tot mond reclame Social Media gebruik Posters door de gemeente Sporten met boegbeeld Aankoop Social Media E-mailadres waar de klant naar kan mailen voor verdere informatie Service Gratis sporten/bewegen voor jongeren van 12-18 jaar Verschillende soorten sporten Nieuwe vrienden/contacten ontmoeten Loyalty Gegevens verenigingen doorgeven Social Media gebruik voor volgende data Nieuwsbrief op de mail

Kosten en baten https://gemeente.emmen.nl/sites/default/files/Begroting2019_definitief.pdf