Het logistieke proces B

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Gegevens/Informatie/Kennis
Advertisements

Distributiebeleid Case: Gopher Publishers.
TLV - Logistiek Wat is logistiek?.
Onze missie: “Wij voorzien onze opdrachtgevers en partners van simpele, praktische, kosteneffectieve en kwalitatief hoogwaardige oplossingen”.
Distributiebeleid De P van Plaats/distributie in de MM
Distributiefuncties Producent (goederen) Eindgebruiker
INFORMATIE PROMOTIE CONTACT AANPASSING ONDERHANDELEN
Management en logistiek
Distributiedoelstellingen
Distributiestrategie
H8: Distributie.
Logistiek management: begrippen en principes
Transport en locatie warehouse
strategie als een proces
1.3 Informatie 1.4. Communciatie
Management en logistiek
Interne organisatie Functies en processen
Drie strategische hoofdgebieden ('werelden')
Inleiding tot marktonderzoek
Hoofdstuk 12 Productontwikkeling en levenscyclusstrategieën
Hoofdstuk 5 Relatie ao/ic (biv) en logistiek
detaillistenpromotie
Fase 1 Ken de (detail)handel
Hoofdstuk 19 Distributiebeleid
Aansturen logistieke werkzaamheden
Logistiek proces H2 Logistieke prestaties Logistiek teamleider.
Commercieel beleid 2 H2 Inkoopbeleid Filiaalmanager.
Orderpicken H2 Vas-activiteit Logistiek teamleider.
Verwerken goederenstroom 2
Commercieel beleid 2 H2 Inkoopbeleid Ondernemer detailhandel.
Goederenstroom H1 Logistiek proces Logistiek supervisor.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 4 Handel.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 13 Plaats.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 3 Thema 4 – Logistiek 1 Business IT & Management
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 5
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 4
Presentatie titel Logistiek College 3 Rotterdam, 00 januari 2007.
Werken met logistiek Presentatie titel College 2
Basisboek Marketing Hoofdstuk 14 Personeel. Paragraaf 14.1: Personeel en product (1) Personeel = visitekaartje van het bedrijf Eisen aan personeel klantgericht.
Distributie kengetallen
Hoofdstuk 4 Distributie (plaats)
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 4 Thema 7 – Logistiek 2 Business IT & Management
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 3 Thema 4 – Logistiek 1 Business IT & Management
Hoofdstuk 12 Distributiebeleid 12.1 Distributie en marketingstrategie 12.2 Distributieanalyse 12.4 Groothandel 12.4 Detailhandel 12.5 E-commerce 12.6.
College 7 Plaats (Distributie) Video’s: Kotler Vragen bespreken Theorie hoofdstuk 19 Distributiebeleid Meerkeuzevragen woordwiel Casus: Gillette.
Voor het besturen van organisaties Bedrijfseconomie College 2 Bedrijfsfoto H3 BE voor besturen ORG t/m 3.4 Opgave. Heezen, H.3: 1 H2 en 3 Wat is een bedrijf?
Plaats- en Promotiemix Alleen zitten op neergeklapte stoelen Ron Weijens.
Distributie- kengetallen: Informatie voor ‘n fabrikant omtrent product en verkooppunten; 1)Numerieke distributie ND 2)Gewogen distributie GD 3)Selectie-indicator.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
13 oktober Hoofdstuk 2 Meer over logistiek en groothandel Teamleiders.
Distributiebeleid.
Hoofdstuk 11 (12) Distributiebeleid
Hoofdstuk 5 - Distributie naar klanten
Goederenstroombeheersing
Orderverzamelen, verzenden en inventariseren
Hoofdstuk 2 Inkoopbeleid
Verwerken goederenstroom 2
Logistieke bedrijfsprocessen
Orderverzamelen, verzenden en inventariseren
Wat doet de groothandel?
Verzamelen en verzenden
Orderverzamelen, verzenden en inventariseren
Logistiek Hoofdstuk 2: De verschillende soorten magazijnen
Het logistieke proces B
Het logistieke proces B
Orderverzamelen, verzenden en inventariseren
Hoofdstuk 3 Je verkoopkanalen
Het logistieke proces B
Customer service & Relatiemanagement
Transcript van de presentatie:

Het logistieke proces B Hoofdstuk 1 Distributie

Hoofdstuk 1 Distributie Hoofdstuk 2 Externe logistieke processen Hoofdstuk 3 Interne logistieke processen Hoofdstuk 4 Geautomatiseerde processen

Soorten groothandelsbedrijven Hoofdstuk 1 Distributie Soorten groothandelsbedrijven Groothandel met een distribuerende functie Groothandel met een collecterende functie Groothandel met een assemblerende functie Producent met een groothandelsfunctie Groothandel als importeur Groothandel als exporteur Groothandel als importeur én exporteur Groothandel als handelshuis Groothandel als handelsonderneming

Twee verschillende functies Hoofdstuk 1 Distributie Twee verschillende functies

Hoofdstuk 1 Distributie Distributiebeleid Beslissingen die je moet nemen in het distributiebeleid: Distributie-intensiteit Lengte distributiekanaal Organisatie Verkooppunten Push- of pulldistributie

Distributiefunctie Assortiment In- en verkoopafhandeling Hoofdstuk 1 Distributie Distributiefunctie Assortiment In- en verkoopafhandeling Informatie en advies Service en aftersales Opslag en transport Financiering

Hoofdstuk 1 Distributiebeleid Fysieke distributie

Distributiebeleid van de groothandel Hoofdstuk 1 Distributie Distributiebeleid van de groothandel Voorraadniveau Voorraadbeschikbaarheid Transport

Distributiekengetallen Hoofdstuk 1 Distributie Distributiekengetallen Numerieke distributie (of ongewogen distributie) Gewogen distributie (of marktbereik) Selectie-indicator Omzetaandeel Marktaandeel

Hoofdstuk 1 Distributie VAL en VAS Het geheel van logistieke activiteiten die erop gericht zijn om waarde toe te voegen voor de klant: VAL: Value Added Logistics VAS: Value Added Services

Hoofdstuk 1 Distributie Prijsbalans

Vestigingsplaats GRID-model Gewogen factorscore-methode Hoofdstuk 1 Distributie Vestigingsplaats GRID-model Gewogen factorscore-methode

Hoofdstuk 1 Distributie GRID-model