samen zetten we de inwoner centraal

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Aandacht voor het steunend netwerk
Advertisements

Wilt u meer weten over Regelhulp.nl? Kijk op of stuur een naar
Lindenhout gaat 2.0, jij ook?
De Vonk van Hoogezand-Sappemeer Woldwijkcentrum 13 maart 2013.
BEWONERSVERENIGING GARSTKAMP Gezond oud worden KLANKBORDGROEP Donderdag 6 juni 2013 AANVANG 13:30 UUR RECREATIERUIMTE.
Wijkambitie Zuidwest Wijkdialoog 29 november 2011.
Leeftijdsvriendelijke gemeente: een hefboom voor actief ouder worden
Samen werken aan een gezonde regio!
Samen verder!.
Burgerinitiatieven.
Project “Horizon Verbreden”
Regie over eigen leven..
Training Capaciteitsgerichte benadering Jasper Kimenai en Hechmi Souguir uur.
Module ‘Kijken naar Kinderen’ AD opleiding ‘Pedagogisch educatief medewerker’ Week 6 Pascal van Schajik.
Project ‘Oog Voor Elkaar’. Oog voor elkaar, verbindt elkaar 6 projecten ‘oog voor elkaar’ in Vlaanderen Ons Centrum werkt mee aan één van deze projecten.
Welkom! 1300korte kennismaking 1315korte inleiding Social Work 1330aan de slag met een concrete beroepssituatie 1530presentatie a.d.v. een postersessie.
Welkom! 1300korte kennismaking 1315korte inleiding Social Work 1330aan de slag met een concrete beroepssituatie 1530presentatie a.d.v. een postersessie.
Samenwerken met Sociale wijkteams Pieternel Ermen projectmedewerker binnenlands diaconaat i.s.m. Margreet Keesman, Jan de Boer en Theo Visser Diaconie.
MEE Noord en Midden Limburg Ondersteuning bij leven met een beperking.
Wijs met media: Deze workshop geeft ouders de gelegenheid ideeën en ervaringen uit te wisselen over het onderwerp “Wijs met media”. De drie kernthema’s.
Vrijwilligersbeleid bij SVC’08.  Beoefenen en bevorderen van de voetbalsport in al zijn vormen. Wij doen dit door deel te nemen aan door de KNVB georganiseerde.
Buurt op Eigen Kracht Mee®doen. De samenleving en onze inzet Profes- sionele inzet Collectieve voorzieninge n Mensen zorgen voor elkaar Mensen zorgen.
'Vriendenavond' in het Bonte Paard te Laren, op 23 Februari, 20:30 uur Stichting Vrienden van de Larense Montessori School.
Alleen digitaal communiceren? Antoinette van Leeuwen & Sylvia Suvaal.
Iedereen doet mee!. Aanleiding Nodig in nieuw zorglandschap.
Campagne en coalitievorming Contact met politieke partijen 30 januari 2014.
G e m e e n t e H a r d i n x v e l d - G i e s s e n d a m Bijeenkomst Onderzoek Maatschappelijke Agenda (MAG) 1 juni 2016.
AtyJean & Kracht On Tour Samen on Tour in Goes op 12 oktober 2016.
Ariana Need, Magda Boere-Boonekamp Versterking van zorg voor kwetsbare kinderen Workshop Kinderen in Armoede.
Help mensen hun eigen leven te leiden Zelf- en samenredzaamheid.
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Samen de psychische gezondheid in Nederland verbeteren
Agenda Ontstaan Samen in de Stad Ontwikkeling Kernwoorden/visie
Contentplan sociale media #GR18 Voorbeeld
ViaVia Info-presentatie
Campagne-middelen Hoe in te zetten? Yvonne Polman Relatiemanager.
Duurzaamheid in Gennep
Communicatie(beleids)plan Prot. Gemeente Badhoevedorp-Lijnden
‘Aan de slag met ouders als onmisbare partner’
Instrument bij ‘Burgers mee aan Zet’ Fase 1: Visie ontwikkelen.
Wegen van waarden en randvoorwaarden
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
Toelichting op de belangrijkste onderwerpen van de agenda
Instrument voor ontmoeting, een verbonden buurt en meer:
Mark: Goedemiddag allemaal, bedankt voor jullie komst naar onze presentatiesessie over het B2B Marketing Trendrapport 2017.
Centrum voor Jeugd en Gezin Midden-Limburg
GASTLES “ Vrijwillig Dichtbij ”
© UNIEK IN DE KLAS.
Van Opdracht tot Website
Inleiding website NuenenHelpt.nl voor zorgprofessionals en verwijzers
Start Aandacht voor levensvragen en liefdevolle zorg in uw organisatie
Peer Buddy Nieuwkomer Metameer
Sociale Energietransitie.
Duurzame inzetbaarheid
Buurt werkT Hoe werkt het?.
PAR-dag, , De Sensatie van een Goed Leven Workshop ‘Zonder gelijkwaardigheid geen communicatie’
Wij willen als gemeente/organisatie X onze klanten centraal stellen
Gezond Rondkomen bij de JGZ Utrecht
Duurzame inzetbaarheid
Doelgroep kwijt Kijkende naar de doelgroep EVB+ lijkt het wel of we onze doelgroep kwijt zijn. Zoek je op internet naar bijvoorbeeld LVB+ dan krijg je.
Cursus assistent-scheidsrechter
ISociaal Programma gericht op stroomlijning van informatievoorziening van het sociaal domein om de inwoner sneller aan een passende oplossing te helpen.
Dit is de vraag Hier komen allerlei antwoorden!!! antwoord 1
[powerpoint openen, openen]
Pionieren aan de kust: Langer thuis wonen in Schagen doe je samen!
NL doet 2017: ‘ontmoet!’ startbijeenkomst.
Waarderende benadering
Wat leer je allemaal op school?
Effectmeting Cultura en Gemeente Ede
2.6 duurzaamheid in projecten
Transcript van de presentatie:

samen zetten we de inwoner centraal Bedankt dat ik hier vanavond iets mag vertellen over Koo. Fijn dat jullie hierin geïnteresseerd zijn. Ik ben Danielle van Bokhoven en ik heb Geertje Dimmendaal mijn collega meegenomen.

Wie heeft al over Koo gehoord? Voordat ik een en ander ga vertellen, ben ik benieuwd of iemand al iets van of over Koo gehoord heeft? Zo ja: wat dan en hoe?

Informatievoorziening sociaal domein Ons doel: Inwoners en professionals vinden makkelijk de weg naar de juiste informatie en hulp én krijgen sneller antwoord op hun vraag. De inwoner als vertrekpunt Vragen die mensen raken in hun persoonlijk leven Initiatieven en ideeën voor de buurt of wijk We zijn het project gestart omdat we informatie en advies voor inwoners willen verbeteren. En niet alleen voor inwoners, ook voor professionals. Belangrijk daarbij is dat we Koo ingericht hebben vanuit de leefwereld van inwoners.

3 manieren om Koo te bereiken Bel met Koo Kijk op Koo Kom naar Koo Iedereen zoekt anders of stelt op een andere manier vragen. Iedereen heeft daarin een andere behoefte. Grofweg geven inwoners aan op 3 verschillende manieren te willen zoeken, vandaar dat we 3 kanalen hebben ontwikkeld.

Bel met Koo Op werkdagen een telefoonteam van deskundigen die je informeren, adviseren of doorgeleiden.

kijkopkoo.nl Een nieuwe website met sociale kaart. Ook hier kun je op verschillende manieren zoeken: via de tegels en via de zoekbalk. We ontwikkelen nog een activiteitenkalender op de website.

WWW.KIJKOPKOO.NL Dit is een voorbeeld als je doorklikt op een van de thema’s

Kom naar Koo: wat is er in elke wijk Liever persoonlijk contact, loop binnen op een van de wijkpleinen, zij helpen u verder. In Rosmalen is dat in Perron 3 maar je bent natuurlijk ook op andere locaties van harte welkom.

Waar ziet u raakvlakken met Koo? Dit gehoord hebbende. Zien jullie als wijkraad raakvlakken met Koo en met jullie activiteiten en werkzaamheden?

Bekendheid Koo is 31 januari van start gegaan. We zijn nu bezig om de bekendheid van Koo te vergroten. Daarvoor zijn we een communicatiecampagne gestart. Op allerlei logische vindplaatsen hebben we posters en een infograpic neergelegd, daarnaast gaan we op verschillende manieren “adverteren” bv via de Bossche omroep, Dtv, toiletreclame enz enz.

Voorbeeld ervaringsposter Bijzonder aan de campagne vind ik dat we werken met ervaringsverhalen. We willen de thema’s waarover mensen vragen kunnen stellen concreet maken, zodat mensen een idee krijgen waarvoor ze bij Koo terecht kunnen. De term sociaal domein is zo abstract, daarom werken we met 6 thema’s Zorg en hulp Jeugd en gezin Geldzaken Meedoen en meehelpen Wonen en vervoer Opleiding en werk Bij elk thema hebben we een inwoner gevraagd om zijn ervaringsverhaal met ons te delen.

Filmpje geportreteerden Koo is 31 januari van start gegaan. We zijn nu bezig om de bekendheid van Koo te vergroten. Daarvoor zijn we een communicatiecampagne gestart. Op allerlei logische vindplaatsen hebben we posters en een infograpic neergelegd, daarnaast gaan we op verschillende manieren “adverteren” bv via de Bossche omroep, Dtv, toiletreclame enz enz.

Stelling: De wijkraad kan bijdragen aan de bekendheid van Koo

Stelling: Koo kan de wijkraad helpen

Vragen?

Bedankt voor uw aandacht