Storyline EM2X0 19-09-2018 Daphne Keller.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
MBO-HBO DOORSTROOMASSESSMENT …. een succesvolle combinatie?
Advertisements

Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
Hoera, een oudergesprek!
Een lessenserie van drie lessen
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn,maar dat wìj verantwoorde-lijk zijn voor wie we.
Welkom bij de dialoogbijeenkomst Introductie gastvrijheid
Reflecteren met leerlingen tijdens kunstzinnige en culturele activiteiten. Hoe motiveer je leerlingen om te reflecteren, zodat zij inzicht krijgen in hun.
‘NLP Basiscursus Je ongekende vermogens’
‘NLP Basiscursus Je ongekende vermogens’
Volksuniversiteit Zwolle
Mind Us INCLUSIE Voorwoord De Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) veronderstelt dat iedereen mee kan doen in de samenleving. Maar hoe vanzelfsprekend.
Welkom bij de derde bijeenkomst van Familie (in)zicht
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Wjk.
Plancyclus, les 2 Actualiteit
Opdrachten en eindopdracht
Waarom? Je hebt de afgelopen lessen je interesses, vaardigheden en persoonlijkheid in kaart gebracht. Waar dat samenkomt, daar ligt je passie. Dat.
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Matchcare REGIE OP JE EIGEN LOOPBAAN: WORKSHOPS TER INSPIRATIE.
Waar is de zevende dwerg?
Omgaan met verandering Elke verandering is een vernieuwing…
Verdieping Timemanagement
Start Oriëntatie Stage/ Werkplekleren
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Observeren Les 3.
Diepteverwerking master
Bepaal jouw SuperPowers!
Taal- en Interactievaardigheden in de Kinderopvang
Meer inzicht krijgen in jezelf
Aan de slag Vervolg: vanmiddag Inventarisatie: Groepjes (heterogeen)
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
Training voor gevorderde werkplekbegeleiders
Met STAR(R) meer zicht op competentieontwikkeling
Daphne Keller 30 augustus 2017
Storyline EMD Daphne Keller.
Verder na een fout Anne Heynen, psycholoog/docent HOVU
Drama Reflectie Jennie van Baalen
Diepteverwerking (onderdeel van EA4X0)
Diepteverwerking P2 (onderdeel van EA4X0)
Diepteverwerking (onderdeel van EA4X0)
Diepteverwerking P2 (onderdeel van EA4X0)
Lunchbijeenkomst EA2X Daphne Keller
Studie vaardigheden Thema 8 : Ups & downs.
Diepteverwerking P2 (onderdeel van EA4X0)
Mijn visie op onderwijs
Diepteverwerking P2 (onderdeel van EA4X0)
Ontwikkelingspsychologie 1.1 Periode 1. Les 1 Introductie
Schoolgroepbijeenkomst
Duurzame inzetbaarheid
Welkom bij het leernetwerk Ouderen in het Vizier!
Leerling- kenmerken Motivatie
Duurzame inzetbaarheid
Praktijktoets Eind LP 1 VP17U.
Daphne Keller 29 augustus 2018
Communicatie 4e les.
Cyclisch proces binnen methodisch begeleiden
Observeren Les 2.
Communicatie 7e les.
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
Portfolio, Logboek en Casus
Stages in klare taal Daphne Keller - stagecoördinator
Inspelen op innovaties
Bouwen aan succesvolle teams LSD en Casuïstiek
Lunchbijeenkomst EA2X Daphne Keller
SMART – leerdoelen opstellen
Reflectie over leren Naam vak.
Observeren Les 2.
Workshop Leidraad EMB in het Vizier Mia Nijland & Lisa Delmée
Overzicht gedragingen per competentie
Transcript van de presentatie:

Storyline EM2X0 19-09-2018 Daphne Keller

Programma voor “Storyline” Wat is dat? Waarom kan storyline handig zijn? Hoe werkt storyline? Moet ik storyline gebruiken in mijn reflectieverslag? Aan de slag met leervragen en storyline

Storyline: wat is dat? Ontwikkellijn – Visualisering van hoe het de afgelopen periode is gegaan Gekoppeld aan jouw verhaal: Ervaringen Gebeurtenissen Belevingen Contacten (met bijvoorbeeld begeleiders) Welke gebeurtenissen waren bepalend voor het verloop van je ontwikkeling? Het gaat hier om een eigen perceptie!!!

Waarom kan storyline handig zijn? Het verhaal van je ontwikkeling: Bestaat uit je al je ervaringen en alle gebeurtenissen Reflecties… Soms lastig te interpreteren

Hoe werkt storyline? Kies een onderwerp / leervraag / competentie waarvan je jouw ontwikkeling in kaart wil brengen Geef aan waar je op dit moment staat 7-punts-schaal 1= heel negatief 7= heel positief Hoe was je weg tot nu toe? Verklaar je pieken en dalen aan de hand van ervaringen / gebeurtenissen 7 6 5 4 (neutraal) 3 2 1 Eigen evaluatie Niet alleen de richting geeft iets aan over een bepaalde gebeurtenis, ook de helling van de lijn heeft betekenis. De helling zegt iets over hoe belangrijk een bepaalde gebeurtenis voor jou was. Let Op: de getallen zijn geen harde meetpunten, het blijft jouw perceptie! Tijd Stabiel Progressief Regressief

Voorbeeld - Storyline TIP: Je kunt storyline ook goed gebruiken om een overkoepelend thema – zoals identity – in kaart te brengen Pieken en dalen zijn normaal gesproken gekoppeld aan belangrijke gebeurtenissen/ervaringen. Hierbij horen dan bewijsstukken zoals een reflectie van jezelf, feedback van een begeleider (IO of WPB), leerlingenfeedback – bijv VIL, video-opname waar jij jezelf zag lesgeven en tot een conclusie kwam. Uit: Beijaard et al. Studies in Educational Evaluation 25 (1999) 47-62

Moet ik storyline gebruiken in mijn reflectieverslag? Het gebruik van storyline is niet verplicht Het kan je helpen je reflectieverslag richting te geven

Programma voor “Storyline” Wat is dat? Hoe werkt storyline? Moet ik storyline gebruiken in mijn reflectieverslag? Aan de slag met leervragen en storyline

Aan de slag met leervragen en storyline Welke leervraag / competentie kun jij goed met een storyline weergeven? Geef je ervaringen tot nu toe eens weer met een storyline Bespreek in tweetallen wat jou pieken en dalen betekenen – probeer je ervaringen te koppelen aan de vorm van je lijn